Skocz do zawartości

Narzedzia zagłady czyli .. bawimy sie w Rusznikarza


boberm

Rekomendowane odpowiedzi

        Przeciwnicy w tym modzie są wymagający , niebezpieczni i morderczo skuteczni . Posiadanie odpowiednich narzędzi perswazji bywa czasami jedynym argumentem trafiającym bezpośrednio do ich umysłów - dosłownie .Nadzwyczaj pomocnym w tej wymianie argumentów bywa zestaw narzędzi o popularnej nazwie "broń palna".

        Na  pierwszych etapach rozgrywki zdarzają się sytuacje,  w których do naszych łapek wpadnie broń z grupy unikalnych. Np L 85 kal 5,45x39 .Broń taka sobie ... ale ma jedną niezaprzeczalną zaletę . Dostępność popularnej , rosyjskiej proweniencji amunicji 5,45 - tak zwykłej jak i przeciwpancernej.Np sprzedaje onąż niejaki Kuzniecow za wódę , lub Zyła za żarcie.Jedyną wadą używania tej broni są mizerne parametry "argumentów". I tutaj jest czas na zabawę w Rusznikarza.

     Wchodzimy do katalogu Gamedata /config/misc/unique_items .... szukamy  linii odpowiedzialnych za interesującą nas broń i widzimy następujący wpis:

[wpn_l85_kalibr]:wpn_l85
$spawn                     = "weapons\uniq\wpn_l85_kalibr"
ammo_class            = ammo_5.45x39_fmj, ammo_5.45x39_ap, ammo_5.45x39_izomorf
inv_name                    = wpn-l85_kalibr
inv_name_short            = wpn-l85_kalibr
description            = enc_kalibr_wpn_l85
inv_grid_width     = 5
inv_grid_height    = 2
inv_grid_x         = 43
inv_grid_y         = 27
cost                    = 5600
silencer_name              = wpn_addon_sil_545_ar
silencer_x                     = 195
silencer_y                     = 18

Niestety nie ma w nich składowych nas interesujących. Musimy ręcznie dopisać kilka linijek .Docelowo wygląda to tak:

[wpn_l85_kalibr]:wpn_l85
$spawn                     = "weapons\uniq\wpn_l85_kalibr"
ammo_class            = ammo_5.45x39_fmj, ammo_5.45x39_ap, ammo_5.45x39_izomorf
inv_name                    = wpn-l85_kalibr
inv_name_short            = wpn-l85_kalibr
description            = enc_kalibr_wpn_l85
inv_grid_width     = 5
inv_grid_height    = 2
inv_grid_x         = 43
inv_grid_y         = 27
cost                    = 5600

fire_dispersion_base            = 0.00016

hit_power                = 1.73

silencer_hit_power           = 1.69
silencer_name              = wpn_addon_sil_545_ar
silencer_x                     = 195
silencer_y                     = 18

  Te trzy dodatkowe wpisy odpowiadaja za celność  i siłę ognia broni tworząc z-  kolokwializując - jaj nie urywającej broni  , całkiem zgrabny kawałek metalu , niwelujący w jakimś stopniu "robocopowość" przeciwników.

Uwaga: sugeruję stosować ten rodzaj"obróbki" broni tylko w przypadku mało spotykanych typów  strzeladeł , aby zminimalizować prawdopodobieństwo spotkania NPC-ka z taka sama bronią.

Edytowane przez boberm
  • Super 1
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ  nikt nie każe Ci stosować tego typu "wspomaganie". Szczególnie że jesteś-  de facto - raczej doświadczonym "mieszkańcem" Zony.

Pamiętajmy także o tych , którzy zaczynają swoją przygodę- a poziom trudności w tym modzie jest lekko odstręczający przeciętnego zjadacza chleba.

Edytowane przez boberm
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szybkie pytanko. Wspominany był niski przysiad. Mowa o tym do samej podłogi. Miałem plik actor wgrany z tego forum od któregoś ze stalkerów ale gdy weszła poprawka na udźwig to niestety jest problem. Ten przysiad jest niezmiernie potrzebny. Wie ktoś jakie parametry zmienić? Oczywiście bez grzebania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia poniższe pozwalały mi zajrzec do - chyba - każdej dziury.

Actor.ltx

ph_box0_center                 = 0.0,  0.9,   0.0
ph_box0_size                 = 0.35, 0.9,   0.35
ph_box1_center                 = 0.0,  0.6,  0.0   
ph_box1_size                 = 0.35, 0.6,  0.35 
ph_box2_center                 = 0.0,  0.35,   0.0  
ph_box2_size                 = 0.1, 0.25,   0.1

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.