Jump to content

S.T.A.L.K.E.R. PSP


Agrael

Recommended Posts

S.T.A.L.K.E.R._PSP_main_menu_concept.png

S.T.A.L.K.E.R. PSP  to niezapowiedziany i odwołany projekt GSC Game World, mający na celu dodanie serii S.T.A.L.K.E.R. na konsolę PlayStation Portable. Postapokaliptyczna akcja 3D z perspektywy trzeciej osoby z liniową fabułą.
W momencie tworzenia gra koncentrowała się na parametrach technicznych modelu PSP-1000.

Rozgrywka i sterowanie miały być podobne do takich gier jak: SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo, Miami Vice
Podczas strzelania w grze zaplanowano system automatycznego celowania -  domyślnie celownik jest skierowany na najgroźniejszego wroga, ale w razie potrzeby cel można zmienić, naciskając ponownie przycisk celowania.

PSP_conc_1.jpg

W grze nie wymyślono pełnoprawnej fabuły. Sądząc po zestawie lokacji zadeklarowanych w dokumencie projektowym, planowano przeportować S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla z innowacjami ( np. dodanie niewielkiego poziomu Fabryka - Фабрика czy plującego mutanta ), ale ze względu na kopiowanie treści z dokumentów projektowych z zupełnie innych okresów rozwoju trudno określić, co dokładnie twórcy planowali.

Pomysł na grę pojawił się w połowie jesieni 2005 roku. 23 grudnia, jedna z jego wersji została ukończona, na podstawie której powstały wszystkie kolejne.

W styczniu 2006 roku GSC Game World napisało do Sony w celu uzyskania licencji. Na początku 20 stycznia deweloperzy otrzymali kilka pytań dotyczących gry, a 30 stycznia przygotowali odpowiedzi. Pod koniec marca gra uzyskała certyfikat SCEE. 

PSP_conc_2.jpg

W dniu 2 marca 2007r. Końcowy 30-stronicowy dokument prezentacyjny został przygotowany w języku angielskim. Dalszy rozwój gry został przerwany ze względu na priorytet przy pracy nad S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo oraz brak odpowiednich specjalistów.

21 lipca 2009 roku Oleg Yavorsky ( Олег Яво́рский ) w wywiadzie dla Stalker-Portal.ru powiedział, że GSC opracowało już prototyp gry na konsolę PlayStation Portable, ale wciąż nie ma wystarczającej liczby ludzi, aby zrealizować wszystkie pomysły.

Na początku 2010 roku w wywiadzie dla ukraińskiego magazynu Gameplay Siergiej Grigorowicz potwierdził, że ma już kilka opracowań S.T.A.L.K.E.R-a na PSP, ale wynik takiego projektu będzie zależał od życzeń zachodnich partnerów. 

PSP_art.jpg

Ostatecznie projekt upadł. 

Na pocieszenie Rendery z lokacji Fabryka:

Spoiler

PSP_Level_03.pngPsp_level_01.pngPSP_Level_02.pngPSP_Level_04.png


Źródło

  • Cool 3
  • Positive 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.