Skocz do zawartości

Szczepan9205

Doświadczony tłumacz
  • Postów

    1381
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    33

Ostatnia wygrana Szczepan9205 w dniu 18 Marca

Użytkownicy przyznają Szczepan9205 punkty reputacji!

5 obserwujących

O Szczepan9205

  • Urodziny 05/24/1992

Informacje osobiste

  • Miejscowość
    Konin

Informacje o profilu

  • Ruble
    37376
  • Frakcja
    Samotnicy
  • Broń główna
    AS "Wał"

Konfiguracja PC

  • System operacyjny
    Windows 10
  • Procesor
    Intel i5 7400
  • Karta graficzna
    Gigabyte GTX 1060 OC 6GB
  • Pamięć RAM
    16GB Crucial Ballistix DDR4

Ostatnie wizyty

4394 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Szczepan9205

Likwidator

Likwidator (14/21)

  • Odznaka za przetłumaczenie 21-30 modyfikacji
  • Odznaka za przetłumaczenie 11-20 modyfikacji
  • Odznaka za przetłumaczenie 2-10 modyfikacji
  • Odznaka za przetłumaczenie 1 modyfikacji

Najnowsze odznaki

1.4 tys.

Reputacja

  1. @miki19941 Dokumenty z X-16 nie są powiązane z tym zadaniem, ale... masz na myśli tą jaskinię, w której pojawia się za plecami mutant jak tylko teleport wrzuca tam Asystenta tak? Jeżeli wszystko się zgadza, a ciała nie ma to najwidoczniej autorzy moda nadal nie naprawili problemu z poprawnym spawnowaniem się jego zwłok. Jedyny znany sposób, żeby ciało się pojawiło to wykonanie tego zadania od razu jak pomożemy stalkerom odzyskać Leśniczówkę/obóz przy wieży Leśnika bo potem właśnie są szopki z tym, że czasem się pojawia, a czasem nie.
  2. @cez137Hmm... a to ciekawe. Nie zwracałem uwagi jak sam grałem przed premierą zaktualizowanego spolszczenia czy miałem inne rendery na liście, ale jeżeli nie było to widocznie Radiophobia 3 działa tylko na renderze R4 czyli DX11. Ale jeżeli tak się sytuacja prezentuje to musisz się bawić suwakami dopóki nie wystartuje 🤷‍♂️ Ale zmniejszenie której konkretnie opcji może pomóc to Ci nie podpowiem bo ja po przejściu każdego moda przenoszę sobie zapisy i user.ltx do oddzielnego folderu (tak na wszelki wypadek w razie bym potrzebował na szybko stawiać jakiś mod i coś sprawdzać) i użyłem user.ltx z Radiophobii 3 w wersji 1.11. Dziwna sprawa bo już kilka razy wspominałem, że mój PC jest dość podobny do Twojego tylko procesor mam kapkę lepszy i 16GB RAM i u mnie działało, a u Ciebie mod czkawki dostaje. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że musisz bawić się ustawieniami do bólu, aż w końcu zaskoczy.
  3. @cez137No to jeszcze niżej ustawienia jeżeli wziąłeś DX11, albo przerzuć się na DX9 🤷‍♂️ No nikt jeszcze takiego problemu nie miał, ani u nas ani nie zgłaszał na Dsc Radiophobii to nie widzę innego wytłumaczenia, niż takie, że to chyba rzeczywiście Twój "fart"
  4. @cez137 No, jest. To, że najpewniej za wysokie ustawienia sobie ustawiłeś bo jak tak patrzę w error loga to jest wypisane czarno na białym, że mod nie ogarnia jakiegoś shadera. Wniosek? Raczej za wysokie ustawienia (choć strzelam bo na technikaliach Stalkera się nie znam, ale nazwy shaders i r3 mi mówią wystarczająco dużo)... Ewentualnie może ta najnowsza wersja R3 na niższych renderach niż DX11 ma problemy, pojęcia nie mam, ale na Discordzie Radiophobii nikt nie zgłaszał takiego wylotu czyli to problem tylko i wyłącznie po stronie Twojego komputera 😛
  5. @miki19941 Od 6:20 masz pokazane gdzie jest naukowiec z hełmem. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, żebyś przed przekroczeniem bramy wziął psi-bloker i apteczkę naukową czy tam wojskową, żeby na czas dopóki nie dobiegniesz do ciała, regenerowało Ci HP. Innego wyjścia nie widzę bo sam widzisz na wideo - Hug nie miał takiego problemu, ani ja, ani inni grający, ale... spora część mogła ograć moda przed wydaniem jego ostatniej dostępnej wersji z 25 grudnia 2023 - może w niej coś zmienili, ale pies jeden wie bo autorzy się nie raczyli podzielić listą zmian.
  6. Hmm już trochę czasu minęło odkąd przechodziłem Łapacza... ale jeśli dobrze pamiętam to najpierw było trzeba zebrać kwiaty i przy zebraniu ostatniego z nich przenosiło nas do Purgatorium, a po powrocie nad Jantar wracaliśmy do bunkra i do profesora, a ten przygotowywał lek dla Smirnowa, ten wyruszał do fabryki i po upływie doby w ciągu której kapitan się nie odzywał Asystent uznał, że rusza w pojedynkę do labu, po czym dostawaliśmy lek od profesora i obstawa bunkra doprowadzała nas pod wejście do fabryki. No i z tego co ja pamiętam jak grałem to wchodziłem bez problemu na teren fabryki, wybijałem to co nas atakuje na początku, zbierałem hełm z ciała naukowca i potem już do momentu dotarcia do budynku w którym jest zejście do X-16 promieniowanie praktycznie nie zadawało mi większych obrażeń Z tego co też pamiętam no to bez odpowiedniego kombinezonu profesorek odmawia nam wydania leku także jeżeli Ci go wydał to nie wiem... może za wiele czasu spędzasz na wybijaniu zombifikowanych i mutantów? Ja większość nich wybiłem przed wejściem na teren fabryki używając optyki karabinu, ale z tego co też pamiętam to bez problemu byłem w stanie przeszukać wszystkie ciała zombifikowanych i dopiero sobie hełm zbierałem... no chyba, że grasz na najwyższym poziomie trudności to wtedy może trzeba się pospieszyć. Ewentualnie możesz spróbować na pałę wbiec na teren fabryki i od razu do ciała naukowca, żeby hełm zebrać, a dopiero potem wybijać mutki i zombiaki, a przed wbiegnięciem użyć psi-blokera?
  7. @miki19941 Powiedz mi taką rzecz... zabija Cię promieniowanie psi bo wszedłeś na teren fabryki i latasz po nim jak poparzony czy przeszukałeś ciało naukowca leżące na placu obok Kamaza zaraz za wejściem i zebrałeś z jego trupa hełm psioniczny ? Bo jeśli wbiłeś na teren fabryki i próbujesz najpierw rozstrzelać wszystkich zombifikowanych i mutanty, żeby dopiero potem przeszukiwać trupy to im dłużej się kręcisz po terenie fabryki bez przeszukania tego trupa tym gorzej dla Asystenta i może dlatego giniesz
  8. @Marcx Tak to już jest z tymi modpackami Cały pic jeszcze polega na tym, że pliki z Anomaly mogą tylko pozornie pasować bo te same o identycznych nazwach mogą występować w spolszczeniu i samych dodatkach do EFP, ale... trzeba brać pod uwagę, że te, które są w dodatkach mogą mieć dodatkowo zmienioną treść względem oryginału pochodzącego z Anomaly. Czyli np. jeśli częścią jednego z dodatków będzie plik ui_st_loadscreen - w spolszczeniu Anomaly on też występuje, ale może się okazać, że plik z dodatku może mieć zupełnie inną lub trochę zmienioną treść, albo dodane zupełnie nowe linijki tekstu. Dlatego oprócz samego zamieniania plików warto jeszcze mieć Notepad++ z wtyczką ComparePlus i pliki, które występują tu i tu porównywać ze sobą przed wrzuceniem do folderu ze spolszczeniem, wprowadzać korekty i dopiero gotowe pliki wrzucać do folderu spolszczenia. Pisałeś też o tym, że 125 plików pasuje z Anomaly... a reszty plików nie znajdzie się w spolszczeniu Gammy lub ewentualnie Anomaly Custom? Te modpacki mimo, że trochę się między sobą różnią to sporo tych samych dodatków występuje w każdym z nich. Niestety, ale ogarnianie spolszczeń, szczególnie do tych dużych modpacków to jest mega dużo roboty, szczególnie dla jednej osoby - ja już w tym momencie przerobiłem 3 takie modpacki to trochę wprawy nabrałem i w miarę sprawnie mi to idzie, ale mimo wszystko to sporo roboty, ale efekty widać
  9. @MarcxW skrócie z tymi modpackami jest problem takiego typu, że musiałbyś sobie wejść w folder mods od EFP i przejrzeć każdy folder (z wyjątkiem tych folderów z dopiskiem separator) - to są foldery dodatków, które składają się na EFP i część będzie miała folder text w folderze configs. Te w których znajdziesz folder text traktujesz tak, że kopiujesz sobie z nich do oddzielnego folderu np. na pulpicie pliki .ltx z folderu rus lub eng (w zależności od tego z którego języka łatwiej byłoby Ci tłumaczyć) - i tym sposobem właśnie sobie kompletujesz listę plików potrzebnych do pełnego spolszczenia EFP, a żeby wszystko grało z wersją 4.2 + hotfix 5 to najlepiej sobie wrzucić wszystkie hotfixy przed wyciąganiem plików (ale to już pewnie zrobiłeś) i dopiero wtedy je wyciągać. Część plików do dodatków powinna być w moim spolszczeniu do Gammy, tych których nie znajdziesz tam może znajdziesz na forum bo swego czasu @FairFight sporo dodatków przetłumaczył co powinno zaoszczędzić Ci trochę roboty, ale na pewno będą jakieś pliki, które będzie trzeba tłumaczyć. W każdym razie najpierw powinieneś sobie powyciągać pliki tekstowe dodatków, żeby wiedzieć ile ich jest do tłumaczenia, potem je przetłumaczyć, a na koniec wrzucić je na to co już stworzyłeś jako bazę spolszczenia, pod warunkiem, że nie zrobiłeś tak, że stworzyłeś folder w folderze mods, który jest bazą do spolszczenia - np. Polish localizationy by Marcx, a potem wrzuciłeś do niego pliki spolszczenia Anomaly i na to jeszcze pliki spolszczenia Gammy bo jeśli tak właśnie zrobiłeś to spory burdel się zrobił i w takim przypadku miałbyś sporo plików tekstowych, które są od dodatków, które nie są częścią EFP i niepotrzebnie zwiększają rozmiar spolszczenia i dodatkowo potem trudniej się odnaleźć - wiem co mówię W każdym razie mając już przetłumaczone i potrzebne pliki EFP wrzucasz je na tą bazę spolszczenia (a, że bazą każdego z tych modpacków jest Anomaly to najlepiej sobie na początek umieścić tam tylko pliki spolszczenia Anomaly) i potem dokładasz nowe i jeżeli któryś dodatek zamienia jakiś plik będący już częścią spolszczenia Anomaly to wyrażasz zgodę na podmianę. Dopiero jak tym sposobem wszystko skompletujesz w jeden folder to będziesz miał gotowe i w pełni działające spolszczenie Btw. linków do hotfixów wrzucać nie trzeba bo jak się wejdzie w link do GD do pobrania EFP to przenosi nas na GD i tam też są wrzucone te hotfix'y.
  10. Zdrowych, wesołych i pogodnych Świąt życzę całemu forum
  11. Szczepan9205

    True Stalker

    @cez137 Oczyściłem - to było proste jak jeb*nie Pytanie tylko czy u Ciebie jest w tym samym miejscu bo ja mam wersję 1.5 i w niej jest w innym niż był w 1.4, więc jeśli korzystasz z 1.4 nadal to będzie z drugiej strony wagonu, ale też powinieneś być w stanie przeszukać go celując w skrzyneczkę za kołem wagonu - fabułę przechodziłem 2 razy jeszcze na 1.4 i za jednym i drugim podejściem udało mi się go zebrać, więc...
  12. @MarcxHmm... jeżeli wrzucisz ze spolszczenia foldery class_diversity, configs i ewentualnie textures to powinno działać, ale plików z folderu scripts nie powinno się raczej wrzucać (tak na wszelki wypadek). Z tym, że mogą być jakieś braki w tekście jeżeli ta nowsza wersja ma dodane bronie z ostatnich aktualizacji Gunslingera czyli Grozę, Winchestera 1300 czy SIG SG550 i SG552 - może im brakować nazw i opisów i nazw i opisów ulepszeń, ale poza tym na 95% powinno działać.
  13. Szczepan9205

    True Stalker

    @cez137Z nim też są lekkie cyrki, ale ogólnie polecam Ci "deptać" go i spamować klawisz interakcji na nim, w końcu zaskoczy. To raczej nie jest błąd moda tylko celowy zabieg, żeby było trudno go dobudzić
  14. @ArcheontJa się poddałem już na samym początku bo co chwilę się wysypywał ten Custom, dodatkowo przycinał się przy wczytywaniu NPCów i mutantów w okolicy jak stare mody z przed kilku lat. No i dlatego też nie zdecydowałem się na jakiekolwiek aktualizacje do spolszczenia bo autor chyba nie ma zamiaru tej paczki nadal rozwijać bo tak jak piszesz - autor się nie kwapi do żadnych aktualizacji. Aczkolwiek społeczność na jego discordzie skleciła jakąś paczkę fiksów tyle, że link do niej chyba nie trafił na AP i jest dostępny tylko na ich dsc, ale czy to pomoże na Twój problem? Ciężko mi powiedzieć... z drugiej strony jeżeli Custom nawet w tej ogólnodostępnej wersji jest taki wylotowy i autor się zapadł pod ziemię to wątpię, żeby jeszcze coś było z tego modpacka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.