RazielTH
Turysta-
Postów
16 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O RazielTH
Ostatnie wizyty
269 wyświetleń profilu
Osiągnięcia RazielTH
Turysta (2/21)
34
Reputacja
-
vidkunsen, bardzo mi przykro że czujesz się rozczarowany z powodu kłopotliwej sytuacji projektu w której modpack się znajduje, ale to nie oznacza że nie możesz testować modpacka czy coś. Testerzy i ochotnicy którzy by zechcieli pomóc przy rozwijaniu projektu czy przy testowaniu wciąż są mile widziani.
-
Witam fanów STALKERA po mojej długiej nieobecności, przynoszę niestety złe wieści dotyczące dalszej sytuacji rozwoju projektu - NOTZ został odłożony na bok z powodu brak chęci na testowanie, więc w tym roku zostanie wypuszczona ostatnia aktualizacja pod numerem 6.3 i wtedy nie będzie już dalszych aktualizacji ani w następnym roku, ani w przyszłości dopóki sytuacja się nie poprawi. Projekt będzie nadal otrzymywać dalsze aktualizacje silnika gry i poprawki z optymalizacją, lecz aktualizacje modpacka nie pojawią się tak szybko ze względu na sytuację w jakiej znajduje się projekt.
-
Minęło sporo czasu od ostatniej wiadomości. Co dalej z projektem? Dzisiaj właśnie został wydany Update 6.01 który naprawia kolejne bugi, poprawia optymalizację w grze, kilka nowin a także udało się nieco poprawić stabilność żeby zredukować zacinanie się gry w losowych momentach dla słabych i dobrych komputerów / laptopów. Usunięto także niektóre addony które są strasznie niedopracowane i powodują silną destabilizację gry - prowadząc do najczęstszego wywalania się gry kodem błędu "Fatal Error". Nowoczesna wersja modpacka pozwoli na jeszcze dokładniejsze rejestrowanie błędów gry w crashlogu - co pozwoli na jeszcze dokładniejsze wykrycie przyczyny wystąpienia awarii z grą. Teraz odpowiem na parę pytań które byście mi zadali w przyszłości: Q: Kiedy nastąpi oficjalna premiera modpacka? A: Prawdopodobnie gdzieś w 2024 lub 2025 roku. Q: Czy modpack będzie możliwy do pobrania ze strony "ModDB" jak pozostałe modpacki lub addony? A: Nie, gdyż roi się tam od złodziejów którzy kradną czyjąś pracę nad ekskluzywnymi addonami, przywłaszczają i udostępniają publicznie dla każdego - podpisując własny nick jako twórca skradzionego addona. Q: Czy powstanie jakaś strona główna związana z projektem tego modpacka? A: Prawdopodobnie tak, gdyż jest to na liście planów. Q: Jaki jest obecnie status modpacka? A: Wciąż w fazie Alpha, lecz jak nie będzie sporej aktywności po awariach - modpack przejdzie do fazy "Pre-BETA". Q: Czy można się zgłosić do przetłumaczenia modpacka na język polski? A: Oczywiście, zainteresowani co chcą dodać ojczysty język do modpacka - proszę o kontakt na prywatnej wiadomości. Q: Czy bardzo stary komputer / laptop odpali grę na tym modpacku minimalnie w 30 klatkach na sekundę przy DX8? A: Raczej powinien, w razie mniejszej ilości klatek na sekundę - można wyłączyć niektóre ustawienia graficzne z poziomu Reshade. Q: Czy wymagania sprzętowe modpacka będą ulegać zmianie? A: Tak, będą, gdyż nie ma jeszcze testerów co by sprawdzili na jakich systemach gra się odpali na modpacku i jakie podzespoły są potrzebne dla minimalnych i zalecanych wymagań sprzętowych. (Update 6 dodał specjalne addony które zoptymalizują grę w taki sposób - by była szansa na płynniejsze granie nawet przy bardzo słabym procesorze i starej karcie graficznej.) To tyle jak na ten rok. Update 6.01 to ostatnia aktualizacja w tym roku która zawitała dla tego modpacka. Zobaczymy się w następnym roku. Życzę wszystkim wesołych i radosnych świąt.
-
Dzisiaj nastąpiła premiera 6 aktualizacji dla projektu. Sporo się zmieniło zarówno i sporo nowin zostało wprowadzonych razem z poprawkami które naprawiają kolejne problemy z grą.
-
Zapewne niepokoicie się trochę z powodu tej ciszy? Nie macie się czego obawiać. Projekt wciąż żyje i się rozwija. Update 6 przeniesie wszystko z "Update 5.1 BETA 2" do stabilnej wersji 6 aktualizacji. Nie tylko próbowałem naprawić problem z efektem "Tone Map" który w Reshade'dzie jest używany, ale także naprawiono kolejne bugi które mogłyby popsuć rozgrywkę. Update 6 zaoferuje mnóstwo nowin i nie tylko.
-
Update 6 jest już pewniakiem i coraz bliżej na horyzoncie z kolejnymi nowinami. Modyfikacja rzuci wszystkim profesjonalnym graczom wyzwanie z nowym poziomem trudności gry i ekonomii, będzie można nawet wybrać UI dzięki czemu - każdy będzie mógł zdecydować jaki UI bardziej kogoś interesuje. Załączam zrzuty ekranu.
-
Nadchodząca aktualizacja jest tak wielka że można się spodziewać jeszcze bardziej utrudnionej rozgrywki, najnowszy zrzut ekranu od razu pokazuje że w czasie mroku nie ma żartów i gra z aktywnym trybem "Ironman" na tym modzie może być poważnym wyzwaniem dla nieprzygotowanych osób. Istnieje spore prawdopodobieństwo że Update 5.1 zostanie wydany jako Update 6
-
Ruszyły testy na 2 wersji rozwojowej aktualizacji 5.1 i jak na razie wszystko idzie w miarę dobrze. W razie zgłoszenia chęci do testów prosiłbym o prywatny kontakt tutaj.
-
Próbowałem ulepszyć grafikę w modzie bez Reshade'a, lecz okazuje się że bez niego jest to dla mnie niemożliwe bo ręczna próba konfiguracji grafiki poprzez user.ltx może skończyć się fatalnie gdy nie ma się pojęcia o konfiguracji. Na szczęście grafika od Reshade'a mimo wszystko nie zawodzi i nie powinna mocno zagrażać wydajności nawet dla słabych komputerów / laptopów. Załączam nowszego screenshota z DX8 oraz z nową pogodą dla waszej pewności że kompatybilności dla najsłabszych sprzętów nie mam zamiaru porzucić.
-
Update 5.1 nie zostanie tak szybko wydany gdyż pojawiły się komplikacje z niektórymi addonami które doprowadziły do zbugowania PDA które można zazwyczaj znaleźć w ciałach martwych stalkerów. Bug polega na tym że przy próbie sprawdzenia czyjegoś PDA przy aktywnych animacjach przedmiotów oraz mając aktywny addon "ZCP", Catspaw Milspec PDA oraz "FDDA" - nastąpiły drobne konflikty z animacją co doprowadziło do tego buga podczas używania PDA z modelem 3D poprzez włączenie tej opcji z głównego menu. Na szczęście szybko udało się odnaleźć przyczynę tego problemu i problem został zażegnany (Przynajmniej na razie), nie wiadomo jak będzie w późniejszych aktualizacjach "Anomaly", dla tego nie mogę obiecać że wprowadzone przeze mnie zmiany rozwiążą ten dziwny problem z PDA całkowicie. Udało się też naprawić dziwny bug z "Best Artifacts" który powodował że większość artefaktów nie ma w ogóle ikony oraz kontenera gdy znajduje się w nim artefakt.
-
Jeżeli chcielibyście się dowiedzieć czy NOTZ da się odpalić na bardzo słabym sprzęcie z obsługą DX8 to was zaskoczę: Jest to możliwe w obecnej wersji 5 gdyż było wszystko testowane i jest to potwierdzone, lecz jest jedno "Ale". Aby cieszyć się grą na DX8 przy korzystaniu z najsłabszego sprzętu - należy wyłączyć w pliku "user.ltx" tą opcję: "r__no_ram_textures" - ponieważ gdy dany sprzęt nie spełnia minimalnych wymagań sprzętowych by chociaż grać na niskich ustawieniach - gra zacznie się sypać błędami związanymi z DirectX przez problemy z odczytem tekstur. (Grafika i jakość tekstur przy tym może wyglądać inaczej niż na screenach i bugi są bardzo prawdopodobne, lecz da się grać.) Nie wiadomo czy granie na DX8 po wydaniu aktualizacji 5.1 będzie dalej możliwe, lecz na pewno wciąż będzie możliwe skoro modyfikacja nie korzysta z Enhanced Shaders oraz Screen Space Shaders które nie tylko bardziej zwiększyłyby wymagania sprzętowe, lecz także zmusiłoby to najsłabsze sprzęty do podejmowania ryzykownych decyzji przy próbach odpalenia gry na DX10 lub wyższym. Wymagania sprzętowe modyfikacji są wciąż stale aktualizowane na serwerze discord tego projektu. Przypominam że serwer jest niedokończony - link na serwer wysyłam tylko poprzez prywatną wiadomość w razie chęci udzielenia pomocy przy serwerze / zainteresowania się rozegrania gry na modzie.
-
Update 5.1 wkracza do fazy BETA, co oznacza że niewiele dzieli tą aktualizację od bardziej dopracowanej wersji przed premierą tej aktualizacji. Załączam kolejny zrzut ekranu.
-
Mod powoli wychodzi z wczesnej fazy (Pre-Update 5.1) i właśnie pojawiają się kolejne nowiny. O to jedna z kolejnych nowin przedstawionych na zrzucie ekranu w komentarzu. Koniec z łatwym polowaniem - czas zacząć prawdziwe trudne wyzwania i polowania. To jeszcze nie wszystko - w wersji BETA i stabilnej - pojawi się znacznie więcej nowin i poprawek dla moda.
-
Jeżeli się ktoś martwi o stan projektu to nie ma się co martwić. Mod właśnie wchodzi we wczesną wersje Alpha (Pre-Update 5.1) który znacznie ulepszy grę. Zamieszczam 2 nowe zrzuty ekranu z wersji Alpha.
-
@tom3kb Przyjazne i wrogie NPC dostały nieco buffa i w przyszłości będzie to bardziej rozwijane, natomiast mutanty są bardziej groźniejsze bo niektóre mutanty zyskały nowe zdolności, coraz więcej trudności zawita w przyszłych aktualizacjach gdyż wszystko jest wprowadzane powoli bez pośpiechu. Kontrolerzy są teraz prawdziwym koszmarem każdego gracza w tym modzie. Gameplay jest mocno odmieniony i polega na dbaniu o "Psy-Health", bo jak to olejesz to potem możesz zginąć przez widmowe mutanty które będą się pojawiać wokół ciebie, pasek radioaktywności także jest prostszy do zrozumienia. Mod ma sporo do odkrycia. Przykładowe addony w NOTZ: - Psy-Stress (Nie tylko leczenie się od radioaktywności jest ważne, lecz teraz nawet dbanie o Psy-Health jest teraz bardzo ważne.) - Spatial Anomalies (Naprawione przeze mnie bo oryginalna wersja wywalała grę podczas wczytywania nowej gry i rzadko podczas wchodzenia do anomalii teleportacyjnej / Space Bubble.) Znane systemy rozwoju postaci czyli: - Skills Expansion - Base Skills Pack (który twórca tego addona sprawił że lepiej byłoby ułatwić grę niż utrudnić, dla tego ręcznie zbalansowałem wszystkie skille z tego addona i gra przy tym addonie jest teraz o wiele bardziej przyjemniejsza). - I inne (Bo sporo by tu pisać.) Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania odnośnie addonów - śmiało pytaj. W razie czego: mod ma w sobie ponad 100+ addonów, więc to nie jest tak mała liczba bo w przyszłych aktualizacjach liczba zacznie stale rosnąć.