yascarr Opublikowano 3 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 (edytowane) Szanowni, Dłuższy czas zastanawiałem się już nad założeniem tego tematu, ale w końcu dotarłem do punktu w którym stwierdziłem że czasem człowiek musi, inaczej się udusi. O co chodzi? Ano o podzielenie sie Waszymi presetami ReShade (jesli używacie), tudzież zachęcenie Was do używania ReShade. Poniżej znajdziecie kilka screenshotów zrobione z moim aktualnym configiem i sam config w zał. - wystarczy zainstalować ReShade i "przekleić" folder. Załączone shoty pochodza kolejno z Legend Returns, Anomaly, Legend Returns, Anomaly, Legend Returns, Anomaly, OGSRmod i Pain of Misery. Config nie jest idealny - miejscami może być zbyt za ciemny, momentami za jasny (a to z powodu użytego blooma). Niemniej jak dla mnie - strasznie uprzyjemnia grę. W razie czego chętnie służe instrukcjami jak Reshade instalować, jak używać i które shadery są warte uwagi. Z góry dzięki za odpowiedzi w tym poście. Preset.7z Edytowane 3 Maja 2021 przez yascarr Attachments 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 11 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 Nigdy nie używałem żadnych Reshade ale ostatnio przeglądałem sobie u nas Klimatyczne screeny i wygląda to ciekawie. Tylko takie pytanko laika, czy te programiki zwiększają znacząco wymagania bo np dodają różne bajery, czy pracują głównie na tym co fabryka dała? Na opcjach w grze i bawią się tylko parametrami w konfigu robiąc fajnie "nasycony" obraz czego sam np suwaczkami nigdy bym nie ustawił bo za mało dokładne takie przesuwanie i nie wszystkimi parametrami w opcjach też można się pewnie bawić. Pytam tak z punktu właściciela 10 letniej 1Gb karty graficznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suseł Opublikowano 11 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 W moim przypadku po włączeniu ReShade spadło mi trochę FPS'sów (a miałem bardzo dużo opcji włączonych), grałem też na full ustawieniach na DX11, mam GTX 1070 8GB Jeśli ci ciulowo chodzi Anomaly to ja bym sobie odpuścił, jeśli jednak ci dobrze chodzi to możesz spróbować zainstalować. Najlepiej na DX9 basic, no chyba że chcesz mieć cienie od słońca no to na DX9 Normal ale to wtedy może słabo chodzić. ReShade chyba też działa na innych modach nie tylko na Anomaly 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yascarr Opublikowano 11 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 (edytowane) 7 hours ago, tom3kb said: Nigdy nie używałem żadnych Reshade ale ostatnio przeglądałem sobie u nas Klimatyczne screeny i wygląda to ciekawie. Tylko takie pytanko laika, czy te programiki zwiększają znacząco wymagania bo np dodają różne bajery, czy pracują głównie na tym co fabryka dała? Na opcjach w grze i bawią się tylko parametrami w konfigu robiąc fajnie "nasycony" obraz czego sam np suwaczkami nigdy bym nie ustawił bo za mało dokładne takie przesuwanie i nie wszystkimi parametrami w opcjach też można się pewnie bawić. Pytam tak z punktu właściciela 10 letniej 1Gb karty graficznej Odpowiem tak... x lat temu byłem zdecydowanym przeciwnikiem ReShade, bo "Hurr durr, psuje klimat gry, hurr durr, cholerni poprawiacze" ale przekonałem się dzięki RTGI. Zapytacie czym jest RTGI - otóż "Ray Traced Global Illumination". Tak, dokładnie - jest to pewna forma Ray Tracingu którą można uzyskać nie posiadając karty RTX. Zainteresowanych szczegółami odsyłam do YT (najlepiej Digital Dream, sa np. filmy z Lost Alpha lub Anomaly). Wspomnę tylko że odpowiedni shader jest załączony w moim configu. Przechodząc to pytania właściwego - "czy te programiki zwiększają znacząco wymagania bo np dodają różne bajery". To jest jeden program, który dodaje różne shadery. I to zależnie od ilości i "ciężkości" shaderów spada liczba FPS. O ile taki prosty Tonemap, czy Bloom klatki zje ze dwie lub trzy, to już wynalazki w postaci MXAO czy SSDO ciachną ich ciut więcej zależnie od ustawień. Tak samo jak SMAA czy inne antialiasingi. Wciąż jednak sumaryczny spadek jest około 5 FPS (przynajmniej w moim przypadku). To nie są to kolosalne ilości, bo RTGI potrafi liczę tę ograniczyć (zależnie od ustawień) nawet ponad o połowę. Niemniej - efekty są tego warte. Zasadniczo przy uruchomieniu dowolnego moda wyłączam w nim jakiekolwiek "odsilnikowe" SSAO, HBAO, czy inne HDAO, a uruchamiam RTGI + MXAO z ReShade. Tak samo wyłączam SMAA / FXAA, bo raz że RTGI się z nim nie lubi (często nie widać efektów, bo przy włącoznym antialiasingu RTGI po prostu nie działa), a dwa że to "ReShade'owe" jest mniej zasobożerne. W moim przypadku Anomaly na GTX 1070Ti wraz z załączonym configiem pozwala na uzyskanie w miarę stabilnych 50-60FPS, przy czym rysowanie obiektów i trawy nie przekracza 50%, a powyłączone sa (jak wspomniałem wyżej) wszelkie wynalazki w potaci SSAO i antialiasingu. Legend Returns i reszta "starszych" modów to inna historia, bo tam można uruchomić wszystkie efekty + ReShade i wszystko działa na stabilnym 60FPS. EDIT: ReShade działa na wszystkim co obsługuje DX9-DX11, ale także również Vulkan. A i przy wykorzystaniu biblioteki d3d8to9 starsze gry (ogrywałem polskiego Chrome'a z MXAO i RTGI i robi to kolosalną różnicę). Oznacza to że można by uruchomić dowolny mod na oświetleniu statycznym i "dopiąć" do niego ReShade. Są również odpowiednie "wtyczki" (biblioteki) które potrafią wykorzystać efekty również w grach OpenGL, Glide i DX6. Znów odsyłam do YT gdzie jest multum filmów jak wykorzystać ReShade ze starszymi grami. Chyba najpopularniejszy jest o Unreal Tournament, niemniej tam wykorzystano alternatywny silnik UT, który działa już na DX11. Edytowane 11 Maja 2021 przez yascarr 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.