Skocz do zawartości

STALKER Soljanka Mod


Vorenus

Rekomendowane odpowiedzi

LordDino grałeś w Stalkera tyle czasu że dałbyś sobie radę nawet jakby był po hebrajsku. Dopiszę jeszcze kilka zauważonych smaczków: -Bandyci chodzą w spodniach od dresu i adidaskach -Stalkerzy podnoszą przedmioty leżące na ziemi i grabią zwłoki -Całkiem zmieniony repertuar muzyczny -Warto przeszukiwać zwłoki mutantów bo każdy gatunek coś daje (kontrolerzy noszą ze sobą wódkę) -Tuningi nie są przesadzone - znalazłem AK 74 w skrytce Striełoka i jest tylko bardziej szybkostrzelny reszta bez zmian -Bida aż piszczy, drożyzna przy zakupie i kpiny przy sprzedaży, opłaca się wykonywać zadania i powalczyć na arenie. Resztę dopiszę jak sam ją odkryje, gdyby mod był spolszczony....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę jeszcze, że artefakty przechowywane w plecaku promieniują i mogą nas zabić w grze są specjalne pojemniki na przechowywanie artefaktów (coś jak inkubator). W Kordonie zobaczycie półprzezroczystych Stalkerów (chyba wojsko bo patrolują nasyp kolejowy), coś jak pijawki albo predatorzy, chodzą w exoszkieletach i na tym etapie gry lepiej ich omijać. Amunicji jest skąpo i skrytki stalkerskie też są rzadsze, pancerze nie dają takiej ochrony jak w podstawkach i broń jest lepiej zbalansowana. Może przesadzili z pistoletami bo dają podobne obrażenia do karabinków ale gra się dobrze. W grze jest znacznie więcej RPG niż w SoC i C.S. w Barze na zapleczu jest 2 techników którzy naprawiają oporządzenie, nie chce mi się zaglądać do słownika i rozumiem tylko połowę z opisów ale coś mi się wydaje że małe tuningi będą? Ogólnie można powiedzieć że mod jest dla miłośników Zony i łazików, zwolennicy strzelanek - Pif-paf mogą być zdezorientowani. Niestety w Barze miałem parę przycinek a w Dolinie Mroku zaliczyłem 2-3 pulpity, zobaczę wieczorem jak będzie z resztą? Moja porada kupcie śpiwór (ma inną ikonkę) bo bez niego bedzie lipa. W piwnicy w Kordonie jest Doctor i zróbcie od kopa misję z kubeczkiem - po użyciu teleport do pieczar a tam niezły hardcor. Niestety spolszczenia jeszcze nie ma... Może ktoś dopadnie szybciej i wklei?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa ale jestem tego pewny, trafiłem na różnicę w fabule pomiędzy poziomami: STALER/WETERAN. Początkowo grałem na STALKERZE ale nie kupiłem śpiwora u Sidorczuka i nie mogłem się wyspać co wiecie jak się kończy... Założyłem drugą grę na WETERANIE i... W Agropromie w Podziemiach wchodząc do kryjówki Striełoka trafiłem na teleport który przenosi mnie na schody do tunelu z anomaliami Elektro. Jest rozwiązanie w tych samych podziemiach ale nie będę Wam psuł zabawy. Pijawki to koszmar dużo większy niż dotychczas, są cholernie mocne, wytrzymałe i szybkie. Karabinkami w pojedynkę nie daję rady, w Podziemiach Agropromu w pomieszczeniu przejściowym za krętymi schodami i anomaliami z Galaretami jest 'malarska drabina" jak pojawiła się Pijawka wskoczyłem na nią, trochę postrzelałem do gada i poczekałem aż zwadziła się z żołnierzami. Wyjście z Podziemi do bazy Wojskowych jest ciężkie bo naparza do nas SKOT z działka, trzeba szybko schować się za śmietnik i wykorzystując osłony przebijać się do bloku z dokumentami. Plus tej jatki to zdobycie celownika optycznego i tłumika (kilku) na żołnierzach SPECNAZU. Stalkerzy w walce na "styk" biją kolbami a zdarza się też że broń od wrogiego strzału wypada z ręki. Dużo postaci które dają zadania, ciekawe questy i przedmioty ale cyrulica mnie dusi. Co się dzieje z Fiedią? Czy jeszcze tu zagląda? Mam wrażenie że ten mod napisali chyba specjalnie dla niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak można. stało się niemożliwe, bandyta imieniem Mongoł stał się moim przyjacielem. Sam nie wiem jak to dokładnie było bo nie męczyłem się specjalnie z tłumaczeniem tekstu ale napiszę Wam że w Dolinie Mroku przy pierwszej wizycie dostajemy misję od żołnierza powinności o ksywce Nabój. Misję zna każdy i bandytę z którym nabój rozmawiał (rannego bandytę) też pamiętacie. Grając na poziomie Stalker nie zwróciłem na niego uwagi podczas powrotu z Doliny Mroku albo jak już pisałem w zależności od poziomu zmienia się fabuła? Otóz na weteranie wracając do Baru przy ognisku koło przejścia widzę, leży ranny bandyta, coś mnie tknęło i nawiązałem dialog, ze zdziwieniem patrzyłem na rozwinięte okienko rozmowy ale nie bardzo rozumiejąc tekst przechodziłem do kolejnej fazy i w pewnym momencie Mongoł wstał a kolor jego postaci zmienił się z czerwonego na zielony.Bbyłem już zmęczony i nie chciało mi się dociekać i domyślać się sensu dalszej rozmowy więc poszedłem do przejścia. A jak się zreflektowałem że może warto się pomęczyć bo dowiem się czegoś ciekawego Mongoł gdzieś się ulotnił. Ehhhh gdyby było to spolszczenie Stalker Soljanka okazałby się całkiem nową grą...

[ Dodano: Sob 29 Sie, 2009 ]

Edit:

Są tuningi, technicy w barze na zapleczu u Barmana mają opcję rozmowy w menu, zabawa jest droga a wyremontowałem pancerny komb. wojskowy za 42 000 rubli więc na razie nie mam środków. To do tej pory najlepszy kombinezon jaki dopadłem ale nie ma noktowizora (stalkera i powinności też) albo nie potrafię go włączyć. w Bazie Bandytów w Dolinie Mroku kratowe drzwi do ich słynnych magazynów są zamknięte, kłódki nie ma i nie wiem jak je otworzyć. Chyba warto by było bo sprzęt magazynie jest widoczny. Niestety nie mogę dostać się do Magazynów Wojskowych, chciałem wyprzedzić fabułę i trochę pozwiedzać i pograbić ale póki co droga do MG kończy się nicością. Mam nadzieją że po zaliczeniu odpowiedniego questa się odblokuje. Wejście do Dziczy jest bezpośrednie (brak bariery i wczytywania) ale chyba bug bo wybiegłem do lokacji przypominającej niedokończony dworzec który też kończy się nicością. Podobnie jak w przypadku Mag. Wojsk. liczę na odblokowanie po zaliczeniu odp. questa. Jessem w x18 i przebijam się do laboratorium po dokumenty. Po korytarzach grasują snorki, połamańce i kopacze. Mutanty zadają dużo poważniejsze obrażenia niż dotychczas, w wojs. kob. panc. z paskiem stanu na ful ginę po 2-3 ciosach połamańca. Kopacze najgroźniej ranią krzykiem z bliska zabił mnie po jednym krzyknięciu.

Warto zapisywać savy w menu bo gra czasami się "obraża i nie chce wczytać, dołożyli wreszcie broń której mi brakowało - M16 colt, parametrami nie zachwyca ale może być. Dobrze że w laborce nie ma pijawek (przynajmniej na razie) bo bez minigana nie damy rady.

Droga z Wysypiska do Baru o wiele przedłużona, przy pierwszym wejściu powitała mnie ekipa 2 kontrolerów i himera. Kontrolerzy nie ryczą już jak "super lew" tylko zawodzą jak upiór według mnie tak jest właściwiej. Również po przejściu z Wysypiska do Baru widziałem ciekawy pojedynek: dzik vs pijawka, obserwowałem 2-3 minutki ale nikt nie uzyskał widocznej przewagi a bałem się przycięcia więc strzeliłem do nich z granatnika i oboje padli. Mogłem poczekać bo byli widocznie osłabieni, pijawki wcześniej nigdy nie udało mi sie zabić z granatnika, może nie trafiałem bezpośrednio albo dostatecznie blisko ale za pierwszym strzałem nigdy nie padała.

Ufff, wymęczyłem Was trochę, postaram się jeszcze coś napisać, może będzie więcej konkretów i krócej?

Dopiszę jeszcze że potworna drożyzna i ciężko coś odłożyć, gdyby nie to że w zabitych zwłokach często są pancerze biegalibyśmy w sweterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fixa wrzucasz do katalogu ze Stalkerem po wgraniu moda, komputer powinien w pewnym momencie zapytać czy zastąpić pliki? Potwierdzasz i reszta kopiuje się automatycznie. Wcześniej musisz go rozpakować. Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się że to Twój pierwszy mod? Poczytaj na forum jak instalować mody i w końcu załapiesz.

Jeszcze jedno, jak patchowałeś grę wgrywałeś patche po kolei? i pl?. To ważne Ja mam płytkę z Platynowej kolekcji z patchami 1.3 i 1.4 . Nie napiszę Ci teraz jak czy powinieneś instalować pacha 1.1 bo nie wiem jaką masz wersję gry. Jeżeli masz dziwne ikonki to coś się "gryzie" w katalogu gry, może brakuje wcześniejszych wersji patchy? Temat o patchowaniu też znajdziesz na forum.

[ Dodano: Sob 29 Sie, 2009 ]

Edit:

Skończyłem misję w X18, nie wymieniłem polgreistów które są denerwujące, na misję trzeba zabrać przynajmniej 400 szt. amunicji i porządny pancerz. Przed wejściem do hali ani w szafkach w laborce nie znajdziecie pancerzy (stalkera i monolitu), artefaktów w środku mało a skrzyneczki są z reguły puste, przed wejściem do pomieszczenia z dokumentami warto odwiedzić pomieszczenie po drugiej stronie (wejście po pochylni) i uzupełnić amunicję i apteczki. Wojsko próbuje nas załatwić ale nie wdawałem się w jatkę tylko przeszedłem do Chlewni. Tam stary numer z super giwerą, warto sprzedać łupy Stalkerom i przejść do kordonu. Misja z dokumentami z posterunku wojskowego b. ciężka. posterunek oprócz patroli pilnują 2 helikoptery i SKOT. Strzelanie z karabinka do helikoptera jest bezcelowe mi pomógł przypadek. obchodziłem patrole prawą stroną i kryłem się za drzewami. Pod największym liściastym zauważyłem że helikopter lata schematycznie i przylatuje nad drzewo. Pierwszy? wpadł w anomalię powietrzną i po nim. I tu jest dziwna sprawa. Zapisałem sava i zginąłem w anomalii przy jego szczątkach. Jak wczytałem grę ponownie szczątków nie było a w powietrzu latał znowu helikopter. teraz muszę napisać o wcześniejszych podejściach na bazę. Jeżeli otwarłem ogień do żołnierzy z posterunku atakował mnie od razu helikopter i po mnie. Za którymś razem zauważyłem, że są dwa. Jeden nadlatywał bezpośrednio nade mnie jakby mnie namierzał a drugi od pierwszej salwy unicestwiał. Zawsze jednak widziałem tylko jeden w powietrzu nad posterunkiem. wrócę do zniszczenia drugiego? helikoptera. To samo drzewo, ten sam tor lotu i trzy celne pociski z granatnika załatwiły lotnictwo. teraz mam problem ze Skotem i brak pocisków do granatnika, szukam u Stalkerów i mam już 2 ale zapłaciłem odpowiednio: 900 i 1248 rubli. Jakbym je sprzedawał dostałbym może po 20 za sztukę. Taka lichwa.... granatami Skota nie obrzucę bo za daleko a póki jest i strzela do posterunku nie wejdę. Warto mieć przy sobie zawsze trochę forsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, misja z dokumentami z posterunku nie zaliczona. pomimo załatwienia helikopterów pojawia się następny/następne? Próbowałem obchodzić z obu stron ale prawej pilnuje drugi SKOT a tam jest kawał otwartej przestrzeni... Zachodząc z lewej dotarłem pod mur i myślałem że wybiję wojsko ale po zabiciu żołnierza znowu przylatuje MI 24? i salwą kończy moją szarżę... Na dodatek mnie okradli w Kordonie. Jak dotarłem do Kordonu do Wioski "Kotów" zastałem dwóch jęczących rannych, jak tu nie pomóc biedakom? Dałem im po apteczce i chciałem pohandlować a tutaj... Moje fanty ze skrzyni koło ogniska u gnojka w ekwipunku!!! Sprytnie to zrobił bo nie zabrał wszystkiego zostawił śmieci a zniknęły perełki: 2x Kamienny Kwiat 1x pojemnik na 8 artefaktów (teraz mam przy pasie ochronę dobrą przed radiacją więc nie potrzebuję go) 1x Skrętak 1x bodajże Łzy Elektry albo stopień niżej Ja mu serce a on złodziej, na dodatek teraz został moim przyjacielem i wyświetla się na zielono... Odpuszczam misję z dokumentami z posterunku i idę do Dzika jest w fabryczce przd mostem, mam z nim pogadać. Zaraz potem lecę do Baru bo w skrzynce mam kilka perełek i już się boję że zniknął. Bez spolszczenia można się tylko bawić, przeglądałem solucję tłumaczoną translatorem i dochodzę do wniosku że gonię za własnym ogonem. Czekam na to spolszczenie jak dziecko na Mikołaja bo za kilkanaście dni będę stał kiepsko z czasem na gierki. Blood_Stalker, nie wiem co nie tak z Twoją instalacją ale jestem pewien że coś pokiełbasiłeś. Spróbuj jeszcze raz od nowa, czyli: - odinstaluj całość - wyczyść partycję systemową (czyszczenie dysku z menu Narzędzia Systemowe), usuń pliki temp: Windows\Temp, zachowując główny katalog (jak nie wiesz o co chodzi to nie ruszaj tego). Jeżeli masz zainstalowany dobry program czyszczący pojedź nim partycję systemową i partycję na której masz Stalkera. Na koniec nie zaszkodzi zrobić defragmentację systemówki i part. z grą. Jak te kuchenne zabiegi nie pomogą (zakładam że instalację patchy, moda i fixa robisz prawidłowo) nie jestem w stanie Ci pomóc. Możesz jeszcze przemyśleć sterowniki do karty graficznej ale najnowsze nie znaczy najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo interesujący mod, tylko szkoda że po rusku :) Tak oglądałem screeny i uświadomiłem sobie, że w Stalkerze jest strasznie mało RPG :) Nie można sobie kupić fajek ani gazetki poczytać... I jeszcze mam pytanko. Czy spolszczenie w ogóle powstaje? Edit: A powiedz jak tam nowe pancerze i bronie, są jakieś nietypowe? I czy idzie obcinać ludziom głowy?(chodzi mi o tą głowę Sidorowicza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Barze też mnie okradli, i też straciłem tylko część fantów. skradzione rzeczy częściowo odnalazłem u 3 Stalkerów przebywających na terenie Baru. Pierwszy dostał nożem po zapisaniu sava i nic... Żadnego komunikatu że na terenie Baru przebywa morderca, żadnych strzałów, całkowita bezkarność. Drugi w wojskowej kamizelce kuloodpornej siedział z dwoma kolesiami przy ognisku w baraku obok baru. znowu zapisałem sava, cios nożem i dalej nic. Co prawda kolesie zaczęli biegać z giwerami celować do duchów, tupanina zbiegli się Stalkerzy z sąsiednich melin ale nikt mnie nie zaatakował. Trzeci był w drugim baraku i historia się powtórzyła, to rozzuchwaliło mnie na dobre i jak zobaczyłem Mistrza Stalkerów na którego miałem zlecenie ciachnąłem nożem i znowu bezkarność. Wcześniej myślałem, że w gierce istnieje jakaś sprawiedliwość ale teraz sam już nie wiem... Przejście do Roztoku odblokowało się po oddaniu Barmanowi dok. z X18. Jutro walę nad Jantar, zobaczę co do zaoferowania ma profesorek? Ponawiam pytanie, co dzieje się z Fiedią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spolszczenie robiła ekipa chyba trzy osobowa ale wiodący tłumacz zapowiadał udostępnienie na połowę sierpnia. Od tej pory sprawa przycichła i nie mam żadnych wiadomości. Ogrom prac jest dużo większy niż w Oblivionie czy Priboiu bo ilośc nowych postaci, przedmiotów, dialogów i opisów jest przytłaczająca. Nie dotarłem jeszcze ale są nowe lokacje (mam na myśli SoC) a w nich też nie będzie wiało pustką. Najlepiej przemówi o tym pojemność Moda -1.5 Giga do 430 O.L i 590 Priboi. Do tego Soljanka jest w znacznie większym stopniu zRPG-iona niż pozostałe mody. Znajdujemy pandrivy z muzyką i kupując lub znajdując odtwarzacz MP-3 słuchamy autent. muzyki. jeszcze tego nie próbowałem ale mam 3 pandrivy z muzą a przed kradzieżami miałem 7. Pandrivy można wymieniać u Barmana, niektóre postacie opcjonalnie zabijamy lub nawiązujemy rozmowę i setki innych elementów RPG-owskich. Co do odcinania głów to nie próbowałem ale sądzę że to nie ten poziom. Chłopaki z ekipy od moda mogliby śmiało zrobić Stalkera-3, pomysły i umiejętności z najwyższej półki. Aż boję się pomyśleć co by było z GSC? gdyby ekipa od Moda dostała zielone światło, sprzęt i środki. GSC poszłoby z torbami.

Kiedyś wymienialiśmy poglądy o tym dlaczego nawet Polacy piszą mody po angielsku? Pisaliście coś w stylu że to jest język przyjęty ogólnie, wiodący itp. Rosjanie wyszli z innego założenia, według mnie właściwego. Nasza gra, nasze klimaty - nasz język, chcecie grajcie - dajemy wam moda za darmo ale Rosjanie nie gęsi i swój język mają. Szkoda że nasi tego nie rozumieją i angielszczyzna wypiera język ojczysty w samej Polsce.

Co do tego spolszczenia to myślę że nawet jeżeli ekipa rusycystów zawiedzie, kwestia tygodni i mod będzie po angielsku (zangielszczenie) a wtedy powstanie szybko spolszczenie.

Fiedia niech tyle nie pracuje, Zona czeka. :)

[ Dodano: Nie 30 Sie, 2009 ]

Edit:

Planowałem na dzisiaj ale nie wytrzymałem i wczoraj późnym wieczorem wybrałem się do profesorka. przejście do Dziczy jak w podstawce, Wilczarz z najemnikami na posterunku, tradycyjnie brak kombinezonu w pomieszczeniu nad tunelem, nie znalazłem żadnego artefaktu a w podstawce wysypały jak grzyby w sierpniu. Walka z najemnikami niezbyt trudna, można zaopatrzyć się na nich w trochę amunicji: 5,45 i zdobyć pierwsze ZM LR 300. W tunelu ze spalaczami dołożyli dodatkowe anomalie, jest parę trampolin i przejście jest jeszcze trudniejsze. Przebiegłem raz a Krugłowa nie widać, wróciłem, podbiegłem do niego i zaproponował rozdzielenie się jak w podstawce ale sam ruszył nie czekając na mnie. Ja tradycyjnie przeprawiałem się zawsze prawą stroną, patrzę a profesorek wali lewą. Myślę pobiegnę za nim w końcu to fachowiec od anomalii, niestety profesorek wali prosto w pierwszą trampolinę i ginie... wróciłem do sava i to samo, po 3-cim razie dałem za wygraną.Tteraz mam dylemat, bez Krugłowa nie skalibrowanego PSI-hełmu, gra bez niego bywa męcząca, iść dalej i liczyć na zmianę fabuły co mogę przegapić ze słabą znajomością języka czy wywołać zwarcie (z reguły pojawia się jak użyjemy śpiwora na 8 godz.) i liczyć tym razem na zmianę umiejsowienia anomalii trampolin? A może losowość doboru anomalii jest podobna do przedmiotów w zwłokach i przejść z powrotem do Baru i wrócić?

Nie pisałem wcześniej o Gordonie który "urzęduje w Barze, stoi sobie koło naszej skrzyneczki ale przed kradzieżą mnie nie uchronił. Jak do niego podszedłem i zagadałem zmienił kolor z żółtego na zieloni i wziąłem od niego zadanko.

[ Dodano: Nie 30 Sie, 2009 ]

Edit:

Zostawiłem Krugłowa przed tunelem i pobiegłem ze zdobycznym sprzętem do Baru. Handlarze póki co mają b. skąpy asortyment i skupują też tylko część fantów, można handlować ze Stalkerami i Technikami (na zapleczu w barze). Naprawiłem tuningowany AN 94 Abakan który od zwykłego różni się w zasadzie tylko przybliżeniem celownika i tym że strzela tylko seriami po dwa strzały i wróciłem do Dziczy. Nie wiem czy yo miało jakiś wpływ na Krugłowa ale jeszcze w Barze zastało mnie zwarcie. Pod tunelem Krugłowa już nie było więc poszedłem nad Jantar. W bunkrze wszystko po staremu z tym wyjątkiem że Krugłowa zastąpił teraz inny naukowiec i Sacharow prosi nas o wykonanie misji z niwy naukowcem. Zrobiło mi się żal starego druha więc wróciłem do sava z Krugłowem przed tunelem i zasnąłem na 8 godzin. Oczywiście po przebudzeniu nastąpiło kolejne zwarcie. Krugłow na sprincie pobiegł do wagonu/baraku na kołach gdzie czasami są najemnicy ale nie wiedzieć czemu nie przeżył zwarcia? znowu powrót do sava i znowu śpiwór, tym razem przeżył zwarcie ale pozostał już w baraku/wagonie i praktycznie nie ma z nim kontaktu. Więc co było robić? wybrałem się znowu do Jantaru. Muszę Wam napisać, że po każdym zwarciu anomalie trampoliny znikają pod tunelem. Do bukra ciężko jest się przebić za drugim razem atakuje kilka 5-7 zombi Stalkerów i jeden zombiak Czesiu a na dodatek dwie chimery. Po raz pierwszy zdarzyło mi się w tej grze że, jakiś mutant lub zombiak i w ogóle ktokolwiek poza naukowcami i moją postacią wlazł do bunkra. Obie chimery jedna po drugiej ścigając mnie wpadły do pierwszego korytarza i tam je zabiłem, niestety straciłem przy tym wszystkie apteczki. Z amunicją też stałem kiepsko więc przystąpiłem do grabienia zwłok? zombiaków i niestety zapomniany Czesio z charakterystycznym: SOŁ>>>SOŁDAT zakończył moją eskapadę. Nie zapisałem sava przechodząc do jantaru więc trzeba wrócić do przejścia. wcześniej pobiegałem trochę po dziczy i tunelu pod bocznicą kolejową znalazłem dwie qestowe bronie. Jedna dla łowcy w Barze -strzelba TOZ i druga dla Gordona- Desert Eagle po tuningu z fantastycznymi parametrami. Wróciłem z tymi pukawkami do Baru i tutaj żałuję pośpiechu bo jeden z nich dał mi fantastyczny artefakt - Biełozor czy jakoś tak który daję 45% ochrony od telepatii ale promieniuje i zabiera wytrzymałość. Spróbuję jeszcze raz doprowadzić Krugłowa do Jantaru ale boję się że za broń mogę dostać inny artefakt.

Panowie! Czy ktoś z Was gra w ogóle w tego moda? Podzielcie się wrażeniami, może napiszecie coś co ułatwi mi mentalnie trzecie podejście jak pojawi się spolszczenia?

[ Dodano: Czw 03 Wrz, 2009 ]

Edit:

To adres strony gdzie można znaleźć kilka istotnych rozwiązań napotkanych problemów:

http://forum.cnews.ru/banner.shtml

Niestety, artefakt po powrocie do starego sava nie aktualny, dostałem teraz tuningowanego Dragunowa, nie mogę dojść do opcji remontowej a może tuningowej, tracę tylko artefakty i nic nie pojawia mi się w ekwipunku. Głównym środkiem płatniczym u Sidora i Barmana są artefakty, dostajemy za nie amunicję i sprzęt, za rubelki też możemy coś kupić ale w tej fazie gry mają asortyment jak wiejscy kramarze.

Misja w X18 do zaliczenia bez możliwości wczytania sava bo po wczytaniu wyrzut do pulpitu. Przeszedłem za 3-cim podejściem. PSI hełm ma nową ikonkę i waży sobie 1 kg, w opcji dialogu z Sacharowem można mu go odsprzedać (czyżby pod fireplay?) W samym X18 groza aż przyjemnie, nie wdawałem się w zażarte walki bo amunicja jest na wagę złota więc nie wybiłem tych dzielnych połamańców, snorków i zombi-Stalkerów. w całym kompleksie X 18 znajdujemy tylko 2 kombinezony (leczący Beryl i kombinezon Ducha).

Ze względu na kłopoty z amunicją nie pobiegałem po Jantarze ale musiałem wrócić do Baru.

Zmieniłem broń na tuningowanego Enfielda (5.54) i ruszyłem do Kordonu z uciułanymi 40-toma PDA dla Dana i spróbować po raz któryś wyciąć wojsko.

Misja z posterunkiem wojskowym wreszcie zaliczona. Sposób na żołnierzy i helikopter znalazłem przypadkiem. Należy na górce koło wioski zaczaić się z karabinkiem z lunetą i zastrzelić któregoś żołnierza z patrolu, potem karkołomny sprint do domku po prawej stronie wioski i teraz w zależności od szczęścia albo helikopter zabija nas nawet w pomieszczeniu albo polata trochę i odpuści. Nie odpuszcza za to wojsko, sałdaty atakują wioskę kotów a Stalkerzy podejmują walkę. Trzeba im pomóc bo sami wioski nie obronią, po niezłej jatce dobijamy zdziesiątkowaną załogę i po lewej stronie od drogi wykorzystując nierówności terenowe przekradamy się do murku pod posterunek. teraz tylko parę trafień z granatnika i SKOT spektakularnie wybucha. Bierzemy dokumenty i zabieramy z ciał żołnierzy broń, kombinezony i amunicję.

Sidorczuk prosi nas o zaniesienie dokumentów Barmanowi na co ja wyraziłem zgodę. Powrót do Baru to wystrzelanie żołnierzy pilnujących most i ucieczka przed pijawką i chimerą na przedłużonej drodze z wysypiska do Baru.

Teraz pora dostać się do Magazynów Wojskowych ale przejście jest nicością, trzeba pogrzebać w PDA i przepatrzyć zadania wsród kilkunastu jest takie: "Najti notbuk w X16". Jak klikniemy na zakładkę opisów to przeczytamy że Stalker imieniem Fanat przy pomocy notbuka może utworzyć portal z Kordonu do Magazynów. Fanat to Stalker który zastępuje w wiosce Wilka i zleca nam zadanie obrony wioski przed najemnikami. Przynosimy mu notbuka-jest w pomieszczeniu gdzie wcześniej znajdujemy dokumenty (chyba poprzednio go przegapiłem) i Fanat wyłudzając od nas artefakt którym zapłacił nam za misję i niebagatelną sumkę tworzy portal. Możecie mieć kłopoty ze znalezieniem go w opisie jest ŻD więc napiszę, że jest po prawej stronu od nasypu przed tunelem w którym znajdujemy antidotum.

Lądujemy w wiosce pijawek i tam harcor. Pijawki rzucają się na Naznaczonego i jedynie błyskawiczna ucieczka umożliwia kontynuację gry. Ja miałem wyrzuty do pulpitu jak uciekałem prosto przed siebie, dopiero skręt w lewo i ucieczka na strych stodoły koło posterunku w wiosce zapewnia chwilowe bezpieczeństwo. pijawkom na odsiecz przybywają pseudogiganci i tupaniem załatwią nas na tym stryszku więc trzeba wiać do bazy Wolności. Reszty nie opisuję bo nie wiele tam pohasałem. Napiszę tylko że, przejście z Magazynów do Baru w mojej grze jest tylko aktywne w jedną stronę tzn. można przejść z Magazynów do Baru ale z powrotem nie. Na dodatek znowu mnie okradli choć teraz miałem schowek na "górze" - wejście po drabince niedaleko posterunku Powinności. Teraz straciłem tuningowane pukawki, zapasowe kombinezony i kilka artefaktów. Szukałem złodziei ale tym razem chyba okradła mnie gierka.

To wszystko plus to przejście którego nie ma (na razie mam nadzieję), brak pieniędzy i słaba znajomość rosyjskiego powoduje że poczekam jednak na spolszczenie, jest coś czego pewnie nie zrobiłem i dalsza gra to tylko zabawa. Czekam niecierpliwie ale źródło które miało je stworzyć dziwnie milczy, więc będzie chyba najpierw zangielszczenie a dopiero potem nasz język ojczysty....

[ Dodano: Czw 03 Wrz, 2009 ]

Edit:

Przepraszam za pomyłkę, na początku ostatniego postu pomyliłem nazwy laboratorium.

Chodzi oczywiście o X 16, natomiast misja z notbukiem już w X 18. :-/

[ Dodano: Sro 09 Wrz, 2009 ]

Edit:

Gram jednak dalej, będzie trochę chaotycznie bo zrobiłem znaczne postępy w grze.

Złodziejstwa nie są winą gierki tylko przemyślanej konstrukcji, można się przed nimi zabezpieczyć. trzeba u jednego z handlarzy po rozwinięciu odpowiedniego dialogu kupić kłódkę na szyfr. Kłódka kosztuje 20 000 rubli ale opłaca się w nią zainwestować bo kradzieży w skrzyneczce już niet.

Fabuła jest powalająca, jedne questy wynikają z drugich, są również śmieszne, mam np. dostarczyć jednemu Stalkerowi wronie jajka, z lokacji nie wieje nudą bo po wykonaniu zadań wkrótce pojawią się nowe.

Jest rozbudowana arena (chyba w modzie jest Arena Mod, tym którzy w nią nie grali (ja nie grałem), napiszę, że po skończeniu ostatniej walki Arni znika ze swojego posterunku i przesiaduje w barze, od godz 22 do rana jest już u siebie i można znowu poczuć się gladiatorem, walki są ciekawe ale po zaliczeniu kilku zauważamy schematyczność. nowością są mutanty na arenie i prawie wszystkie ugrupowania z gry - nie widziałem jeszcze Monolitu. Można się również zakładać o wynik i obserwować walkę z "loży" gdzie wcześniej walcząc widzieliśmy kibiców.

Jest jaścik do remontu oporządzenia ale nie rozgryzłem go albo jest zabugowany bo jak próbuję coś naprawić wywala mnie do pulpitu.

W Barze jest 5 osób które dają ciekawe zadania (nie liczę tych standardowych mających po jednym, dwóch zadaniach).

Kilka rodzajów leków, przeszukując zwłoki zombi Stalkerów odnosimy 3 rodzaje obrażeń, jeżeli przesadzimy sami stajemy się zombi i Stalkerzy nas zabijają.

Znalazłem kapitalny egzoszkielet Monolitu w którym biegam sprintem i daje dobrą ochronę przed anomaliami. kombinezony w ogóle są około dwu-krotnie słabsze niż dotychczas. Niestety naprawy potwornie drogie, jak nie znajdziecie rozwiązania z jaścikiem to trzeba będzie nadźwigać się żelastwa do handlarzy. W miejsu w który nigdy bym się nie spodziewał znalazłem Grawikostium w którym można przenosić 270 kg ładunku. Trzeba tylko mieć dobrze zbalansowane artefakty przy pasie bo daje dużoo minusów do odporności.

Skończyło się też bieganie z jednym rodzajem broni bo mutanty są cholernie mocne i polecam strzelby gładkolufowe na stałe w ekwipunku. Do walki z ludźmi karabinek, na mutanty strzelba.

Nie byłem jeszcze w nowych lokacjach bo w starych jest super zabawa i zaczynam orientować się jako tako w rosyjskim.

Jak bawiłem się translatorem podejrzałem w tekście zadanie uśmiercenia Sidorowicza i dostarczenie jago głowy.

Są bugi i wyrzuty do pulpitu ale w Oblivionie i Priboiu miałem podobnie. Znalazłem sposób na FPS, obniżyłem rozdzielczość do 1024 na 768, i zmniejszyłem gęstość trawy - na razie hula zadawalająco. Jak wprawię się dostatecznie w rosyjskim napiszę o tuningach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witaj yozue!

Bałem się że tylko ja będę ciągnął ten temat, cieszę się że dołączyłeś właśnie Ty, próbowałem popchnąć kwestię spolszczenia na pokrewnym forum ale tam panuje atmosfera koszarowa i poza regulaminem admini mają resztę w d..ie. Tutaj jest znacznie swobodniej i ludzie bardziej użyci. Oczywiście znam Cię właśnie ze Nie podajemy linków na inne fora.

Jak widzisz język stanowi barierę zaporową dla większości entuzjastów Zony, ja urodziłem się za czasów wojny w Wietnamie więc rosyjski zakuwałem obowiązkowo i od biedy radzę sobie z questami ale np; PDA i opisy w nim zawarte wykorzystuję w ok. 10%. Próbowałem bawić się translatorem ale chłopaki mi rozradziły a i tak coś poszło nie właściwie bo jak podmieniłem już przetłumaczony tekst (około połowę) to przy wczytywaniu wywaliło mnie do pulpitu.

W samej grze jestem już daleko ale i tak wracam na pierwsze lokacje bo zawsze znajdzie jakiś quesścik do wykonania.

Nie znam angielskiego ale jest szansa że mod jest już przetłumaczony na angielski i może warto poszperać na anglo-języcznych forach. Chyba wtedy młodsi z nas którzy w szkole uważali na angielskim zrobili by to spolszczenie.

Do tej pory gram tylko na 22.07.09 plus fix do wersji polskiej Stalkera, może napiszesz jakie są zmiany w póżniejszych wydaniach, jak zachowuje się FPS i czy jest dużo bugów. Jednym słowem czy warto zaczynać ponownie dla wznowień?

Pozdrawiam yozue, fajnie że tutaj trafiłeś. :-o

-Prov.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przechodzę wersję 10.09, różni się ona dość sporo od 22.07, dostępne są bagna (przejście pojawia się dość szybko), ponoć limańsk, czerowny las, szpital też jest dostępny, ale jeszcze nie odkryłem questa który odblokowuje przejście, część postaci jest po przerzucana na inne lokacje. Poza tym, wersja dodaje w cholerę nowych bugtrapów, trzeba mieć niezłą cierpliwość a by w to grać. Ja obecnie jestem w Prypeci, ale na razie odpuszczam sobie granie, czekam na nowe uaktualnienie, coś musiałem spieprzyć bo mi hurtem wywaliło parę questów do nie wykonanych. Wtedy dopiero zacznę iść od nowa.

Rosyjskiego ja nie znam w ogóle, mod przechodzę ze słownikiem w ręku i google translatorem na drugim monitorze (a można było w podstawówce wybrać rosyjski zamiast niemieckiego :-?). Z głównymi questami jakoś sobie radze, ale co chwile jakieś teksty wyskakują, pewnie jakieś drobne informacje czy miniquesty, które trudno mi rozszyfrować.

Wiem że ktoś chciał się wziąć za z angielszczenie moda, ale temat się urwał i kupa.

Co do tłumaczenia google translatorem (cały plik na raz), trzeba uważać, bo on zmienia strukturę tagów, po przetłumaczenie trzeba to poprawiać. Ja mam częściowe tłumaczenie do 22.07, to co dało się użyć z oryginalnego SoCa, OL, opisów broni, artefaktów z tłumaczeń innych modów. Praktycznie pozostała czysta soljanka do przetłumaczenia. Nawet razem z bratem zrobiliśmy program od edycji plików xml, ułatwiający tłumaczenie (Cenzura.]). No ale jak już pisałem wcześniej wyszła z tego kupa. W sumie nie dziwię się ze koleś sobie to odpuścił, ja sam nie zdawałem sobie sprawy ile tego jest.-Prov.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostanę przy 22.07.09, z tego co piszesz wolę mieć mniej lokacji ale za to mniej bugów. z zadań wywaliło mi do niewykonanych jedynie dwa: - Zabij Striełoka -Zabij Pijawki w wiosce Reszta na razie trzyma się kupy, choć musiałem cofnąć się parę godzin w grze bo w Radarze po jatce koło tunelu (obok Czerwonego Lasu) wyparowały mi z pasa dwa najlepsze artefakty. Dokładnie tego nie opiszę ale na tą strzelaninę lepiej nie brać artefaktów bo mogą zniknąć a w ekwipunku pojawiło mi się 6 kocich głów (artefakt który stracił swoje właściwości, był w O.L i P.S.). Sprawa jest tajemnicza bo w zwłokach zabitych Monoliciarzy ich nie było... Co do spolszczenia translatorem może go jednak dokończę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwnego dzieje się z postami, porzedni jest mojego autorstwa (Vorenus, podiszę się gdyby znowu miało pokazać jako "Gość") Rozwiązałem chyba sprawę z dojściem do Magazynów Wojskowych i nie będę musiał biegać ciągle do Kordonu, tracić artefakt - Dusza i rubelki za teleport. Po wykonaniu misji z trzema księgami dal Sacharowa dostałem urządzenie które muszę umieścić na wieży ciśnień w wiosce Pijawek (Magazyny Wojskowe) i według Sacharowa utworzy się stały teleport do tej lokacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.