LVutner Opublikowano 1 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 (edytowane) Witam, napisałem ten poradnik aby osoby które chciałyby edytować model broni mogły to zrobić bez żadnych problemów i błędów. Życzę miłej lektury :) (Aby obejrzeć zdjęcia trzeba kliknąć na link, sorki) Co musimy posiadać : SDK w wersji 0.7 dostępnej tutaj: http://www.bigdownload.com/games/stalker-call-of-pripyat/pc/stalker-call-of-pripyat-x-ray-sdk-07/Milkshape'a 1.8.4 : http://www.chumba.ch/chumbalum-soft/files/ms3d184.zipPluginu do Milkshape'a : http://www.millenia3d.net/stalker/xray_milkshape3d_plugins.zipEwentualnie poprawki do SDK, wygładzającej model : Link dodany niebawem. Podstawa : 1. Najpierw pobieramy wszystkie pliki wyżej wymienione.2. Instalujemy SDK, niezmieniamy folderu instalacji ponieważ nam to utrudni dalszą pracę.3. Instalujemy Milkshape'a i do folderu z nim wrzucamy pliki z archiwum plugina.4. Ustawiamy ścieżkę do SDK dla pluginu. Jak ustawić tą ścieżkę : Musimy najpierw otworzyć folder z milkshapem, i szukamy pliku xray_path.ltx, otwieramy go notatnikiem i usuwamy jego CAŁĄ zawartość i wklejamy to : $sdk_root$ = true| false| C:Program FilesX-Ray CoP SDKeditors$game_data$ = true| true| $sdk_root$| gamedata$import$ = true| true| $sdk_root$| import| *.object;*.lwo;*.txt;*.xr;*.wav| Files$omotion$ = true| true| $import$| | *.anm;*.anms| object motion files$smotion$ = true| true| $import$| | *.skl;*.skls| Skeleton motion files$logs$ = true| false| $sdk_root$| logs| *.err| Log files$game_textures$ = true| false| $game_data$| texturesUłatwiłem to do wklejenia tego tylko, inaczej ręcznie trzeba wpisywać :) Co dalej : Aby otworzyć model trzeba włączyć Milkshape'a i znaleźć opcję "Import" tak jak na obrazku: http://scr.hu/1ib2/v7v95 Po naciśnięciu "S.T.A.L.K.E.R. (Sep 10 2008) pojawi się okienko w którym musicie znaleźć model HUD'a broni, takie pliki mają na końcu nazwy xxx_hud.ogf.Aby je znaleźć trzeba mieć wypakowaną gamedatę gry. Edytujemy model : Gdy mamy otworzony model, możemy przystąpić do pracy, na początek otworzymy model AK-74u nosi on nazwę wpn_ak74u_hud.ogf. Zaczniemy od "ucięcia" mu kolby. Klikamy "Select" w Milku i zaznaczamy fajeczkę "By vertex" i zaznaczamy tak jak na zdjęciu kolbę : http://scr.hu/1ib2/kouhy I klikamy na klawiaturze "Delete" i nasz karabinek niema kolby :) Eksport do formatu obsługującego SDK : Po pracy nad modelem musimy go jakoś wyeksportować do formatu obsługiwanego przez SDK. 1. Szukamy opcji "Export" w Milku.2. Musimy znaleźć potem, opcję taką jak na zdjęciu : http://scr.hu/1ib2/g66823. Klikamy na nią i wyskakuje okienko zapisu, podajemy nazwę jaką chcemy i koniecznie dopisujemy .object na końcu nazwy gdyż model bez tego się niezrobi!!! Praca w SDK : Mamy już gotowy model, musimy go jeszcze w SDK "obrobić" odpalamy w tym celu nasze SDK i przystępujemy do pracy: Klikamy opcję "File" po prawej stronie w SDK. Potem wysunie się lista i wybieramy tam "Load" wyskakuje okienko i szukamy naszego modelu który przerabialiśmy w Milku.Gdy się otworzy to musimy nacisnąć "Motions" i tam w prawym dolnym rogu będzie tak jakby lista.Szukamy "Motion reference" i w tej samej linijce będą trzy kropki na które musimy kliknąć.Wyświetla się taka lista w nowym okienku. Wybieramy "dynamics" potem "weapons" a na końcu szukamy "wpn_ak74u" tam znowu lista z dwoma plikami animacji. Pierwszy to "wpn_ak74u_hud_animation" a drugi to "wpn_hand_ak74u_hud_ animation" Klikamy "wpn_ak74u_hud_animation" drugiego NIE zaznaczamy w żadnym wypadku, wystąpi w grze bugtrap i dupa z modelu.Tak to ma wyglądać : http://scr.hu/1ib2/85r84Teraz się zajmiemy wyeksportowaniem go. Eksport do .ogf : Już mamy za sobą edycję modelu HUD'a broni, teraz tylko eksport do formatu .ogf Naciskamy "File" potem "Export" wyświetla się kolejna lista, my wybieramy "Export OGF".Klikamy na to, wybieramy gdzie ma się zapisać model, zalecam na Pulpicie łatwiej go znaleźć potem wpisujemy nazwę "wpn_ak74_hud", i klikamy "Zapisz". Zacznie się wtedy eksportowanie, potrwa to kilka sekund i wyskoczy okienko z takim napisem : http://scr.hu/1ib2/jxnk0 Gratulacje, zmodyfikowałeś/aś model HUD'a broni :) Teraz to trzeba wstawić do gry, zrób folder gamedata w folderze ze Stalkerem w folderze gamedata zrób kolejny, meshes potem dynamics, później weapons, a na końcu wpn_ak74u i tam wrzuć swój model nazwany wpn_ak74_hud :) Miłej gry. Screen z modelu: http://scr.hu/1ib2/c0j8n NIE WYRAŻAM ZGODY NA KOPIOWANIE PORADNIKA. Edytowane 2 Maja 2014 przez MonoLityczny 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi