Jump to content

Szczepan9205

Doświadczony tłumacz
  • Posts

    713
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Szczepan9205 last won the day on April 8

Szczepan9205 had the most liked content!

2 Followers

About Szczepan9205

  • Birthday 05/24/1992

Profile Information

  • Ruble
    29227
  • Frakcja
    Samotnicy
  • Procesor
    Intel i5 7400
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Konin
  • Broń Główna
    AS "Wał"
  • RAM
    8gb Crucial Ballistix Sport
  • Karta graficzna
    Gigabyte GTX 1060 OC 6GB
  • System operacyjny
    Windows 10

Recent Profile Visitors

1,538 profile views

Szczepan9205's Achievements

 Łowca Mutantów

Łowca Mutantów (10/21)

709

Reputation

  1. @metek58 O ile dobrze pamiętam to Kondotier pisał, że każdy patch kumulatywny zawiera w sobie poprzednie poprawki więc wystarczy wrzucić go na Szramę 2 i tyle. Ja zanim wrzucałem nam na dropboxa pliki od poprzedniego udostępnionego patcha to postawiłem sobie moda od nowa na oddzielnej partycji i użyłem plików, które ten patch podmieniał żeby była pewność, że są najświeższe. No właśnie ze zrobieniem tego w taki sposób jak piszesz może być problem bo jedyną znaną mi metodą dodawania napisów poza oknami dialogowymi (czyli na ekranie, w czasie odtwarzania przez grę "audio-dialogów") jest modyfikacja plików z config/scripts (gdzie trzeba znaleźć konkretny plik do konkretnego momentu dla konkretnej lokacji gdzie ów plik dźwiękowy się odtwarza) poprzez dopisanie odpowiedniej linijki w ów pliku, potem dopisaniu w pliku st_subtitles tekstu do tego dialogu, który będzie wyświetlany na ekranie, a w pliku game_tutorials, który jest w folderze ui dorzucenie linijki, która wskazuje grze z jakiego pliku i konkretnego string_id ma wziąć tekst i ile trwa plik dźwiękowy do ów kwestii i przez jaki czas mają się wyświetlać napisy. Tak jak wspominałem @Anton Gorodecki zrobił takie coś w KNNŻ, a ja w Dolinie Szeptów+Gunslinger, ale raczej w Szramie 2 da się coś takiego zrobić bo przeglądałem te pliki w scripts i nie ma w nich tych linijek do, których można zastosować tą metodę. Więc jedyną opcją według mnie jest ogarnięcie dubbingu lub wydanie spolszczenia bez tłumaczenia tych konkretnych sytuacji i tak jak napisał @tom3kb dodanie odpowiednich rzeczy tu na forum. @kondotier Tak tylko, że ja nie potrafię tworzyć dialogów od podstaw, a żeby stworzyć dialog, który będzie wyświetlał odpowiedni tekst i dźwięk do ów dialogu to już trzeba mieć łeb jak typowi moderzy Stalkera więc ta metoda odpada 😕
  2. No to mamy problem w takim razie bo przeglądałem pliki dźwiękowe i te w folderze "config/scripts" i wygląda mi na to, że nie da się zastosować podobnego triku, żeby zrobić napisy do dialogów "mówionych" tak jak ja zrobiłem w Dolinie Szeptów+Gunslinger czy Projekcie Odstępca lub @Anton Gorodecki w Kontrakcie na Nowe Życie. Nie żeby to oznaczało przerwanie prac nad spolszczeniem bo to w gruncie rzeczy zależy od @metek58 i @yellow, ale jeśli chodzi o moją opinię to w tej sytuacji pozostaje jedynie spolszczenie tego co się da i wypuszczenie spolszczenia bez tłumaczenia tych "mówionych dialogów" bo gdyby chcieć, żeby one też były po polsku to było by trzeba mieć ludzi, którzy chcieli by nagrać te kwestie w języku polskim
  3. @leonek0808 Jak pamięć mnie nie myli to RttN bazuje na Misery czyli początkowa latarka to latarka ręczna, którą się umieszcza w slocie na detektor artefaktów więc, żeby jej użyć musisz wcisnąć przycisk odpowiedzialny za wyciągnięcie detektora...
  4. @bober322 No tak ale zauważ, że na liście masz tylko karabin zaznaczony jako wykonana część zadania (chyba, że po prostu screen zrobiłeś przed zespawnowaniem odpowiedniego kombinezonu), ale jeśli nie no to kombinezon w takim razie masz nie ten co trzeba. Po krótkim spojrzeniu w plik odpowiadający za spawner to naukowy kombinezon najemników to chyba powinien być "merc_scientific_outfit" (ale ręki sobie uciąć nie dam). Ogółem te kombinezony, które należą do najemników mają albo początek merc albo killer. W zasadzie po tym też jak zespawnujesz odpowiedni kombinezon to powinno Ci zaliczyć cel i potwierdzić sygnałem dźwiękowym także próbuj, a jeśli nic się nie wydarzy to rzeczywiście musiało się coś zaciąć i skopać. U mnie to zadanie akurat poszło bez problemów, ale za to z "Magikiem z Prypeci" miałem problem bo nie miałem dialogu z Felczerem, a inni z kolei ów problemu nie mieli - Tajne Ścieżki to dość specyficzny mod i nawet w poradniku do niego jest wpis o tym, że w pewnym momencie gry lepiej się skupić na konkretnej "odnodze" fabuły, żeby w późniejszej części fabuły się wszystko nie posypało - chyba @DaarMoo miał taki przypadek bo zginął mu Mahomet gdzie zginąć nie powinien i u nikogo więcej nie zginął, ale możliwe, że to też było spowodowane tym, o czym przed chwilą wspomniałem - mod tego nie sugeruje w żadnym momencie, ale trzeba go przechodzić tak jak autorzy sobie to wymyślili, a nie tak jak my tego chcemy 😕 Taka przestroga na przyszłość dla wszystkich
  5. @bober322 Pamiętam, że w temacie moda na forum amk-team były jakieś pytania odnośnie właśnie tego zadania. Mnie się nie chciało latać i szukać więc sobie zespawnowałem i poszło więc powiem Ci tak - jak nie chce przyjąć to schowaj ten kombinezon i karabin, które zdobyłeś do jakiejś skrzynki czy do schowka i spawnerem sobie zespawnuj Grozę i kombinezon bo coś mi się kojarzy, że chyba w modzie są 2 lub 3 rodzaje Grozy i możliwe, że masz nie tą co trzeba więc spawnując dojdziesz do tego jaką konkretnie musisz zdobyć, plus bodajże i kombinezon i broń muszą być w stanie idealnym. żeby Lewsza je przyjął.
  6. @kondotier Dobrze, że dałeś znać bo jeszcze nie zacząłem zmian w plikach robić tylko póki co robiłem listę broni, którym trzeba opis zmienić. Co do tego zadania o którym piszesz to przejrzałem sobie na spokojnie folder config/scripts i jeżeli zadziała metoda dodawania napisów, której użyłem w Dolinie Szeptów+Gunslinger to może uda się dorobić napisy do tej rozmowy (ale najpierw muszę wypakować sobie katalog sounds i sprawdzić czy nazwy plików pokrywają się z linijkami w plikach bo jak nie to kaplica) o ile ktoś będzie w stanie przełożyć to nagranie audio na tekst i przetłumaczyć to potem na polski bo jak nawet autor poradnika miał problem ze zrozumieniem swojego ojczystego języka to my ze zrozumieniem i do tego przetłumaczeniem tego na polski możemy mieć jeszcze większy problem
  7. @metek58 Właśnie zacząłem wrzucać pliki tylko trochę to potrwa bo sam config jest dość spory Uznałem, że wrzucę cały (tj. ze wszystkimi folderami i plikami) i najwyżej nie potrzebne rzeczy się wyrzuci.
  8. Ok to zrobię tak jak prosiłeś i stworzę foldery z takimi nazwami (mam zainstalowany mod z najnowszą łatką, którą przed chwilą wstawił @tom3kb więc pliki będą świeże). Tylko z tego co zajrzałem dziś na Dropa to w porównaniu do tego co było w dzień, w który zrobiłem folder na pliki od PSz 2 to teraz folderów jest kilka i trochę bałagan się zrobił, a ja tych folderów nie stworzyłem. Więc mogę albo teraz wam wrzucić co trzeba w nowe foldery, albo najpierw zróbmy tam porządek, usuńmy co nie potrzebne i dopiero wtedy wrzućmy świeże pliki w tych dwóch folderach i będzie wiadomo co i jak. Tylko pytanie - czy jak będę to wrzucać to mam wrzucić cały folder configs? W sensie czy mają w nim być wszystkie foldery czy wrzucić tylko gameplay, misc, text i ui? Bo wątpię, żeby w creatures, scripts, weapons lub weathers było coś do tłumaczenia, ale jeśli trzeba to mogę wrzucić całość.
  9. @metek58 Bo ja na Dropbox wrzuciłem tylko te pliki, które wymagają tłumaczenia, żeby złożyć spolszczenie do kupy i było można je przetestować - resztę udało mi się samemu poskładać tylko po prostu z braku porządnej znajomości rosyjskiego przeważnie odpuszczam dialogi w modach rosyjskojęzycznych bo tam jednak słownictwo/slang jest taki, że dialogów translator nie przetłumaczy tak jak trzeba, ale za to z częścią typowo techniczną daje radę i dlatego na dropa wrzuciłem tylko to Ogółem te pliki, które wstawiłem na Dropa są z łatki z 03.07.2021 więc najnowszej jaka jest dostępna tylko nie wstawiałem reszty plików z text i innych folderów z racji tego, że nie trzeba ich poprawiać (tak mi się wydaje bo treścią pasują do tych z Powrotu Szramy 1) dlatego, że są identyczne treścią z tymi ze spolszczenia Powrotu Szramy cz. 1, ale jak trzeba to mogę wam wrzucić całość
  10. @koolkin i @vidkunsen Akurat w takim przypadku jak jest w modzie to i tak się nie ma co sugerować tym jaki celownik można na prawdziwą Grozę założyć, a jaki nie bo w grze można teoretycznie wszystko i jakby odpowiednio pogrzebać w plikach to na Grozę można by założyć ACOG'a lub Tulipana, albo Kobrę więc w przypadku moda to akurat wszystko zależy głównie od widzimisię autorów czego nakładli do plików A co do tego co napisałeś @metek58 to się zgadzam - trzeba by to poprawić bo do GoogleDrive w odróżnieniu do Yandexa jest jeden link zamiast kilku do poszczególnych części, a ów link prowadzi do strony gdzie mamy listę z plikami i jak ktoś zaznaczy wszystkie i pobierze (bo tak też można) to będzie miał tak samo jak Metek więc trzeba by albo dopisać coś takiego ( GoogleDrive - po kliknięciu w link pobieramy każdy plik z listy osobno), albo trzeba skopiować link do każdej części + instalatora i zrobić coś podobnego jak z Yandexem - 6 linków do poszczególnych części i będzie przejrzyście. No i prawda - konieczne do gry są łatki, a poprawki są dla chętnych jak komuś jest za trudno lub przeszkadzają komuś nowe mechaniki, więc trzeba by to uporządkować, ostatnia łatka kuluminacyjna jest z 03.07 i do niej chyba jeszcze jest hotfix, ale ręki sobie uciąć nie dam, wiem, że 04.07 coś się pojawiło, ale to jest jakaś poprawka do monitorów znowu i na poszerzenie kratek w ekwipunku??(nie wiem czy dobrze zrozumiałem).
  11. @kondotier Hmm to wygląda mi tak, jakby tu miała miejsce akcja typu kopiuj/wklej ze strony autorów bo Groza w spolszczonych plikach z PSz 1 ma właśnie podany celownik PSO-1 - niby zintegrowany przy czym samej Grozy są 3 warianty - podstawowy, który niby ma zintegrowany PSO-1, m2 który też ma i m3, który nie ma celownika, z MP5 to samo - też mają ACOG'a w opisach no i te opisy są identyczne w rosyjskim pliku z PSz 2 z tą różnicą, że są w grażdance, ale te techniczne części opisów co występują przed samym opisem/historią broni są 1:1 identyczne, więc jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że ten plik string_table_enc_weapons jest wzięty prosto z PSz 1 tylko może w PSz 2 dorzucili trochę nowego tekstu i tak zostawili zamiast to uporządkować. W każdym razie mając spawner powinienem być w stanie to ogarnąć - no chyba, że jest w tym modzie coś takiego jak narzędzie do montażu celowników i bez niego nie da się założyć tych celowników podanych w opisie lub technicy jeśli takowi w modzie są to mają możliwość modyfikacji, która umożliwia montaż (choć wątpię bo w modzie OGSR miała być taka możliwość, ale autorzy jej nie dokończyli i tam broń też miała w opisach podane niby pasujące celowniki, ale przy próbie założenia ich okazywało się, że nie pasują bo gra pokazywała taki komunikat lub w ogóle nie podświetlały się w ekwipunku jako pasujące do broni mimo, że opis mówił, że pasują). To tylko takie moje luźne gdybanie, aczkolwiek od jakiegoś czasu dużo nowych modów wychodzi nie dokończonych lub dokończonych na siłę i "po łebkach" byle by tylko je wydać - tym bardziej, że prace nad Powrotem Szramy 2 w pewnym momencie "umarły" i mod miał nie wyjść, aż nagle poszło info, że jednak wyjdzie i po miesiącu czy tam po półtorej miesiąca go wypuścili, ale jak widać z błędami - z drugiej strony tak to jest bo ludzie chcą grać, a do testów chętnych zazwyczaj brak plus samych moderów też tak wielu nie ma, a ci co są raczej nie chętnie dzielą się swoją wiedzą i to są tego konsekwencje.
  12. Oj To przegapiłem. Dzięki @kondotier bo już myślałem, że będzie się trzeba na łaskę autorów zdać, że poprawią. Nawet pliki w config/weapons już przeglądałem w poszukiwaniu informacji z jakich dodatków korzysta broń, ale niczego nie znalazłem. Także jak spawnerem można zespawnować sobie większość rzeczy to raz dwa się powinienem uporać z tym... No chyba, że sama gra będzie oszukiwała pokazując, że dodatki pasują, a pasować nie będą.
  13. Na razie to przydał by się jakiś spawner Ktoś coś wie na ten temat? Bo szukałem czegoś, ale wygląda na to, że nie ma żadnego, a bez tego ciężko będzie poprawić broń chyba, że autorzy sami to zrobią. Ale też jestem tego samego zdania co @Agrael Roboty i kombinowania mniej, a wydaje mi się, że jak się do instrukcji instalacji wstawi obrazki i adnotacje do nich co w danym momencie zrobić to każdy sobie poradzi z zainstalowaniem tego moda.
  14. @kondotier, @tom3kb Teoretycznie ja mam światłowód 256mb/s więc mógłbym spróbować to spakować WinRarem, podzielić na części i wrzucić, ale jedyny sensowny hosting, który mi do głowy przychodzi to GoogleDrive, a tam limit na zwykłe konto wynosi 15GB i jeśli się nie skompresuje to wszystko, żeby zajmować mniej niż 15GB to zostaje jeszcze MEGA bo tam limitu jest 50GB, ale nie każdemu z MEGA pobiera z dobrą prędkością, a nawet jeśli to przydałoby się wrzucić to gdzieś jeszcze więc automatycznie trzeba by kogoś kto ma na przykład na GD zwiększony limit GB więc nie wiem czy nie prościej będzie po prostu zrobić poradnik instalacji z obrazkami
  15. @kondotier Też miałem trochę problemów z instalatorem, ale zrobiłem wszystko raczej "automatycznie i odruchowo" mając już za sobą kilka instalacji modów, które miały instalatory w robaczkach. Ok, ale mi nie chodzi o to, żeby mieć spawner, napakować sobie sprzętu i lecieć z nim w Zonę tylko, żeby stanąć sobie w Wiosce Kotów obok skrzynki i zespawnować każdą broń i dodatek do broni dostępnej w modzie, żeby poprawić opisy broni, a skompletowanie każdej broni ogrywając fabułę zajęło by tyle czasu, że szkoda zachodu + że ja dialogi nadal mam częściowo po rosyjsku i taka gra mija się z celem, a rosyjskiego ni panimaju. A odpowiadając na drugie Twoje pytanie - niestety nie bo nie jestem w stanie czegoś takiego zrobić bo, aż tak obeznany w temacie nie jestem, żeby potrafić edytować w jakiś sposób aplikację w formacie .exe odpowiadającą za instalator - gdybym potrafił no to konfigurator do OGSR by był po polsku zamiast mieć skomplikowaną instrukcję @Agrael mówił mi kiedyś, że do OGSE konfigurator przetłumaczył na polski bodajże @Allen, ale on się chyba już nie pojawia na forum. Także jedyne co mi do głowy przychodzi, żeby jakoś uprościć proces instalacji to znalezienie wideo-instrukcji instalacji na YouTube o ile takowy film powstał i zrobienie zrzutów ekranu każdej po kolei "strony" instalatora, a następnie przetłumaczenie tekstu i dodanie tego na zasadzie poradnika czyli coś takiego :
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity