Jump to content

[TUTORIAL] Usuwamy przedmiot powodujący problemy...opracował Trurl3


malakas

Recommended Posts

Jak usunąć przedmiot powodujący problemy z gry.

Porada opisuje sposób usuwania przedmiotów z błędnymi teksturami, powodującej problemy broni i postaci jak np...zombi.

Przykładowy log błędu......
[error]Description : Invalid vertex for object
[error]Arguments : af_rusty_thorn21505

Błąd u każdego jest indywidualny i może wyglądać inaczej . Zapisujemy to sobie na kartce.
Następnie w katalogu z zainstalowanym Stalkerem znajdujemy plik... gamedata/scripts/bind_stalker.script... Na wszelki wypadek robimy kopię bezpieczeństwa pliku.
Otwieramy plik notatnikiem, znajdujemy linię... function actor_binder:update(delta)
Zaraz za nią wstawiamy taki kod:

local se_obj = alife():object("af_rusty_thorn21505")
if se_obj then
alife():release(se_obj, true)
end

W miejsce tekstu ("") wpisujemy swój zapisany kod z logu.

W ten sposób usunęliśmy z gry przedmiot, który powodował problem. Zapisujemy plik, wczytujemy sejw z przed wejścia na lokację.
Znów próbujemy przejść problematyczne miejsce. Jeżeli przeszliśmy - znaczy wszystko O.K. Jeżeli nie, znowu otwieramy plik logu i znajdujemy nowy argument wypadu/zwisu. Pojawi się kolejny przedmiot, powodujący problemy.
Ten przedmiot będzie bardzo podobny, np. taki: af_rusty_thorn21503 (odróżnia się od poprzedniego cyframi, jak widać).

Znowu otwieramy... plik bind_stalker.script i dodajemy do wcześniej wklejonego wiersza...kolejną linijkę z nowym przedmiotem

local se_obj = alife():object("af_rusty_thorn21505")
local se_obj2 = alife():object("af_rusty_thorn21503")
if se_obj then
alife():release(se_obj, true)
end
if se_obj2 then
alife():release(se_obj2, true)
end

Znowu wczytujemy zapis sprzed wejścia na lokację i próbujemy.
Jeśli wypady/zwisy występują nadal, analogicznie po kolei dodajemy linijki do pliku bind_stalker.script, ale zamiast se_obj2 już piszemy.. se_obj3,.. se_obj4... i t.d.
Może być konieczne powtórzenie tej operacji wiele razy - były wypadki, kiedy gra wypadała z powodu 16 różnych przedmiotów.

Aby poprawka działała,należy po każdym wypadzie/zwisie (przy każdej poprawce):
1. Wyjść z gry
2. Poprawić plik
3. Wczytać sejw do wejścia na lokacje, na której zdarza się wypad i ponownie wejść na lokacje.

Przedmioty usuwamy z gry tylko w ostateczności , gdy inne metody obejścia błędu nie są skuteczne...

 

Poradnik opracował @TRURL3.

  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

Nie chce się wtrącać za bardzo się nie znam na grzebaniu w plikach, ale zauważyłem ze nie zawsze trzeba przedmiot usuwać.Z reguły wywala jakiś rzadki przedmiot ...mi wywalił pkm, teleport strieloka i jeszcze coś, ale nie pamiętam... w każdym bądź razie wczytywałem ostatni zapis z poprzedniej lokacji i chowałem ten przedmiot, lub wybierałem okrężną drogę . Bywało ze po pewnym czasie ten przedmiot nie wywalał na tej lokacji. Co do przedmiotów to łatwo się domyślić co nam przybyło. To dla tych co tak jak ja wola nie grzebać w plikach gry.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.