Kontrakt na dobre życie

Tytuł oryginalny: Контракт на Хорошую Жизнь
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 01.07.2016 r.
**Autorzy:**V.I.V.I.E.N.T. Team
Autor spolszczenia: @gawron
Śr. długość rozgrywki: (ok. 7 godzin)

OPIS:

Spoiler

Kontrakt na dobre życie to mod fabularny do Zewu Prypeci, w którym jako najemnik o ksywce Ponury weźmiemy udział w specjalnej operacji. W skład grupy wchodzi dziesięciu doświadczonych najemników, jednak tuż przed lądowaniem w Zonie wszelkie plany misji runęły. W tym momencie rozpoczynają się najważniejsze wydarzenia, które będą nieprzychylne dla grupy najemników, a dla graczy staną się początkiem przygody.

Głównym elementem fabuły jest jej nieliniowość; ukończenie gry będzie często zależne od podejmowania kluczowych decyzji.


Cechy moda:

  • nowa fabuła z nieliniowym rozwojem wydarzeń;
  • aktorstwo głosowe;
  • zadania poboczne;
  • cutscenki;
  • lekko zmieniony silnik gry;
  • zmieniona grafika;
  • znane, ale nieco zmienione lokacje.

Zachęcamy również do zapoznania się z pozostałymi projektami autorów Kontraktu na dobre życie:

GALERIA:

Spoiler


Przegląd moda od AP-PRO:

https://www.youtube.com/watch?v=VULssW7JUck

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

  1. Zew Prypeci 1.6.02.

  1. Pobrane i wypakowane archiwum (hasło: 1488228) moda (gamedata, bin,fsgame.ltx) umieszczamy w głównym katalogu gry.

  1. Dodajemy spolszczenie moda (gamedata) oraz dwa fixy.

W gamedata/textures/item należy usunąć dwa pliki item_с4.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod, fixy oraz spolszczenie:

  • Google Drive - [KLIK]

Pomoc techniczna oraz testy spolszczenia: @Ranger801, @Anatolij**.**


Linki zapasowe:

Spoiler

Źródła:

16 polubień

Odpalamy moda:

Przy próbie odpalenia możemy mieć taki wylot:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : file_handle_internal(file_name, *buffer_size, file_handle)
[error]Function      : FileDownload
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\FS.cpp
[error]Line          : 169
[error]Description   : can't open file : 
[error]Arguments     : e:\zew\zew\gamedata\textures\item\item_?4.thm

Usuwamy z folderu j/w plik item_?4.thm

Problem naprawiony dzięki @kondotier. Nie usuwamy pliku a zmieniamy jego nazwę. Tu gotowy zmieniony plik do pobrania: item_ń4.thm Który wklejamy do gamedata/textures/item.

… i odpalamy moda bez problemu.

4 polubienia

Wg mnie, usunięcie pliku z loga błędu spowoduje w dalszej grze braki itemu i możliwe wyloty. Trzeba wejść do katalogu z tym plikiem. Zamiast " ? " będzie rosyjska litera. Trzeba ja podmienić na “robaczka”.

Sądzę że można ją uzyskać po wklejeniu grażdanki do pliku tekstowego otwartego w NP++ i kodowanego dla win1251.

Jeśli Ci się uda to naprawić tak jak piszesz to prośba o wstawienie metody naprawy tego wylotu do tematu moda.

1 polubienie

Na razie nie mam nastroju na ściąganie nowych modów. Chcę dokończyć grę w Powrót na v.1.0006 (na v.1.0004 miałem buga nie do przejścia), a potem zrobić sobie małą przerwę. Mały przesyt modami i na dodatek lato.

Trzeba więcej czasu sobie poświęcić.

@pacjent1972- Masz moda postawionego, więc jesteś tym, który najszybciej może to zweryfikować. Zobacz jako to litera, a następnie znajdź ją Win Merge w jakimś pliku tekstowy, zapamiętaj jej miejsce i otwórz porównywalny plik kodując na 1251. Będziesz ją miał jak na tacy.

Niestety nie jestem “Mechanikiem” i nie umiem robić takich rzeczy, nie znam się na grzebaniu w plikach, etc.

To nie jest grzebanie w plikach, a zmiana nazwy pliku. A to chyba potrafisz.

Wrzuć mi na PW nazwę tego pliku (albo cały plik), tak aby była w nazwie ta litera grażdanką.

W modzie jest bardzo dużo kwestii dialogowych NPC-ów bez napisów, o czym mowa w opisie moda. Szczególnie w cut scenach, a jest ich sporo.

Od autora moda:

Czytam wasze opinie i spostrzeżenia, staram się notować znalezione przez was błędy. Ponieważ w tej chwili nie mam możliwości zrobienia fixa, pozostaje mi tylko obserwować i robić notatki. Postaram się o wydanie fixa już wkrótce. Pozdrawiam.

Źródło: ap-pro.ru

Nowy fix do moda 07.07.2016:

–07.07.2016
1)Wyłączone kołysanie kamery.
2)Odblokowany dostęp do zmiany kąta widzenia przez konsolę (fov_factor).
3)Poprawiona pogoda.
4)Naprawiony błąd możliwości wyjścia z Agropromu.
5)Poprawione teksty.
6)Poprawione charakterystyki broni.
7)Poprawione ustawienia grafiki, niektóre opcje są odblokowane.
8)Poprawione obrażenia w grze.

Link do fixa: http://ap-pro.ru/go?https://yadi.sk/d/5BI84_0lt6bKd

1 polubienie

Menu moda wita nas klimatyczną muzyką i filmikiem wideo w tle opcji zamiast standardowego statycznego tła.

Po krótkiej “strzelance” w Lab X-8, akcja przenosi się do Rudego Lasu, gdzie poznajemy grupę najemników (10 chłopa razem z nami), której będziemy częścią. Dziwne okoliczności awarii helikoptera, którym lecieliśmy nie sprzyjają wspólnemu poznaniu. Szybko ulega to jednak zmianie kiedy ratujemy cały oddział, zabijając kontrolera, niespodziewanie pojawiającego się u wejścia do tunelu (prawie cały… jeden z najemników popełnia samobójstwo). Dalej kierujemy się razem z oddziałem w kierunku obozu przy szybie kopalni…

Poniżej wideo z pierwszych lokacji moda:

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=e35XDdHVElE

Przed wejściem do tunelu w Rudym Lesie, warto rozejrzeć się po okolicy - wyciągając detektor poszukujemy artów, znajdziemy też trochę apteczek, bandaży, jedzenia i wodę (Ponury ma chyba ciągle kaca, bo pije wodę jak smok) oraz znajdujemy pod ciężarówką Grozę z amunicją (z niej zabiłem Kontrolera z tunelu). U Skalpela bierzemy zadanie na medykamenty, a technik oddziału wyremontuje nam za darmo broń i ekwipunek.

Później po zabiciu pijawek, kiedy rozbijemy się obozem przy szybie kopalni warto też przeczesać okolicę. Znalazłem taki ekwipunek: (w tym kilka ciekawych notatek i fleszek)

Spoiler

Mod ma autorskie przerywniki wideo + rosyjskie audio, co z klimatyczną muzyką i atmosferą moda tworzy wspaniałą atmosferę… Wracam szukać legowiska pijawek dla Salomona?smile_00121?

6 polubień

Zaraz po rozmowie z Nabojem (dowiadujemy się ciekawych faktów), otwiera on nam przejście Rudy Las => Agroprom.

Pomimo że w RL jest co robić, warto poszwędać się po Agro - możemy znaleźć na lokacji trochę lekarstw, a także karabinek AR-15 przy ciele zabitego stalkera niedaleko bazy “Powinności” oraz schowek z amunicją (skrzynia na piętrze fabryki INB) i uszkodzoną Sevę (którą za darmo wyremontuje nam nasz technik z oddziału najemników):

Spoiler

3 polubienia

Zakończyłem właśnie “Kontrakt…”. Nie było by w tym nic szczególnego poza tym, iż jest to mój pierwszy mod całkowicie po rosyjsku, który udało mi się ukończyć.

Mod stoi wartką akcją, bez przegadanych momentów - treści raczej jest niewiele, lecz spełnia ona swoją rolę, mianowicie poznajemy dość ciekawą historię grupy najemników, obfitującą w niespodziewane zwroty fabuły. Do eksploracji będziemy mieli Lab X8, Rudy Las, Agroprom, Limańsk, Katakumby i tunel D6 (nazwa nie przez przypadek nawiązuje do tunelu z uniwersum Metra). Ostatnie dwie to autorskie lokacje moda, bardzo klimatyczne.

Rozgrywka raczej należy do łatwych (podpowiedzi w postaci jasno wypisanych wskazówek i celów, typu idź, przynieś, wykonaj), więc nawet mniej doświadczeni stalkerzy poradzą sobie z tym modem. Ciekawie prezentują się walki ze snorkami (celnie skaczą na nas, co idzie boleśnie odczuć) i pijawkami (szybsze niż w podstawce i wytrzymalsze).

Optymalizacja bez zarzutu - jest bardzo stabilnie i bez wylotów. Mod jest raczej krótki - ukończenie go zajmie ok. 25-30h.

Moja ocena poziomu trudności: “Kontrakt na dobre życie” - złożoność fabuły i związane z tym ewentualne problemy: 2/5, poziom trudności rozgrywki: 2/5.

Kilka zrzutów ekranu z mojej rozgrywki:

Spoiler

5 polubień

@Anton_Gorodecki- Jak zrozumieć cyt: " treści raczej jest niewiele, ". Tzn. byłoby niewiele do tłumaczenia? A jak z wszelkiej maści SMSami i innymi komunikatami?

Szanowny rozumiem że każde tłumaczenie jest jakby nie patrzeć czasochłonne (mniej lub bardziej), ale z tego co zauważyłem na ekranie rozmów z postaciami “fabularnymi” (pomijam NPC-ów, którzy posiadają standardowe, nic nie znaczące dialogi) jest może z ok. 40.

Do tego dochodzą informacje ekranowe (tu ciężko podać liczbę…, zważywszy że zadań nie ma wiele to tych info też prawda?), i ok. 20 autorskich dialogów głosowych (audio) - niektóre to pojedyncze zdania, większość kilku zdaniowe dialogi.

Mod na ap-pro.ru dostała jak na razie średnią ocen 4.3, więc myślę że i u nas się przyjmie dobrze. Nie wiem jakie doświadczenie i dorobek ma w modach zespół V.I.V.I.E.N.T-TEAM (twórcy moda), ale jeśli wydadzą coś dłuższego, to biorę w ciemno😁

2 polubienia

Aha czyli mam rozumieć że mod nie jest po polsku?

@Tychon_Sokołow
Nie, nie jest. I wyprzedzam pytanie - Tak, może kiedyś będzie.

Poniżej umieszczam link do maszynowego tłumaczenia angielskiego “Kontraktu…”.

Contract for the Good Life English Patch 1.0.zip

Odpaliłem, pograłem i mod mnie zaciekawił. Tym bardziej że głównym bohaterem jest najemnik Ponury, o którego istnieniu i działaniach dowiedziałem się, grając w “Bóg z nami” autorstwa tej samej ekipy - Vivent Team. Mod momentami nie łatwy, stabilny z nową ciekawą fabułą, ładny graficznie. Krótko mówiąc, na dzień dzisiejszy nic nie stoi na przeszkodzie, abym wziął się za jego spolszczenie. Jest po angielsku, czemu nie miałby być po polsku.

Parę screenów:

Spoiler

 

7 polubień

A ktoś w ogóle próbował tego “zangielszczenia” albo widział jak wygląda np na jakichś filmikach bo nie mogę znaleźć?

Z resztą chyba nie będę sobie łamał głowy skoro bierze go na tapetę