Jump to content

Czernobyl z powietrza - Podniebna podróż po Zonie!


Straszny
 Share

Recommended Posts

Cześć chłopaki !

Wiecie co to jest Tileproxy ? :huh: NIE WYMAGA UBERKOMPA!

Nie. Tak myślałem ;)

CZĘŚĆ PIERWSZA - TILEPROXY - podniebne wiraże Strasznego

Wyobraźcie sobie , że macie samolot, paralotnię ,balon, jakiekolwiek latadło. I chcecie obejrzeć dowolny zakątek świata z powietrza,

mając do dyspozycji aktualne zdjęcia satelitarne, które pobierają się w czasie rzeczywistym zależnie od tego gdzie lecicie...

Pomińmy że możemy zwiedzić cały świat , jako STALKERZY możemy zwiedzic Zonę ! Albo Fukushimę albo cokolwiek chcecie.

Oto przykłady "filmowe" co potrafi Tileproxy:

1. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=NaUt7KVepgU&feature=related - Lot nad Portland

2. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=bYi_qVOD53I&feature=related - Lot nad Londynem

3. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=kBausS5XE4g - Lot na Hawajach

T A K to wszystko prawda.

Wasz Stalker Straszny pomoże Wam wszystko ustawić na cacy w poniższym poradniku!

CZĘŚĆ DRUGA - WTF?! - I co jest mi potrzebne aby polecieć nad Zonę!

Do naszego radioaktywnego lotu potrzebujemy:

1. Microsoft Flight Simulator X (Straszny go używa :) - wersja podstawowa bądź z dodatkiem accelaeration (skąd go wziąć? ekhm ekhm - sami wiecie)

2. Tileproxy - http://sourceforge.n...iles/tileproxy/ - za free autor: Christian B.

3. Inne dodatki są nieobowiązkowe i nie mają wpływu na mod wedle własnego uznania np. REX Essential

I dobrze mieć wygodny joystick.

CZĘŚĆ TRZECIA - KONKRETY:

Ok teraz załóżmy, że na naszym dysku gości już FSX oraz Tileproxy z powyższego linka.

Instalujemy Tileproxy wg wskazówek instalatora. W razie wątpliwości pytać śmiało !

Zaglądamy na stronę i pobieżnie zapoznajemy się z tutorialem:

http://www.edtruthan...proxy/tutorial/

Co dalej: Nie musicie nic ustawiać Straszny skonfigurował Tileproxy za Was (1 rok doświadczeń - sic! ).

Kluczem jest plik konfiguracyjny o nazwie Proxyuser.cfg i właśnie ten mój mały skarb wklejam poniżej , skopiować i śmiało podmienić ten istniejący

w katalogu z tileproxy (otwórzcie Proxyuser.cfg wykasujcie wszystko i wklejcie to co poniżej - zapiszcie i voilla):

"

#

# Start a line with # to comment it out.

# Turn your text editor's Word Wrapping OFF for editing this document.

#

# Read the manual for help with configuration. Do not contact the

# author about the configuration for particular services. Thank you.

#

[TileProxy]

# Enable or disable worldwide photographic scenery coverage (Yes/True/On to enable)

master_enable=On

# Write a logfile to disk. In recommend to only turn this on for debugging purposes.

# When using FSX RTM or FS 2004, the logfile may grow VERY fast and affect performance.

#logfile="C:logfile.txt"

# If you have concerns about possible copyright violations by caching JPEG and BMP tiles

# on your hard drive, this switch is the solution. By enabling diskless mode, Tileproxy

# will not store a single tile on your hard drive. Expect higher network usage though.

# Note that offline mode will depend on tiles being available in the cache.

diskless_mode=Off

# Offline Mode - No network access will occur (Yes/True/On to enable)

offline_mode=No

# Resolution limiter: 17 = 30cm/pixel, 16 = 60cm/pixel, 15 = 1.1m/pixel, 14 = 2.3m/pixel, 13 = 4.75m/pixel

# Lower resolutions load faster, but are visually less appealing. The 30cm resolution may only be feasible

# if you have at least 2GB of system memory.

max_lod=15

# The following two settings allow you to tune Tileproxy to not preload specific LOD levels. This can

# be used in conjunction with third party scenery products like "FS Altitude" that provides data only

# up to a specific resolution. If you place this scenery higher than Tileproxy's world folders in the

# scenery library then it will have precedence over Tileproxy for the specific LOD levels that it

# contains. You can then instruct Tileproxy to not preload these low resolution LOD circles because

# they are not needed anyway.

# Lowest LOD ring to automatically preload tiles for. Must not be lower than 8.

preload_min_lod=9

# Lowest LOD ring to automatically preload tiles for. Must not be higher than 17.

preload_max_lod=15

# The maximum number of tile contexts that Tileproxy will send to the filter driver. A context

# is essentially a very fast buffer for graphics data sitting in kernel memory that delivers

# data right into FSX. Each tile context can hold an entire LOD 8...15 tile. Higher values

# mean more use of your precious kernel memory though. The maximum number is 512. Lower if

# you run out of RAM during flight and the PC starts to use the paging file a lot.

max_contexts=512

# Generate Water Mask. This brings back shader-rendered water and allows

# for the use of planes with floats (Goose, Beaver, etc...). If you turn this

# option off, you get the Tileproxy behavior of Beta 5 and earlier versions.

water_mask=On

# Recommendation: FSX users: Use water_blending=on, water_smoothing=off

# to get soft land/water transitions

#

# FS9 users: Use water_blending=off, water_smoothing=on

# to get hard land/water transitions which

# Tileproxy tries to match pixel-exact against coast-lines

#

# Combining water_smoothing and water_blending is discouraged.

# It's slow and gives weird results.

# Use blending techniques to create a soft land/water transition with some

# transparency effect near the shoreline. Compatible with FSX only.

water_blending=On

# The distance in meters that you want land/water blending to extend from the

# shore line. Larger values require more processing. Large values are now possible,

# useful values are up to 2000 meters. Very high values may be detrimental to water

# mask resolution. Loading speed however remains mostly unaffected by this setting.

blend_distance=500.0

# The rate at which terrain is blended into the water color. 1.0 means a linear

# blending, values > 1.0 blend faster. Values < 1.0 blend slower. This works

# similarly to a Gamma Curve. An exponent of 2 gives a quadratic blend function,

# an exponent of 0.5 results in a square root behavior.

blend_exponent=1.0

# The minimal and maximal transparency of the water. The lower you choose the min value,

# the more reflective the deep water will be. The higher the max value is chosen, the less

# reflective the water will be directly at the shore line. The reflectiveness transitions

# linearly from max to min throughout the distance given by blend_distance from the shore.

# Allowed values are between 0 and 1, and alpha_min should be smaller than alpha_max or

# things may look weird.

# The following alpha_min values will not give you any dithering artifacts on all-water tiles,

# so the use of these is recommended. It is multiples of 16/239 (rounded up slighty)

# 0.0700, 0.1339, 0.2009, 0.2678, 0.3348, 0.4017, 0.4687

# 0.5356, 0.6026, 0.6695, 0.7365, 0.8034, 0.8703, 0.9373

alpha_min=0.2678

alpha_max=0.7

# The water color in hexadecimal RGB notation. Prefix with #. This should be blue

# or greenish blue or some shades of brown, depending on your preference.

# Values of #000000 are discouraged when using water blending - it will result

# in weird behavior at the shorelines.

water_rgb=#000D1A

# Try to smooth land/water boundaries by trying to match the water mask to the image content.

# This is a a somewhat experimental algorithm.

water_smoothing=Off

# The decision threshold for water/land when water_smoothing is enabled. 0 means everything

# will be turned to land, 1 means everything turns to water. Chose some value inbetween.

water_threshold=0.33

# Maximum number of bytes allocated to BMP graphics tiles in RAM at any time (0 for unlimited)

# The value below states 100 MB.

cache_bytes_limit=100000000

# Maximum number of BMP tiles to cache in RAM at any time (0 for no limit).

cache_tiles_limit=100000

# The currently active service is configured here. Only ONE active source please.

# The other source statements should be commented out.

source=Service Example 1

#source=Service Example 2

#source=Service Example 3

# The sources you want to be able to switch from the GUI menu.

# Separate the list entries with | and enclose in quotes. Make sure the

# names specified here are valid services which are defined below.

# You may want to rename the services according to your preference,

# but make sure you replace all occurences of the strings.

menu_sources="Service Example 1|Service Example 3|Service Example 4"

# Experimental API Hooking section. Disable if you see strange crashes and effects.

# Currently we only have the DirectX 9 hook. More hooks are planned.

enable_hooking=No

# The DirectX 9 hook enables the moving map overlay. More features are planned.

enable_dx9hook=No

# A flag whether to show the moving map overlay initially or not.

enable_movingmap=No

# Dimensions and overlay colors of the moving map. Positions are percentages of the screen.

# Width and Height refer to the full 512x512 pixel texture used for the map. To get a round

# map circle, the ratio of width and height should match your screen's aspect ratio (e.g. 4:3)

# Radius is given in the map texture's pixels where one pixel represents a LOD 15 tile. A

# radius of 0 disables the round stencil and shows the entire 512x512 texture. Color is given

# in a hexadecimal ARGB notation.

movingmap_alpha=255

movingmap_color=#ff000000

movingmap_xpos=88

movingmap_ypos=15

movingmap_width=60

movingmap_height=80

movingmap_radius=60

#

# Here begin the service specific configurations

#

# This is new when you specify captcha_module

#

# On encountering HTTP 302 redirects the captcha module will send Internet Explorer's cookies

# stored for the specified service domain to the web server. It will also display whatever web

# page the service redirects you to. This could be a page requiring you to enter a so-called

# captcha. After entering the captcha correctly, the resulting session cookie will be stored as

# a permanent cookie (expiration 1 day) in your IE Cookies folder and sent to the service on

# subsequent requests. You will then be able to use the service as long as you wish, given that

# you correctly enter the captcha dialog which may nag you once every 20 minutes or so.

#

# Explaining the captcha_config arguments:

#

# cookiedomain from captcha_config specifies the domain name for which cookies are stored.

# This might be the service name plus a top level domain like ".com"

#

# cookieurl specifies a HTTP url from which an identifying cookie will be retrieved first, if

# no existing identifying cookie is found. This may be required sometimes to make the captcha

# dialog appear in the first place. This could be the service's front page URL (e.g. a search

# engine)

http://ecn.t0.tiles....3313.jpeg?g=618

[service Example 1]

cache_folder=G:TPSCcache.service1

network_module=libnettile

module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=%v|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"

min_level=9

max_level=19

map_version=838

level_mapping=9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19

#level_mapping=9,10,11,12,14,14,15,16,17,18,19 more radius HQ (13->14)

#level_mapping=9,10,11,14,14,14,15,16,17,18,19 even more radius in HQ (12,13->14)

#color_hack=Yes

color_hack=No

color_level=13

bulk_extend=50

#[service Example 2]

cache_folder=G:TPSCcache.service2

network_module=libnettile

module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://0*.tl.maptp42.map24.com|path=/lbsp/images?appkey=CJX2b227e1ef3fc2c0e596eb29921a0aX47&l=g1&v=%v&quadkey=%s|quad=0123|balance=123456789|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"

min_level=9

max_level=17

level_mapping=11,11,11,14,14,14,15,17,17

map_version=1

color_hack=No

color_level=12

bulk_extend=50

#[service Example 3]

cache_folder=G:TPSCcache.service3

network_module=libnettile

module_config="conn=20|rate=1.0|verbose=0|server=http://us.maps3.yimg.com|path=/aerial.maps.yimg.com/img?x=%x&y=%y&z=%z&v=%v&t=a|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"

min_level=5

max_level=19

map_version=1.9

level_mapping=5,6,7,8,9,10,11,14,14,14,15,16,17,18,19

color_hack=No

color_level=0

bulk_extend=50

"

Teraz już macie wszystko co potrzebne!

PAMIĘTAJCIE ABY linijkę "cache_folder=G:TPSCcache.service1" napisać w takim formacie: "cache_folder=waszdysk:waszfoldercache.service1"

załapiecie o co chodzi w razie pytań PYTAĆ! Chodzi o to że to jest bardzo ważna ścieżka do jednego z katalogów, który tworzy się przy instalowaniu Tileproxy i musicie mieć Waszą ścieżkę bo w pliku wyżej jest moja (dysk G).

To tylko jedyne miejsce gdzie to zmieniacie. (Sam koniec pliku - pod zakładką : " [service Example 1] "

Teraz najpierw włączacie Tileproxy - jeżeli wszystko ładnie pojawia się czarne okienko dosa na pulpicie Windows, ciąg znaków zakończony tekstem tileproxy is ready for takeoff".

A później odpalacie Flight Simulator X ikonką z pulpitu (albo jak wolicie).

TO wszystko.

SĄ PYTANIA !?

TO LATAĆ!!!

;)

Edited by Straszny
  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

No na pewno, widzę po filmikach. Tylko jaki to trzeba mieć komputer a głównie procesor, wielka moc obliczeniowa. Do tego manetki do sterownia za okrągłą sumkę. Jak patrzyłem to ta gra zajmuje 10tki GB Co do symulatorów http://www.youtube.com/watch?v=Lr6ytDpOch4 http://www.youtube.com/watch?v=b--fUEjNL1g to jest dopiero frajda. Ten pierwszy to 450zł za 30 minut <>Kolego daj to w tagach [*spoiler]tekst[*/spoiler] - bez gwiazdek

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Właśnie wcale nie! I na tym polega myk. Sama gra zajmuje circa po wypakowaniu ok 20Gb z dodatkiem Acceleration- natomiast plik instalacyjny podstawki FSX to ok 8gb - że tak powiem jedna noc :sleep: . Samo tileproxy to jedyne 329mb. A do działania wystarczy komputer ,który obsłuży Zew Prypeci (daję głowę) albo zwykłego FSX - na tym polega genialnosć tileproxy!

Link to comment
Share on other sites

SKĄD! ten program nakłada na istniejącą w FSX siatkę wysokości terenu (w normalnej grze) tekstury z serwisu satelitarnych map w czasie rzeczywistym. Ja Wam powiem np. Kraków można se oblatac z góry. Ja właśnie wylatuję z Krakowa na Ukrainę do Czernobyla. :devil:

Edited by Straszny
Link to comment
Share on other sites

A do działania wystarczy komputer ,który obsłuży Zew Prypeci (daję głowę) albo zwykłego FSX - na tym polega genialnosć tileproxy!

To fajnie, FS od M$ mi nawet na minimalnych nie działał. Ale to było z 2 lata temu, miałem wtedy komputer z 3GB ram i Prockiem C2D E7200 2x2,5@3,8GHz i 2x8800GTS

Link to comment
Share on other sites

Zadziała na pewno JAK DOLECIEC DO CZARNOBYLA? Wybieramy lotnisku Kijów - Antonov Lecimy na Wschód od Kijowa do dużego zbiornika wodnego, nad nim wykrecamy na północ (N) i lecimy wzdłuz zbiornika do momentu aż wpada on w rzekę, potem wzdłuż rzeki na północny zachód. Czernobyl lezy w widłach rzeki akurat przed jej końcem! W połowie. Dokładny plan lotu do FSX ma na kompie dać znac i podeślę! Wystarczy wczytać i na trasie Kijów - Mińsk lecieć po waypointach. Czarnobyl jest niedaleko Kijowa.

Edited by Straszny
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Odkryłem coś lepszego od Tileproxy.

Program jest freewarem i nazywa sie FS Earth Tiles 1.0. Umozliwia wcześniejsze przygotowanie tekstur podłoża przed lotem. Aktualnie mam już ok 3gb powierzchni od Kijowa do Prypeci. Jak uda mi się nakręcić przelot chętnie zamieszczę na jutubce.

Genialnie wyglądają przy użyciu tego programu także polskie miasta.

Nie dubluj postów, połącz te które są .LD

Edited by LordDino
  • Negatywna 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity