Skocz do zawartości

Modele .ogf a blender, czyli zabawy w 3d za darmo


Marcus-Polonus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio mam trochę czasu i sobie wymyśliłem, że spróbuję nauczyć się robić/przerabiać animacje do broni w Zewie. Mam SDK do Zewa, ale wiem, że trzeba jakoś otworzyć i skonwertować modele .ogf do .obj.

Jaki program się do tego może nadać za darmo? Blender 3D da radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcus_Polonus napisał:

Blender 3D da radę?

No pewnie, że da, jeśli znasz program na tyle, że jesteś w stanie z niego sprawnie korzystać. Inaczej będziesz się męczył. Wiem z autopsji.

Gdzieś już go na forum wstawiałem o ile mnie pamięć nie myli, ale zrobię to raz jeszcze - masz niezbędny plugin, z resztą powinieneś sobie dać radę - https://github.com/igelbox/blender-xray Poszperaj na YT za filmami od Pavel Blend, coś tam chyba nawet robił w temacie animacji, na początek powinno wystarczyć.

Co do konwersji .ogf - użyj Google. Nawet byle jakim ogf model viewerem możesz eksportować do .obj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, ale chyba najpierw będę musiał się nauczyć rosyjskiego.

Gdzie w ogóle wrzucić ten plugin? Wedle (rosyjsko-języcznej :dry:) instrukcji mam jakoś go wczytać od strony programu.

EDIT:

Dobra, załapałem, pobrałem inna wtyczkę i zaskoczyło :)

Ale zaraz... Ta wtyczka pozwala wczytywać modele, animacje, ale nie .ogf, czyli i tak muszę sobie skombinować jakiś ogf viewer z konwerterem?

Edytowane przez Marcus_Polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobierasz paczkę w .zip. Umieszczasz ją, dajmy na to, na pulpicie.

Otwierasz Blender. Wybierasz File -> User Preferences. Otwiera Ci się okno, wchodzisz w Add-ons, następnie wybierasz to, co na arcyprofesjonalnym zaznaczeniu:

Przechwytywanie.thumb.PNG.2d4ca985fa661d65c9d96d795f5c4429.PNG

Wybierasz ścieżkę do pobranego archiwum, następnie zaznaczasz ptaszka:

Przechwytywanie2.thumb.PNG.97c2ca4aed4b1f7e8df8af39e153803e.PNG

W poniższych polach podajesz swoje ścieżki:

Przechwytywanie3.thumb.PNG.631d4b4a50c64c6f2d095de1acfcdebd.PNG

Pamiętaj, że wskazując ścieżki do Zewu, nie zaimportujesz poprawnie towaru z Cienia i odwrotnie, ale w każdej chwili możesz to zmienić.

I voila, zrobione. Teraz między innymi pod File -> Import / Export masz nowe opcje:

przechwytywanie4.thumb.png.60cc225adbd4eeea65208ed5e5cead39.png

I w kilku innych miejscach też, między innymi w materiałach.

przechwytywanie5.png.65e0e63941a21cfa9494b14ee43c4574.pngprzechwytywanie6.png.49c95f6e8a29ade3b21cfa47dcfcb41f.png

Na początek zainstaluj addon, pobaw się, a potem dopiero powoli próbuj ogarnąć co do czego i dlaczego, bo zgłupiejesz od nadmiaru wrażeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Blender, mam człowieka, który już go ogarnia, ale chciałbym nieco "podreperować" kilka spluw i zająć się animacjami, a to wiem, że nie jest łatwe.

 

Swoją drogą, pobrałem OGF Viewer z GameBanana, ale wywala mi błąd, że ponoć brakuje jakiegoś DLLa. Ścieżkę z teksturkami podałem tą z zainstalowanego Zewa. Coś pomieszałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.