The Witcher Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Autor: Barin Są dwa rodzaje zadań w stalkerze: takie które można otrzymać tylko poprzez dialog (zabij kogoś, znajdź artefakt/broń, obroń stalkerów itd i wróć po nagrodę) oraz takie, które kontrolowane są przez infoportion (wszystkie zadania typu storyline są tego typu). Opiszę pierwszy typ zadań, ponieważ z drugim typem jest znaczenie więcej roboty (jeśli ktoś na prawde będzie chciał to mogę również opisać drugi sposó:). Zadania pierwszego typu dotyczą właściwie tylko trzech plików: - config\text\eng\stable_task_manager.xml zawiera tytuły i opisy zadań - scripts\task_manager.script skrypt, który daje zadanie, sprawdza czy zadanie zostało wykonane, daje nagrode itd. Generalnie jeśli nie macie jakiegoś ważnego powodu to nie musicie tego skryptu edytować - config\misc\task_manager.ltx jest to plik zawierający definicje zadań, myśle że najprościej będzie jeśli omówię to na przykładzie: [barmen_kill_stalker_3] type = kill_stalker community = actor init_condition = {=actor_on_level(l10_radar) +yan_kill_brain_done} need_return = false text = barmen_kill_stalker_3_text description = barmen_kill_stalker_3_descr parent = barman target = rad_monolith_master reward_money = 10000 reward_reputation = +200 reward_rank = 20 time = 86400 type to typ zadania, może to być: przynieś artefakt (type = artefact), znajdź przedmiot/broń (type = find_item), przynieś fragment ciała jakiegoś mutanta (type = monster_part), zabij stalkera (type = kill_stalker), obroń obóz stalkerów (type = defend_lager), zabij stalkerów (type = eliminate_lager), storyline community = actor - jako wartość zawsze jest actor, co oznacza, że to właśnie gracz powinien wykonać to zadanie (kiedyś w stalkerze zadania mogły być wykonywane również przez stalkerów - np. stalker przychodzi to Sidorovitcha i bierze zadanie żeby znaleźć artefakt, szuka, znajduje i odnosi do Sida - szkodza że to wycieli z gry :lol: init_condition - niektóre zadania są typu "random" (czyli takie które dostajesz co jakiś czas, jak na przykład to od Woronina żeby zabić zombi w Jantarze); jeśli zadanie ma być typu "random" to wtedy w definicji zadania musi pojawić się taka właśnie linijka. Po prawej stronie znaku = jest warunek, który musi być spełniony żebyś dostał zadanie. W tym przypadku musisz znajdować się na mapie radar (red forest) i musisz mieć infoportion yan_kill_brain_done (które dostajesz gdy wyłączysz mózg w x16). Jeśli zadanie ma być dostępne przez dialog (czyli nie "random") to ta linijka nie powinna się znaleźć w definicji zadania need_return = false - określa czy musisz wrócić do osoby która dała Ci to zadanie. Jako domyślne jest need_return = true czyli za każdym razem musisz wrócić po nagrode. Jeśli nie chcesz zmuszać gracza do powrotu do osoby która zleciła zadanie to umieszczasz w definicji zadania need_return = false (ale w takim przypadku gracz nie otrzyma nagrody, czyli zrobi zadanie za friko) text = barmen_kill_stalker_3_text - określna nazwe tekstu wyświetlanego jako opis zadania (config\text\eng\stable_task_manager.xml) description = barmen_kill_stalker_3_descr - określna nazwe tekstu wyświetlanego jako tytuł zadania (config\text\eng\stable_task_manager.xml) parent = - osoba która zleca zadanie, oczywiście można utworzyć nowego "zleceniodawce" parent = trader (Sidorovitch) parent = barmen (Barkeep) parent = ecolog (Professor Sakharov) parent = dolg (General Voronin) parent = freedom (Lukash) parent = zastava_commander (Sergeant Kitsenko) parent = wolf (Wolf) parent = petrenko (Colonel Petrenko) parent = hunter (Hunter) parent = lisiy (Baldy) parent = drunk_dolg (Brome) parent = shustriy (Nimble) parent = mercenary (Snitch) target = - cel zadania; w zależności od typu zadania: type = artefact :: target = nazwa_artefaktu type = find_item :: target = nazwa_przedmiotu type = monster_part :: target = nazwa_przedmiotu type = kill_stalker :: target = nazwa_klasy_stalkera (config\gameplay\character_desc_*.xml) type = defend_lager :: target = nazwa_smart_terrain type = eliminate_lager :: target = nazwa_smart_terrain reward_money = - nagroda w postaci rubli reward_reputation = - nagroda w postaci reputacji (raczej średnio działa w stalkerze, ale dzięki temu można na przykład zostać członkiem Freedom w oryginalnej grze :)) reward_item = - lista przedmiotów, które stanowią nagrodę reward_rank = - nagroda w postaci ranku time = - ile czasu na wykonanie zadania (w sekundach); 1 godzina = 3600 sekund, czyli jeden dzień = 3600 x 24 = 86400 sekund Zmienna description działa jak pewnego rodzaju link. Gra odczytująć wartość tej zmiennej szuka w pliku config\gameplay\storyline_info_taskmanager.xml tzw. artykułu. Artykuł opisuje w jaki sposób i gdzie dodać informacje do pda. Definicja wygląda następująco: tm_find_item_4_descr - id - jest to to samo co wpisaliście w zmiennej description w definicji zadania -name - typ zadania (to samo co type w definicji zadania) -article_type - typ artukułu, w tym przypadku task ponieważ jest to zadanie (dzięki temu gra będzie wiedziała że ten artykuł powinien zostać wyświetlony w sekcji pda odpowiedzialnej za zadania) text - link do opisu zadania (config\text\eng\stable_task_manager.xml) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filippo23 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Bardzo fajne, ale czy można prosić o link do strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Iceman Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Do strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filippo23 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 link do strony? :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Iceman Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Do jakiej strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filippo23 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Gdzie zostało to napisane w oryginale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Iceman Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Twórcą jest barin. W oryginale zostało napisane to TUTAJ. Tutorial jest ogólnodostępny. Jest bardziej rozbudowany, a ten tutaj, nigdy u mnie nie zadziałał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filippo23 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Ok. Dzięki bardzo ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Provokator Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Elvis popraw błąd zamiast TUAJ napisz TUTAJ. Poradnik Bardzo Dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Iceman Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Cholera... I widzicie do czego Firefox jest zdolny?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filippo23 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Jednak ma kilka wad... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi