Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z modem. Występuje dużo błędów po pierwszym wejściu na jantar. Próba rozmowy z dowódcą ochrony, bugtrap. Rozmowa z naukowcem po wykonaniu zadania(odprowadzeniu) bugtrap. Próba wczytania save z poziomu jantaru(save, nie quicksave) bugtrap. Czy jest jakieś rozwiązanie? Instalowałem wszystko tak jak było napisane.

 

 

//

Prawdopodobnie sam znajdę rozwiązanie. Jest ktoś kto podesłał by mi folder scripts z gamedaty TŚ2 Update Final?

Edytowane przez Józef Stalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Tow. Stalin

Zapomina towarzysz o podaniu logów odnośnie powyższych błędów, wpisy od Fatal Error - tylko wtedy będzie można pomóc w rozwiązaniu problemu. Jeśli chodzi o folder scripts, niestety nie mam tego moda...spróbuj napisać na SB info z prośbą o pliki, ewentualnie pisz na PW do osób, które niedawno udzielały się w temacie TŚ2, może będą jeszcze miały moda na dysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że sam rozwiąże problem i napisze jak to zrobiłem. Na błąd  z wczytywaniem save pomogło skopiowanie pliku dialog_manager.scritp z nawet nie wiem jakiego moda, bodajże soljanki. Nie pomogło na resztę. Loga nie podam już dziś, bo zajmuje się instalacją moda od nowa i sprawdzę czy nie popełniłem błędu przy instalacji.  

 

//

Dobra, to nie wina instalacji.

 

// 

Próbowałem ponownie zdegradować path, bezpieczniejszym sposobem. Ale, taki sam błąd jak wcześniej.

FATAL ERROR [error]Expression    : fatal error[error]Function      : CScriptEngine::lua_error[error]File          : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp[error]Line          : 73[error]Description   : <no expression>[error]Arguments     : LUA error: ... of chernobylgamedatascriptsdialog_manager.script:393: attempt to compare number with nil
Edytowane przez Józef Stalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już spotkałem się z tym błędem przy złym dostosowaniu patcha gry, tzn. grałem na patchu 1.0005 a instalowany mod był pod 1.0004, dlatego:

  • [*]w pliku
system.ltx sprawdź wpis, powinien wynosić 6 na 1.0004. Jeśli wartość przypisana wynosi 7, wówczas plik jest skonfigurowany pod 1.0005

current_server_entity_version
[*]Otwórz plik xr_motivator.script [gamedatascripts] przejdź do sekcji:

dialog_manager.load(self.object, reader)

w podstawowej wersji gry jest to linijka nr. 340 (jak pisałem nie mam tego moda, więc numer może być inny)

Na patchu 1.0004 mamy wpis:

   dialog_manager.load(self.object, reader)   trade_manager.load(self.object, reader)end

Natomiast na 1.0005 mamy wpis:

   self.npc_script_version = alife():object(self.object:id()).script_version   dialog_manager.load(self.object, reader, self.npc_script_version)   trade_manager.load(self.object, reader)end

Przekształć wpis do postaci z wersji 1.0004, czyli pierwsza wersja ujęta w code - oczywiście przekształcasz tylko wtedy gdy masz wpis świadczący o konfiguracji pod 1.0005. Mam nadzieję, że zadziała - zrób poprawkę na kopii pliku. Swoją drogą, ten problem - również nierozwiązany pojawił się tutaj. Daj znać, jakkolwiek porada wpłynie na rozwiązanie bądź jego brak, postaram się pomóc w miarę możliwości, a przy okazji - może pojawi się jakiś uzdolniony skrypter i również doradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakimś temacie o TŚ2 było żeby nie zapisywać podczas pierwszej wizyta na jantarze. Tego akurat się trzymam. Błąd z wypadem przy rozmowach naprawiłem, zastosowałem się do instrukcji degradacji od szanownych kolegów ze stalkerteam. Jednak pewne problemy wciąż są(np. rozmowa z postacią niepowiązaną z questami), spróbuje zrobić to co napisałeś i napiszę jak wyszło. Dzięki za radę

 

//

Pojawił się nowy problem. Wczytanie save nie działa również na innych lokalizacjach. To co napisałeś, mam identycznie. Ten nowy wylot jest bez bugtrapa, plik loga pusty.

 

Chyba porzucę nadzieję na zagranie w tego moda.

Edytowane przez Józef Stalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

@Puszkin86

skrypt jest skonfigurowany pod 1.0004

powiedz dokładnie, który skrypt - odwołujesz się do posta nr. 4 ?

Jaką masz wersję Stalkera? - informację znajdziesz w lewym dolnym rogu menu gry lub Panelu sterowania w opcjach dot. instalacji/dezinstalacji programów. Sprawa następna - wstaw na dowolny bezpłatny hosting plików spakowany folder zawierający skrypty [scripts]. Potrzebuję jeszcze informacji - jaka wartość stoi przy parametrze current_server_entity_version w pliku system.ltx?

Edit:

pisałeś w temacie dot. degradacji patcha 1.0006 (link). Chcę wiedzieć, czy zrobiłeś downgrade patcha czy instalowałeś moda bezpośrednio na wersję 1.0004? Całość uzupełnij informacją zawierającą spis plików .db. Nowsze poprawki np. 1.0006 wprowadzają plik gamedata.dbd.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój komputer wczoraj musiał zaliczyć reset dysku i straciłem praktycznie wszystkie dane. Tak, odwołuję się do posta nr 4 .Wartość przy current_server_entity_version ​wynosi 6. Patcha degradowałem z 1.0006 na 1.0004 przy pomocy kilku metod(za każdym razem zawiodły). Pierwsza tak jak pisałem, wymuszenie instalacji patcha 1.0004 na zainstalowany 1.0006 poprzez edycje odpowiednich plików rejestru(w tamtym poście się pomyliłem, zmieniłem wartość na 1.0000). Próbowałem dwojako degradować sposobem nr 1. Wycofać z 1.0006 na 1.0005 i dopiero na 1.0004- nie pomogło. Wycofałem bezpośrednio z 1.0006 na 1.0004 i również bugtrap. Identyczny błąd mam próbując grać w starsze wersje NS5 oraz mody Zaurusa. Dodam też że w TŚ2 Final update taki bugtrap wywalał po wczytaniu save z jantaru(oprócz tego autosave podczas zmiany lokalizacji, save z lasu nie powodują problemu). Nie mogę też rozmawiać z większością NPC-tów a z tymi którymi mogę(Docent, Saharow, Leśnik) nie mogę prowadzić nie questowych dialogów tj "Masz jakieś informacje?"W przypadku takich NPC-tów jak Dan z ochrony jantaru nie mogę nawet zacząć rozmowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne w tej sytuacji to instalacja moda bezpośrednio na patch 1.0004. Odradzam downgrade patcha, ponieważ log z posta nr. 3 jest charakterystyczny dla niezgodnej wersji poprawki. Wystarczy sprawdzić pilik dialog_manager.script, który w oryginalnej wersji z patcha 1.0004 posiada 357 linijek. Log odwołuje się do wiersza nr. 393, zatem szuka odwołania w miejscu niewystępującym w pliku z patcha 1.0004. W wersji pliku z patcha 1.0005 w tym miejscu mamy funkcję o następującej postaci:

 if ver >= 7 then    flag = reader:r_stringZ()else    flag = tostring(reader:r_s16())end

jest to ewidentnie odwołanie do wersji gry, dlatego za każdym razem gdy mamy błąd j/w - najpierw musimy sprawdzić zgodność wersji gry z posiadanym patchem. Oczywiście, zdarzyć się może, iż autor wyda moda zawierającego błąd, ten jednak szybko zostałby wyłapany przez graczy - skoro tak nie jest, logika podpowiada błąd związany z wersją gry.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.