Jump to content

Wywiad z Nikołajem Gatiłowem - koncept artystą S.T.A.L.K.E.R. 2


kobal

Recommended Posts

Portal http://gsc-fan.com przeprowadził okraszony kilkoma szkicami wywiad z Nikołajem Gatiłowem, koncept artystą studia GSC.

Nikołaj Gatiłow – ukraiński artysta malarz. Pracuje tak w tradycyjnym malarstwie, jak i w cyfrowym, w sztuce 2D i 3D. W branży gier jest od 1998 roku, uczestniczy w projektach podczas całego cyklu tworzenia, łącznie z wzornictwem i realizacją. Ekspert w tworzeniu artów dla dużych projektów. Od września 2010 roku do grudnia 2011 – czołowy artysta malarz projektu S.T.A.L.K.E.R. 2 w studiu GSC Game World.

GSC-Fan.Com: Nad czym artysta malarz spędza najwięcej czasu pracy w studiu produkującym gry?

Nikołaj Gatiłow: Najwięcej czasu schodzi na dopracowanie szczegółów, które chciałoby się zobaczyć w gotowym modelu gry.

Dołączona grafika

GSC-Fan.Com: Jak przedstawić artystom zadanie do wykonania, by nie trzeba było wyników ich pracy wielokrotnie poprawiać?

Nikołaj Gatiłow: Najlepiej jedno duże zadanie rozbić na kilka drobnych zadań i wykonywać je według planu. Znaleźć dla modeli możliwie jak najwięcej przykładów z życia, to znaczy zdjęcia, jak również dużo szkiców z różnych stron obiektu, czy też postaci.

GSC-Fan.Com: Często udaje ci się obronić swój punkt widzenia w sporach na temat kluczowych postaci? Kto najbardziej się spiera z artystami?

Nikołaj Gatiłow: Nie nazwałbym tego sporem. To raczej wymiana poglądów: gamedesignera, koncept-artysty, kierownika projektu, przy czym każdy ma swoje racje i ciekawe pomysły.

Dołączona grafika

GSC-Fan.Com: Narodziny bohatera gry odbywają się na kartce papieru w szkicach, które nazywają się koncept-artem. Co jest niezbędne w takim rysunku? Często się mocno różnią, jeden od drugiego: od niedbałych szkiców do szczegółowych obrazów. Jakie zadania spełnia koncept-art?

Nikołaj Gatiłow: Koncept-art – to poszukiwanie form, sylwetki, rozwiązań zadań, które otrzymaliśmy od gamedesignera w postaci fabuły, ogólnej idei gry i roli postaci w niej. To może być niedbały szkic, jak i dopracowany, z klimatycznym kolażem i dalszym nakreśleniem.

Dołączona grafika

GSC-Fan.Com: Artyści malarze otrzymują pełny opis obiektu, który trzeba przedstawić, czy wszystko ogranicza się do opisu mieszczącego się w jednym-dwóch zdaniach?

Nikołaj Gatiłow: Czasem artysta malarz sam proponuje rozwiązanie wizualne, czasem dostaje konkretne zadanie z ramami, w które musi się wpisać. A dalej modelator-3D tworzy model i też wkłada w ten model coś własnego – to przede wszystkim jest praca drużynowa.

Dołączona grafika

GSC-Fan.Com: Jakimi narzędziami lubią pracować przy grach artyści malarze?

Nikołaj Gatiłow: To abolutnie nie ma znaczenia: czy to ołówek, tusz, marker czy programy 2D. Najważniejsze, by mieć dobry pomysł.

GSC-Fan.Com: Jaką drogę przechodzą główni bohaterowie od początkowych szkiców do finałowego obrazu?

Nikołaj Gatiłow: Z początku jest słowny opis ugrupowań, ich celów i zadań. Dalej szuka się obrazów i rysów twarzy, tworzą się szkice. Zdobywamy obrazy jeszcze tak: zapraszamy ludzi na zdjęcia, takich którzy pasują do danego typu, zdejmujemy ich na tekstury i tworzymy zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Modelator-3D tworzy model i znowu wracamy do podstawowej idei konceptu – poprawiamy sylwetki, potem idzie teksturowanie modelu, a animator go animuje. W ten proces zaangażowany jest zespół malarzy od personaży.

Dołączona grafika

GSC-Fan.Com: Rzeczywiście personaży rysują najlepsi artyści z studia? Nie przeszkadzają im w pracy ich subiektywne odczucia?

Nikołaj Gatiłow: Powtórzę się, pracujemy drużynowo, ale oczywiście, każdy ma jakieś swoje subiektywne wizje, lecz to, że w naszej ekipie jest jeden z najlepszych artystów – Anatolij Didok – to fakt!

GSC-Fan.Com: Czy na jakość postaci wpływa technika rysowania, wybór narzędzi i oprogramowania?

Nikołaj Gatiłow: Wydaje mi się, że nie. To absolutnie nie ma znaczenia. Decyduje doświadczenie człowieka, jego wiedza. Istnieje zestaw standardowego oprogramowania – ale to zaledwie środek do osiągnięcia naszych celów.

Dołączona grafika

GSC-Fan.Com: W ostatnich czasach bohaterowie "zbiednieli" – przyszła moda na określony wygląd zewnętrzny postaci. Czy to dobrze i co z tym zrobić?

Nikołaj Gatiłow: Nie mogę tak powiedzieć. Trzeba porównywać, patrzeć, odbierać i tworzyć swoje postacie, potężne lub ubogie, wszystko zależy od ich roli w grze.

Dołączona grafika

http://gsc-fan.com/?...=article&id=544

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.