FairFight Posted December 21, 2021 Report Share Posted December 21, 2021 (edited) Tytuł Oryginalny: ARX - Artefact & Anomalies Restoration Experiment Platforma: Anomaly 15.1 Data Premiery: 17 Grudnia 2021 Autor: Jurkonov Autor Spolszczenia: FairFight Opis: Spoiler Ten dodatek jest wielkim kamieniem milowym w rozwoju Anomaly. Stworzony przez zespół modderów, zmienia silnik gry, naprawiając wiele problemów z kalkulacją, dzięki czemu anomalie oraz artefakty degradują się lub regenerują z biegiem czasu. Im bardziej jakiś artefakt jest wystawiony na działanie czynników szkodliwych, przed którymi ma chronić użytkownika, tym szybciej się "rozładowuje", a jego zalety ochronne ulegają degradacji. Wówczas trzeba poczekać jakiś czas aż artefakt ponownie się "naładuje". Niektóre anomalie i artefakty działają w innych sposób niż dotychczas. Zmian dokonano także w statystykach niektórych przedmiotów, a także samego głównego bohatera. Mod wprowadza nowe właściwości artefaktów, zmienione niektóre opisy, wartość artefaktów i sposób ich oddziaływania. Skóry mutantów mają zmienione właściwości, stały się bardziej przydatne. Dostępny jest nowy system respawnu dla artefaktów, północna część Zony staje się bardziej opłacalna do eksploracji (dostępne są 2 warianty systemu respawnu artefatków). Rebalans anomalii sprawia, że w późniejszych fazach gry stają się poważnym wyzwaniem. Zmiany: Spoiler 1. Zmieniono jeden z podstawowych segmentów formuły obrażeń i dotyczy on niemal wszystkich sytuacji, w których NPC używają określonych artefaktów. Informacje techniczne: Silnik Feel Fried poprawia działanie moda Anomaly, w której odporność na niektóre efekty artefaktów została zastosowana jeszcze przed jakimikolwiek innymi kalkulacjami, co często skutkowało bugami i całkowitą odpornością na działanie artefaktów. 2. Artefakty, które mają cechy ochronne przed żywiołami, energiami lub w walce, zachowują się podobnie do pól siłowych. Siła ich pola ochronnego wyczerpuje się i drenuje, gdy są wystawione na działanie sił, którym są w stanie przeciwdziałać. Ich właściwości ochronne odnawiają się w odpowiednim czasie, gdy są wolne od zakłóceń ze źródeł zewnętrznych. Informacje techniczne: Skuteczność artefaktów ulega degradacji wraz z ponoszeniem obrażeń od poszczególnych rodzajów zagrożeń. Artefakty zaczynają ładować się ze stałą szybkością, gdy ich skuteczność spadnie poniżej określonego progu (domyślne ustawienie to 85%, można je ustawić w pliku skryptu „zzz_z_anti_dmg.script”; wszystkie ustawienia degradacji można w pełni dostosować w tym pliku) Informacje techniczne nr 2: Zmiany w silniku i naprawa formuła uszkodzeń znajdują się w folderze SRC, natomiast degradacja/ładowanie pochodzi ze skryptu „zzz_z_anti_dmg.script”. 3. Niektóre artefakty tracą swoje ochronne cechy szybciej, inne wolniej. Istnieje ogólna zasada, że skuteczność artefaktów wyższego poziomu degraduje się wolniej. Artefakty nawiązujące do żywiołów mają tendencję do szybszej degradacji, a grawitacyjne do wolniejszej. Na degradację wpływa również ilość pochłanianych obrażeń przed którymi chronią artefakty. Informacje techniczne: Domyślne ustawienie można ustawić w pliku skryptu "zzz_z_anti_dmg.script"; wszystkie ustawienia degradacji są w pełni konfigurowalne w tym pliku. 4. Wszystkie "duże" artefakty i zmutowane skóry zostały przerobione i otrzymały nowe wartości oraz opisy zgodnie z nowym systemem. Wraz ze wszystkimi narzędziami testowymi - ten system jest przeciwieństwem gatekeepingu, jest przyjazny dla twórców dodatków. Informacje techniczne: Nowe wartości efektywne stosowane do kalkulacji ochrony artefaktów zaczynają się od 100% skuteczności i z czasem maleją. Nowa formuła kalkulacji wykorzystuje regresję liniową, co jest bardzo fajne do tworzenia kompatybilnych dodatków i tworzenia alternatywnych balansów. 5. Każdy artefakt został zrebalansowany oddzielnie, mają one nowe właściwości, dodatkowo w kilku przypadkach został całkowicie przerobiony sposób ich działania. Instalacja: Spoiler Folder bin należy przenieść do głównego folderu gry i nadpisać pliki. Katalog gamedata z folderu o prefiksie 0a lub 0b wypakować do głównego folderu gry. Następnie zainstalować patche dostępne w paczce, a na końcu spolszczenie. Kompatybilność: Spoiler Mod jest niekompatybilny z modyfikacjami takimi jak: Artefact Renovation Artifacts Overhaul Artefact Balance Fix Modami zmieniającymi anomalie Modyfikacjami zmieniającymi właściwości skór mutatnów (albo trofea z mutantów) Modyfikacja posiada patche do następujących modów: PBA - Perk Based Artefacts NEW MUTANT ICON PARTS AND MEAT Linki do pobrania: Spoiler Mod DB ARX_Artefact_Anomalies_Restoration_eXperiment_PL.zip Edited December 22, 2021 by FairFight 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.