Skocz do zawartości

Czyszczenie laptopa


smox

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego, że kompletnie nie znam się na laptopach. Brat zwrócił się do mnie z problemem - laptop po pewnym czasie bardzo mu "zwalnia". Sądziłem, że to wina systemu, więc go wyczyściłem. Okazało się jednak, że nie o to chodzi, laptop zwyczajnie bardzo się grzeje i tu jest powód. 

Poszukałem w necie i widzę, że czyszczenie, wymiana pasty, to dosyć skomplikowana sprawa. Warto spróbować samemu, czy lepiej oddać do serwisu? Wiecie może ile może to kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli laptop jest już po gwarancji można pokusić się o zrobienie tego samemu w domu. Ja tak robię. To nie jest trudne. Pastę (Pasta silikonowa termo przewodząca. tubka 7g) kupisz w każdym elektronicznym i kosztuje "grosze". Cały zabieg będzie trwał do godziny. Otwierasz tylną klapkę, czyścisz przy pomocy sprężonego powietrza i miękkiego pędzelka z kurzu. Z układu chłodzenia delikatnie ścierasz starą pastę i zapałką, albo wykałaczką nakładasz nową cienką warstewkę na procesor i skręcasz całość do kupy. Cała robota. Powoli, spokojnie. Dasz radę. ;)

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silikonową? Jak już leczyć to dokładnie. Osobiście preferuję "srebrniaki". ;) Oczywiście zależy od tego ile się chce przeznaczyć pieniędzy.

Słusznie jednak że można samemu to zrobić. Albo sprężone powietrze albo co zdecydowanie lepsze rozkręcenie.

Żeby rozkręcić i nic nie popsuć (urwać itp) proponuję pobrać "podręcznik serwisowy" do danego modelu. W nim czarno na białym winno być opisane krok po kroku jak rozkręcić.

Dlaczego to ważne? Dlatego że zdarza się iż otwierając komputer nie wiesz jak "idą" przewody czy zatrzaski. Chwila nieuwagi i możesz np. wyrwać taśmę łączącą płytę główną z matrycą. Jeśli komputer był poddawany (co oczywiste) wysokim temperaturom mogą pęknąć plastikowe części jak wspomniane gniazdo do łączenia taśmy.