Jump to content

Ktoś kto zna się na skryptowaniu


Kardiofatim

Recommended Posts

Witam, poszukuję kogoś kto byłby w stanie pomóc mi w ogarnięciu skryptu, a mianowicie skryptu łączącego luźne paczki nabojów w jedną. Tak zwany "dunin_ammo". Jeżeli ktoś nie wie jak to działa to tłumaczę. Umowna wielkość paczki nabojów to 30, ale kiedy z trupa podniesiemy jakąś mniejszą ilość amunicji to staje się ona osobną paczką, i jeżeli mam 30 kul rozsypanych po takich mniejszych paczkach to idzie się zaklikać na śmierć bo zamiast kliknąć raz żeby podnieść te 30 kulek to w zależności od sytuacji można i kilkanaście razy kliknąć zanim się zechcianą wartość weźmie. I właśnie tutaj wchodzi ten skrypt, który te luźne paczki łączy w jedną.

 

Od razu przyznam się bez bicia że o skryptach wiem tyle samo co przypadkowy dzieciak z przedszkola chociaż jest szansa że nawet on by wiedział więcej. Problem polega na tym że owy skrypt jest zbugowany, przynajmniej ten który udało mi się znaleźć w necie, problem polega na tym że kiedy paczka nabojów jest prawie pełna i jakaś broń zostanie rozładowana to podczas tego rozładowywania bardzo często zdarza się że mniejsza lub większa ilość nabojów zostaje zdespawnowana i przepada.

 

Teoretycznie znalazłem też skrypt który rzekomo tego buga naprawia i twórca daje w pliku wersje pod każdą część trylogii ale te pliki nie działają ani w czystym niebie i ani w zewie Prypeci. Paradoksalnie skrypt bez problemu działa w cieniu Czarnobyla.

 

I tu właśnie jest moment w którym potrzebuje pomocy, i jakkolwiek to zabrzmi szukam kogoś kto na własną rękę byłby w stanie to naprawić bo jak już wspomniałem ja się na tym nie znam ani trochę, kogoś kto sprawdzi czy rzeczywiście problem leży po stronie skryptu że nie działa w ZP i CN czy może ja z braku znajomości tematu odwaliłem jakąś głupotę i nie zrobiłem czegoś prostego, aczkolwiek kiedy autor napisał że na grę niezmodowaną wystarczy tylko zmienić nawy plików to podejrzewam że coś raczej po stronie skryptu, albo może że skrypt był pisany na rosyjską wersję gry która rzekomo jest inna od pozostałych i ma swoje własne problemy, ale wtedy dlaczego inne skrypty działają a ten nie?

 

Wersje które posiadam:

ZP: Skrypt oryginalny, skrypt z „Pripyat reclamation project 1.1, skrypt ten naprawiony który nie działa

CN: Skrypt z „Sky reclamation project 1.1.3”, ten naprawiony (też nie działa) (SRP ma ten sam problem)

CC: Skrypt z „Zone reclamation project” 1.05”, ten poprawiony który rzeczywiście działa (ZRP ma ten sam problem)

 

Z tego co zauważyłem ten naprawiony skrypt działa z jakimś opóźnieniem tzn, nie łączy paczek od razu ale też nie despawni nabojów przy rozładowywaniu czyli rzeczywiście jest naprawiony.

 

ZP testowałem zarówno na wersji GOG jak i tej pudełkowej z 2009 roku, skrypt nie działa na żadnej.

CN Testowałem tylko wersje GOG

Natomiast naprawiony skrypt w CC działa na wersji GOG tak więc nie próbowałem na wersji pudełkowej.

 

Porównując wszystkie nie doszedłem do żadnego wniosku poza tym że jeżeli dalej będę próbował dojść do rozwiązania na własną rękę to mogę co najwyżej liczyć na podwójny skręt jąder.

 

Osobiście próbuję zaimplementować to do moda Misery tzn. tą zbugowaną wersję wsadziłem ale ze względu na to że paczki z nabojami mają tam bardzo małe wartości (10-15) to problem ze znikającymi nabojami jest za bardzo zauważalny szczególnie przez to że amunicja tam jest dosyć rzadkim dropem i psuję to ekonomię i rozgrywkę.

 

Tak więc dziękuję za przeczytanie mojej ściany płaczu i jakby ktoś chciał się tym pobawić to mogę to wszystko spakować w jeden plik i podesłać link do dysku.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Suseł napisał:

Generalnie to widzę że tu pustka heh 

Ja samemu skryptów nie ogarniam za bardzo, ale może spróbuj osobiście popytać jakiegoś większego moddera?

 

Masz może kogoś konkretnego na myśli? Bo ja nie znam absolutnie nikogo ani nawet nie kojarzę, myślałem jeszcze żeby popytać na discordach albo stalkerskim reddicie, ale szczerze, to mi się wydaję że to też takie chodzenie po omacku i obawiam się że moje pytanie utonie razem ze wszystkimi innymi postami.

Link to comment
Share on other sites

@Kardiofatim

No szczerze mówiąc to nikogo konkretnego nie mam na myśli. 

Generalnie, to z tym discordem to nie jest zły pomysł. Możesz poszukać jakiś serwer jakiegoś moddera i tam jakoś ogólnie zapytać o to. Niektóre nawet mają kanały związane z takim grzebaniem w plikach etc. Ja samemu już nie jednemu życie zatruwałem xD

Link to comment
Share on other sites

@Kardiofatim Nie mam dużego obeznania w skryptach, jednak czasem coś wyjdzie, tylko niestety pomimo chęci raczej nie znajdę czasu, żeby to sprawdzić.
Proponuję przynajmniej spróbować poruszyć temat na Reddicie, z mojej obserwacji zdarzają się tam ludzie z odpowiednią wiedzą, więc a nuż ktoś odpowie.

Mam jeszcze takie coś - natknęłam się na pliki PRP v1.2, możesz sprawdzić, czy skrypt stamtąd różni się od wersji 1.1 - [LINK]

Link to comment
Share on other sites

@Marcus-Polonus

Skrypt który nie działa to plik(i) z "ammo_fix_v100002"  "dunin_ammo.script" oraz "bind_stalker.script" i nie działa wcale, tzn. nie pakuje amunicji, jeżeli sobie takim makarovem rozbije paczkę amunicji (50) na 7 to wtedy zamiast 1 paczki mam te 7 co przy oryginalnym skrypcie nie ma szans się zdarzyć bo w momencie kiedy podnoszę amunicję z ziemi wszystko jest łączone (ale są też inne sytuacje kiedy łączenie paczek ma nastąpić) i następnym razem kiedy chce wyrzucić amunicję z ekwipunku to wypada cała paczka 50, tylko ten oryginalny (i wszystkie pozostałe które na nim bazują [oczywiście bez tego naprawionego]) despawni naboje przy rozładowywaniu broni przy prawie pełnych paczkach. 

I jak już wcześniej pisałem na niezmodyfikowaną grę miało wystarczyć usunięcie dopisków z nazw plików i kiedy tak zrobiłem to skrypt nie działał wcale ani w ZP ani w CN. Działa W CC bez problemu. Skrypty z tej poprawki są takie same dla ZP i CN ale ma kilka różnic w stosunku do tego pod CC, a "bind_stalker.script" jest różny dla każdej wersji trylogii. I na podstawie tego działającego skryptu w Cieniu Czarnobyla zakładam że te skrypty pod ZP i CN też mają naprawiony problem z despawnem amunicji (czego nie jestem pewny w 100% bo nie mam jak tego sprawdzić) ale one nie działają w grze czyli nie pakują amunicji wcale.

Próbowałem rożnych kombinacji, łączenia skryptów ale nic z tego nie wyszło. I nie mogę pojąć dlaczego w CC działa a w CN i ZP nie. I tutaj ten pomysł że może był pisany pod rosyjską wersję gry która rzekomo jest inna od tych "globalnych". Czy to rzeczywiście jest prawdą to nie wiem bo dlaczego oryginalny skrypt (a raczej jego adaptacje) działa w każdej wersji a naprawiony tylko w CC? 

Skrypt z PRP (1.1 , 1.2) działa, jest inny w strukturze od tego oryginalnego z tej strony ale ma ten sam problem z despawnem amunicji. I właśnie o tą poprawkę mi chodzi najbardziej żeby działała w Misery bo w oryginalnych grach amunicją jest się zasypywanym na każdym kroku i tych znikających naboi to praktycznie się nie zauważy, ale nadal będzie trzeba się naklikać. Natomiast w Misery amunicja to już inna sytuacja i tam było by dobrze gdyby nie znikała z ekwipunku.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.