Skocz do zawartości

enter_login

Turysta
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O enter_login

Ostatnie wizyty

477 wyświetleń profilu

Osiągnięcia enter_login

Gość w Zonie

Gość w Zonie (1/21)

0

Reputacja

  1. Witam. Parę refleksji na temat migracji forum. Myślę, że sama kwestia wyglądu, starego, czy nowego forum jest tu drugorzędna. Jak już napisał Portals, jeśli przeczytałem z wystarczającym zrozumieniem, sam wygląd i funkcjonalność można sobie dostosowywać do preferencji i możliwości, nawet już w trakcie użytkowania. Zaglądam na różne sajty związane ze Stalkerem i oczywiście niektóre pasują mi bardziej, inne mniej, ale funkcjonalność dla zwykłego użytkownika jest wszędzie praktycznie podobna. Kwestia czasu na przyzwyczajenie do "interfejsu". Dla przykładu zupełnie nie podoba mi się na ModDb. No i co? Nie wchodzę tam przez to? Sam proces przenosin oparty na e-mailu to też już jest chyba najprostszy z możliwych. Cóż to za problem dla JAKOŚ aktywnych użytkowników. Odpadnie pewnie większość "martwych dusz", przy czym to tylko będzie tzw. reality check. Wracając do innych stron o Stalkerze, niejedna z nich przeżyła takie przenosiny, np. Ap-Pro, jakoś się świat nie zawalił, AMK Team też przetrwało kiedyś przenosiny, chociaż niedawno zniknęło z sieci. Platforma IPN, na której stoi Stalkerteam, przestaje być bezpłatna. Jeśli ktoś jest zwolennikiem pozostania to powinien być przygotowany na rozmowy o kosztach licencji np. składki, wpłaty, ofiary, może reklamy itp. Jeśli ja dobrze rozumiem sytuację, to wszystkie kwestie "techniczne" forum są na głowie Portalsa i większość użytkowników nawet nie ma świadomości sytuacji, a nawet może nie doceniać braku reklam. Wspomniane Ap-Pro ratuje się m.in. wyświetlaniem reklam, ale tu się nie ma co oszukiwać w różnicy odwiedzających w porównaniu do Stalkerteam. Nie mam dostępu, ale odwiedzających jest pewnie "tak sobie", czyli raczej grosiki... Tak więc jedziemy wozem, w którym nieodzowną dla istnienia forum rolę mechanika, nie tylko doglądającego maszynę, ale też dolewającego wachy i pilnującego poziomu oleju itp., wytrwale pełni po cichu Portals. Z tego co wiem, IPN bazuje na php, a Discourse bodajże na Rails, który pochodzi chyba z php, ale to coś odrębnego. Można też rozpatrywać coś innego, np. ucos, ale nawet przy jakiejś modułowości struktury to ktoś to musi ogarniać. Zdaje się, że w obecnej sytuacji to w dużej mierze powinien być wybór Portalsa. Zwłaszcza, że nie widać żadnych merytorycznych propozycji ze strony innych użytkowników. "Jestem przeciwko" tu nie wystarczy. Trzeba nam tu kogoś kto może i co najważniejsze CHCE zajmować się "podwoziem". I ktoś taki jest, od lat robi swoje, żeby ten wózek jechał dalej. Wyszła laurka, ale to tylko głos poparcia dla zmiany, jeśli nadchodzi.
  2. Na forum Stalker-mods 19.07.2025 pojawiła się nowa odsłona "SoC Gunslinger 1.99 + Final Update 15f". Aktualizacja spolszczenia kompilacji SoC, Gunslingera i Final Update 15f gotowa do testowania pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1tQLF4YpQh6l3J-jMLgf89QuAOLK3zFFO/view?usp=sharing W Cień Czernobyla, z Gunslingerem lub bez, to można pograć w różnych odmianach, tutaj główna fabuła też zasadniczo się nie różni od oryginału 1.0006, a zaletą tej kompilacji zdaje się być manager modów z dodatkami/addonami zmianiającymi grę wizualnie i ogólnie gameplay, np. letni lub jesienny Wooden Addon for SoC Gunsl1.99 FU15f , czy szereg utrudnień jak np. addon psi-hełm w slocie, czyli konieczność zakładania prototypu Sacharowa na głowę, w slot hełmu, można też integrować u mechanika itd. Polonizacja pozwala cieszyć się WSZYSTKIMI dodatkami dostępnymi do tej kompilacji, ale proszę najpierw przeczytać sobie info w "PRZECZYTAJ!!!", zwłaszcza treść "Polonizacja, Dodatki, Mods Manager.txt". Zasadnicza zmiana jest taka, że dodatki spolszczamy teraz PRZED aktywacją w MM. Większość z nich nie wymaga nic poza zmianą nazwy katalogu tego dodatku (w "ADDONS" w folderze z grą) z cyrylicy na normalne znaki PRZED aktywacją, ale niektóre trzeba spolszczać/adaptować "ręcznie" przed aktywacją w Mods Manager i czasem bez tego się nie obędzie. Więcej info, w tym o istalacji i Mods Manager, a także lista addonów/dodatków z opisami w "PRZECZYTAJ!!!". Autor zborki i opiekun tematu na Stalker-mods wypuszcza dość często ostatnio "obnowljenia". Ja mogę nie nadążać lub zwyczajnie mieć coś innego do roboty i dla uniknięcia problemów np. z wylotami z braku jednej sekcji jakiejś dodanej pierdoły - po prostu dołączyłem oryginalną rus-aktualizację (19.07.25). Na obecną chwilę jest to dokładnie to samo co pod linkiem na ww. rus-forum, ale w przyszłości może być kolejna aktualizacja, kto wie? Więcej info, a jakże - w "PRZECZYTAJ!!!". Spolszczenie jest do wersji z 19.05.25 i tę oryginalną aktualizację można znaleźć w katalogu "Rus_Aktualizacja_19_07_25". Dodatki/Addony trzeba sobie ściągnąć samodzielnie, w spolszczeniu są tylko niezbędne "adaptacje" dodatków w folderze "PL_do_Addons" , które kopiujemy według instrukcji PRZED aktywacją w Mods Manager. W polonizacji można znaleźć też polskiego lektora w "PL lektor" i można go aktywować przez MM, po uprzednim skopiowaniu "PL lektor" do "ADDONS" w folderze gry, albo zwyczajnie kopiując "gamedata" do folderu gry. PL lektor - to pliki dźwiękowe SoC z polskim lektorem z oryginalnego Cienia, czasem może to prowadzić do wrażenia dysonansu między napisami, a tym co "mówi" lektor. No cóż, napisy są zrobione do tego co NPC faktycznie mówi w swoim "audio", a lektor (profesjonalnie) przeczytał na nagraniu co mu tam dali wtedy wydrukowane. Ta aktualizacja spolszczenia daje okazję do przejścia po polsku fabuły Cienia Czernobyla BEZ LEKTORA, w oryginalnej wersji dźwiękowej. Z racji tego, że trzeba było "pokazać" trochę dodanego udźwiękowienia Striełoka, skorzystałem z okazji i zaadaptowałem do tej zborki ClosedCaption ("angielsko-węgierskie") przeznaczone do oryginalnego Cienia. Całe. A nawet jeszcze trochę... W odbiorze różnica jest jak pomiędzy filmem z lektorem, a oglądaniem filmu w oryginale z napisami. Napisy można włączyć/wyłączyć w ustawieniach gry, w zakładce opcji dźwięku. Lektora dodanego przez Mods Manager można w każdej chwili aktywować/dezaktywować. Trochę screenów. W razie zgrzytów z polonizacją proszę pisać o problemach na tym forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.