Skocz do zawartości

Leczący Beryl (Łukasz go ma)


sk8boa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z misją od Łukasza, chodzi o leczący beryl.

Po wyjściu z X16 wziąłem od razu kamizelkę od martwego wojskowego, żeby potem po nią nie wracać. Schowałem ją do skrzyni w magazynach, albo w barze. Wziąłem misję od Łukasza z tym pancerzem, ale niestety na mapie pokazuje mi tylko miejsce, gdzie znajduje się pancerz dokładnie w miejscu w którym stoi Łukasz, próbowałem go nawet zabić i przy przeszukaniu jego ciała rzeczywiście znalazłem u niego leczący beryl. Nie przypominam sobie, żebym mu go sprzedał wcześniej.

Jak wykonać w takim razie tą misję, skoro to Łukasz ma ten pancerz? (W opcji handel z Łukaszem nie pokazuje mi tego pancerza).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam to zadanie poboczne.

Chodzi o to że musisz najsampierw wziąć tego kwesta od Łukasza, dopiero potem udać się do Jantaru po Beryl i wrócić do zleceniodawcy, inaczej może być błąd. 

Nie przychodzi mi nic innego do głowy jak wczytać zapis przed zabraniem Beryla. 

Poza tym zadania z podstawki od Sidorowicza/Barmana/Woronina/Łukasza jak pewnie wiecie się powtarzają, a przynajmniej większość z nich.

Jak nic nie podziała to może spróbuj  wrócić do Łukasza i powiedz że się jednak nie podejmiesz tego zadania. Po jakimś czasie może znów pojawić się ten kwest i będzie już do wykonania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sk8boa

W podstawowym Shoc nie ma takiej opcji, by Łukasz miał ten kombinezon i jednocześnie zadanie było aktywne. Prawdopodobnie źle odczytujesz znacznik, który wskazuje na zleceniodawcę, zamiast posiadacza przedmiotu. Zadanie nie byłoby aktywne, gdyby Łukasz miał kombinezon. Odłożyłeś przedmiot i teraz nie pamiętasz gdzie...w Cieniu Czarnobyla stalkerzy nie okradają schowków, zatem powinieneś skupić się na odszukaniu przedmiotu.

Leczący Beryl nosi identyfikator gry: outfit_specnaz_m1. Jeśli nie znajdziesz rzeczonego kombinezonu - zmień wynagrodzenie za wykonanie dowolnego questu zgodnie z tym poradnikiem - dodając pancerz o w/w identyfikatorze.

reward_item = outfit_specnaz_m1

P.S Zrób screen'a z zaznaczonym zadaniem i mapą ustawioną na quest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja po prostu przed wejściem do X16 wziąłem ten pancerz ze sobą. Wziąłem misję od Łukasza, mapa pokazuje pozycję pancerza dokładnie taką jak Łukasza, chcąc sprawdzić zabiłem go i jego ochroniarzy i ten pancerz był przy ciele Łukasza... Więc, żeby go zdobyć muszę zabić Łukasza, co mija się z celem, bo przecież jemu mam go oddać. Niestety zapisuję tylko quick save, bo po którymś razie grając w tą grę nie widziałem sensu zapisywać po kolei...

Edytowane przez sk8boa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawową wersję angielską spolszczoną, bez żadnych patchy

W takim razie nie jestem w stanie Ci pomóc, ponieważ na dysku mam pliki z Shoc 1.0004. Zalecaną dla gry wersją jest ta z patchami 1.0004 - 1.0005. Jeśli grasz bez patchy, które nota bene - są obowiązkowe dla prawidłowej rozgrywki, to wybacz, ale moja pomoc oznaczałaby konieczność wprowadzenia do gry pliku w wersji niedostosowanej do twojej rozgrywki, co mogłoby przełożyć się na poważniejsze błędy. Skorzystaj z porady w poście nr.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już patchować stalkera, ale jakieś błędy mam po tym, tak, że gra przy ładowaniu się nie uruchamia, musiałem instalować od nowa.

A jak miałbym poszukać inaczej tego pancerza? Chodzi o post nr 5, zmiana wynagrodzenia za jakieś inne zadanie nie wchodzi w grę, bo nie mam odpowiedniego pliku w opisanym folderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyświetla mi się wersja gry, próbowałem wcześniej już to sprawdzić, ponoć dlatego, że nie mam gry spatchowanej

Jeżeli masz windowsa 7, to poprzez "Odinstaluj lub zmień program" w okienku "Komputer" powinno wyświetlać wersję w twojego Stalkera (powinno to także zadziałać w viście oraz ósemce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 1.0000, to pierwsza wersja gry. Jest grywalna, ale posiada błędy, które usunięto w kolejnych patchach. Ostatni jest patch 1.0006. 

Jeżeli chcesz bezstresowo zagrać w Stalkera SoC, to zainwestuj około 25 zł i kup sobie wersję PL. Będzie pewnie z patchem 1.0006, który można w razie potrzeby zdegradować do 1.0004. Uzyskasz możliwość gry z modami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sk8boa

Wersja 1.0000 to inwestycja w błędy gry, skoro jednak już grasz bez patcha,spróbuj tego:

  • w folderze gamedata, który powinieneś mieć z uwagi na mody o których pisałeś w poście nr. 9 - stwórz folder scripts.
  • do utworzonego folderu skopiuj ten plik: download (bind_stalker.script) - dostępność downloadu: 5 dni
  • uruchom grę - w ekwipunku powinien pojawić się pancerz.
  • zapisz grę z pancerzem w ekwipunku, wyjdź do windowsa i usuń plik.
  • kontynuuj grę bez pliku!

Nie dam gwarancji, że gra zadziała - plik prawdopodobnie będzie kompatybilny (gamedata.db4), ale pewności nie mam. Jeśli masz już plik bind_stalker.script w folderze j/w - podeślij go do przeróbki.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrypt, zadziałał, misję mam zaliczoną

i bardzo dobrze...już obawiałem się o brak kompatybilności.

  • pancerze znajdziesz w pliku outfit.ltx [lokalizacja: gamedataconfigmisc], identyfikator przedmiotu zawsze ujęty jest w nawias kwadratowy np. [novice_outfit]
  • bronie znajdziesz w folderze gamedataconfigweapons - jest tam szereg plików o wspólnej nazwie: w_*.ltx (* - nazwa broni np. w_mp5.ltx), jednak identyfikator znajduje się w pliku - dla podanego przykładu jest to [wpn_mp5] - nazwa w nawiasie kwadratowym.
  • przedmioty ogólne jak np. chleb, konserwa, wódka, antyrady - znajdziesz w pliku items.ltx [lokalizacja: gamedataconfigmisc] - nazwa również w nawiasach kw.
  • przedmioty unikatowe - zarówno bronie jak i kombinezony znajdziesz w pliku unique_items.ltx [lokalizacja: gamedataconfigmisc].

Oczywiście - cały czas mówimy o "Cieniu Czarnobyla". Jak wypakować pliki gry? - noszą one rozszerzenie .db, przeczytaj ten temat. Możesz użyć tego unpackera. Fragment skryptu, który Cię interesuje w podesłanym pliku:

if not db.actor:object("outfit_specnaz_m1") then     alife():create("outfit_specnaz_m1", db.actor:position(), db.actor:level_vertex_id(), db.actor:game_vertex_id(), db.actor:id())end

wstawiasz poniżej funkcji:

function actor_binder:update(delta)

- jak w podanym pliku, sprawdź dokładnie położenie aby wstawić we właściwym fragmencie funkcji powyższy kod - inaczej spotkasz się w wypadem na pulpit.

That's all...

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, pytanie, czy jeśli zmodyfikuję jakiś rozpakowany plik db, to czy wystarczy go potem wrzucić do odpowiedniego folderu (tak jak mody), czy muszę jeszcze coś robić, nie wiem dokładnie jak to działa, skoro standardowo oryginalne pliki są spakowane a mody, które wcześniej wrzuciłem do katalogów działają, to w takim razie jaką mam pewność, że moje pliki, które zmienię będą mi zastępowały pliki z baz db? (pod warunkiem, że kod jest napisany poprawnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila kolego, zastanów się po co służy zielona strzałka w poście Dołączona grafika ? Poświęciłem czas, za Ciebie znalazłem plik, mało tego - napisałem skrypt...mam zatem prawo wymagać adekwatnej formy wdzięczności za informacje, bez których twój problem byłby nierozwiązany. Zastanów się dobrze - wówczas pogadamy...szkoda, że muszę upominać się o oczywiste sprawy, ale nic nie ma za darmo.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na forum dziękujemy za pomoc - przyznając wirtualne ruble kliknięciem na strzałkę, a wracając do twojego pytania:

jaką mam pewność, że moje pliki, które zmienię będą mi zastępowały pliki z baz db?

w katalogu z grą masz plik o nazwie: fsgame.ltx.

Jeśli w pliku masz zmienioną linijkę:

$game_data$           = false|     true|    $fs_root$|        gamedata

na:

$game_data$           = true|     true|    $fs_root$|        gamedata

wówczas nadrzędną wartość dla gry mają pliki zawarte w katalogu gamedata. To co umieścisz w gamedata - zachowując ścieżki i nazwy plików - będzie miało pierwszeństwo dla działania gry. Tak właśnie działają mody - Ty na tej samej zasadzie umieszczasz pliki zgodnie z ich ścieżkami, wpierw wypakuj wszystkie pliki .db (do jednego folderu), dzięki temu zyskasz dostęp do wszystkich plików gry.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekwipunek zapisuje się w plikach z rozszerzeniem .sav, są to pliki zapisu gry - dlatego trudno je edytować z uwagi na możliwość błędów w rozgrywce.

Jest jednak unpacker do plików .sav, znajdziesz go pod tym linkiem: download. Z opisu wynika, iż nadaje się do Shoc i CoP, ale nie miałem okazji ani potrzeby go testować - trudno mi więcej powiedzieć o jego możliwościach. Jeśli chcesz zacząć przygodę z moddingiem - polecam tę stronę.Zawiera ona mnóstwo przydatnych narzędzi do edycji gry, niestety - w języku rosyjskim.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.