Jump to content

Szczepan9205

Stalker
  • Content Count

    57
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 Neutralny

About Szczepan9205

  • Rank
    Kot

Profile Information

  • Ruble
    4

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie chciałem zakładać nowego wątku więc dokleje się tutaj bo mam podobny problem z tym że u mnie wylot następuje jak się zbliżę do fabryki gdzie stacjonuje Wolność, wywala mi grę z takim błędem: FATAL ERROR [error]Expression : fatal error [error]Function : CInifile::r_section [error]File : Xr_ini.cpp [error]Line : 516 [error]Description : <no expression> [error]Arguments : Can't open section 'wpn_addon_scope_galil_night_var' Domyślam się że chodzi o lunetę do Galil'a a skoro night variant to pewnie z noktowizją ale za bardzo nie wiem jak to naprawić. Mam zainstalowany PRM Weapon pack w wersji 2.65 plus spolszczenie i żadnych innych modeli broni ani weapon packów nie instalowałem. Można to jakoś naprawić czy może po prostu ta luneta w PRM 2.65 jest uwalona i nic z tym nie zrobię? Skończyłem już LA ale zostały mi narzędzia do oddania mechanikowi Wolności i nie mogę się przez ten błąd dostać do fabryki dodam że przed zrobieniem misji w X-7 na wyłączenie tego pi**dolnika od wstrząsów mogłem normalnie chodzić po fabryce bo byłem tam po kombinezon powinności(ten który leży na daszku o którym było wspomniane w poradniku) a teraz nie przekroczę bramy i wywala mnie do pulpitu.
  2. Mały update, wygląda na to że nic więcej do uzupełnienia nie zostało nie znalazłem nigdzie żadnych tekstów które by nie miały swoich opisów itd ale...No właśnie, ale znalazłem błąd po powrocie z Doliny Mroku i jest to niestety problem z modem więc dopóki nie pojawi się jakiś fix to trochę lipa bo kolejne zadanie będzie wisiało do końca gry w PDA jako aktywne... Ogółem takie problemy dotychczas znalazłem: -jeśli lubmy bawić się wojną frakcji i często zmieniać frakcję, a potem przejmować dla niej kluczowe punkty no to bez użycia wbudowanego fraction commandera i wymuszeniu na swojej frakcji wysłania do przejętych przez siebie punktów nie pogramy bo po wybiciu przeciwników w punkcie który przejmujemy zalicza nam zadanie o przejęciu ale wyskakuje zadanie "Utrzymaj punkt do przybycia pomocy/posiłków" no i start tego zadania nie powoduje wysłania w to miejsce oddziałów frakcji, po wyjściu z bagien można tego nie używać bo możemy nie dołączać do żadnej frakcji i mieć spokój, ale na bagnach bez użycia commandera nie popchniemy fabuły do przodu i nie wyjdziemy z bagien. - jak wpadamy w zasadzkę bandytów na wysypisku i mamy odzyskać swoje fanty to po zabraniu ich ze skrzyni misja się nie odhacza jako wykonana i nie przywraca nam na konto naszej zarobionej dotychczas kasy(nie pamiętam czy w ogóle przywracało w oryginale czy było można odzyskać tylko ekwipunek no, ale w każdym razie misja się nie zalicza i wisi w PDA nawet po zmianie lokacji). - po przejściu z Wysypiska do Agropromu pierwszą misją jest porozmawianie z dowódcą posterunku powinności, problem w tym że dowódcy nie ma tam gdzie powinien być i nie pojawia się nigdzie w okolicy, w temacie moda na AP-Pro czytałem, że ludzie też mają z tym problem - przy zadaniu niektórym stalkerom pytania "Co tutaj robisz?" następuje wylot do pulpitu, aczkolwiek zauważyłem, że jak gada się z typami z Wolności i Powinności to wylot nie następuje. - nie działa detektor Weles(na jego ekranie nie wyświetla się położenie artefaktów) więc jak posiadamy takowy przy sobie i wejdziemy w anomalię szukając artefaktów to musimy liczyć na szczęście, że artefakt akurat wyskoczy nam przed oczami bo na ekranie jego położenia nie zobaczymy. Echo i niedźwiedź działają jak trzeba. -nie ma dźwięku licznika Geigera przy wejściu w napromieniowane miejsce(nie wiem czy to niedopatrzenie autora czy celowy zabieg żeby utrudnić rozgrywkę). A to rzeczy które trochę przeszkadzają w rozgrywce: -kombinezony nie chronią zbytnio przed promieniowaniem, skórzana kurtka to rozumiem, ale żeby mając SEVĘ ze wszystkimi ulepszeniami łapać promieniowanie od razu i po ok 15 sekundach być napromieniowanym tak że ikonka mruga na czerwono to chyba trochę przesada. -kombinezony które mają zintegrowany z pancerzem hełm typu np. SEVA i jego odpowiednik który można kupić od Powinności, egzoszkielety, kombinezony ekologów i te ciężkie pancerze wyglądające jak egzo ale bez egzo nie posiadają noktowizora i nie da się go zainstalować w ulepszeniach(chyba wymysł twórcy żeby nadać trochę realizmu bo noktowizor można mieć jedynie posiadając hełm, sprawdziłem outfit.ltx i tylko hełmy mają dodane noktowizory). Napisałem do autora moda i podałem mu mniej więcej to samo co tutaj, ale jak na razie odpowiedzi brak, w wątku moda na ap-pro piszą tylko tym że wojna frakcji nie działa na bagnach i o braku dowódcy na agropromie więc mam nadzieję, że autor przeczyta mojego maila i da znać czy będą jakieś fixy No ewentualnie może nie odpisać, ale fixy się może pojawią 🤔🤔
  3. @kanon1022Zauważyłem, ogólnie jak wybierałem Expansion to moi stalkerzy zajmowali najróżniejsze miejsca na kordonie typu ATP, więc wejdź we fraction commandera, w Commands zaznacz assemble, zamknij commandera, wróć do gry i zobacz czy wyruszą do przejętego punktu, jeśli nie to zaznacz defend i sprawdź, nie pamiętam po wybraniu której z tych 2 opcji wyruszali, ale po którejś na pewno ruszyli tyłki i jeżeli to co wcześniej Ci wysłałem z polskimi plikami nie pomieszało napisów które się pojawiają po najechaniu na ikonkę stalkerów którzy przemieszczają się po mapie(zwykle to te jasnozielone kropki) powinno Ci się wyświetlić do którego punktu idą np "Cel : Odległy Posterunek" czyli przejście z Kordonu na Wysypisko. Jeżeli dobrze pamiętam to po jednorazowym wybraniu defend lub assemble stalkerzy powinni się udać do wszystkich punktów które przejąłeś a które nie są obsadzone. a jeśli nie to jak przejmą 1 punkt i wyskoczą Ci wiadomości głosowe i powiadomienie o wykonanym zadaniu to zmień w commanderze na default i potem znów na assemble i powinien wyruszyć kolejny oddział. Ja już dotarłem do Doliny Mroku bez żadnych problemów,wylotów itd, wszystkie rzeczy które zbieram/znajduję, kupuję sprawdzam pod kątem nazw i opisów i jak na razie wszystko jest w porządku, ale zauważyłem że Detektor Weles chyba jest zepsuty w tym modzie bo na ekranie nie wyświetla się położenie artefaktów tylko działa podobnie jak detektory w Autumn Aurora w sensie mamy wyciągnięty detektor to arty się pojawiają, Echo i Niedźwiedź chyba działają(musiał bym zakupić i sprawdzić bo znalazłem na bagnach Welesa i nie miałem nawet okazji sprawdzić) ale muszę się jeszcze pokręcić koło jakiś anomalii bo wydaje mi się, że mod nie ma dźwięków detektora anomalii, a także nie ma dźwięku licznika Geigera więc jak ktoś nie pamięta gdzie znajdują się hotspoty z promieniowaniem to można się łatwo napromieniować tym bardziej że zauważyłem że mając kombinezon SEVA bardzo łatwo złapać promieniowanie i nie ma że boli trzeba zbijać antyradami albo wódką(może takie było zamierzenie autora żeby nie było tak łatwo jak w Zewie że wystarczyła maska lub lepszy kombinezon i radiacja nas nie tyka).
  4. Tak trzeba po prostu wejść na samą górę konstrukcji mostu i wskoczyć w anomalię, a że ten mod zmienia wygląd anomalii to tej może nie być widać, ja skakałem na czuja bo używam innego Reshade niż ten który autor wypuścił razem z modem i nie widziałem jej więc jakbyś miał problem ze znalezieniem i skacząc spadał na ziemię i ginął to tu masz filmik gdzie dokładnie jest anomalia i jak do niej dojść: https://www.youtube.com/watch?v=FYECSXMSnhk
  5. @kanon1022 W commands na Expansion a AI Comission Mode na On, ale na razie używałem commandera raz na bagnach, teraz dołączyłem do stalkerów na kordonie i wyskoczyło mi zadanie żeby przejąć punkt w dolince koło bazy stalkerów, doszedłem na miejsce i było puste, wybrałem ustawienia te które Ci podałem i nie ruszyli z bazy żeby przejąć punkt, musiałem wydać zarobione ruble żeby ich zespawnować
  6. @Zwinny Ogólnie mod jest postawiony na zewie prypeci więc wszystkie mechaniki gry są takie same jak w zewie(czyli mod działa na DX11 i dostępnych dla niego efektach graficznych), fabuła, misje poboczne i główne są identyczne jak w czystym niebie nie zauważyłem niczego nowego póki co, a to czym jeszcze się różni jest podane w pierwszym poście tego tematu zakładce Historia wersji i zmiany. Różnica między oryginalnym czystym niebem a tym modem jest taka, że nie używa on mechaniki wojen frakcji z czystego nieba tylko mod ma wbudowanego fraction commandera więc jak dołączysz do jakiejś frakcji i przejmujesz punkty kluczowe to z pomocą fraction commandera możesz wymusić wysyłanie drużyn Twojej frakcji do przejętych przez Ciebie punktów lub jak przejmiesz jakiś punkt np park maszynowy na bagnach i nie chce Ci się czekać aż drużyna Twojej frakcji dotrze na miejsce to za ruble które masz na swoim koncie możesz zespawnować tam stalkerów Twojej frakcji więc zaoszczędzasz czas tylko musisz być w tym miejscu które przejąłeś. Bez użycia fraction commandera i przejęciu punktu nic się nie dzieje, stalkerzy nie wyruszają z bazy żeby przejąć ten punkt więc jeśli nie użyjesz commandera to w pda będzie Ci wisiało zadanie typu np. "Przejmij Spalone Gospodarstwo" i będzie wisieć do końca gry(widocznie twórcy nie udało się przenieść skryptu z czystego nieba który odpowiadał za wojnę frakcji lub uznał, że fraction commander lepiej się sprawdzi bo w czystym niebie czasem bywało tak że po przejęciu jakiegoś kluczowego punktu stalkerzy frakcji do której dołączyłeś go nie zajmowali, ja przechodząc czyste niebo kilka razy często się spotykałem z tym błędem jak dołączałem do stalkerów na kordonie i po przejęciu bazy bandytów na wysypisku moja frakcja nie mogła zająć bazy bandytów bo oddziały frakcji nie wyruszały do bazy bandytów żeby ją zająć). Co do języka polskiego mod nie ma oficjalnego spolszczenia, ja mam po polsku bo wrzuciłem sobie do folderu z modem oficjalne spolszczenie przeznaczone dla Czystego Nieba(folder localization z lektorem) i oddzielnie stworzyłem w gamedata->configs->text folder pol i tam wrzuciłem pliki tekstowe z czystego nieba zmiksowane z plikami zewu prypeci(edytowałem trochę plików żeby wszystko działało, wyświetlało poprawne nazwy no i edytowałem teksutrę menu ekwipunku żeby przerobić rosyjskie napisy na polskie) ale jestem dopiero na wysypisku więc na razie nie udostępniam jeszcze tego co skleciłem bo nie wiem czy będzie można przejść całego moda bez żadnych wylotów więc póki co mod jest tylko po rosyjsku. Sory za tak długi wywód ale starałem się wszystko opisać tak żeby każdy mógł zrozumieć czym jest ten mod i nie musiał potem pytać
  7. Nie pomyliłem się, poczytałem dziś na ap-pro temat moda i ten mod jest oparty na Zewie Prypeci, a nie Call of Chernobyl może dlatego wszystko taką "chałupniczą"metodą jaką przyjąłem działa. Ale najwyraźniej mod ma nadal jakieś problemy bo o ile pytania "Co nowego w Zonie" nie powodują raczej wylotów to zadanie stalkerom pytania "Co tu robisz" powoduje wylot i jest to problem z moda, a nie mojego grzebania jak mi się wcześniej wydawało więc pewnie jakieś fixy się jeszcze pojawią, a póki co pogrzebałem jeszcze no i oto efekty Jest jeszcze kilka małych pierdółek które na bieżąco znajduję ale to dosłownie pierdółki...No zasadniczo z takich ważnych rzeczy zostało jeszcze przerobienie tekstur do menu żeby zamiast rosyjskiego napisów Wczytaj i Zapisz Grę były po polsku no i w sumie chyba to będzie wsio
  8. @kondotier Oczywiście że wiem Zaraz poprawie swoje posty to nie będzie takiego burdelu. Pograłem dziś i okazuje się że najwyraźniej ten mod nie jest zbudowany na Call of Chernobyl tylko na Zewie Prypeci ale że Zew Prypeci po angielsku to Call of Pripyat to wnioskuję że autor połączył obie nazwy i wyszło z tego Call of Clear Sky ale to takie moje gdybanie, trzeba było by spytać autora. Nie dość że główny GG ma twarz naszego znajomego Majora Diegtiariowa to w modzie nie ma żadnych śladów CoC'a(no przynajmniej ja nie znalazłem żadnych), postacie randomowe nie dają questów typu przynieś podaj pozamiataj jak w CoC, można od nich dostać questy identyczne jak w Czystym Niebie(wywaliłem swoje pseudo spolszczenie i dialogi ani misje które dają się nie zmieniły) no a poza tym przejrzałem pliki i tekstury ikon ekwipunku dostępnego w grze i wychodzi na to że nie ma w tym modzie rzeczy dostępnych w CoC.
  9. @kondotier No i właśnie dlatego napisałem że nie polecam używać tego co wstawiłem żeby ktoś potem nie przyszedł z pretensjami że wrzucił to co wstawiłem i grę wywala i grać się nie da, Kanon poprosił to się podzieliłem ale zaznaczyłem że hobbystycznie sobie grzebie w plikach, żeby się może czegoś nauczyć nowego, a gdyby to było oficjalne przetestowane spolszczenie to by było dołączone w pierwszym poście ale nie jest Będę sobie w wolnym czasie przechodzić stopniowo moda i zobaczę co się stanie, albo w pewnym momencie się wysypie i nie będzie się dało grać, albo jakimś cudem bezproblemowo go skończę i będę w szoku Aczkolwiek powiem Ci że obleciałem całe Bagna i kawałek Kordonu i nie spotkałem się jeszcze z niczym co by pochodziło z CoC'a, wszystko co póki co widziałem, zgromadziłem wygląda jak z ZP ale mogę się mylić. @Zwinny No róznica ogólnie jest taka że CS działa na DX10 a Zew na DX11(choć mówią że dx11 w zewie jest zepsuty i lepiej grać na 10 albo 9) i statystyki broni, kombinezonów są bardziej czytelnie przedstawione, system ulepszeń też jest chyba bardziej rozbudowany niż w CS no, a poza tym CS nawet czysty bez żadnych modów jest problematyczny przez swoje niedoróbki no ale skoro autor/autorzy mieli taki pomysł i udało im się to zrobić to plus dla nich bo rosjanie zamiast męczyć się z CS mogą sobie zagrać w CS ale na silniku ZP i z bajerami graficznymi + lokacje i tekstury z Anomaly :p
  10. @kanon1022 No rozumiem, takie coś jest na moddb: https://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/downloads/cop-coc-db-converter Nie używałem tego programiku więc nie wiem czy działa, musiał byś sprawdzić bo ja jeszcze plików db nie ruszałem. Całe to grzebanie w plikach to jest nowość dla mnie także uczę się na bieżąco.
  11. @najdrok Co do paczek nie wiem bo nie było podane jakie paczki broni mod zawiera. A co do tego czy mod będzie później grażdanką to nie umiem powiedzieć bo jestem dopiero w Kordonie( aczkolwiek przeglądałem opis podstawowego moda to on się chyba nie różni niczym od podstawowego Czystego Nieba tylko jest przeniesieniem fabuły z CN na silnik Zewu Prypeci z zawarciem wszystkich funkcji które pojawiły sie w Zewie, a których nie było w Czystym Niebie więc raczej nowych rzeczy w nim nie ma i nic nie powinno kolidować). Wrzuciłem to co skleciłem tylko i wyłącznie dlatego że Kanon poprosił i RACZEJ NIE POLECAŁ BYM KORZYSTAĆ Z TEGO CO WSTAWIŁEM(no chyba, że ktoś bardzo chce mieć częściowo po polsku i jest gotowy na to że może mu w późniejszym etapie fabuły wywalić grę), żeby potem nie przyszła taka osoba na forum z pretensjami, że to co wstawiłem mu moda wywala Ja sobie z ciekawości będę ten mod przechodził i jeśli się pojawią później jakieś wyloty to dam znać ale proszę nie traktujcie tego co wstawiłem jako pełnoprawne i działające spolszczenie.
  12. @vidkunsen Wiesz no ja sobie hobbystycznie będę dłubał przy tym może sklecę coś co będzie wyglądać jak spolszczenie jako takie :p Tyle że muszę poszukać jaki plik XML odpowiada za który tekst, na razie mam np nie spolszczone opisy ikon przejść z lokacji na lokację, ikonki stalkerów na mapie i nie mogę dojść który plik za to odpowiada... To mam na myśli : Oprócz tego musiał bym jeszcze ogarnąć tłumaczenie niektórych elementów wyposażenia bo też mam tam rzeczy typu st_helm_hardhat zamiast Hełmu stalowego. Jak widać na screenach da się normalnie wyjść z bagien, cały pic polega na tym że w moda jest wbudowany Fraction Commander w trochę okrojonej wersji ale po krótce chodzi o to żeby w czasie gry nacisnąć ESC i jak pokaże się menu to wtedy wciskamy F2, pokazuje nam się menu Fraction commandera i wybieramy tam opcję Expansion w Commands i AI Commision mode na On i tyle, frakcja wyśle swoich ludzi w miejsca które przejęliśmy tak jak w oryginalnym Czystym Niebie(poniżej zdjęcie) @kanon1022 co do Twojego pytania masz na myśli unpacker dzięki któremu wypakujesz moda po ściągnięciu żeby go sobie "zainstalować" czy chodzi Ci o unpacker dzięki któremu można pliki .db wypakowywać? Nie wiem czemu @kondotier ale zniknął ten post który napisałeś, odpowiadając na to co pisałeś: Wiadomo że to nie jest takie proste dlatego się tłumaczenia tego moda nie podejmuję po prostu użyczyłem tego co osobiście sobie skleciłem żeby mieć po polsku, pożyczyłem sobie pliki po prostu z oficjalnych spolszczeń, wrzuciłem i o dziwo działa, ale z innym modem podejrzewam że by to nie zadziałało. Co do translatora to nawet nie przeszło by mi przez myśl żeby go użyć :p Widocznie struktura tego moda umożliwia po prostu to że spolszczenie z Czystego Nieba połączone z paroma rzeczami z Zewu Prypeci działa. Ale będę sobie dalej dłubał u siebie może się czegoś nauczę
  13. Vidkunsen - no w sumie racja nie po rusku a po rosyjsku A co do tłumaczenia to ja osobiście nie sądzę żeby kiedy kolwiek po angielsku był, bo to nie Anomaly czy inny mod tego kalibru żeby ktoś zawracał sobie głowę z tłumaczeniem no chyba że wypuszczą za jakiś czas finalną wersję i zrobi się o nim głośno to może ktoś z zachodu się podejmie tłumaczenia bo jakby nie patrzeć możliwość zagrania w Czyste Niebo na silniku Zewu i takimi dodatkami to fajna sprawa. Na razie mówię jeśli komuś zależy żeby w to zagrać a chciałby mieć po polsku większość rzeczy to może skorzystać z tego linku co wyżej wrzuciłem ale nie gwarantuję że nie będzie wylotów w późniejszej części fabuły.
  14. Na to wygląda sądząc po logu bo skoro fix naprawia jakieś wyloty po otrzymaniu jakiegoś przedmiotu itd to bez wrzuconego fixu będzie się wysypywać do pulpitu po prostu
  15. @Monolithalian Zangielszczenia jako takiego nie ma i raczej nie będzie bo mod jest tylko na ap-pro, na moddb itd go nie widziałem więc to będzie raczej jeden z "tych"modów które będą tylko po rusku ewentualnie po polsku jeśli ktoś podjął by się pogrzebania w niektórych plikach bo jak mówię większość rzeczy pasuje z Czystego Nieba. @kanon1022 Spawner nie działa bo w Fix'ie go wyłączyli. Tu jest pełna lista zmian(tłumaczyłem translatorem i trochę poprawiłem) : Od siebie dodam jeszcze że przejrzałem wczoraj kilka rosyjskich streamów i goście ogółem kręcili się 4-6 godzin po bagnach ale żaden nie przeszedł na kordon więc nie wiem czy coś nie jest zepsute z tym modem i może być taka możliwość że nie da się wyjsć z bagien ale sprawdzę to dzisiaj, tak samo w readme dołączonym do fix'a piszą że włączyli wojnę frakcji ale u mnie stalkerzy czystego nieba ani bandyci/renegaci nie przejmują zdobytych przeze mnie punktów na mapie( no chyba że automatycznie czyste niebo się zrespawnuje w tych punktach jak tylko wyjdę z lokacji - zobaczymy).
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity