The Iceman Posted August 5, 2008 Report Share Posted August 5, 2008 Tworzenie przedmiotów W tym temacie opiszę dla Was przebieg tworzenia przedmiotów. Można je stworzyć na podstawie modeli a także i bez. Gra nie wykorzystuje wielu modeli, więc zachęcam również do szukania... Pliki, które należy przygotować. Jak widać, nie jest ich wiele: config\misc\items.ltx config\text\pol\string_table_enc_equipment.xml textures\ui\ui_icon_equipment.dds 1. A więc w tym punkcie opiszę tworzenie żywności. Inne przedmioty można stworzyć na podstawie oryginalnych. Otwieramy plik items.ltx, dodajemy na samym dole coś takiego (później będziemy to edytować): [item_name]:identity_immunities – w klamerce wpisz identyfikator przedmiotu, czyli nazwę; bez spacji GroupControlSection = spawn_group discovery_dependency = $spawn = "food and drugs\item_name" – ta opcja będzie przydatna, jeśli chcesz dodać na mapę nowy przedmiot edytując plik all.spawn. Gdzie item_name to nazwa przedmiotu; bez spacji ;$prefetch = 32 – pozostaw jako domyślną liczbę, gdyż jest to przedmiot class = II_FOOD – klasa przedmiotu. Należy wybrać odpowiednią na podstawie pliku items.ltx cform = skeleton visual = food\item_model.ogf – lokalizacja i model przedmiotu description = enc_equipment_item_name – identyfikator w pliku string_table_enc_equipment.xml, określający opis przedmiotu, gdzie item_name to twój identyfikator przedmiotu inv_name = item_name – nazwa przedmiotu w tym samym pliku co powyżej, gdzie item_name to twój identyfikator przedmiotu inv_name_short = item_name – to samo co powyżej inv_weight = 0.06 – waga przedmiotu inv_grid_width = 1 - szerokość ikony przedmiotu w pliku ui_icon_equipment.dds inv_grid_height = 1 - wysokość ikony przedmiotu w pliku ui_icon_equipment.dds inv_grid_x = 20 – współrzędna x ikony przedmiotu w pliku ui_icon_equipment.dds. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zapoznaj się z TYM tematem inv_grid_y = 1 - współrzędna y ikony przedmiotu w pliku ui_icon_equipment.dds. To samo co powyżej cost = 50 - cena przedmiotu eat_health = 0.1 – odnowienie życia po zjedzeniu przedmiotu eat_satiety = 0.1 – zbicie głodu po zjedzeniu przedmiotu eat_power = 0.5 – odzyskanie siły (np. bieg) po zjedzeniu przedmiotu eat_radiation = 0 – zbicie promieniowania po użyciu przedmiotu wounds_heal_perc = 0 – uleczenie (ważne przy tworzeniu apteczki) eat_portions_num = -1 – liczba porcji przedmiotu. Pozostaw domyślnie slot = 4 - pozostaw domyślnie animation_slot = 4 – pozostaw domyślnie quest_item = 1 – jeśli nie posiadasz modelu, pozostaw wartość jako 1. Nie będziesz niestety mógł wyrzucić przedmiotu z ekwipunku, tylko go sprzedać lub przenieść, tj. w przypadku pendrive'a Opisy należy usunąć... Wstaw w przypadku alkoholu: ;hud item hud = wpn_vodka_hud break_particles = explosions\explosion_bottle break_sound = material\bottle\collide\bottle_break_1 2. Teraz należy otworzyć plik string_table_enc_equipment.xml w notatniku. Polecam Notepad ++. Dodaj coś takiego najlepiej pod wódką „Kozak” (odpowiednio zedytowane): - wpisz to co wpisałeś w polu inv_name w pliku items.ltx (w cudzysłów) NAZWA TWOJEGO PRZEDMIOTU - wpisz to co wpisałeś w polu description w pliku items.ltx (w cudzysłów) OPIS TWOJEGO PRZEDMIOTU 3. Zapewne chciałbyś, by twój przedmiot posiadali też inni stalkerzy, i można byłoby go znaleźć przy zwłokach. Przygotuj sobie następujące pliki: config\misc\death_items_by_communities.ltx config\misc\death_items_by_levels.ltx config\misc\death_items_count.ltx Otwieramy plik death_items_by_communities.ltx i szukamy linijki energy_drink. Dodajemy swój identyfikator przedmiotu oraz wartość „spotykalności”. Spotykalność: 0.0 – brak 0.1 – rzadko 0.2 – często np. hamburger = 0.1 Robimy tak pod każdą linijką energy_drink. Pierwsza oznacza przedmioty u stalkerów, druga u najemników, trzecia u ekologów a czwarta u stalkerów-zombie. W następnych plikach też odnajdź linijkę energy_drink i dodaj pod nią swój identyfikator przedmiotu, tym razem z wartością 1. np. hamburger = 1 Autor: Elvis Scatter Dziękuję za uwagę i życzę miłej zabawy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filippo23 Posted September 25, 2008 Report Share Posted September 25, 2008 Bardzo dobrze wytłumaczone. Brawo, Elvis ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławik Baron Posted October 8, 2008 Report Share Posted October 8, 2008 super opis przyda sie każdemu kto chce po modować mógłbyś napisać gdze w plikach gry znajduję się jakiś przykładowy model? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Iceman Posted October 8, 2008 Author Report Share Posted October 8, 2008 W meshes. Jeśli znasz angielski i nieco rosyjski z wymowy, a nie koniecznie z pisma, to będziesz wiedział który model odpowiada za dany przedmiot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławik Baron Posted October 9, 2008 Report Share Posted October 9, 2008 Aha to sobie niestety nie poradzę (w szkole mnie anglika nie uczą) ale troszkę ujdzie, ale z ruskim gorzej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts