Skocz do zawartości

Co oznacza symbol w starym logo S.T.A.L.K.E.R. 2?


Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diegtiariow

Wszyscy znają logo S.T.A.L.K.E.R. 2, który pojawił się w różnych grafikach koncepcyjnych. Został uznany za wersję roboczą i nie został zatwierdzony. W sumie zrobiono około 15 wersji logo ze odnowionym designem. Najważniejsze było zachowanie cech starego logo S.T.A.L.K.E.R., ale jednocześnie dać do zrozumienia, że następna gra jest pełnoprawną nową częścią, a nie dodatkiem. To prawda, Siergej Grigorowicz (CEO GSC Game World) powiedział, że potrzebujemy logo zrobionego z poprzedniego, tylko z cyfrą «dwa».

Что означает символ в старом логотипе S.T.A.L.K.E.R. 2?, obraz №1

Co to za dziwny symbol użyty w tym szkicu? W rzeczywistości odpowiedź na to pytanie nie jest trudna. Zwłaszcza, gdy mamy pod ręką stare dokumenty projektowe gry (2009-2010), które ukazały się w 2015 roku. Pozwól mi teraz wyjaśnić.

Jeszcze w październiku 2012 roku zainteresował mnie dziwaczny element w logo S.T.A.L.K.E.R. 2 od Illi Tołmacziewa, byłego dyrektora artystycznego GSC. Oto, co mi wtedy powiedział:

Cytat

To był pomysł, który udało nam się wpisać do scenariusza razem z Rusłanem Didenko (kierownik projektu) i Andriejem Wierpachowskim (głównym projektantem gry). Gracz w swoich snach nieustannie widział pewną obracającą się konstrukcję, którą tak jak planowaliśmy, znajdzie pod koniec gry w rzeczywistości. Symbol jest jednym z widoków tej konstrukcji. Specjalnie rozmyty, aby nie można było dostrzec szczegółów.

A teraz otwórzmy dokument «Synopsis» z 12 stycznia 2010 r. Podkreślę tylko kluczowe punkty, które możesz znaleźć i przeczytać pełniej, jeśli nie jesteś z nim zaznajomiony.

Cytat

Gracz - były stalker, który zgromadził pieniądze i opuścił Strefę 10 lat temu. Zaczynają się mu śnić absolutnie realistyczne, niepokojące sny, w których on widzi znajome miejsca w Strefie. Po tym, jak te wizje zaczną atakować prawdziwe życie, gracz udaje się do Strefy.
Gracz przybywa do Instytutu Badań Naukowych Strefy Anomalnej w Czarnobylu(НИИЧАЗ), aby otrzymać oficjalną przepustkę do Strefy. Tam spotyka Striełoka, który radzi porozmawiać o wizjach z Doktorem.
... Jeśli gracz zapyta [Doktora] o wizje, Doktor mówi, że to - głos Strefy. Kiedyś też go wezwała. Strefa prosi gracza o znalezienie miejsca, które widzi w swoich snach.
... [Pod koniec gry] gracz dociera do miejsca przy instalacji i rozpoznaje je jako miejsce, które męczyło go w wizjach.

I jeszcze można zajrzeć do pliku «Sny» z 18 czerwca 2010 r.

Cytat

W środku ciemności widzimy oświetloną klatkę dla ptaków. Na prętach klatki leży czyjaś ręka. Na końcu klatki wpadła czarna bryła. Ręka podnosi się z klatki, chowa się w ciemność i wraca z kluczem, na którym wisi bursztynowy brelok. Kiedy ręka przybliża się do klatki, bryła niespodziewanie rozwija się, i okazując się rannym ptakiem i uderza w pręty klatki niedaleko od ręki. Ręka cofa się. Ptak spada na dno klatki, podnosi głowę i intensywnie śledzi za ręką. Ręka waha się przez kilka sekund, następnie wkłada klucz do zamka klatki i przekręca go. Części klatki zaczynają się poruszać jak wymyślny mechanizm: pręty poruszają się gęsto, skądś wyłaniają się nowe detale, łącząc się ze sobą, stopniowo tworząc ciągłą strukturę. Ptak pędzi po prętach, próbując się wydostać. Do szczegółów klatki dodawane są nowe elementy, stopniowo zamykając wszystkie luki. Ptak uderza o ściany przy jedynym pozostałym oknie, ale ostatnia część spada na miejsce, zamykając je. Konstrukcja uspokaja się. Kamera oddala się, jeden po drugim zapalają się rzędy reflektorów, wycelowanych na konstrukcję. W miejscu klatki widzimy działającą, nisko brzęczącą Instalację.

Что означает символ в старом логотипе S.T.A.L.K.E.R. 2?, obraz №2

Oto i odpowiedź. Znak w starym logotypie S.T.A.L.K.E.R. 2 oznaczał instalację, która służyła zwiększeniu przepływu energii noosfery (i zwiększeniu przepływu artefaktów). Sama instalacja znajdowała się w wieżach chłodniczych nr 3 elektrowni atomowej w Czarnobylu (третья очередь ЧАЭС). Gracz wraz z oddziałem wylądował obok wieży chłodniczych, a przed nim był widok z góry na instalację.

Należy rozumieć, że wszystkie wskazane powyżej informacje dotyczyły gry w takiej postaci, w jakiej została wymyślona w 2010 roku, jeszcze przed dołączeniem Aleksieja Sytianowa do projektu. I z dużym prawdopodobieństwem żadna z tych koncepcji nie zostanie wykorzystana w S.T.A.L.K.E.R. 2, który jest obecnie wykonywany przez zespół GSC. Przynajmniej w obecnym logo gry niestety nie widać żadnych ciekawych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.