Skocz do zawartości

Tworzenie przedmiotów


Rekomendowane odpowiedzi

Tworzenie przedmiotów

W tym temacie opiszę dla Was przebieg tworzenia przedmiotów. Można je stworzyć na podstawie modeli a także i bez. Gra nie wykorzystuje wielu modeli, więc zachęcam również do szukania...

Pliki, które należy przygotować. Jak widać, nie jest ich wiele:

config\misc\items.ltx

config\text\pol\string_table_enc_equipment.xml

textures\ui\ui_icon_equipment.dds

1. A więc w tym punkcie opiszę tworzenie żywności. Inne przedmioty można stworzyć na podstawie oryginalnych.

Otwieramy plik items.ltx, dodajemy na samym dole coś takiego (później będziemy to edytować):

[item_name]:identity_immunities – w klamerce wpisz identyfikator przedmiotu, czyli nazwę; bez spacji

GroupControlSection = spawn_group

discovery_dependency =

$spawn = "food and drugs\item_name" – ta opcja będzie przydatna, jeśli chcesz dodać na mapę nowy przedmiot edytując plik all.spawn. Gdzie item_name to nazwa przedmiotu; bez spacji

;$prefetch = 32 – pozostaw jako domyślną liczbę, gdyż jest to przedmiot

class = II_FOOD – klasa przedmiotu. Należy wybrać odpowiednią na podstawie pliku items.ltx

cform = skeleton

visual = food\item_model.ogf – lokalizacja i model przedmiotu

description = enc_equipment_item_name – identyfikator w pliku string_table_enc_equipment.xml, określający opis przedmiotu, gdzie item_name to twój identyfikator przedmiotu

inv_name = item_name – nazwa przedmiotu w tym samym pliku co powyżej, gdzie item_name to twój identyfikator przedmiotu

inv_name_short = item_name – to samo co powyżej

inv_weight = 0.06 – waga przedmiotu

inv_grid_width = 1 - szerokość ikony przedmiotu w pliku ui_icon_equipment.dds

inv_grid_height = 1 - wysokość ikony przedmiotu w pliku ui_icon_equipment.dds

inv_grid_x = 20 – współrzędna x ikony przedmiotu w pliku ui_icon_equipment.dds. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zapoznaj się z TYM tematem

inv_grid_y = 1 - współrzędna y ikony przedmiotu w pliku ui_icon_equipment.dds. To samo co powyżej

cost = 50 - cena przedmiotu

eat_health = 0.1 – odnowienie życia po zjedzeniu przedmiotu

eat_satiety = 0.1 – zbicie głodu po zjedzeniu przedmiotu

eat_power = 0.5 – odzyskanie siły (np. bieg) po zjedzeniu przedmiotu

eat_radiation = 0 – zbicie promieniowania po użyciu przedmiotu

wounds_heal_perc = 0 – uleczenie (ważne przy tworzeniu apteczki)

eat_portions_num = -1 – liczba porcji przedmiotu. Pozostaw domyślnie

slot = 4 - pozostaw domyślnie

animation_slot = 4 – pozostaw domyślnie

quest_item = 1 – jeśli nie posiadasz modelu, pozostaw wartość jako 1. Nie będziesz niestety mógł wyrzucić przedmiotu z ekwipunku, tylko go sprzedać lub przenieść, tj. w przypadku pendrive'a

Opisy należy usunąć...

Wstaw w przypadku alkoholu:

;hud item

hud = wpn_vodka_hud

break_particles = explosions\explosion_bottle

break_sound = material\bottle\collide\bottle_break_1

2. Teraz należy otworzyć plik string_table_enc_equipment.xml w notatniku. Polecam Notepad ++. Dodaj coś takiego najlepiej pod wódką „Kozak” (odpowiednio zedytowane):

- wpisz to co wpisałeś w polu inv_name w pliku items.ltx (w cudzysłów)

NAZWA TWOJEGO PRZEDMIOTU

- wpisz to co wpisałeś w polu description w pliku items.ltx (w cudzysłów)

OPIS TWOJEGO PRZEDMIOTU

3. Zapewne chciałbyś, by twój przedmiot posiadali też inni stalkerzy, i można byłoby go znaleźć przy zwłokach.

Przygotuj sobie następujące pliki:

config\misc\death_items_by_communities.ltx

config\misc\death_items_by_levels.ltx

config\misc\death_items_count.ltx

Otwieramy plik death_items_by_communities.ltx i szukamy linijki energy_drink. Dodajemy swój identyfikator przedmiotu oraz wartość „spotykalności”.

Spotykalność:

0.0 – brak

0.1 – rzadko

0.2 – często

np.

hamburger = 0.1

Robimy tak pod każdą linijką energy_drink. Pierwsza oznacza przedmioty u stalkerów, druga u najemników, trzecia u ekologów a czwarta u stalkerów-zombie.

W następnych plikach też odnajdź linijkę energy_drink i dodaj pod nią swój identyfikator przedmiotu, tym razem z wartością 1.

np.

hamburger = 1

Autor: Elvis Scatter

Dziękuję za uwagę i życzę miłej zabawy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Meta zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.