kobal Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 PRZEWODNIK MODA ZEW MONOLITU BY KOBAL CZ3... Bar , Wysypisko , Dolina Mroku i Kordon Wchodząc na teren Baru musimy pamiętać,że nie możemy przebiegać beztrosko jak kiedyś. Bar należy teraz do Bandytów i trzeba zapłacić myto przy wejściu. Idziemy do Barmana. Kupujemy sprzęt, sprzedajemy co mamy do sprzedania. Od jednego z bandytów będących w środku bierzemy zlecenie na....... Pozbycie się stalkera Kluchy ... Odszukujemy na terenie Baru stalkera Rogatego i rozmawiamy z nim. Stalker Rogaty w Barze niedaleko wieży Rogaty prosi nas o pomoc w uwolnieniu uwięzionych przez bandytów stalkerów. Udajemy się do szefa bandytów Księcia. Z rozmowy wynika , że Książę nie wypuści stalkerów . Warunkiem ich uwolnienia jest odzyskanie jego skradzionej broni... modyfikowanego Winchestera i zapłacenie kary. Przy okazji bierzemy od niego drugie zadanie....Odebrać dług od stalkera Czeki. Wracamy do Rogatego i rozmawiamy. Rogaty przybliża nam sprawę Winchestera. Broń znajduje się gdzieś w Dolinie Mroku w okolicach X18. Uważnie czytajmy dialogi ponieważ, Rogaty daje nam też informację o anomalii, pełnej rzadkich artefaktów na południe od X18. Ruszamy na Wysypisko... Zaraz po wejściu na teren Wysypiska na dawnym posterunku Powinności, witają nas wrogo nastawieni bandyci. Możemy ich oczywiście wystrzelać bez żadnych konsekwencji. W okolicach białej ruiny, naprzeciwko Hangaru możemy spotkać Kluchę. Kręci się on między przejściem do Doliny Mroku, a tym białym budynkiem. Likwidujemy kilka pijawek biegających w pobliżu by nie zabiły nam Kluchy. Stalker Klucha na Wysypisku Mimo ,iż mamy na niego zlecenie dobrze jest najpierw porozmawiać. Klucha za darowanie życia oferuje taką samą receptę jak zleceniodawca i dodatkowo miotacz ognia. Jedyną konsekwencją darowania mu życia jest niezaliczone zadanie w PDA. Wybór należy do Ciebie ja go oszczędziłem. Jeśli zdecydujemy się go zabić pamiętajmy, że nie może nas nikt zobaczyć, w przeciwnym razie narobimy sobie wrogów. Po dowolnym rozwiązaniu sprawy Kluchy udajemy się do Hangaru. W środku znajdujemy Czekę i rozmawiamy o długu Księcia. Gość nie ma pieniędzy dla Księcia ,a to ci niespodzianka....i proponuje byśmy spłacili jego dług . W zamian oferuje nam pierwszy kawałek mapy prowadzącej do schowka Siemienieckiego. Zgadzamy się dług nie jest duży, a otwiera się spory quest...Poszukiwanie schowka Siemienieckiego. Wszystkich kawałków jest osiem i czeka nas sporo szukania. Czeka opowiada nam też o dziwnej grze, prowadzonej przez Wariaga w podziemiach Agropromu. Ta informacja przyda się nam to w dalszej części gry... Pakujemy manatki i udajemy się do Doliny Mroku... Po wejściu do Doliny Mroku wita nas wezwanie pomocy od Powinności oblężonej przez bandytów w gospodarstwie, przy przejściu na Kordon. Biegniemy nie zwlekając na starą fermę i pomagamy ludziom z Powinności. Likwidujemy bandytów i chronimy Woronina. Po wszystkim odbieramy od niego nagrodę i otrzymujemy zadanie... Oczyścić teren wokół X18 z mutantów.... Idziemy do starej fabryki, czyścimy teren z mutantów na zewnątrz laboratorium. Po zaliczeniu zadania idziemy od muru X18 wzdłuż ogrodzenia w kierunku Kordonu. Dosłownie 50m od muru w dolinie przy ogrodzeniu, znajdujemy prawdziwe eldorado ..5 czy 6 rzadkich artefaktów w anomalii Elektra. Artefaktowe eldorado Zbieramy skarby i idziemy po broń dla Księcia. Winchester Księcia znajduje się w wagonie przy przystanku autobusowym niedaleko X18. Winchester dla Księcia jest w tym wagonie Powinniśmy odwiedzić też metalową wieżę z drugiej strony starej fabryki. Artefakty i gitara jak leżały w podstawce tak leżą sobie i teraz. Wracamy do Woronina, rozmawiamy. Woronin ma dla nas jeszcze jedno zadanie... Znaleźć schowek Bandytów na terenie fabryki... O jego lokalizacji, może nam powiedzieć coś bandyta o ksywce Żyła. Żyłę znajdziemy na drugim końcu lokacji niedaleko fabryki Bandyta Żyła w Dolinie Mroku Rozmawiamy z Żyłą. Bystry chłopak nie chce opowiedzieć o schowku, dopóki nie załatwimy mu zielonej karty u Woronina. Wracamy do Woronina,ręczymy za Żyłę.Woronin się zgadza. Wracamy do Żyły, który w zamian za załatwienie sprawy podaje nam lokalizację schowka na dachu fabryki. Idziemy do fabryki przebijamy się przez snorki, czyścimy schowek i wracamy do Woronina. W Dolinie Mroku nie ma na razie nic więcej do roboty. Udajemy się na Kordon... Na Kordonie trochę się pozmieniało. Wioska Kotów opanowana jest przez bandytów, stalkerzy siedzą w budynku fabryczki przy przystanku, na ATP rządzi kontroler. Po wejściu na Kordon spotykamy Pietruchę. Pietrucha przybliża nam sytuację na Kordonie i prosi by pomóc Tolikowi przy przejściu na Wysypisko. Na razie ignorujemy to zadanie i biegniemy w stronę fabryczki. Nikt tam z nami nie będzie rozmawiał, ale czyścimy wszystkie mutanty w okolicy fabryczki. Rzecz w tym, by żaden stalker nam nie zginął, gdy pójdziemy po Tolika. Kontrolera na ATP możemy zignorować. Po likwidacji mutantów idziemy w stronę Wysypiska, czyszcząc całą drogę z chimer, pijawek i psów. Na miejscu leczymy Tolika i odprowadzamy go do fabryczki. Teraz możemy porozmawiać z Wilkiem... Wilk prosi nas o przyniesienie swojego PDA i ukrytej broni ze schowka. Schowek znajduje się w zrujnowanym gospodarstwie za mostem, jest zaznaczony w PDA. Bronią go pseudopsy potrafiące wytwarzać miraże więc lekko nie jest. Opróżniamy schowek i wracamy do Wilka, oddajemy mu PDA. Broń ze schowka rozdajemy wśród stalkerów. Jest sześć sztuk broni i jeśli stalkerów jest za mało zadanie nie zaliczy się. Po rozdaniu broni jeszcze raz rozmawiamy z Wilkiem i ruszamy się odbić wioskę kotów. Po wybiciu bandytów czekamy ,aż w wiosce pojawi się Wilk. Zadanie zostaje zaliczone... Przeszukujemy wioskę i znajdujemy więzionego przez bandytów Fanata. Po rozpiciu 2 butelek wódki Fanat proponuje nam deal... Da nam receptę na Kamienny Jeżozwierz, w zamian za artefakt Złoty Kotlet. PDA podaje, że dwa Złote Kotlety, ale zadanie zalicza się po przyniesieniu jednego. Warto sprawdzić, czy przypadkiem nie mamy już takiej recepty. Artefakt Złoty Kotlet powinniśmy już mieć, jeżeli odszukaliśmy anomalię z artami w Dolinie Mroku. Moim zdaniem nie warto się wymieniać. Każdy zrobi jak chce. Idziemy do Sidorowicza... Taszczymy przecież przez całą Zonę przesyłkę od Salomona, czas się jej pozbyć.Jeśli mamy już dwa Kryształy, lub dwie Błony załatwiamy sprawę przesyłki,jeśli nie rozmawiamy z Sidem. Powraca główny wątek... Sidorowicz prosi GG o pomoc Duchowi i stalkerowi o ksywce Kieł, w wyjaśnieniu tajemnicy Zony. Opowiada nam o ekspedycjach wojskowych do tajnych laboratoriów . Dostajemy namiar na Wariaga, który był przewodnikiem tych ekspedycji. Wariaga trzeba szukać na Agropromie, ale to już wiemy od Czeki. Wracamy do Baru... Rozliczamy się z Księciem i bierzemy kolejne zadanie... Odnaleźć na Magazynach Wojskowych wyrzucony z helikoptera worek z trawką....Gdzie jest nikt nie wie, ale pomóc mogą naukowcy z Jantaru. Rozliczamy się z Rogatym i idziemy do Barmana.Handlarz też ma dla nas zadanie.... Zaginął kurier, który niósł ważne dla Barmana informacje.Ostatnia wiadomość od kuriera dotarła z Doliny Mroku. W dialogu Barman twierdzi, że coś wiedzieć na ten temat może Woronin. Przed nami trzy ścieżki Jantar, Agroprom i Dolina Mroku. Proponuję udać się na Jantar ...cdn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.