MaklerR Opublikowano 2 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 Pytanie bardziej do mechaników, które pliki odpowiadają za widoczność postaci, percepcje npc itd.? Chodzi mi o takie coś: https://youtu.be/bAheJF_Zd3I?t=4m35s Nie jest to może przykład idealny, ale jak widać zombiak nie zauważył GG będąc bokiem do niego (A w np. Com już niestety by zauważył). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobal Opublikowano 2 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 Myślę, że nie ma żadnego znaczenia czy się skradasz czy nie. Wedle mej wiedzy w pliku config / alive.ltx można skorygować z jakiej odległości otoczenie zaczyna na ciebie reagować. Ale jak wejdziesz w dany promień to tylko osłona może cię uratować. Przynajmniej ja nie zauważyłem żadnej różnicy w zachowaniu NPC czy mutantów w zależności od tego czy sie skradałem, czy nie albo czy miałem włączoną latarkę , czy nie. Poza jednym modem, mowa tu o Upadłej Gwieździe Zaurusa, gdzie skradanie faktycznie wpływało na zachowanie NPC. Ale jak to osiągnięto to wie tylko Zaurus. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaklerR Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 @kobal Patrząc po plikach zauważyłem w pliku m_stalker.ltx (gamedata/config/creatures) takie sekcje: Spoiler [stalker_vision_free] min_view_distance = 0.35 ; ęîýôôčöčĺíň, ęîňîđűé ěíîćčňń˙ íŕ eye_range, â çŕâčńčěîńňč îň óăëŕ max_view_distance = 1.75 ; ęîýôôčöčĺíň, ęîňîđűé ěíîćčňń˙ íŕ eye_range, â çŕâčńčěîńňč îň óăëŕ visibility_threshold = 170.0 ;Threshold in which object becames visible based on factors always_visible_distance = 0 time_quant = 0.0013 ;step increment to for sight calculations (low values seem to make stalkers take shots faster) decrease_value = 0.0014 ;Decrease over time to overall threshold velocity_factor = 2.12 ;Higher value = greater bonus to detection speed when target is moving (depended on movement speed) luminocity_factor = 0.88 ;Low value = easier to see at night transparency_threshold = 0.6 ;Low value = easier to see through semi-transparent objects [stalker_vision_danger] min_view_distance = 0.45 ; ęîýôôčöčĺíň, ęîňîđűé ěíîćčňń˙ íŕ eye_range, â çŕâčńčěîńňč îň óăëŕ max_view_distance = 2.00 ; ęîýôôčöčĺíň, ęîňîđűé ěíîćčňń˙ íŕ eye_range, â çŕâčńčěîńňč îň óăëŕ visibility_threshold = 170.0 ; çíŕ÷ĺíčĺ, ďđč äîńňčćĺíčč ńóěěîé ęîňîđîăî îáúĺęň ń÷čňŕĺňń˙ âčäčěűě always_visible_distance = 0.02 time_quant = 0.0010 decrease_value = 0.0011 ;0.004 ; çíŕ÷ĺíčĺ, íŕ ęîňîđîĺ óěĺíüřŕĺňń˙ âĺń, ĺńëč îáúĺęň ďîďŕë â ôđóńňóě, íî îňń¸ęń˙ ďî ęŕęčě-ňî ďđč÷číŕě velocity_factor = 2.12 luminocity_factor = 0.88 ; ôŕęňîđ îńâĺůĺíč˙ (ňîëüęî äë˙ Ŕęň¸đŕ) transparency_threshold = 0.6 [stalker_sound_perceive] weapon = 2 ; 0.75; 10 ęîýôôčöčĺíň óńčëĺíč˙ ďđčîđčňĺňŕ\ńčëű çâóęŕ item = 0.25 ; ęîýôôčöčĺíň óńčëĺíč˙ ďđčîđčňĺňŕ\ńčëű çâóęŕ npc = 1 ;ęîýôôčöčĺíň óńčëĺíč˙ ďđčîđčňĺňŕ\ńčëű çâóęŕ anomaly = 0.0 ; ęîýôôčöčĺíň óńčëĺíč˙ ďđčîđčňĺňŕ\ńčëű çâóęŕ world = 0.1 ; ęîýôôčöčĺíň óńčëĺíč˙ ďđčîđčňĺňŕ\ńčëű çâóęŕ Bawiłem się edycją parametrów lecz nie zauważyłem zbytnich zmian więc nie wiem czy to dobry trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.