Nie uważam, że balans obrażeń w tej wersji moda jest skopany. Po prostu opiera się on na sile broni w realu. Tak to już jest, że większość prawdziwych urządzeń do robienia krzywdy ma podobne parametry i rzeczywiście ilość zadawanych obrażeń zależy od amunicji.
Niestety sprowadza się to do tego, że jak napisał @Colego wybór broni jest oparty na wyglądzie i cała ta tabelka nie ma sensu. A może o to właśnie autorowi chodziło, żeby uśrednić wszystko i strzelać z czego mu się podoba. No bo z drugiej strony jak się znajdzie w vanilii przy jakimś trupie albo w schowku Vintara to już się go nie wyrzuca do końca gry.
Tak więc nie jest aż tak źle. Chcemy postrzelać z kałacha, bierzemy kałacha. Chcemy z LR300, bierzemy LR300 i nie musimy się martwić o parametry bo i tak są one zbliżone.
Jedynym błędem było danie na starcie broni, która przewyższa wszystko co jest dostępne później (nie licząc RPG, Gaussa i paru snajperek). Mogło by nawet tak być ale, żeby amunicja do niej nie była dostępna w Kordonie i na Bagnach.
Jakiś czas temu zabrałem się za modyfikowanie hit_power w zależności od prędkości wylotowej ale zmiana damage-u była tak niewielka, że dałem sobie spokój.