Jump to content

Recenzja


malakas
 Share

Recommended Posts

Krótka recenzja gry Stalker COP....

Krótka recenzja gry Stalker COP....

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat jest trzecim, po Clear Sky i Shadow of Chernobyl, przedstawicielem serii gier akcji z elementami RPG autorstwa ukraińskiej firmy GSC Game World. Twórcy znani są nie tylko z gier należących do omawianego cyklu osadzonego w postapokaliptycznym świecie - przygotowali również kilka historycznych strategii, między innymi serię Cossacks.

Akcja Call of Pripyat ponownie przenosi nas do skażonej Zony, czyli obszaru wokół dobrze znanej elektrowni jądrowej. Jak się okazuje wkrótce po wydarzeniach znanych z pierwszego S.T.A.L.K.E.R.-a ukraiński rząd znalazł sposób na przedarcie się do samego centrum tego niebezpiecznego obszaru. Rozpoczęto tajną militarną operację znaną jako Fairway, która miała na celu odzyskanie kontroli nad elektrownią. Zgodnie z planem wyruszyła więc pierwsza grupa, której zadaniem było opracowanie szczegółowych map Zony. Szybko jednak misja zakończyła się niepowodzeniem – większość biorących w niej udział helikopterów z niewiadomych przyczyn rozbiła się. W tym momencie wkracza do akcji nasz główny bohater, Alexander Degtyarev, czyli agent Ukraińskiej Agencji Ochrony, którego zadaniem jest odkryć, co naprawdę było przyczyną porażki Fairway.

W trakcie dochodzenia eksplorujemy zupełnie nowe plansze, między innymi wschodnią dzielnicę Prypeci, fabrykę Jupiter, stację kolejową Yanov czy wioskę Kopachi. Wszystkie lokacje bazują na ich prawdziwych odpowiednikach i zostały wiernie oddane pod względem geograficznego ułożenia terenu.

Eksploracja otoczenia stała się zarazem jeszcze bardziej niebezpieczna, a to dlatego, że przeciwnicy posiadają więcej umiejętności specjalnych, a ich zachowanie zostało nieco zmienione. W dodatku do znanych już wrogów dołączyły dwa nowe monstra - Chimera oraz cechujący się światłowstrętem i niepozornym wyglądem Burer. Oczywiście nie zabrakło także nowych, interesujących postaci niezależnych.

Do najważniejszych zmian w stosunku do wcześniejszych S.T.A.L.K.E.R.-ów z pewnością możemy zaliczyć udoskonalony system zadań pobocznych, które nie są już generowane w sposób losowy, oraz przemodelowany interfejs użytkownika. Inną interesującą funkcją jest dodanie możliwości odpoczynku naszego bohatera, pozwalającej na regenerację sił. Warto też wspomnieć, że nawet po ukończeniu głównego wątku możemy dalej przemierzać okolice Zony.

Call of Pripyat wykonany został na tym samym silniku co jego poprzednicy, niemniej X-Ray Engine rozbudowany został do wersji 1.6. Usprawnienia wizualne objęły przede wszystkim poprawę jakości wolumetrycznego oświetlenia w trybie obsługi DirectX 10. Całość przygotowano jednak w taki sposób, by i posiadacze słabszych konfiguracji sprzętowych mogli uruchomić grę.

Wymagania minimalne:

system: Windows XP (SP2)

procesor: Intel Pentium 4 2.2 GHz / AMD XP 2200+

pamięć RAM: 768 MB

miejsce na dysku: 6 Gb

karta graficzna: 128 MB kompatybilna z DirectX 9.0 (nVIDIA GeForce 5900 / ATI Radeon 9600 XT)

Wymagania optymalne:

system: Windows Vista (SP1) / Windows 7

procesor: Intel Core 2 Duo E8300 / AMD Phenom II X2 550

pamięć RAM: 2 Gb

miejsce na dysku: 6 Gb

karta graficzna: 1 GB kompatybilna z DirectX 9.0c (nVIDIA GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870)

W linku poniżej mnóstwo fotek i inne przydatne materiały...

Galeria gry Stalker COP

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity