malakas Opublikowano 29 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Jak usunąć przedmiot powodujący problemy z gry. Porada opisuje sposób usuwania przedmiotów z błędnymi teksturami, powodującej problemy broni i postaci jak np...zombi. Przykładowy log błędu...... [error]Description : Invalid vertex for object [error]Arguments : af_rusty_thorn21505 Błąd u każdego jest indywidualny i może wyglądać inaczej . Zapisujemy to sobie na kartce. Następnie w katalogu z zainstalowanym Stalkerem znajdujemy plik... gamedata/scripts/bind_stalker.script... Na wszelki wypadek robimy kopię bezpieczeństwa pliku. Otwieramy plik notatnikiem, znajdujemy linię... function actor_binder:update(delta) Zaraz za nią wstawiamy taki kod: local se_obj = alife():object("af_rusty_thorn21505") if se_obj then alife():release(se_obj, true) end W miejsce tekstu ("") wpisujemy swój zapisany kod z logu. W ten sposób usunęliśmy z gry przedmiot, który powodował problem. Zapisujemy plik, wczytujemy sejw z przed wejścia na lokację. Znów próbujemy przejść problematyczne miejsce. Jeżeli przeszliśmy - znaczy wszystko O.K. Jeżeli nie, znowu otwieramy plik logu i znajdujemy nowy argument wypadu/zwisu. Pojawi się kolejny przedmiot, powodujący problemy. Ten przedmiot będzie bardzo podobny, np. taki: af_rusty_thorn21503 (odróżnia się od poprzedniego cyframi, jak widać). Znowu otwieramy... plik bind_stalker.script i dodajemy do wcześniej wklejonego wiersza...kolejną linijkę z nowym przedmiotem local se_obj = alife():object("af_rusty_thorn21505") local se_obj2 = alife():object("af_rusty_thorn21503") if se_obj then alife():release(se_obj, true) end if se_obj2 then alife():release(se_obj2, true) end Znowu wczytujemy zapis sprzed wejścia na lokację i próbujemy. Jeśli wypady/zwisy występują nadal, analogicznie po kolei dodajemy linijki do pliku bind_stalker.script, ale zamiast se_obj2 już piszemy.. se_obj3,.. se_obj4... i t.d. Może być konieczne powtórzenie tej operacji wiele razy - były wypadki, kiedy gra wypadała z powodu 16 różnych przedmiotów. Aby poprawka działała,należy po każdym wypadzie/zwisie (przy każdej poprawce): 1. Wyjść z gry 2. Poprawić plik 3. Wczytać sejw do wejścia na lokacje, na której zdarza się wypad i ponownie wejść na lokacje. Przedmioty usuwamy z gry tylko w ostateczności , gdy inne metody obejścia błędu nie są skuteczne... Poradnik opracował @TRURL3. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIOTRR131 Opublikowano 29 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Nie chce się wtrącać za bardzo się nie znam na grzebaniu w plikach, ale zauważyłem ze nie zawsze trzeba przedmiot usuwać.Z reguły wywala jakiś rzadki przedmiot ...mi wywalił pkm, teleport strieloka i jeszcze coś, ale nie pamiętam... w każdym bądź razie wczytywałem ostatni zapis z poprzedniej lokacji i chowałem ten przedmiot, lub wybierałem okrężną drogę . Bywało ze po pewnym czasie ten przedmiot nie wywalał na tej lokacji. Co do przedmiotów to łatwo się domyślić co nam przybyło. To dla tych co tak jak ja wola nie grzebać w plikach gry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.