Skocz do zawartości

Ostatni Dzień - pełny poradnik


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Solucja dotyczy rosyjskiej wersji językowej moda,
stąd mogą wystąpić różnice z nazwami wybranymi przez tłumaczy w spolszczeniu.


"Ostatni Dzień" - poradnik przejścia cz.1.

Spoiler

UWAGA: Informacje o śnie dzięki Kondotierowi  ;). Po podejściu do łóżka na którym można spać pojawia się nam zielony domek ale dopiero po 21.00. Tam, gdzie spaliśmy na mapie widać niebieski domek.
http://thumbnails106.imagebam.com/27892/95bb54278912856.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27892/be7e08278912922.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27892/0fad61278912987.jpg


   Startujemy na Perymetrze. Naszym głównym zadaniem jest odnaleźć ojca. Kiedy zaczynamy iść w stronę zabudowań dostajemy SMS - spotkać się ze stalkerem. Stoi w takiej drewnianej szopie. Od niego dowiadujemy się gdzie jest baza i inne szczegóły o lokacji. Po rozmowie przychodzi wiadomość - spotkać się z Barmanem.
http://thumbnails106.imagebam.com/27859/2d2527278580682.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27859/cd5189278580764.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27859/6480fd278581557.jpg
   W bazie jest Jura Przewodnik - za kasę może nas zaprowadzić gdzie chcemy. Aby zarobić bierzemy zadanie od Wenery Leszy na doprowadzenie do miejsca spotkania. Po sprawie idziemy do Barmana i pytamy o losy Walera Zmiej. Słuch o nim zaginął. Pracował na Jantarze dla uczonych. Ostatnie wieści o nim pochodzą  Tumanowego miasta (Mglistego).
http://thumbnails107.imagebam.com/27859/178a68278581764.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27859/d2935f278581795.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27859/69f812278581826.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27859/a45e0d278581909.jpg
   Rozmawiamy jeszcze raz z Barmanem - ma dla nas zadanie - odnieść mu jego walizkę z autobusu - ale musimy zrobić to po cichu. Kilka tych busów jest na lokacji ;D. Dostajemy ekwipunek. Ruszamy - auto którego szukamy jest niedaleko posterunku woskowych na południu lokacji. Zbieramy i wracamy do zleceniodawcy. Teraz kolejne zadanie na Kordonie - wspomóc grupę pracującą dla Barmana. Ruszamy na Kordon.
http://thumbnails102.imagebam.com/27861/3feb7d278606451.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27861/264bb4278606608.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27861/07cca1278606627.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27861/94761f278606670.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27861/cef3b7278606701.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27861/9ee9ad278606734.jpg
   Spotykamy się z Saiko - mamy pomóc mu w szturmie na Świńską Fermę.. Walimy frajerów i rozliczamy się ze zleceniodawcą. Dostajemy od niego PDA z informacja by dostarczyć je Barmanowi. Na miejscu dostajemy nagrodę i kolejny namiar na zadanie - Saiko czeka na nas na Agropromie. Walimy  ;)
http://thumbnails106.imagebam.com/27862/6e954c278619928.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27862/4df70a278619956.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27862/e0696b278619987.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27863/be99bb278620059.jpg
   Chwali nasze przygotowanie i zleca nam odnalezienie walizki - ma się ona znajdować gdzieś niedaleko przed nami. Znajdujemy ja na parterze w jednym z budynków kompleksu.
http://thumbnails108.imagebam.com/27863/e92ca3278626794.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27863/74e904278626826.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27863/0af2fc278626893.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/27863/acc114278626993.jpg
   Oddajemy walizkę zleceniodawcy i dostajemy namiar na PDA. Najemnik przepadł pod ziemią na Wysypisku. Miał przy sobie kompa ze zdjęciami dokumentów. Na wejście natknąłem sie wcześniej biegając jak głupek po zonie. W dzień koło Pchlego Targu stoją tam 3 stalkerzy. W podziemiu jest bardzo niebezpiecznie - mutanty i anomalie co krok. Znajdujemy zwłoki i PDA nieopodal. Po wyjściu z podziemi dostajemy SMS o tym by szybko się ewakuować - w pobliżu są żołnierze.
http://thumbnails104.imagebam.com/27863/e29112278627622.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27863/03cc76278627690.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27863/a8bec3278627752.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27863/7a96e2278627827.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/27863/13715b278627863.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27863/f52902278627917.jpg
   Kosimy wojaków lub uciekamy. Wracamy do Saiko. Zostajemy nagrodzeni. Teraz nasze kroki mamy skierować nad Jantar. Idąc przez Bar - Rostok spotkamy masę anomalii i grupy bandytów i stalkerów. Ja do Jantaru trafiłem nocą - świetnie widać artefakty - można nieźle się wzbogacić  ;). Mówimy z Kanonczuk - ten jest wstrzemięźliwy i nie dostajemy interesujących nas informacji. Po wyjściu z bunkra naukowców dostajemy SMS - spotkać się z Saiko na Jantarze. Ruszamy.
http://thumbnails106.imagebam.com/27874/ffa942278739729.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27874/73e58a278739765.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27874/a1d901278739788.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27874/749b84278739821.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27874/dd4bc8278739855.jpg
   Mówimy z nimi ruszamy na podbój labu. Tam wybijamy przeciwników i omijając anomalie zbieramy dokumenty i fleszkę.
http://thumbnails102.imagebam.com/27883/6d68f4278822519.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27883/1c0f2d278822887.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27883/9c9337278822935.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27883/5d5feb278823064.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27883/fa8764278823131.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27883/e135ae278823190.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27883/2c905d278823244.jpg
   Przegapiłem te PDA - informacja od Kondotiera - jest ono na wyłączniku PSI promieniowania w podstawce:
http://thumbnails104.imagebam.com/27892/582a01278912443.jpg
   Po rozliczeniu się z Saiko wysyła nas do laboratorium pod Tumanowym Miastem na 2 piętro w głąb. Buda jest na wzgórzu pod miastem - info dzięki Kondotier. Wchodzimy do labu - jest przerobiony w stosunku do tego co znamy. Odnajdujemy pomieszczenie ze szklanymi kolbami poziomymi - tam na ścianie są wnęki z siatką - tam jest dokument - mamy go zanieść do Doliny Mroku do Saiko.
http://thumbnails103.imagebam.com/27892/a377d7278913896.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27892/f97645278913991.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27892/be5283278914059.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27892/33dfa1278914093.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27892/a03fcd278914126.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/27892/7bce92278914153.jpg
   Zanim pójdziemy w Dolinę Mroku pamiętamy co mówił Barman na samym początku o naszym ojcu - pracował on dla uczonych na Jantarze. Gdzieś tu przepadł. W Mglistym Mieście go nie znaleźliśmy. Na lokacji Jantar są 3 niewidoczne przejścia na inne lokacje. Dwa prowadzą na Bagna. Jedno do podziemi. Tam spotykamy naszego poszukiwanego. Wejście jest nieopodal bunkra naukowców w leju w ziemi. Wykonujemy zadanie od Walera Zmiei (ojca) na zabicie pijawki w podziemiu. Dalej mamy się już spotkać koło bunkra. Po wyjściu na powierzchnię osłaniamy Walera jak idzie wzdłuż parkanu siedziby naukowców - u mnie nastąpił atak grupy pijawek i mięsaczy - za pierwszym razem zabiły mojego podopiecznego.
http://thumbnails103.imagebam.com/27896/d50bf9278955968.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/27896/7c0ae2278956046.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27896/98808b278956136.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27896/868507278956227.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27896/98cd8f278956358.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27896/229fe8278956476.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27896/f7ebf3278956601.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27896/a00841278956734.jpg
    Kiedy Waler stanie przed bunkrem mówimy z nim. Opowiada nam o sygnale dochodzącego spod sarkofagu. To sygnał S.O.S. i krzyczą w nim uczeni. Aby wydostać się z zony trzeba poznać najpierw drogę do jej serca. Informacji o niej musimy szukać u naukowców i liderów ugrupowań. Mówimy z Kanonczukiem - ten daje nam informację o człowieku który zna drogę do centrum - to Budda. Zgłębia on fenomen znaleziony w podziemiach Agropromu - tam mamy go odnaleźć.
http://thumbnails103.imagebam.com/27896/cef979278958824.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27896/6b48e3278958952.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27896/b1b26d278959096.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27896/2ea052278959282.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27896/fa9412278959387.jpg
   Po drodze zaglądamy do Saiko - rozliczamy zadanie i jeżeli się zgadzamy bierzemy zlecenie na dostarczenie następujących przedmiotów: Groza, Walther, Ognisty Żar, i Kotlet.
http://thumbnails104.imagebam.com/27897/f1d9a7278967815.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27897/19394c278967853.jpg
  Po wejściu do podziemi agropromu mamy sieć teleportów. Sprawa nie jest łatwa za entym razem dostałem się przed oblicze Buddy. Mniej więcej taka była sekwencja: tam gdzie na posadzce znajdujemy korale mamy odwracamy się i wchodzimy przez drzwi na prawo, następnie na wprost - jeżeli przeniosło nas w to samo miejsce - powtarzamy do momentu aż trafimy do pomieszczenia z dwiema rurami na ścianach po lewej i ze zbiornikiem z którego wycieka coś zastygłego. Idziemy do wyjścia wzdłuż rur - teleport przerzuca nas przed oblicze Buddy.
http://thumbnails102.imagebam.com/27897/3e3a48278968211.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27897/648692278968315.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27897/bec219278968362.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27897/c771a8278968419.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27897/884690278968482.jpg
   Budda zamiast dać nam jasną odpowiedź co do drogi do centrum Zony daje nam radę - po prostu nie myśleć...
http://thumbnails102.imagebam.com/27897/a62e1f278968669.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27897/019b0c278968717.jpg
   No i sobie połaziłem kilka dobrych minut bez celu aż przyszła wiadomość, że zadanie wykonane - ponownie mam spotkać się z Buddą. Ten opowiada nam o miejscu w Mglistym Mieści które przenosi nas do centrum zony - wejście w nim a okno w Prypeci - pewnie anomalia przestrzenna. Idziemy do ojca. Waler mówi nam o grupie Ostatni Dzień w Czerwonym Lesie - oni planują się wybrać do centrum Zony. Ruszamy do Lasu.
http://thumbnails102.imagebam.com/27898/a4d882278972315.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27898/e5fac9278972362.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27898/756d7b278972409.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27898/3dda3b278972459.jpg
   Tam na wejściu rozmawiamy z wartownikiem - mamy porozmawiać z ich liderem - Sieną Liderem. Pod żadnym pozorem nie próbujemy sami wejść do Limańska - koczy się to nawalanką. Mówimy z Sienią - daje nam do dostarczenia walizkę z artami dla Barmana. Ruszamy na Perymetr. Oddajemy bagaż. Barman wysłał już kurierów z bronią ale maja problem na Rostoku. Ruszamy z odsieczą.
http://thumbnails102.imagebam.com/27899/b2a439278988860.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27899/422303278988929.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27899/2df343278988978.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27899/9867c5278989135.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27899/00591a278989105.jpg
   Odnajdujemy ich na Dziczy - czyścimy przedpola z mutantów i ruszamy wspólnie pod żelazny most kolejowy (tam gdzie w podstawce jest spalacz). Za mostem czeka nas pułapka - bandyci. Nie oddalamy się zbytnio od naszych ludzi bo spotka nas niespodzianka jak z Krugłowem w podstawce - kolecie durnieją i stoją pod mostem. Likwidujemy przeciwników. Po odejściu za most - mówimy z dowódcą - dziękuje nam za pomoc i odsyła do Lidera. W Czerwonym Lesie mówimy z dowódcą - dla zgromadzenia większej ilości ludzi musimy przeprowadzić pertraktacje z dowódcami Wolności i Powinności - na Bagnach i Magazynach wojskowych. Ruszamy.
http://thumbnails107.imagebam.com/27901/bf0797279006336.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27901/03e820279006380.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27901/feb20f279006435.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27901/f24b23279006568.jpg
   Poszedłem na Magazyny Wojskowe. Tam rozmawiamy z Liderem Wolności - odsyła nas do dowódcy oddziału Bucha Wano - zanim się godzi wspomóc naszą wyprawę do Prypeci musimy zdobyć dla niego Skrętrak i kolejno Wintoreza - tego znajdziemy na jednej z wierz na starej bazie wojskowej. Po wypełnieniu misji Wano odsyła nas na kolejną rozmowę z Liderem - ten mówi o końcu wojny z Powinnością i odsyła do Lidera oponentów.
http://thumbnails102.imagebam.com/27910/0c7d6a279091004.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27910/5b0917279091114.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27910/08ceaf279091220.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27910/98da40279091263.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27910/f3ee70279091402.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27910/37941b279091425.jpg

"Ostatni Dzień" - poradnik przejścia cz. 2.

Spoiler

 Rozmawiamy z Komandirem Powinności na Bagnach. Pierwsza rozmowa dotyczy znalezienia miejsca spotkania obydwu ugrupowań - mamy zbadać trzy punkty - na Agropromie, na Dziczy i w Ciemnej Dolinie. Druga dotyczy drogi do centrum zony - jest człowiek który coś wie na ten temat ale gdzieś z patrolem na zachodzie w okolicy drewnianego domu przepadł - mamy go odnaleźć. Ostatnia część rozmowy dotyczy wsparcia wyprawy do  centrum Zony - mamy pomówić z dowódcą oddziału na południu. Znalazłem rannego koło domku - dowiadujemy się od niego, że najemnicy planują atak na bazę Powinności od tyłu - idziemy z odsieczą.
http://thumbnails102.imagebam.com/27924/d1e88b279233094.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/27924/7f0925279233180.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/27924/415a38279233238.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/27924/d98192279233294.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27924/dab9e8279233359.jpg
   Po obronie bazy mamy pomówić z Liderem - ja poszedłem od razu załatwić pozostałe zlecenia od niego. Odnalazłem dowódcę posterunku w Stacji Pomp - razem idziemy sprawdzić ciało zwiadowcy. Później udałem się do pierwszego punktu do sprawdzenia na Agropromie.
http://thumbnails103.imagebam.com/27925/f0679a279247131.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27925/bc859f279247152.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/27925/13f728279247183.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27925/aa26b2279247217.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27925/ea9389279247249.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/27925/f6bca0279247291.jpg
   Kolejny punkt na Dziczy - następuje atak bandytów. Dalej - Dolina Mroku. Tu po sprawdzenia miejsca pojawia się zadanie - zawiadomić posłów - i związana z nią seria poleceń. Doszedłem do wyjścia z lokacji i przyszło polecenia  - zająć miejsce na dachu budynku i obserwować pertraktacje. Po rozmowie następuje atak snajperów z kompleksu - odpieramy. Ze mną dowódca po sprawie nie chciał gadać.
http://thumbnails108.imagebam.com/27941/e8f4c9279406535.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/27941/9caa5d279406553.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/27941/88940c279406569.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/27941/d5d1c8279406581.jpg
   Wróciłem na Bagna i odnalazłem koło drewnianego domku na prawo od bazy rannego zwiadowcę - dajemy mu apteczkę i mówimy o drodze do centrum Zony i obronie bazy. Za chwilę nastąpi atak najemników - ruszamy w bój. Po wybiciu wrogów mówimy z dowódcą Powinności - dostajemy info o schowkach poległych weteranów - to na wioska na Jantarze - tam znajdziemy PDA z mapą - o nim pisał Kondotier - znalazł je wcześniej eksplorując zonę  ;)
http://thumbnails103.imagebam.com/28002/867830280018131.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/28002/181554280018175.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28002/dd4913280018202.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/28002/46be9d280018248.jpg
    Dzięki pomocy Kondotiera obserwator przemówił. Odnajdujemy PDA na wierzy w wiosce na Jantarze (info Kondotier - znalazł je wcześniej) i mówimy z ojcem. Mamy jeszcze znaleźć Kałduna w Czerwonym Lesie i pomówić z liderem Ostatniego Dnia.
http://thumbnails107.imagebam.com/28032/c574b0280314051.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/28032/9ea42b280314106.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/28032/097f3d280314135.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/28032/d373c8280314182.jpg
   Mówimy z Kałdunem o  PDA. Chce od nas jeszcze kotlet i abakan. Przynosimy. Mamy z nim się spotkać na Radarze. W dialogu z dowódcą Ostatniego Dnia dostajemy do wyboru trzy ścieżki do centrum - przez Limańsk, przez Radar lub przez Mgliste Miasto. Musimy sprawdzić która jest słuszna.
http://thumbnails104.imagebam.com/28054/aab423280538907.jpg http://thumbnails108.imagebam.com/28054/ba8976280538931.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/28054/df11d4280538950.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/28054/b0af34280538972.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/28054/6802a1280539108.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28054/76cda1280539124.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/28054/22f64c280539156.jpg
   Do Limańska nie wejdziemy - strażnik nie puszcza. Przez radar i MW sie nie da - PSI promieniowanie zabija. Kałdun ginie w anomalii po rozmowie z nim - zostaje Mgliste Miasto.
http://thumbnails103.imagebam.com/28055/7d300f280547524.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28055/5360b5280547535.jpg http://thumbnails107.imagebam.com/28055/5ed439280547712.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28055/f3875d280547744.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/28055/39b0a4280547795.jpg
   Kałdun ginął mi na wiele sposobów - udało mi się go prowadzać po całym Lesie - ale zawsze właził w jakąś anomalię. Po tym zniechęcony poszedłem do Mglistego miasta. Znalezienie ścieżki zajęło mi w realu trzy ostatnie dni z przerwami  >:(. A rozwiązanie było jak w "Zakamarkach Prawdy" - w pięciopiętrowym budynku. Po wejściu do jednej z klatek schodowych przenosi nas na górne piętro - tam jest teleport do Prypeci. Na miejscu czeka na nas Pasza Szatl z brygadą szturmową.
http://thumbnails103.imagebam.com/28154/45b1d4281531376.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/28154/e382a9281531429.jpg http://thumbnails106.imagebam.com/28154/419187281531475.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28154/bdf080281531522.jpg
   Aby Szatl mi się nie błąkał z kolesiami po Prypeci przed pierwszą rozmową z nim wyczyściłem całą włącznie ze stadionem.Dopiero wtedy z nim pomówiłem.  Co jakiś czas następuję wymiana zdań z dowódcą. Mamy wybór którędy pokonać Prypeć. W finale przechodzimy na CEZAS. Tam czeka nas kolejna brygada szturmowa. Ruszamy.
http://thumbnails102.imagebam.com/28155/83fea4281548062.jpg http://thumbnails103.imagebam.com/28155/bb78be281548172.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/28155/88a368281548218.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/28155/d49a9e281548269.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/28155/87aef6281548327.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/28155/3f7b8d281548361.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/28155/27961f281548445.jpg
   Nie czekałem aż kolesie się obudzą - poszedłem sam. Pacyfikujemy kolejne posterunki - jest ich trochę - jeżeli mamy snajperkę lub wintoreza - nie powinno być problemu. Przedostajemy się do Sarkofagu - pojawiają się dwa zadania - iść do uczonych i iść do Monolitu. Najpierw poszedłem do Monolitu - oglądam końcowy film i następuje koniec moda. Teraz cofnę się w zapisie i pójdę do naukowców.
http://thumbnails107.imagebam.com/28156/b1fcbf281552116.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/28156/94c9b8281552153.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/28156/385af3281552201.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28156/b79a1a281552243.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28156/811c8e281552296.jpg
   Naukowca ze świtą wojskowych znajdziemy tam gdzie wchodzi się po drabinie do sterowni bunkra Monolitu - mówimy z nim - ewakuację zapewni wojsko - nie tknie nikogo - zabijać będzie tylko monolitowców - ruszamy do teleportu. Na placu biegniemy do zielonego punktu - i oglądamy jak jadą BTR - Y i spadają śmigłowce. To tyle  ;D.
http://thumbnails106.imagebam.com/28156/e933e2281554767.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/28156/ed58c3281554804.jpg http://thumbnails102.imagebam.com/28156/9f556f281554828.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28156/6dae98281554863.jpg http://thumbnails104.imagebam.com/28156/9f8e76281554894.jpg
   

     
       KONIEC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

"Ostatni Dzień" - poradnik przejścia cz.1.

Spoiler

UWAGA: Informacje o śnie dzięki Kondotierowi  ;). Po podejściu do łóżka na którym można spać pojawia się nam zielony domek ale dopiero po 21.00. Tam, gdzie spaliśmy na mapie widać niebieski domek.

001.jpg002.jpg003.jpg

Startujemy na Perymetrze. Naszym głównym zadaniem jest odnaleźć ojca. Kiedy zaczynamy iść w stronę zabudowań dostajemy SMS - spotkać się ze stalkerem. Stoi w takiej drewnianej szopie. Od niego dowiadujemy się gdzie jest baza i inne szczegóły o lokacji. Po rozmowie przychodzi wiadomość - spotkać się z Barmanem.

004.jpg005.jpg006.jpg

W bazie jest Jura Przewodnik - za kasę może nas zaprowadzić gdzie chcemy. Aby zarobić bierzemy zadanie od Wenery Leszy na doprowadzenie do miejsca spotkania. Po sprawie idziemy do Barmana i pytamy o losy Walera Zmiej. Słuch o nim zaginął. Pracował na Jantarze dla uczonych. Ostatnie wieści o nim pochodzą  Tumanowego miasta (Mglistego).

007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg

Rozmawiamy jeszcze raz z Barmanem - ma dla nas zadanie - odnieść mu jego walizkę z autobusu - ale musimy zrobić to po cichu. Kilka tych busów jest na lokacji ;D. Dostajemy ekwipunek. Ruszamy - auto którego szukamy jest niedaleko posterunku woskowych na południu lokacji. Zbieramy i wracamy do zleceniodawcy. Teraz kolejne zadanie na Kordonie - wspomóc grupę pracującą dla Barmana. Ruszamy na Kordon.

011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg

Spotykamy się z Saiko - mamy pomóc mu w szturmie na Świńską Fermę.. Walimy frajerów i rozliczamy się ze zleceniodawcą. Dostajemy od niego PDA z informacja by dostarczyć je Barmanowi. Na miejscu dostajemy nagrodę i kolejny namiar na zadanie - Saiko czeka na nas na Agropromie. Walimy.

017.jpg018.jpg019.jpg020.jpg

Chwali nasze przygotowanie i zleca nam odnalezienie walizki - ma się ona znajdować gdzieś niedaleko przed nami. Znajdujemy ja na parterze w jednym z budynków kompleksu.

021.jpg022.jpg023.jpg024.jpg

Oddajemy walizkę zleceniodawcy i dostajemy namiar na PDA. Najemnik przepadł pod ziemią na Wysypisku. Miał przy sobie kompa ze zdjęciami dokumentów. Na wejście natknąłem sie wcześniej biegając jak głupek po zonie. W dzień koło Pchlego Targu stoją tam 3 stalkerzy. W podziemiu jest bardzo niebezpiecznie - mutanty i anomalie co krok. Znajdujemy zwłoki i PDA nieopodal. Po wyjściu z podziemi dostajemy SMS o tym by szybko się ewakuować - w pobliżu są żołnierze.

025.jpg026.jpg027.jpg028.jpg029.jpg030.jpg

Kosimy wojaków lub uciekamy. Wracamy do Saiko. Zostajemy nagrodzeni. Teraz nasze kroki mamy skierować nad Jantar. Idąc przez Bar - Rostok spotkamy masę anomalii i grupy bandytów i stalkerów. Ja do Jantaru trafiłem nocą - świetnie widać artefakty - można nieźle się wzbogacić  ;). Mówimy z Kanonczuk - ten jest wstrzemięźliwy i nie dostajemy interesujących nas informacji. Po wyjściu z bunkra naukowców dostajemy SMS - spotkać się z Saiko na Jantarze. Ruszamy.

031.jpg032.jpg033.jpg034.jpg035.jpg

Mówimy z nimi ruszamy na podbój labu. Tam wybijamy przeciwników i omijając anomalie zbieramy dokumenty i fleszkę.

036.jpg037.jpg038.jpg039.jpg040.jpg041.jpg042.jpg

Przegapiłem te PDA - informacja od Kondotiera - jest ono na wyłączniku PSI promieniowania w podstawce:

043.jpg

Po rozliczeniu się z Saiko wysyła nas do laboratorium pod Tumanowym Miastem na 2 piętro w głąb. Buda jest na wzgórzu pod miastem - info dzięki Kondotier. Wchodzimy do labu - jest przerobiony w stosunku do tego co znamy. Odnajdujemy pomieszczenie ze szklanymi kolbami poziomymi - tam na ścianie są wnęki z siatką - tam jest dokument - mamy go zanieść do Doliny Mroku do Saiko.

044.jpg045.jpg046.jpg047.jpg048.jpg049.jpg

Zanim pójdziemy w Dolinę Mroku pamiętamy co mówił Barman na samym początku o naszym ojcu - pracował on dla uczonych na Jantarze. Gdzieś tu przepadł. W Mglistym Mieście go nie znaleźliśmy. Na lokacji Jantar są 3 niewidoczne przejścia na inne lokacje. Dwa prowadzą na Bagna. Jedno do podziemi. Tam spotykamy naszego poszukiwanego. Wejście jest nieopodal bunkra naukowców w leju w ziemi. Wykonujemy zadanie od Walera Zmiei (ojca) na zabicie pijawki w podziemiu. Dalej mamy się już spotkać koło bunkra. Po wyjściu na powierzchnię osłaniamy Walera jak idzie wzdłuż parkanu siedziby naukowców - u mnie nastąpił atak grupy pijawek i mięsaczy - za pierwszym razem zabiły mojego podopiecznego.

050.jpg051.jpg052.jpg053.jpg054.jpg055.jpg056.jpg057.jpg

Kiedy Waler stanie przed bunkrem mówimy z nim. Opowiada nam o sygnale dochodzącego spod sarkofagu. To sygnał S.O.S. i krzyczą w nim uczeni. Aby wydostać się z zony trzeba poznać najpierw drogę do jej serca. Informacji o niej musimy szukać u naukowców i liderów ugrupowań. Mówimy z Kanonczukiem - ten daje nam informację o człowieku który zna drogę do centrum - to Budda. Zgłębia on fenomen znaleziony w podziemiach Agropromu - tam mamy go odnaleźć.

058.jpg059.jpg060.jpg061.jpg062.jpg

Po drodze zaglądamy do Saiko - rozliczamy zadanie i jeżeli się zgadzamy bierzemy zlecenie na dostarczenie następujących przedmiotów: Groza, Walther, Ognisty Żar, i Kotlet.

063.jpg064.jpg

Po wejściu do podziemi agropromu mamy sieć teleportów. Sprawa nie jest łatwa za entym razem dostałem się przed oblicze Buddy. Mniej więcej taka była sekwencja: tam gdzie na posadzce znajdujemy korale mamy odwracamy się i wchodzimy przez drzwi na prawo, następnie na wprost - jeżeli przeniosło nas w to samo miejsce - powtarzamy do momentu aż trafimy do pomieszczenia z dwiema rurami na ścianach po lewej i ze zbiornikiem z którego wycieka coś zastygłego. Idziemy do wyjścia wzdłuż rur - teleport przerzuca nas przed oblicze Buddy.

065.jpg066.jpg067.jpg068.jpg069.jpg

Budda zamiast dać nam jasną odpowiedź co do drogi do centrum Zony daje nam radę - po prostu nie myśleć...

070.jpg071.jpg

No i sobie połaziłem kilka dobrych minut bez celu aż przyszła wiadomość, że zadanie wykonane - ponownie mam spotkać się z Buddą. Ten opowiada nam o miejscu w Mglistym Mieści które przenosi nas do centrum zony - wejście w nim a okno w Prypeci - pewnie anomalia przestrzenna. Idziemy do ojca. Waler mówi nam o grupie Ostatni Dzień w Czerwonym Lesie - oni planują się wybrać do centrum Zony. Ruszamy do Lasu.

072.jpg073.jpg074.jpg075.jpg

Tam na wejściu rozmawiamy z wartownikiem - mamy porozmawiać z ich liderem - Sieną Liderem. Pod żadnym pozorem nie próbujemy sami wejść do Limańska - koczy się to nawalanką. Mówimy z Sienią - daje nam do dostarczenia walizkę z artami dla Barmana. Ruszamy na Perymetr. Oddajemy bagaż. Barman wysłał już kurierów z bronią ale maja problem na Rostoku. Ruszamy z odsieczą.

076.jpg077.jpg078.jpg079.jpg080.jpg

Odnajdujemy ich na Dziczy - czyścimy przedpola z mutantów i ruszamy wspólnie pod żelazny most kolejowy (tam gdzie w podstawce jest spalacz). Za mostem czeka nas pułapka - bandyci. Nie oddalamy się zbytnio od naszych ludzi bo spotka nas niespodzianka jak z Krugłowem w podstawce - kolecie durnieją i stoją pod mostem. Likwidujemy przeciwników. Po odejściu za most - mówimy z dowódcą - dziękuje nam za pomoc i odsyła do Lidera. W Czerwonym Lesie mówimy z dowódcą - dla zgromadzenia większej ilości ludzi musimy przeprowadzić pertraktacje z dowódcami Wolności i Powinności - na Bagnach i Magazynach wojskowych. Ruszamy.

081.jpg082.jpg083.jpg084.jpg

Poszedłem na Magazyny Wojskowe. Tam rozmawiamy z Liderem Wolności - odsyła nas do dowódcy oddziału Bucha Wano - zanim się godzi wspomóc naszą wyprawę do Prypeci musimy zdobyć dla niego Skrętrak i kolejno Wintoreza - tego znajdziemy na jednej z wierz na starej bazie wojskowej. Po wypełnieniu misji Wano odsyła nas na kolejną rozmowę z Liderem - ten mówi o końcu wojny z Powinnością i odsyła do Lidera oponentów.

085.jpg086.jpg087.jpg088.jpg089.jpg090.jpg

"Ostatni Dzień" - poradnik przejścia cz. 2.

Spoiler

Rozmawiamy z Komandirem Powinności na Bagnach. Pierwsza rozmowa dotyczy znalezienia miejsca spotkania obydwu ugrupowań - mamy zbadać trzy punkty - na Agropromie, na Dziczy i w Ciemnej Dolinie. Druga dotyczy drogi do centrum zony - jest człowiek który coś wie na ten temat ale gdzieś z patrolem na zachodzie w okolicy drewnianego domu przepadł - mamy go odnaleźć. Ostatnia część rozmowy dotyczy wsparcia wyprawy do  centrum Zony - mamy pomówić z dowódcą oddziału na południu. Znalazłem rannego koło domku - dowiadujemy się od niego, że najemnicy planują atak na bazę Powinności od tyłu - idziemy z odsieczą.

091.jpg092.jpg093.jpg094.jpg095.jpg

Po obronie bazy mamy pomówić z Liderem - ja poszedłem od razu załatwić pozostałe zlecenia od niego. Odnalazłem dowódcę posterunku w Stacji Pomp - razem idziemy sprawdzić ciało zwiadowcy. Później udałem się do pierwszego punktu do sprawdzenia na Agropromie.

096.jpg097.jpg098.jpg099.jpg100.jpg101.jpg

Kolejny punkt na Dziczy - następuje atak bandytów. Dalej - Dolina Mroku. Tu po sprawdzenia miejsca pojawia się zadanie - zawiadomić posłów - i związana z nią seria poleceń. Doszedłem do wyjścia z lokacji i przyszło polecenia  - zająć miejsce na dachu budynku i obserwować pertraktacje. Po rozmowie następuje atak snajperów z kompleksu - odpieramy. Ze mną dowódca po sprawie nie chciał gadać.

102.jpg103.jpg104.jpg105.jpg

Wróciłem na Bagna i odnalazłem koło drewnianego domku na prawo od bazy rannego zwiadowcę - dajemy mu apteczkę i mówimy o drodze do centrum Zony i obronie bazy. Za chwilę nastąpi atak najemników - ruszamy w bój. Po wybiciu wrogów mówimy z dowódcą Powinności - dostajemy info o schowkach poległych weteranów - to na wioska na Jantarze - tam znajdziemy PDA z mapą - o nim pisał Kondotier - znalazł je wcześniej eksplorując zonę.

106.jpg107.jpg108.jpg109.jpg

Dzięki pomocy Kondotiera obserwator przemówił. Odnajdujemy PDA na wierzy w wiosce na Jantarze (info Kondotier - znalazł je wcześniej) i mówimy z ojcem. Mamy jeszcze znaleźć Kałduna w Czerwonym Lesie i pomówić z liderem Ostatniego Dnia.

110.jpg111.jpg112.jpg113.jpg

Mówimy z Kałdunem o PDA. Chce od nas jeszcze kotlet i abakan. Przynosimy. Mamy z nim się spotkać na Radarze. W dialogu z dowódcą Ostatniego Dnia dostajemy do wyboru trzy ścieżki do centrum - przez Limańsk, przez Radar lub przez Mgliste Miasto. Musimy sprawdzić która jest słuszna.

114.jpg115.jpg116.jpg117.jpg118.jpg119.jpg120.jpg

Do Limańska nie wejdziemy - strażnik nie puszcza. Przez radar i MW sie nie da - PSI promieniowanie zabija. Kałdun ginie w anomalii po rozmowie z nim - zostaje Mgliste Miasto.

121.jpg122.jpg123.jpg124.jpg125.jpg

Kałdun ginął mi na wiele sposobów - udało mi się go prowadzać po całym Lesie - ale zawsze właził w jakąś anomalię. Po tym zniechęcony poszedłem do Mglistego miasta. Znalezienie ścieżki zajęło mi w realu trzy ostatnie dni z przerwami  >:(. A rozwiązanie było jak w "Zakamarkach Prawdy" - w pięciopiętrowym budynku. Po wejściu do jednej z klatek schodowych przenosi nas na górne piętro - tam jest teleport do Prypeci. Na miejscu czeka na nas Pasza Szatl z brygadą szturmową.

126.jpg127.jpg128.jpg129.jpg

Aby Szatl mi się nie błąkał z kolesiami po Prypeci przed pierwszą rozmową z nim wyczyściłem całą włącznie ze stadionem.Dopiero wtedy z nim pomówiłem.  Co jakiś czas następuję wymiana zdań z dowódcą. Mamy wybór którędy pokonać Prypeć. W finale przechodzimy na CEZAS. Tam czeka nas kolejna brygada szturmowa. Ruszamy.

130.jpg131.jpg132.jpg133.jpg134.jpg135.jpg136.jpg

Nie czekałem aż kolesie się obudzą - poszedłem sam. Pacyfikujemy kolejne posterunki - jest ich trochę - jeżeli mamy snajperkę lub wintoreza - nie powinno być problemu. Przedostajemy się do Sarkofagu - pojawiają się dwa zadania - iść do uczonych i iść do Monolitu. Najpierw poszedłem do Monolitu - oglądam końcowy film i następuje koniec moda. Teraz cofnę się w zapisie i pójdę do naukowców.

137.jpg138.jpg139.jpg140.jpg141.jpg

Naukowca ze świtą wojskowych znajdziemy tam gdzie wchodzi się po drabinie do sterowni bunkra Monolitu - mówimy z nim - ewakuację zapewni wojsko - nie tknie nikogo - zabijać będzie tylko monolitowców - ruszamy do teleportu. Na placu biegniemy do zielonego punktu - i oglądamy jak jadą BTR - Y i spadają śmigłowce. To tyle  ;D.

142.jpg143.jpg144.jpg145.jpg146.jpg

KONIEC

Poradnik by cichy

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zmienił(a) tytuł na Ostatni Dzień - pełny poradnik

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.