Narodnaja Solianka 2016

Tytuł oryginalny: Народная Солянка 2016
**Platforma:**Cień Czarnobyla 1.0004/1.0006
Data premiery: 30.04.2017 r.
Autor: Arhara
Autor spolszczenia: @kobal (z wykorzystaniem fragmentów spolszczenia moda Narodnaja Solianka autorstwa @trurl3, @Yurek)
Szac. długość rozgrywki: do kilkuset godzin

OPIS:

Spoiler

Narodnaja Solianka 2016 jest globalną aktualizacją poprzedniej odsłony moda, który został wydany w 2010 roku. Zaktualizowana wersja zawiera rozszerzoną rozgrywkę z ponad 30 lokacjami. Jest to jedna z największych i najbardziej rozbudowanych modyfikacji na platformie Cienia Czarnobyla.


Cechy moda:

  • Ponad 100 godzin zabawy.
  • Ogromna liczba nowych przedmiotów, broni, artefaktów i kombinezonów.
  • Nowe ugrupowania.
  • Nowa fabuła na lokacjach z Zewu Prypeci.
  • Wyższej jakości tekstury i poprawiona grafika.
  • Kilka rodzajów HUDa.
  • Wiele nowych obiektów, postaci, anomalii itd.
  • Nowe zadania poboczne.
  • Nowe zakończenie gry na Zatonie.
  • Unikalne egzemplarze broni.
  • — i wiele więcej —

Lista lokacji:

Spoiler
  • Na niektórych lokacjach wprowadzono pewne zmiany tj. geometrii, siatka AI, eliminacja błędów itd.
  • Dodano dwie nowe lokacje - Mroczną Dolinę z Lost Alpha i Kopalnię, która została stworzona specjalnie na potrzeby moda i nigdzie przedtem nie była publikowana.
  1. Wysypisko: poprawiono geometrię i usunięto „ścianę” z promieniowaniem, które otaczało mapę.
  2. Dolina Mroku: poprawiono geometrię.
  3. Podziemia Agropromu: poprawiono geometrię i usunięto kilka błędów.
  4. Jaskinia: poprawiono geometrię.
  5. Zapomniany Las: usunięto „ścianę” z promieniowaniem, które otaczało mapę.
  6. Bagna: poprawiono geometrię, usunięto „ścianę” z promieniowaniem w kilku miejscach i przy moście Tuzli, wykonano przejście do bazy Czystego Nieba i poprawiono oświetlenie.
  7. Radar: poprawiono geometrię, usunięto wszystkie „niewidzialne ściany” na wzgórzach w lesie.
  8. Mroczna Dolina: nowa siatka AI.
  9. Sarkofag: poprawiono geometrię i usunięto kilka błędów.
  10. Czarnobyl-2: usunięto wszystkie „niewidzialne ściany”. Od teraz można przemieszczać się po całej lokacji.
  11. Tunel Prypeć-1: poprawiono geometrię i oświetlenie, a także błąd związany ze znikającymi wrotami.
  12. Wschodnia Prypeć: poprawiono geometrię i oświetlenie oraz błąd związany ze znikającym gastronomem.
  13. Limańsk: usunięto promieniowanie, które występowało w niektórych krzakach i drzewach.

Co dokładnie jeszcze się zmieniło? Zobaczycie sami. Będzie dużo ciekawych rzeczy, ale nie zdradzimy wszystkich tajemnic.

Autorzy i podziękowania:

Spoiler

Autorzy moda Narodnaja Solianka 2016:

  • Arhara: zrealizowanie finału fabuły na Zatonie.
  • lsclon: skrypty, konfiguracja, logika, spawn, fabuła, SDK.
  • sapsan: skrypty, logika.
  • Dennis_Chikin: skrypty, logika.
  • Shadowman: skrypty, nowa fizyka, narzędzia.
  • Ray: skrypty, konfiguracja, broń.
  • WhatAbout: skrypty, konfiguracja.
  • sarcus: skrypty, konfiguracja, menu barterowe.
  • solvador: skrypty, konfiguracja, nowe menu, HUD, grafiki w menu, menu ustawień gry itp.
  • MAV: fabuła.
  • SergeT: fabuła, konfiguracja, ikony.
  • хабарыч: modele, lokacje, SDK.
  • vadyan: modele (Maya).
  • CAHCAHbl4: modele (3ds MAX), SDK.
  • BFG: modele (Maya), lokacje, spawn, SDK.
  • D1mon: połączenie lokacji.
  • fokstar: pogoda.

Testy:

  • a185, vitaly_m67, Гектор, MAV, Eugen81, Добрый В., мариночка, pahancop, AZh, kalter, plotnikoff

Podziękowania:

  • Charsi: człowiek, który wie wszystko o modowaniu.
  • mauvais: SDK.
  • Werner: modele.
  • abramcumner: wykres ogólny. Po prostu nieoceniona pomoc.
  • val: logika.
  • HellRatz: SDK.
  • перегар: ikony.
  • Uszatka: pies, żywe odniesienie owczarka niemieckiego dla jednego z modeli.

Do wszystkich stalkerów-soliankowców z AMK i innych portali społecznościowych. Jeśli o kimś zapomniano, to w konfigach można znaleźć odnośniki do osób, których prace zostały wykorzystane. Jeżeli jednak nie ma, to napisz, a dodamy.

SCREENY:

Spoiler

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji:

  1. Cień Czarnobyla 1.0004.
  2. Pobrane, a następnie wypakowane archiwum z modem, patchem z 20.05.2017 r., fixem oraz spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry.
  3. Należy dodać parametr -nointro po spacji w elemencie docelowym w skrócie gry na pulpicie.

HUD oraz siatki celowników broni, które zostały zaadaptowane do monitorów należy ustawić w opcjach menu głównego.


Zalecana jest także instalacja patcha z 23.02.2018 r. wraz ze spolszczeniem. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwa należy umieścić w głównym katalogu gry. Po instalacji patcha wymagane jest rozpoczęcie nowej gry.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Patch z 20.05.2017 r.:

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Fix:
Poprawka broni Akima.

Spolszczenie:

  • GoogleDrive - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Fix do spolszczenia:
Opis radia po polsku autorstwa @smox.

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Patch z 23.02.2018 r. do moda Narodnaja Solianka 2016:
Patch eliminuje wiele błędów. Wprowadza również do gry nowy pakiet broni.

  • Nasz serwer - [KLIK]

Spolszczenie do patcha z 23.02.2018 r.:
Polonizacja autorstwa @trurl3.

Źródło:

5 polubień

A gdzie jest Fix na wyloty w Bunkrze Monolitu…pod tym linkiem jego nie ma…

Mogę sie mylić , ale chyba fix masz wrzucony w któryś z dostępnych powyżej patchy. Nie ściągałem extra fixa - a wylotu nie miałem.

Dziękuję ale powinna być jakaś informacja w związku z tym…

Przecież jak byk jest napisane źe patch z 20 maja zawiera poprzednie

1 polubienie

Polonizacja wersja 001 do pobrania stąd. Polonizacja jest przygotowana pod czystą wersję NS 2016 z patchem 20.05.2017. Żadnych weaponpacków i tym podobnych. Screeny z błędami wrzucać do tematu lub przesłać mi wiadomość. 

Miłej gry ! 

17 polubień

Dzięki  za spolszczenie Męczyło mnie już czytanie cyrylicy, chociaż miało to swoje plusy. Łatwiej było szukać podpowiedzi w rosyjsko języcznych poradnikach. Poradniki do NS dostępne na forum są w znacznym stopniu nieprzydatne. 

Polecam Wszystkim tą wersję, jest świetna.

Poradnik jest tylko trzeba go przetłumaczyć.

Więc. DZIĘKI  !!!

Mam problem. Po dodaniu plików z paczki ze spolszczeniem wywala mnie do pulpitu (nie ważne czy biorę nowa gra czy wczytaj grę) 
z błędem:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: …oljanka 2016\gamedata\scripts\sak_off_corpses.script:133: attempt to call field ‘attach_to_npc’ (a nil value)
 

stack trace:

Po przywróceniu oryginalnego pliku sak_off_corpses.script mod rusza ale mam w PDA wszystkie zadania (oprócz Zabij Stirełoka)
mam w krzaczkach oraz w zakładce kontakty w PDA nazwy NPC są w krzaczkach…
I jeszcze jedno pytanie czy po dodaniu spolszczenia potrzebna jest nowa gra?

 

 

Nową grę  musisz zacząć.

Całkiem prawdopodobne, że jest konieczna nowa gra. Ja przynajmniej o takowej zacząłem i nie mam żadnych problemów z grą. Przed chwilą wyszedłem z Agropromu i nie miałem ani jednego wylotu przez całą grę. 

Odnośnie kłopotów z plikiem  sak_off_corpses.script, sądzę że zapewne nie masz wgranego patcha 20.05.17. Polonizacja jest przygotowana pod wersję z najnowszym patchem a ty grasz zapewne na czystej lub masz jakieś inne dodatki które też zawierają ten plik. W tym pliku są spolszczone rapten dwie linijki dotyczace komunikatów dotyczących błędów technicznych. Nie sądze by to powodowało wyloty.

2 polubienia

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : no_assert
[error]Function      : CXML_IdToIndex<class CEncyclopediaArticle>::GetById
[error]File          : e:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrgame\xml_str_id_loader.h
[error]Line          : 112
[error]Description   : item not found, id
[error]Arguments     : kostya_documents1
 

Otwarcie dziennika powoduje to co powyżej- czyli jak mniemam winienem zacząć od nowa? Oczywiście “robaczki” także występują w zakładce z zadaniami.

I oczywiście - duże Dzięki za polonizację!

Prawdopodobne rozwiązanie problemu z wylotem “kostya_documents1” przy otwarciu dziennika, dla tych którzy narzucili polonizację na starą grę. Powinno pomóc. Przynajmniej mi udało się zespawnować problematyczny dokument. 

 

gamedata.7z (1.41 KB)

3 polubienia

1 godzinę temu, kobal napisał:

Odnonie kłopotów z plikiem  sak_off_corpses.script, sądzę że zapewne nie masz wgranego patcha 20.05.17. Polonizacja jest przygotowana pod wersję z najnowszym patchem a ty grasz zapewne na czystej lub masz jakieś inne dodatki które też zawierają ten plik. W tym pliku są spolszczone rapten dwie linijki dotyczace komunikatów dotyczących błędów technicznych. Nie sądze by to powodowało wyloty.

@kobal winny był tak jak pisałeś brak patcha.
Wszystko śmiga gra i buczy  
Jeszcze raz dzięki !!!

Link do Mega: https://mega.nz/#!dDIkARBC!3Oa5kuu9xsPWp0c-UIKSa3EZ0AS_A3WdNMmv0QTvCjI

 klasyczna prośba

Do reszty: sprawdźcie, czy wszystko na pewno działa i dajcie znać. Mój kalkulator wymiękł po pakowaniu i nie mogłem dobrze przetestować.

Jeśli nie chcecie mieć robaczków na ekranie, to koniecznie trzeba zacząć nową grę. Nie ma na to rady.

Część nazw, wpisów w dokumentach i jeszcze innych istotnych rzeczy, jest zapisywana w all.sav i mimo nałożenia spolszczenia są z niego pobierane i przenoszone do kolejnych savów.

DODANO: Dla Administratorów lub Moderatorów.

W związku z dodaniem polonizacji, konieczne są zmiany w opisie instalacji na polską platformę (#1).

Usunąć średnik w locajiztion.ltx , a jeśli w spolszczeniu jest on wstawiony, usunąć tę poradę.

Usunąć pkt.3

Na końcu dodać linię z informacją o wklejeniu spolszczenia z uwagą, że nowa gra konieczna.

Albo zrobić pod linkiem do spolszczenia nową instalację.

 

1 polubienie

Dzięki WIELKIE. Czekałem na to spolszczenie. Od pewnego czasu próbuje przełamać się psychicznie do Reborn Duplikaty. W międzyczasie grałem w Misery Black Road+Dark Mode. Teraz mam jednak dylemat. Zacząć grę w NS2016, czy kontynuacje, że tak to ujmę ‘intensywnego’ moda jakim jest Reborn Artefakty Śmierci. Będę musiał sobie jakoś z tym poradzić, bo S.T.A.L.K.E.R. uzależnia.

Dziwne uczucie gdy chcesz, ale coś cię blokuje…

@kondotierze - niekoniecznie - u mniie każde nowe zadanie ma już opis alfabetem łacińskim - czyli normalnie.Globalnie wygląda to dziwnie , ale  jak nie chcesz zaczynać od nowa to ujdzie.Oprócz tego - mimo “opisu karzczastego” nazwy zadania - reszta czyli dokładny opis jest równiez  opisany normalnym alfabetem.

Ergo - masz możliwośc wyboru. Zaczynasz jeszcze raz , lub  jedziesz na tym co powstało z tego mixu.

Zacząłem nową grę ze spolszczeniem. Jest o wiele lepiej, a i rozgrywka idzie łatwiej. Wiem już co robić, co zbierać, a co można sprzedać i gdzie czego szukać.

Nie ma oddzielnego tematu do zgłaszania błędów spolszczenia, więc wstawię je tutaj. Może warto by było zrobić taki temat?

Znalezione błędy - 

 

1 polubienie

Dzięki. tego Chorążego będziecie musieli przełknąć. To plik z podstawki. Musiałbym ją rozpakowywać by wyciągnąć odpowiedni plik, zmodyfikować go i dołączyć do polonizacji. Nie chce mi się.