kain047 Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Witam! w stalkerze jest możliwość dołożenia tłumika do niektórych broni.Niestety poza zmienionym dźwiękiem wystrzału nic on praktycznie nie daje.Element zaskoczenia z użyciem broni z tłumikiem to mozna sobie wybić z głowy...i tu moje pytanie.Gdzie w gamedacie można to zmienić?I czy wogóle można? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Emperor Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Jeśli chodzi o parametry tłumików, to wszelkie informacje zawarte są w plikach konkretnej broni, czyli plików w_*.ltx [gamedataconfigweapons]* - nazwa broni.Przykładowo weźmy pod uwagę plik w_beretta.ltx, każda broń posiada jeden z wpisów:silencer_status = 0silencer_status = 1silencer_status = 2gdzie:0 - brak możliwości zamocowania tłumika1 - tłumik niewymienny2 - montaż/demontaż tłumika.Dla przykładu w pliku w/w znajdziemy wpisy:definiujące moc obalającą, prędkość pocisku, efektywny zasięg strzału dla broni z tłumikiemsilencer_hit_power = 0.52silencer_hit_impulse = 105silencer_fire_distance = 100silencer_bullet_speed = 240Oraz wpisy określające szereg innych opcji, jak położenie tłumika na ekranie siatki ekwipunku;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; silencer;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;silencer_name = wpn_addon_silencer ; section name for the attachable silencersilencer_x = 65 ; offset in inventory iconsilencer_y = -18 ;params when silencer is attached;similar to corresponding params without prefix silencer_;silencer_flame_particles = weaponsgeneric_weapon01silencer_smoke_particles = weaponsgeneric_shoot_00snd_silncer_shot = weaponsw_ak74_shot1silencer_light_color = 0.6,0.5,0.3silencer_light_range = 0.01silencer_light_var_color = 0.05silencer_light_var_range = 0.5silencer_light_time = 0.2Ciebie w kontekście pytania interesuje wpis:snd_silncer_shot = weaponsw_ak74_shot1Ponieważ jest to ścieżka do pliku dźwiękowego z jakiego korzysta broń podczas strzału z użyciem tłumika. Jeśli chcesz wyciszyć tłumik, to musisz plik w_ak74_shot1.ogg - poddać obróbce zgodnej z tym tutorialem, bądź wykorzystać plik dźwiękowy z danego moda. Przy korzystaniu z tutoriala, należy właściwie skomentować plik .ogg, jest to warunek niezbędny do prawidłowej interpretacji AI przeciwnika - dźwięku wystrzału. Przy braku tej operacji - efektem może być panika stalkerów. Przy skomentowaniu dźwięku jak sampla gitarowego - efekt powinien częściowo Cię zadowolić - dlaczego? , otóż AI stalkera jest dalekie od ideału, nie jeden próbował stworzyć ze stalkera "skradankę", ileż to L.U.R.K obiecywał innowacji?, które w gruncie rzeczy wypadły przeciętnie, sam fakt, iż w przypadku strzału do określonej jednostki - cały obóz staje się wrogi - świadczy o pewnym niedopracowaniu tej strony rozgrywki. Jeśli miałbym udzielić Ci rady - strzelaj w pobliżu podstaw drzew - zazwyczaj otoczonych krzewiną, w tych miejscach siatka AI często nie jest wygenerowana właściwie, więc oddawanie strzału może spowodować iż przeciwnik Cię nie wykryje. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kain047 Posted August 6, 2013 Author Report Share Posted August 6, 2013 Wielkie dzięki za odpowiedź.N konfigi broni rozgryzłem juz dawno temu ale brakowałi mi właśnie tych konkretnych opcji np z jakiej odległości ma być słyszany wystrzał normalnej broni a z jakiej tłumionej. Wielkie dzięki za pomoc.Pozdrawiam k47 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts