-
Postów
1731 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
72
Ostatnia wygrana Szczepan9205 w dniu 25 Czerwca
Użytkownicy przyznają Szczepan9205 punkty reputacji!
O Szczepan9205

- Urodziny 05/24/1992
Informacje osobiste
-
O mnie
Zapalony miłośnik Stalkera, stały bywalec forum, a od kilku lat etatowy tłumacz StalkerTeam :)
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Konin
Informacje o profilu
-
Ruble
37376
-
Frakcja
Samotnicy
-
Broń główna
AS Wał
-
Kombinezon główny
SEVA
Konfiguracja PC
-
System operacyjny
Windows 11
-
Procesor
Ryzen 5 5600X
-
Karta graficzna
Zotac RTX 5070 Solid OC 12GB
-
Pamięć RAM
Kingston Fury Beast RGB 32GB
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia Szczepan9205
-
@ralf237612Póki mam jeszcze chęci to robię bo mam wrażenie, że jak ja przestanę to nikt nie będzie już zbytnio tłumaczył... no może LisKot W każdym razie pogrzebałem trochę i co nieco udało mi się już sklecić (końcówka jest mało istotna zaskoczył mnie ten dzik): I tak, wiem że intro ma rozjechany dźwięk względem obrazu - na razie nie rozgryzłem jeszcze dlaczego bo wziąłem i pliki video i audio z naszej oryginalnej translacji, ale ogólnie chyba nie jest źle
-
@ralf237612 Bo od jakiegoś czasu ruscy mieli dostępną zamkniętą betę Anthology 2.0, a teraz dopiero z czwartku na piątek wyszła otwarta beta dostępna dla wszystkich. Co do spolszczenia... nie obiecuję nic póki co - tzn. mam go też na dysku, nawet odpaliłem, żeby sprawdzić czy rzeczywiście fabuła Cienia Czarnobyla jest i jest... Na tą chwilę dorzuciłem sobie do spolszczenia pliki dialogowe z CCz + przetłumaczyłem pliki z celami zadań, żeby cała fabuła CCz teoretycznie była w pełni po polsku, ale... jakaś taka pocięta mi się wydaje - w sensie jest, ale mam wrażenie, że nie do końca, chociaż musiałbym jeszcze pobiegać po Kordonie, żeby się upewnić. Największy problem z Anthology 2.0 stanowi fabuła moda Atrybut - ten mod nigdy nie został przetłumaczony na polski, więc żeby całość spolszczenia Anthology 2.0 miała sens to najpierw musiałbym przetłumaczyć Atrybut, ograć go żeby poprawić ewentualne błędy i dopiero wtedy mógłbym je dodać do Anthology i wydać spolszczenie także...
-
@suchy1280Jak to co? Od dawna wiadomo, że pierwsze DLC ma się dziać w Limańsku
- 346 odpowiedzi
-
- s.t.a.l.k.e.r. 2
- stalker 2
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Do zakładki Linki do pobrania w poście #1 dodałem link do mini-łatki do spolszczenia - sugeruję każdemu kto gra w Gammę, żeby sobie ją pobrał i dorzucił jej pliki do spolszczenia bo naprawia wylot przy próbie wzięcia zadania na narzędzia podstawowe u Śruby w Magazynach Wojskowych.
-
@wojtek121No tak będzie najprościej - zrobić reinstall i grać na domyślnym zestawie modów, albo ewentualnie aktywować sobie jakieś, ale nie te, które są w zakładce GAMMA Disabled. Ewentualnie jak już byś miał aktywować jakieś dodatkowe mody to najlepiej aktywować je sobie na zasadzie - aktywujesz jeden, odpalasz grę i sprawdzasz czy działa i tak z każdym - wtedy jak jeden Ci zepsuje grę to będziesz mniej więcej wiedział, który wyłączyć żeby zaczęło z powrotem chodzić
-
@wojtek121Z tego co widzę to gra Ci duplikuje AK-105 "Błotniaka". Instalowałeś jeszcze jakieś dodatkowe mody oprócz tych co są domyślnie w Gammie, albo aktywowałeś jakieś, które domyślnie są nieaktywne? Widziałem, że wstawiłeś .txt z listą modów, ale wiesz jak to jest... niespecjalnie komukolwiek będzie się chciało przeglądać ponad 700 pozycji. Ogólnie to tylko strzelam bo na sprawach technicznych Stalkera to się bardzo średnio znam, ale przy "domyślnej" Gammie nie powinno być żadnych problemów. Ewentualnie może przy aktualizacji Gammy coś Ci się pokiełbasiło więc możesz spróbować reinstalla.
-
@vojtas040Nie da się. Niestety magik, który ogarnął nam czcionkę do Gammy dał radę zrobić ją tylko pod rozdzielczość 1920x1080 i mniejsze, a potem zniknął. Dlatego przy większych rozdzielczościach czcionka będzie się robić coraz mniejsza, a ja nie potrafię niestety ogarnąć jej dla wyższych rozdzielczości - tzn. przerobić tekstur czcionki.
-
@deerstalker Powiem Ci, że średnio bo jeśli o Cień Czarnobyla to zazwyczaj grałem w jakieś mody, które poprawiały głównie grafikę, typu Autumn Aurora 2 czy właśnie Radiophobia 2 i 3, albo ewentualnie Cień Czarnobyla + Gunslinger, żeby mieć detektory i kilka innych mechanik, których normalnie w Cieniu nie ma... A tak to głównie grywałem jeszcze w mody fabularne typu Tajne Ścieżki 2, Złota Kula itd... Także o mody, które naprawiają i poprawiają oryginał, zachowując przy tym jego fabułę i nie ingerują zbytnio w inne aspekty gry to musiałbyś już pytać innych
- 295 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- nowe animacje
- nowe bronie
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@deerstalkerNieee, po prostu pobierasz mod, rozpakowujesz, wrzucasz łatkę 1.19, hotfixa do łatki i na to wrzucasz spolszczenie i gotowe - te tzw. repacki modów mają to do siebie, że nie trzeba nigdzie nic zmieniać, wystarczy wypakować i działa bo to cała gra + mod już ze zmodyfikowanym fsgame.ltx. Co do samouczka to już wiem o co chodzi (tak się składa, że zostawiłem sobie R3 na dysku). PDA nie pojawia się z tego względu, że w oryginalnym Cieniu Czarnobyla PDA było dwuwymiarowe, a w Radiophobii 3 jest trójwymiarowe - autor by musiał nowe animacje pewnie stworzyć specjalnie pod samouczek i jakoś wymusić na grze odtworzenie animacji wyjęcia PDA w momencie jak Sidor zaczyna objaśniać jego funkcje i dlatego pojawiają się tylko napisy... No i nie czarujmy się, do Radiophobii raczej przysiadają gracze obcykani w Stalkera, więc mało kto wybiera opcję "Traktuj mnie jak kota" - pewnie z tego względu właśnie autor stwierdził, że wystarczy dać w tym momencie same napisy
- 295 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- nowe animacje
- nowe bronie
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@deerstalker Dodatek przywracający oryginalny ambient przywraca ambient muzyczny czyli tą muzyczkę co leci w tle na lokacjach w czasie gdy Ty eksplorujesz - nie każdemu siada nowy ambient dodany przez autora Radiophobii, więc uznałem, że skoro da się w prosty sposób przywrócić oryginalny to dam to jako dodatek. A co do tego dialogs.rar to moje niedopatrzenie 😛 To są te same pliki audio co w zwykłym folderze .rar tylko zapomniałem tego usunąć przed spakowaniem.
- 295 odpowiedzi
-
- 1
-
-
- nowe animacje
- nowe bronie
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@ralf237612 Ze mnie taki wyjadacz czy mistrz jak z koziej dupy trąbka 😛 Nie nie, chodziło mi o plik dialogs_agroprom z folderu misc, a nie text. Na wszelki wypadek jak Ci się chce to spakuj mi w jedną paczuszkę cały ten folder misc z gamedata/config i cały folder scripts który jest w gamedacie (w gamedata/config też jest folder scripts, ale tamten mi nie potrzebny), rzucę okiem bo w Twoim logu jest info, że "No available phrase to say, dialog[military_trader]", więc czegoś musi brakować gdzieś. A dawno pobierałeś ten mod? Ja 9 czerwca edytowałem linki bo stare do spolszczenia już nie działały, więc jeśli pobierałeś wcześniej to możesz jednak mieć starszą wersję
- 142 odpowiedzi
-
- nowa fabuła
- nowe bronie
-
(i 4 więcej)
Oznaczone tagami:
-
wojtek121 obserwuje zawartość Szczepan9205
-
Wystarczy poszukać na YouTube rozwiązań... Ty masz w ogóle najnowszą możliwą wersję tego moda? Na wszelki wypadek możesz mi podrzucić tu plik z gamedata/config/misc zwany dialogs_agroprom.
- 142 odpowiedzi
-
- nowa fabuła
- nowe bronie
-
(i 4 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Panie szanowny a może ktoś jeszcze.. proszę o pomoc. Gram sobie w OGDR Gunslinger i mam taki problem:;w trakcie rozgrywki : proprogramowanie do BTR....kupuje się je u chorążego Zadowa na agropromie ....za każdym razem gdy próbuję to zrobić/kupić wchodzę z nim w dialog (z Zadowem) i wylot wylot wylot!!!!Wie ktoś jak to ogarnąć?????.zainstalowałem wersję bez spolszczenia w innym miejscu zgrałem seyva ale i tu wylot wylot wlot!!! niech ktoś pomoże.. mi ten plik text. z wylotu z milionem tekstu nic nie mówi.....możę spojrzelibyście na ten plik z wylotu? poradzicie coś? niestety nie znam się na tym ,,,,
-
@BuberTo chyba pamięć już trochę zawodzi bo w TŚ2 (czy w zwykłym Final Update czy w wersji z OGSR) zawsze w Lesie i Bagnach były brzydkie - mam tu na myśli to, że Las np. był zdaje się stworzony od zera przez modderów jak jeszcze modding S1 raczkował przez co we współczesnych modach nawet mimo starań modderów i tak nadal wygląda brzydko. O Bagnach już nie wspomnę bo są wyciągnięte z buildów Cienia i w każdym modzie w jaki grałem i w którym występowały wyglądały paskudnie i kanciasto (no może oprócz Lost Alphy, ale tam w sumie trochę je przerobili). Może gdyby zasięg widzenia/rysowania skręcić do połowy lub minimum to by całość jako tako wyglądała, ale tylko na tych dwóch lokacjach, a wtedy z kolei na oryginalnych lokacjach z Cienia widziałbyś wszystko do 300-400m przed nosem, a reszty nie gdzie na oryginalnych lokacjach wszystko z zasięgiem widzenia czy tam rysowania wykręconym na full wygląda spoko - ale tu już właśnie wchodzi różnica między oryginalnymi lokacjami, a tymi stworzonymi przez modderów na początku moddingu S1. Akurat archiwów TŚ2+OGSR nie próbowałem niczym rozpakować bo nie musiałem wyciągać oryginalnych plików, żeby je porównać z tymi ze spolszczenia. Ale jak wczoraj próbowałem wypakować archiwa OGSR+Gunslinger Addon to przez ten extractor, którym zawsze wypakowywałem archiwa modów do Cienia owszem wszystko się wypakowywało, ale po otwarciu pliku miałem hieroglify, a nie tekst...} Zakładam, że tu będzie podobnie, więc spróbuj tym: sue2.exe Z tym, że nie dam sobie uciąć głowy że po prostu pobranie .exeka z załącznika załatwi sprawę i się u Ciebie odpali. Jak nie to po prostu wpisz w google "Stalker sue2" i poszukaj - gdzieś się raczej link jeszcze znajdzie. A jeśli odpali to sytuacja jest prosta - tworzysz sobie na pulpicie folder (może nawet mieć nazwę "Nowy folder"), wrzucasz do niego archiwum, które chcesz rozpakować, odpalasz sue2 i klikasz: Wskazujesz archiwum, które chcesz rozpakować czyli ten "Nowy folder", i wtedy w tym dużym białym polu powinna pojawić się ścieżka z archiwum, potem klikasz ten bodajże ten przycisk obok ReadMe, czekasz chwilę i powinno się rozpakować - jeśli wszystko dobrze się rozpakuje to wyskoczy Ci małe okienko z wykrzyknikiem na żółtym tle w "robaczkach", ale jak zajrzysz do folderu to powinieneś mieć w środku rozpakowane pliki. Potem zostaje Ci tylko modyfikacja i wrzucenie ich do gamedaty
- 245 odpowiedzi
-
- nowa fabuła
- nowe bronie
-
(i 4 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@kanon1022Zespawnowałeś sobie jakiś kombinezon, zgadza się? To jest efekt szybki założonego hełmu z Anomaly i pojawia się tylko po założeniu maski przeciwgazowej/hełmu, ale da się to wyłączyć z tego co pamiętam - poszukaj w opcjach (tylko nie pamiętam czy w Zaawansowanych w grafice czy w opcjach rozgrywki) czegoś w stylu "Odbicia na wizjerach hełmów" i wyłącz, a jeśli to nie to to spróbuj wyłączyć "Dynamiczny HUD" z tym, że nie wiem czy ta druga opcja Ci nie wyłączy więcej niż tylko tych efektów wody skraplającej się na szkle maski/hełmu.
- 245 odpowiedzi
-
- nowa fabuła
- nowe bronie
-
(i 4 więcej)
Oznaczone tagami: