Tytuł oryginalny: Old Good S.T.A.L.K.E.R. Remastered: Gunslinger Addon
**Platforma:**Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 27.04.2022 r.
Autorzy: xrKrodin, I am dead, laucer, Zander, dsh
Autorzy spolszczenia: @yellow, @gawron, @Gatzek, @smox, @kondotier, @metek58 | @Szczepan9205 (Adaptacja do wersji Gunslinger Addon)
OPIS:
Spoiler
OGSR + Gunslinger Addon to adaptacja znanego GUNSLINGER mod do jednej z najbardziej rozpoznawalnych modyfikacji na silniku Cienia Czarnobyla - OGSE 0.6.9.3 (Final 2.0).
Lista nowości w modzie względem zwykłego OGSR:
Spoiler
- Stary pakiet broni został całkowicie wycięty i zastąpiony arsenałem z Gunslingera.
- Skryptowy system dodatków do broni został całkowicie wycięty, zamiast niego zastosowano system multi-celownikowy.
- Mod ma około 90% nowych animacji korzystania z broni, jedzenia, leków z Gunslingera.
- Dodano obsługę latarek taktycznych i celowników laserowych.
- Celowniki 3D można wyłączyć w ustawieniach, a także dostosować FPS gdy się z nich korzysta.
- Zaimplementowano podział obliczeń dla rąk GG w stylu Anomaly - dla przedmiotów w lewej i prawej ręce.
- Zaimplementowano nowy system kolizji rąk GG i broni z przeszkodami, a także reakcje rąk i broni na ruchy GG.
- Dodano efekt trzęsienia się rąk w stylu moda SFZ przy trafieniu w psi-aurę mutantów (kontroler, psi-burer), psi-aury tych mutantów zostały również zaktualizowane, a psi-burery będą częściej spotykane.
- Do paczki broni standardowej dla Gunslignera dodano nowe bronie: karabin AK Alpha kalibru 7,62x39, strzelbę MP-133, karabin M4 oraz jego wariant taktyczny i nowe celowniki do niego (jeżeli będziemy grać od nowa to ów karabin będzie posiadać jeden z wrogów questowych).
- PDA w 3D, które można włączyć lub wyłączyć (jeżeli wolimy klasyczne PDA w 2D) w ustawieniach.
- Przeprojektowano interfejs, a także czcionki.
- Dodano nowe dźwięki i tekstury.
- Naprawiono wykrywacz min.
- Wycięto francuską lokalizację - dostępna jest angielska oraz rosyjska.
- Naprawiono błędy elitarnego detektora, podmieniono tekstury, dodano podświetlenie ekranu, zwiększono limit wyświetlanych anomalii i artefaktów do 24.
- Od teraz widoczne będą zakłócenia na ekranie detektora + będzie on się wyłączać w ostatnim etapie emisji.
- PDA, wyświetlacz egzoszkieletu, celowniki kolimatorowe i celownik karabinu Gaussa także będą reagowały na emisję zakłóceniami i wyłączą się przy emisji.
- Własne znaczniki na mapie Zony w PDA są teraz edytowane przez pojedyncze kliknięcie lewym przyciskiem myszy zamiast prawym (umieszczane są przez podwójne kliknięcie, jak dotychczas).
- Przeprojektowano wygląd UI (okien dialogowych, ekwipunku itd.) oraz czcionkę (spolszczenie posiada czcionkę z Zewu Prypeci).
- Okno opisu przedmiotu jest wywoływane po kliknięciu na obiekt i usuwane po kliknięciu, jeśli nie ma obiektu w centrum uwagi. Przycisk do wywoływania konfiguruje się w opcjach (domyślnie - środkowy przycisk myszy).
- Maski kombinezonów lub hełmów będące wcześniej teksturami nakładanymi na ekran zastąpione zostały przez shadery.
- Zastąpiono wiele dźwięków.
- Zastąpiono niektóre cząstki.
- Wymieniono wiele tekstur.
- Zintegrowano z modem na stałe letni wygląd roślinności.
- Przeprojektowano logikę NPC. Pozbyto się starych schematów AI, zintegrowano dodatki AI 2.0f4.
- Dodano uczucie pragnienia GG.
- Dodano skryptowe dźwięki duszności i ciężkiego zranienia.
- Dodano system szybkich zapisów czyli - quicksave_1,2,3 i tak dalej… Opcja “Ostatni zapis” załaduje jednak ostatni wykonany twardy zapis, a nie ostatni wykonany quicksave.
- Dodano możliwość zapisu z dowolną nazwą przez naciśnięcie klawisza. Ustawienie to konfiguruje się w opcjach.
- Naprawiono chimerę - teraz atakuje gracza, a nie tylko skacze wokół.
- Naprawiono problemy ze teksturami mutantów w geometrii poziomów.
- Zmniejszono wagę wieżyczki z PKM.
- Naprawiono problemy z Powinnością i Wolnością na Magazynach Wojskowych.
- Ponownie zrekonfigurowano presety ustawień graficznych.
- Dodano ustawienia wysokości trawy, paralaksy na terenie i wolumetrycznego oświetlenia NPC do menu ustawień grafiki.
- Dodano przełączanie między broniami za pomocą kółka myszy i opcje celowania wciśnij lub przytrzymaj przycisk do menu ustawień gry.
- Przeniesiono przejście z Parowu do Kordonu, aby umożliwić przejazd autami z lokacji na lokację - wcześniej było to niemożliwe ze względu na stojący we wjeździe do tunelu autobus. Pozostawiono też możliwość odmowy przejścia z lokacji na Kordon co umożliwi wjazd do tunelu.
SCREENY:
INSTALACJA:
Spoiler
Mod jest formie Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane do gry.
- Pobieramy wszystkie potrzebne pliki, a następnie instalujemy mod uruchamiając instalator za pomocą Install.exe, po zakończeniu instalacji można grać.
WAŻNE:
Przed instalacją każdego patcha do moda z folderu moda usuwamy folder bin_x64, w każdym patchu dołączona jest jego nowa poprawiona wersja.
INSTALACJA SPOLSZCZENIA (czytać uważnie!):
Spoiler
-
Pobieramy spolszczenie.
-
Wypakowujemy pobrane archiwum ze spolszczeniem, a następnie wchodzimy w folder z modem i uruchamiamy OGSR_Configurator.exe - koniecznie w języku rosyjskim, jeżeli wybierzemy w konfiguratorze język angielski to język konfiguratora się zmieni, ale po uruchomieniu z nałożonym spolszczeniem będziemy mieć polskie napisy i angielski dubbing także jeśli komuś zależy na rosyjskim dubbingu to trzeba pamiętać by język konfiguratora był ustawiony na rosyjski.
-
Konfigurujemy wszystkie ustawienia według naszych preferencji (ich opis jest zawarty w pliku notatnika dodanym do spolszczenia, dodałem także obrazek z ponumerowanymi opcjami by z pliku notatnika odczytać, która opcja robi co i który ma numerek na obrazku). Po skonfigurowaniu wszystkiego klikamy przycisk **Применить,**a następnie wyłączamy konfigurator klikając Закрыть. Po zamknięciu konfiguratora najlepiej już go więcej nie włączać.
-
Z folderu z wypakowanym spolszczeniem kopiujemy do katalogu z modem folder gamedata i jeśli Windows poprosi nas o zgodę na podmianę plików to wyrażamy zgodę.
-
Po wrzuceniu spolszczenia wchodzimy w folder bin_x64 i tworzymy skrót do xrEngine.exe po czym przenosimy skrót na pulpit, nadajemy mu nazwę taką jaką chcemy po czym klikamy na skrót prawym przyciskiem myszy i w okienku okna **“Rozpocznij w:”**kasujemy końcówkę \bin_x64, zatwierdzamy zmiany i możemy uruchomić moda.
LINKI DO POBRANIA:













