Jump to content

Edycja odporności mutantów na przykladzie ...Przeźroczystej chimery


Recommended Posts

Sposób działa z każdą wersją gry, w każdym pliku mutanta - opracowany na podst. Solijanki

Jako że przeźroczysta chimera występująca m.in. w Dziczy, po pewnym czasie grania stała się dla mnie tylko nudnym i denerwującym workiem na naboje, postanowiłem ją trochę osłabić. W granicach rozsądku tej zmiany nie polecam tym którzy dopiero zaczynają. Taka "mocna" chimera w początkowym okresie rozgrywki dodaje sporo smaczku kiedy się niespodziewanie na nią natkniemy.

Jeżeli jednak mamy jej już dość to bierzemy się do jej osłabiania (na pewno się ucieszy )
Przede wszystkim otwieramy sobie katalog CREATURES w naszym zmodowanym SOC.
Mniej więcej tu:

...Program FilesTHQS.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl gamedata config creatures

Następnie odnajdujemy w katalogu CREATURES plik... m_chimera.ltx... i robimy sobie jego kopię bezpieczeństwa.
Kiedy mamy już kopię możemy przystąpić do zmian w oryginalnym pliku. Plik m_chimera.ltx otwieramy notatnikiem lub na żywca przenosimy myszą do otwartego notatnika.
Znajdujemy w nim miejsce gdzie są takie linijki :
 

[chimera_x_ray_immunities]burn_immunity          = 0.3   ; odporność na ogieństrike_immunity        = 0.3   ; odporność na uderzenieshock_immunity         = 0.3   ; odporność na wyładowania elektrycznewound_immunity         = 0.002 ; odporność na zadrapaniaradiation_immunity     = 0.00  ; odporność na promieniowanietelepatic_immunity     = 1.0   ; odporność na emisje psioniczne/telepatięchemical_burn_immunity = 0.02  ; odporność na chemiczne poparzenieexplosion_immunity     = 0.15  ; odporność na wybuch tj. obrażenia od granatów, RPG-7, etc.fire_wound_immunity    = 0.02  ; odporność na ostrzał

i w ostatniej linijce zmieniamy wartość fire_wound_immunity na 0.08 (parametr odpowiedzialny za obrażenia od broni palnej). Po zmianie ostatnia linijka powinna wyglądać tak:

fire_wound_immunity = 0.08

Zapisujemy zmiany w pliku i po PONOWNYM URUCHOMIENIU SOC spokojnie idziemy polować na przeźroczyste chimery.

Im wartość fire_wound_immunity jest większa tym odporność chimery mniejsza. Przy wartości 1.0 zwierzak pada od razu. Zasada ta ma zastosowanie również w przypadku pozostałych parametrów. Można sobie poeksperymentować i wybrać dowolną ale MHO 0.08 to wielkość rozsądna. Upolujemy chimerę po około dziesięciu strzałach z shotguna lub setce nabojów p-panc. Pozostaje "mocarna" ale nie jest już super-hiper-denerwującym-workiem-bez-dna-na-amunicję.

Edited by The Emperor
Regulamin działu Warsztat Modera, pkt.8 - funkcje i fragmenty plików tagujemy w [code] [/code]
  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

Ja wszystkim mutka osłabiłem konfig zarówno jeśli chodzi o strzały jak i eksplozję zwyczajnie nienawidzę zgrai mutantów biegających po całej zonie chordami wybijających mi NPC. zresztą co to za paranoja żeby do psa strzelać seriami nie miałem nic do silnych mutków w Zewie Prypeci bo były tam rzadko w porównaniu z modami i oznaczały ciężkie misje wręcz wyzwanie a we wszystkich modach natłuką mutantów z wytrzymałością czołgu BZDURA!!! Ja gram dla fabuły nie siepaniny !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity