Jump to content

Poszukiwania Czarnobylskiego Szachisty lub Tajemnica biorobota Fritza


Recommended Posts

M6ubv.jpg

Nazwa: Поиски Чернобыльского Шахматиста или Тайна биоробота Фрица
Twórcy: Zizon975, azrael1325, frankenshtayn, Fagot
Platforma: Cień Czarnobyla + Narodnaja Soljanka + DMX 1.3.5.OOP.MA.K
Data premiery: 01.06.2013r.
Autor spolszczenia:

 

OPIS:

Spoiler

Linia fabularna:

Strefa Wykluczenia jest pełna plotek i opowieści o jakimś krwawym maniaku, o jego okrucieństwach i o jego strasznych kryjówkach... ktoś nie wierzy i się śmieje... ktoś traktuje te plotki poważnie. I tylko Główny Gracz będzie musiał dowiedzieć się całej prawdy o tym strasznym człowieku, iść po jego śladach, tracąc przyjaciół i zyskiwać nowych wrogów, przejść przez zdradę i pokusę, stracić zaufanie Wolności i Powinności i jeszcze bardziej zdenerwować Sługi Monolitu! Ale czasami trzeba poświęcić reputację, płacić rachunki i kręcić się jak wiewiórka w kole, aby chociaż na centymetr przybliżyć się do prawdy. Ona jest gdzieś blisko... ale za każdym razem, gdy wydaje się, że Szachista jest już na haku, prawda ucieka od Naznaczonego, jak leśna żmija w mokrej zielonej trawie. Kto wygra tą ostatnią partię szachów? Naznaczony czy Szachista? Kto cudem przeżyje, a kto zginie od rąk złodzieja? Dowiecie się tego, jeśli przejdziecie tą kwestową linię, nie złamiecie się i nie zejdziecie z prawidłowej drogi!

 

Strefa szczególnej uwagi:

Spoiler

Bardzo ważne! Po wzięciu Dyktafonu ze schowka, słuchajcie go obowiązkowo! Szachowy ruch z plecaka trzeba wziąć obowiązkowo! Oni dają infoportion dla następujących wydarzeń w grze!!!

Uwaga! Uwaga! Jeśli nie zaczęliście Nowej Gry!!! Przed tym, jak nałożycie Szachistę, wejdźcie do gry i zdejmijcie z pasa wszystkie artefakty. Usuńcie także z inwentarza wszystkie naboje i granaty i schowajcie je do skrzynki!!! ZAPISZCIE GRĘ! I dopiero wtedy nałóżcie Szachistę. W przeciwnym razie mogą wystąpić problemy ze zmianą rodzaju nabojów i granatów!!!

Cholerny Czyściciel!!! Uwaga! Przy przechodzeniu odgałęzienia odnośnie biorobota Fritza, starajcie się iść drogą bioschowków maksymalnie mobilnie! Ochroniliśmy kwestowe przedmioty od Czyściciela, ale ten drań wszystko usuwa od razu pod rząd!!! Krótko mówiąc, nie spać, a szukać bioschowków przez całą dobę!!!

Towarzysze, Główni Bohaterowie! Proszę, żebyście zapamiętali taki schemat waszych ruchów od z 6-tego do 10-tego schowka!
Znajdujemy 6-ty schowek, idziemy do Górnika --- znajdujemy siódmy schowek, szukamy notatnika Górnika --- znajdujemy 8-my schowek, idziemy do Doktora --- znajdujemy 9-ty schowek, szukamy Czarnego Znaku, zabijamy Cień Monolitu, idziemy do Sacharowa --- znajdujemy Krugłowa i Żywą Wodę --- szukamy 10-tego schowka!

Ważne! Przy tym wykonujemy wszystkie zadania Górnika, Doktora, Sacharowa! Zawrót głowy!

 

Porady od twórców:

Spoiler

-1. Ważna informacja dla tych, kto zaczął nową grę: Od razu wykonajcie wszystkie zadania Solijanki z Cieniem Monolitu (przynieście jemu artefakty), i tylko potem rozmawiajcie z Górnikiem o Czarnym Znaku i zabójstwie Cienia!

0. Mod ma wszystkie poprawki i fix'y dla platformy Narodnaja Soljanka + DMX 1.3.5.OOP.MA.K.

1. Dla przejścia Szachisty nowa gra nie jest potrzebna, ale przejście tego moda od początku gry będzie znacząco się różnić od przejścia w freeplay'u. Tym bardziej w grze powinny być żywe wszystkie postacie (Leniwy, Prapor, Woron, Łysy, Krugłow, Informator). Decyzja należy do Ciebie!

2. Jeśli zaczęliście grać od początku, to wszystkie równoległe wątki NS i dodatków trzeba przechodzić jak najszybciej dlatego, że Szachista zabija postacie i możesz trafić na ślepy zaułek.

2.1. Kluczowy moment: Z Krugłowem trzeba przejść wszystkie jego zadania Solijanki i tylko wtedy brać się za zadanie od Górnika na zabicie Cienia Monolitu!

2.2. Aby uniknąć śmierci Leniwego na Jantarze, nie śpieszcie się w zadaniu od Sacharowa, podpisywać z nim kontrakt na pracę w bunkrze. Zdecydowanie polecamy iść na Warlab na rozmowy z Leniwym po tym, jak Szachista wyśle GG do Klonowa po informację o biorobocie Fritzu.

2.3. Uwaga! Uwaga! Drodzy Stalkerzy, zwracajcie szczególną uwagę na znaki tego typu (!)... w notatkach i dziennikach Szachisty. To podpowiedź do dalszych działań!

2.4. Jeszcze jedna ważna chwila: Jeśli we wskazówce napisane jest, że schowek może znajdować się np. w wagonie, to nie w dosłownym tego słowa znaczeniu! Plecak może leżeć w wagonie, pod wagonem, na wagonie i obok wagonu, np. na drzewie obok wagonu! Trzeba sprawdzać wszystkie miejsce domniemanego schowka!

2.5. Uwaga! Korespondencję Doktora po zadaniu "Почтовый Роман" można przynieść do Martwego Miasta i nawet w Martwym Mieście, także przyjmie swoją korespondencję!

3. Nie oczekujcie w schowkach czegoś super-duper... schowki fabularne... w nich są dyktafony, ruchy szachowe i naboje... czasami broń i arty... w tym modzie nacisk jest na fabułę... na tragikomedię, intrygę i hazard... główne momenty fabuły są zaskryptowane klasyczną muzyką, tak więc dynamiczną muzykę trzeba wyłączyć... pomysłów było dużo, ale nie wszystkie zostały zawarte... więc nie oceniaj surowo!

4. Jeśli ktoś myśli, że Szachistę można przejść nie czytając dialogów, notatek, dzienników Szachisty, opisów zadań, nie słuchając dyktafonów (można ich słuchać, choćby i sto razy!), to bardzo się myli... trzeba czytać i słuchać uważnie każdą linijkę, aby zrozumieć, co wokoło się dzieje, gdzie iść i gdzie szukać naprowadzenia lub następnego schowka. Schowki są ukryte nie dla tego, aby gracz szukał ich nie wiadomo ile, a dla tego, aby było ciekawiej szukać i grać! Sekrety są jak najprostsze, ale trzeba być uważnym, aby nie pomylić się i zgubić nitki gałęzi.

5. Jest możliwość przenoszenia ruchów szachowych na zwykłą szachownicę lub program komputerowy i śledzenia za bardzo ciekawą grą szachową (А. Широв, 1992 rok), w której został rozegrany Królewski Gambit. Dodatkowo przy wzięciu pierwszego ruchu szachowego ze schowka, pozycja na szachownicy zacznie się wyświetlać w PDA GG w dziale Dziennik: Partia szachów! Kto rozumie szachy, to tutaj też będzie ciekawie!

6. Motto Szachisty: "Bez Poradnika jest ciężko, ale z Poradnikiem jest bardzo łatwo!"
Dlatego Poradnika, jako takowego, nie będzie! Rozmawiajcie pomiędzy sobą, dzielcie się informacjami, pomagajcie sobie nawzajem, dzielcie się swoimi wrażeniami! Zróbcie Poradnik sami! To też będzie swojego rodzaju zadanie: "Zrobić Poradnik przejścia!"

7. Zróbcie oddzielny schowek dla notatek, dzienników i dyktafonów Szachisty! Niektóre przedmioty przydadzą się pod koniec kwestowej linii!

8. W schowkach czasami będą się znajdować, pozornie niezrozumiałe i niepotrzebne, na pierwszy rzut oka, przedmioty, ale jeśli pomyśleć i narysować logiczny łańcuch, to przedmioty podpowiadają, gdzie trzeba iść! Na przykład: w Starej Wiosce w schowku oprócz innych rzeczy leżą kiełbasa, chleb, konserwa. O czym to mówi? To mówi o tym, że naprowadzenie na następny schowek znajduje się w Sklepie na Wsi! A może myślisz, że Szachista dał Ci coś do jedzenia???

9. W mod jest wprowadzona funkcja zdjęcia koordynatów dla wykonania jednego zadania. Biegniemy na lokację, naciskamy Esc, naciskamy F11, naciskamy znowu Esc i na ekranie pojawia się wiadomość z dokładnymi koordynatami waszej pozycji. Takim sposobem szukamy schowanego przedmiotu!

10. Towarzysze, pionierzy! Oprócz zadań wyświetlanych w PDA są tzw. ukryte zadania, które się nie wyświetlają w PDA. Bądźcie uważni: jeśli przeczytaliście w dialogu lub notatce, lub usłyszeliście w dyktafonie, że trzeba iść w określone miejsce do określonej Postaci, lub szukać czegoś, to obowiązkowo idźcie tam, szukajcie, rozmawiajcie lub uciekajcie w tym kierunku)))!

11. Zwracamy uwagę na fakt, że w modzie są takie zadania, jak ("Здоровье Василия", "Набор для Апокалипсиса"), których nie trzeba od razu wykonywać dlatego, że od razu ich i nie wykonasz. Da się je ukończyć w trakcie przechodzenia fabularnej linii!

12. Bardzo poważny ruch zacznie się od 5-tego do 9-tego schowka! W tym przedziale linii zadań bądź szczególnie ostrożny i konsekwentny!!!

Po co wymyśliliśmy zadanie z Leniwym? Nie mając nic do roboty? Tak po prostu??? Mało w Solijance  zadań "przynieś-podaj-wynoś się-nie przeszkadzaj"??? Nie.. nie po prostu!!! I żeby dowiedzieć się, że nie po prostu, trzeba nie czitować, a iść po bronie i naboje dla Leniwego na inne lokacje do Sidora i Siaka, wymieniać na Arty!!! I wtedy zbliżając się - najlepiej PIESZO(!) do bunkra z łupem dla Leniwego, zobaczycie ciekawą sytuację!!!!!!!!

 

Przewodnik dot. Poszukiwań Czarnobylskiego Szachisty:

Spoiler

1. Idziemy na rozmowę z Akimem, po drodze rozmawiamy z Krukiem i obowiązkowo z Praporem na Wysypisku. Z rozmowy ze Stalkerami dowiadujemy się, że w "Barze 100 Rentgen", ktoś włada bardziej ciekawą i szczegółową informacją.

2. Idziemy do Baru, rozmawiamy z Freemanem, który jest z dużego buduna i Łysym, który nie wierzy w żadnego Szachistę, i zrozumieliśmy, że nie ma dymu bez ognia, co oznacza, że w jaskini coś jest!

3. Jak i u wielu, u Naznaczonego jest nieznośna alergia na jaskinię, ale co poradzić? Iść trzeba! Dobrze jeszcze, że nie w Labirynt!

4. Idziemy do jaskini i w jej zakamarkach znajdujemy pierwszy Dyktafon Szachisty. Wstawiamy go w slot na pistolety i wysłuchawszy audiozapisu, zrozumieliśmy, że trzeba iść do Górnika, który da podpowiedź na pierwszy schowek!

5. Idziemy do Górnika, starzec opowiada nam o sentymentalnej historii o nostalgicznej przeszłości i w rozmowie, sam tego nie rozumiejąc, podpowiada lokalizację pierwszego Schowka Szachisty. Naznaczony nie umie grać w Szachy i Górnik poleca kategoryczną rozmowę z Kostią. Ten jest mistrzem w szachach i dlatego idziemy do Kostii na rozmowy!

6. Po tym, jak Kostia zgadza się zamiast Naznaczonego grać w szachy zamiast Naznaczonego, idziemy do Centralnej Prypeci szukać niefortunnego pierwszego Schowka Szachisty!

7. W Centralnej Prypeci znajdujemy schowek i uważnie badamy jego zawartość, czytamy opisy przedmiotów, bierzemy dyktafon (słuchamy) i szachowy ruch (jego radzę brać na końcu, aby przeczytać rozmowy Naznaczonego z Kostią o dalszych wydarzeniach na szachownicy, w PDA w dziale Dziennik otworzy się nowy temat "Шахматная партия"), widzimy niezrozumiałe przedmioty i wśród nich PDA Kostiana. Co to za sztuczki? Znaczy, że trzeba iść do Kostii na MW, aby wyjaśnić całą  sytuację. Idziemy do MW do przyjaciela Kostii!!

 

Poradnik przejścia NS dla nowicjuszy: [KLIK]

 

SCREENY:

Spoiler

7tAer.jpgKrwawe nocne wizje Naznaczonego... Szachista ma negatywny wpływ na psychikę...

0I4Jv.jpg
Podczas poszukiwań Szachisty, Naznaczony nie zauważył, jak w Strefie Wykluczenia nastąpiła Jesień... ona pomalowała swoimi kolorami nawet autobusy...

EJftz.jpg
Księga Górnika z rzadką informacją... oj, niełatwo będzie ją znaleźć na niższym poziomie Labiryntu...

oUuFP.jpg
Fotoszop. Przy każdej okazji, Szachista podsuwa świnię Naznaczonemu...

PsJY3.jpg
W swoich Dyktafonach, rozrzuconych po Schowkach, maniak daje nienormalne instrukcje GG...

Llocq.jpg
Artefakt "Żywa Woda"... "Kamień Szczęścia" nerwowo pali na uboczu!

fGSar.jpg
Jesienne krajobrazy i graffiti na Wysypisku przy obozie bandytów...

fB1A5.jpg
Ostatnia pokojowa fotografia przyjaciół i towarzyszy, Naznaczonego i Zimnego... w tej chwili nikt nie podejrzewał o nadchodzącej tragedii...

lzumi.jpg
Partia dopiero się zaczyna, a Kostia z Naznaczonym nawet nie podejrzewają, z kim oni się skontaktowali...

mjM3Z.jpg
Ten plakat został powieszony w "Barze 100 Rentgen" po tym, jak towarzysz picia i przyjaciel Freemana - Pietka Oczkas zginął bohaterską śmiercią w anomalii Karuzela...

690Tj.jpg
Szalony ekolog Krugłow... po rozmowie z Szachistą stracił sens życia i przygotowuje się do samobójstwa...

FYawK.jpg
Leniwy na kontrakcie u Sacharowa. Sumiennie ochrania bunkra naukowców na Jantarze... Szachisty boi się, jak ognia... po śmierci Krugłowa strzela we wszystko, co się porusza...

Zhk28.jpg
Cień Monolitu... już nie ten, co kiedyś... teraz wszystko on zrozumiał... ale jest już za późno!
Śmierć nikogo nie oszczędza... nawet nieśmiertelnych...

jh01F.jpg
Fritz... jak dotąd ani on, ani nikt inny nie wie, kto tak naprawdę ukrywa się pod niemieckim hełmem z czasów II wojny światowej?

 

WIDEO:

Spoiler

 

 

LINK DO POBRANIA:

Spoiler

MOD:

 

DODATKI:

  • Adaptacja celowników 16x9, 16x10: [KLIK]
  • Zmniejszona ilość anomalii: [KLIK]

 

BONUS:

  • Bonusowy addon (Ognisko rodzinne): [KLIK]

 

ZAPISY:

 

INSTALACJA:

Spoiler

1. Pobrać i zainstalować repack NS. Można z tego linku: [KLIK]
2. Pobrać moda. Z archiwum Шахматист_и_Эндшпиль.rar folder gamedata wrzucić w folder z grą, zgadzając się na zamianę.
3. Pobrać bonus. Z archiwum Очаг Семьи.rar folder gamedata wrzucić w folder z grą, zgadzając się na zamianę.
4. Uruchamiamy grę i idziemy do Akima.
5. Potem gadamy z Krukiem/Woronem, Praporem i Freemanem, wychodzimy do baru do Łysego, a później sami.
6. Bonusowa część zaczyna się od zadania na podszewkę playboy'a u Akima.
7. Jak mówi Szachista: „Nie ma sensu życzyć Ci powodzenia… ono Ci się już nie przyda!”.

 

ŹRÓDŁO:

ap-pro.ru

gk-stalker.xyz

stalker-gamers.ru

stalker-gsc.ru

synthira.ru

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity