Skocz do zawartości

Wywiad z Dimakiem - twórcą Powrotu Szramy


kobal

Rekomendowane odpowiedzi

Autor fabularnej modyfikacji "Powrót Szramy", zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących prac nad pierwszą częścią, jak również planów na przyszłość. Wywiad przeprowadził portal http://ap-pro.ru/

AP-Production: Dzień dobry, przedstaw się, proszę, i opowiedz trochę o sobie naszym czytelnikom.

dimak: Dzień dobry! Mój nick to - dimak, a w życiu Andriej. Żyję, pracuję. Mam 39 lat. Żonaty, mam trójkę niepełnoletnich dzieci. Moddingiem zajmuję się od 3 lat .

AP-Production: Jak doszło do modowania «S.T.A.L.K.E.R.»?

dimak: Jeżeli tak dokładnie, to «S.T.A.L.K.E.R.» początkowo mi się nie spodobał, 3 razy podchodziłem, ale dopiero za 4-tym tak mnie wciągnęło w Zonę, że nawet nie wiedziałem kiedy, a stałem się fanatykiem tej gry. Gdy zetknąłem się z modami, od razu przyciągnęło mnie do modowania. Najpierw robiłem dla siebie, później pomagałem innym, a potem jeden gość z forum Stalker-Portal zaproponował mi zrobienie własnego moda, a jeszcze trochę później zaproponował Szramę, jako przedłużenie fabuły Czystego Nieba, ale na silniku Cienia Czarnobyla. Tak od razu nie podjąłem tego tematu, ponieważ pracowałem wtedy nad addonem do «NS 2010», ale później zdecydowałem się na taki krok.

AP-Production: A dlaczego zdecydowałeś się przedłużyć akurat tę historię?

dimak: Tak po prawdzie, to nie wiedziałem od czego zacząć. Najpierw zebrałem ekipę, ale w ekipie było mało takich, którzy rozumieli by skrypty, za to pomysły były, jeden lepszy od drugiego. Pierwsze, co mi się rzuciło w oczy, to praca Nikołaja avast. On zrobił autobiografię Szramy, i na tym już łatwiej było budować fabułę jako kontynuację jego historii.

AP-Production: Dlaczego mod jest napisany na platformę Cienia, a nie na CN?