Skocz do zawartości

Tworzenie kombinezonu dla Soljanki


trurl3

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzenie kombinezonów

Dziś nauczymy się tworzyć kombinezony dla gry na przykładzie nano-kombinezonu. Będziemy go dodawać do Narodnoj Solianki

Do stworzenia kombinezonu potrzebujemy:

1. ikonki kombinezonu, do pokazywania w inwentarzu

2. wizual kombinezonu ( dzieli się na dwa: model kombinezonu, leżącego na ziemi i model gracza ubranego w kombinezon)

3. dodać sam kombinezon do gry

4. dodać opis naszego kombinezonu

5. samej tekstury naszego kombinezonu

6. wyznaczyć procent uderzeń, które docierają do obiektu przy trafieniu

1. TWORZENIE IKONKI:

Plik gamedata\textures\ui\ui_icon_equipment.dds zawiera ikonki przedmiotów, pokazywane w inwentarzu.

Do stworzenia ikonki przyda się nam Adobe Photoshop i plugin do pracy z obrazami .dds.

Otwieramy nasz plik. Ikonki rozłożone są w siatce 50х50 pikseli. Żeby włączyć pokazywanie siatki, idź do menu:

Edycja -> Preferencje -> Linie, siatki i odcięcia

i ustaw wartości:

Linia siatki co: 50

Jednostki: piksele

Podziałka: 1

Następnie wybierz punkt:

Widok -> Pokaż -> Siatka

Teraz siatka jest właściwie przygotowana i jest widoczna. Wybieramy miejsce dla ikonki.

Ikonka będzie miała rozmiar 2х6, to znaczy 100х300 pikseli. To jest standardowy rozmiar ikonki dla pancerza.

Teraz rysujemy samą ikonkę: można rysować od zera swoją, albo znaleźć w internecie fotografię złożonego kombinezonu (albo w pełnej wielkości), lub wziąć już istniejącą ikonkę, na przykład egzoszkieletu, i zmienić ja według swoich upodobań.

Jeśli bierzemy ikonkę z internetu, to:

Znajdujemy wysokiej jakości fotografie kombinezonu na jednorodnym tle, otwieramy w Photoshop-ie, wydzielamy przy pomocy drugiego rodzaju narzędzia "Lasso"( Ctrl+C). Otwieramy plik z ikonkami, naciskamy Ctrl+V, potem Ctrl+T, trzymając Shift ("Zachowanie proporcji") i przeciągamy za skraj wydzielenia, zmniejszając obraz do koniecznego rozmiaru.

Następnie stosujemy transformację, przerzucamy obraz na właściwe miejsce i naciskamy Shift+Ctrl+E ("Scalić warstwy").

Teraz zmienimy ikonce kanał-alfa:

Wydzielamy ikonkę broni, i przechodzimy w oknie z warstwami na zakładkę:

Kanały -> Alpha

Po czym zalewamy wydzielenie białym. Stworzyliśmy ikonce kanał-alfa.

Teraz trzeba zapisać plik w prawidłowym formacie.

Wybieramy:

Plik -> Zapisz

I wstawiamy w pojawiającym się oknie następujące ustawienia:

Screen:

Dołączona grafika

Sprawdzamy czy ustawione są nastepujące parametry

Save Format: DXT5 (Interpolated Alpha)

MIP maps: No MIP maps

Teraz trzeba dołączyć ją do naszego kombinezonu. Ale to trochę później.

2. MODELE:

Nie będziemy robili nowych modeli, po prostu posłużymy się skopiowanymi modelami kombinezonów.

Ponieważ dodajemy nano-kombinezon, dlatego modele weźmiemy:

gamedata\meshes\equipments\stalker_nano_suit.ogf --- To model kombinezonu leżącego na ziemi.

gamedata\meshes\actors\nano\stalker_nano.ogf --- To model gracza, ubranego w kombinezon.

P.S. dla innych kombinezonów bierzemy odpowiadający model, i dajemy mu swoja nazwę.

3. TERAZ ŻEBY DODAĆ NASZ KOMBINEZON DO GRY, TRZEBA DOPISAĆ GO W PLIKU outfit.ltx :

Otwieramy plik outfit.ltx znajdujący się w ścieżce: gamedata\config\misc\

I dopisujemy w tym pliku:

;---------------------------------------------------------------------------------------------

; Kombinezon nanoochronny

;---------------------------------------------------------------------------------------------


[nano_outfit]:outfit_base ------ nazwa sekcji naszego pancerza 
GroupControlSection  = spawn_group 
$spawn      = "outfit\exo_outfit" 
$prefetch     = 32 
class     = E_STLK 
cform   = skeleton 
visual   = equipments\stalker_nano_suit.ogf ----- model kombinezonu, leżącego na ziemi (standardowo w katalogu gamedata\meshes\equipments) 
actor_visual   = actors\nano\stalker_nano.ogf ---- model gracza, ubranego w kombinezon (standardowo w katalogu gamedata\meshes\actor\hero , ale w naszym przypadku jest inaczej) 
ef_equipment_type  = 5 ---- prawdopodobieństwo ubierania pancerza przez NPC (nie wykorzystane) 
cost     = 160000 --- to chyba oczywiste - cena 
inv_name    = nano_outfit_name ---- link do linii, zawierającego nazwę kombinezonu w pliku string_table_outfit.xml 
inv_name_short   = nano_outfit_name --- link do linii z nazwą kombinezonu na ziemi 
description    = nano_outfit_description --- link do linii z opisem kombinezonu 
power_loss     = 0.01 
power_restore_speed  = 0.0036 
health_restore_speed  = 0.0036 
bleeding_restore_speed    = -0.006 
satiety_restore_speed  = 0.0002 
inv_weight    = 12.0 --- waga ( w kg) 
slot     = 6 --- slot, na który wieszamy kombinezon (dla pancerza zawsze 6) 
inv_grid_width   = 2 --- rozmiar ikonki w osi X 
inv_grid_height   = 3 --- rozmiar ikonki w osi Y 
inv_grid_x    = 24 --- koordynata X lewego górnego narożnika ikonki inwentarza z pliku gamedata\textures\ui\ui_icon_equipment.dds 
inv_grid_y    = 22 --- koordynata Y lewego górnego narożnika ikonki inwentarza z pliku gamedata\textures\ui\ui_icon_equipment.dds 
full_scale_icon   = 24,0 --- ikonka gracza w postawie wyprostowanej w inwentarzu (standardowo z pliku gamedata\textures\ui\ui_icons_nazwa kombinezonu.dds) 
full_icon_name   = npc_icon_nano_outfit --- nazwa ikonki 

immunities_sect   = sect_nano_outfit_immunities --- link do sekcji odporności na zużycie kombinezonu( standardowo znajduje się po współczynnikach ochrony) 

; NANO RESISTANCE -- współczynniki ochrony gracza naszym kombinezonem(im wieksze, tym wieksza będzie ochrona) 
burn_protection    = 0.8 --- oparzenie 
strike_protection    = 0.75 --- uderzenie 
shock_protection    = 0.8 --- szok elektryczny 
wound_protection    = 0.75 --- rozerwanie 
radiation_protection   = 0.8 --- radiacja 
telepatic_protection   = 0.8 --- telepatia 
chemical_burn_protection = 0.8 --- oparzenie chemiczne 
explosion_protection   = 0.75 --- wybuch 
fire_wound_protection   = 0.75 --- kuloodporność 

bones_koeff_protection = nano_helmet_damage 

sprint_allowed = true --- czy można biegać w kombinezonie- tak (true), nie (false) 

[sect_nano_outfit_immunities] --- sekcja odporności na zużycie samego kombinezonu (im mniejsze, tym wolniej kombinezon będzie się "zużywał". A jesli 0, to wieczny kombinezon) 
burn_immunity    = 0.08 
strike_immunity   = 0.075 
shock_immunity    = 0.08 
wound_immunity    = 0.075 
radiation_immunity   = 0.08 
telepatic_immunity   = 0.08 
chemical_burn_immunity  = 0.08 
explosion_immunity   = 0.075 
fire_wound_immunity  = 0.075

P.S.Post Sciriptum --- można usunąć(to opis parametrów)

4. OPIS NASZEGO KOMBINEZONU:

Otwieramy plik string_table_outfit.xml w ścieżce: gamedata\config\text\pol

I na koniec, ALE KONIECZNIE PRZED !!! tagiem zamykającym




dopisujemy nastepujące:


 
%c[255,1,255,255]Uderzenie:%c[255,1,255,1] +75%\n%c[255,1,255,255]Rozerwanie:%c[255,1,255,1] +75%\n%c[255,1,255,255]Wybuch:%c[255,1,255,1] +75%\n%c[255,1,255,255]Kuloodporność:%c[255,1,255,1] +75%\n%c[255,1,255,255]Oparzenie:%c[255,1,255,1] +80%\n%c[255,1,255,255]Oparzenie chem.:%c[255,1,255,1] +80%\n%c[255,1,255,255]Elektryczność:%c[255,1,255,1] +80%\n%c[255,1,255,255]Zdrowie:%c[255,1,255,1] +800\n%c[255,1,255,255]Krwawienie:%c[255,1,255,1] -200%\n%c[255,1,255,255]Radiacja:%c[255,1,255,1] +80%\n%c[255,1,255,255]Telepatia:%c[255,1,255,1] +80%\n%c[default] 
To bardzo rzadki kombinezon! Stalker o imieniu volazar znalazł go w laboratorium pod Sarkofagiem. To pierwszy i jedyny prototyp Nano-kombinezonu, opracowany na bazie PSZ-9. Nie wszedł do produkcji z powodu znacznego kosztu materiałów i braku rzadkich artefaktów. To wyjątkowy kombinezon ochronny dla Zony, ponieważ łączy w sobie doskonałe właściwości ochronne przed anomaliami, wspaniałą kuloodporność, ochronę od psi-emisji i może przywracać zdrowie noszącego. Strzeż go! Nie znajdziesz nigdzie podobnego kombinezonu, bo istnieje tylko w jednym egzemplarzu!

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO, WŁAŚNIE ZAKOŃCZYLIŚMY TWORZENIE KOMBINEZONU!!! [/spoiler]

A tu sam kombinezon (instalować w Narodnoj Soljance!): Nano-kombinezon (pliki)

Screeny:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Tłumaczenie by trurl3 artykuły autorstwa Leshik ze strony Bar 100 Rentgen

http://stalker-worlds.ru/forum/4-382-1

Nano kombinezon [/code] Teraz mamy już opis! 5. TERAZ TEKSTURA NASZEGO KOMBINEZONU: Można postąpić tak, jak z ikonkami kombinezonu. Ja wziąłem tekstury z SIMBION MOD-а : [code] act_nanosuit_dark.dds act_nanosuit_bump.dds act_nanosuit_bump#.dds [/code] Wszystko to znajduje się w ścieżce: gamedata\textures\act\ 6.POZOSTAŁO ZAPISAĆ PROCENT TRAFIENIA DOCHODZĄCY DO GG (ALBO DO INNEGO NPC) UBRANEGO W KOMBINEZON W TRAKCIE PIERWSZEGO TRAFIENIA: Idziemy po ścieżce: gamedata\config\creatures\ i znajdujemy tam plik: damages.ltx Otwieramy go i po linii: ;*************************************************************** ; BODY SECTIONS ;*************************************************************** Dopisujemy co następuje: [code] [body_speed_damage] bip01_pelvis = 1.0, 0.69 bip01_spine = 1.0, 0.69 bip01_spine1 = 1.0, 0.69 bip01_spine2 = 1.0, 0.69 bip01_l_clavicle = 1.0, 0.69 bip01_l_upperarm = 1.0, 0.69 bip01_l_forearm = 1.0, 0.69 bip01_l_hand = 1.0, 0.69 bip01_r_clavicle = 1.0, 0.69 bip01_r_upperarm = 1.0, 0.69 bip01_r_forearm = 1.0, 0.69 bip01_r_hand = 1.0, 0.69 bip01_l_thigh = 1.0, 0.69 bip01_l_calf = 1.0, 0.69 bip01_l_foot = 1.0, 0.69 bip01_r_thigh = 1.0, 0.69 bip01_r_calf = 1.0, 0.69 bip01_r_foot = 1.0, 0.69 [body_nano_damage] bip01_pelvis = 1.0, 0.75 bip01_spine = 1.0, 0.75 bip01_spine1 = 1.0, 0.75 bip01_spine2 = 1.0, 0.75 bip01_l_clavicle = 1.0, 0.75 bip01_l_upperarm = 1.0, 0.75 bip01_l_forearm = 1.0, 0.75 bip01_l_hand = 1.0, 0.75 bip01_r_clavicle = 1.0, 0.75 bip01_r_upperarm = 1.0, 0.75 bip01_r_forearm = 1.0, 0.75 bip01_r_hand = 1.0, 0.75 bip01_l_thigh = 1.0, 0.75 bip01_l_calf = 1.0, 0.75 bip01_l_foot = 1.0, 0.75 bip01_r_thigh = 1.0, 0.75 bip01_r_calf = 1.0, 0.75 bip01_r_foot = 1.0, 0.75 [/code] Po linii: ;*************************************************************** ; HEAD SECTIONS ;*************************************************************** Dopisujemy następujące: [code] [head_nano_damage] bip01_neck = 1.0, 0.45 bip01_head = 1.0, 0.45 eyelid_1 = 1.0, 0.45 eye_left = 1.0, 0.45 eye_right = 1.0, 0.45 jaw_1 = 1.0, 0.45 [/code] A po linii: ;*************************************************************** ; FULL SECTIONS ;*************************************************************** Dopisujemy następujące: [code] [speed_helmet_damage]:body_nano_damage,head_nano_damage hit_fraction = 0.05 [nano_helmet_damage]:body_nano_damage,head_nano_damage hit_fraction = 0.05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że piszę posta w tym miejscu, ale gdzie indziej nie zostanie zauważony przez osoby, które chcą dodać swój kombinezondo Solianki.

Pod ŻADNYM pozorem NIE WOLNO wam użyć w pliku "outfit.ltx" (w trakcie pisania kodu nowego pancerza) jakichkolwiek dużych liter.

Tam wszystko piszemy z małych - zrobicie inaczej - będzie błąd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.