Skocz do zawartości

Tworzenie kombinezonu dla Soljanki


trurl3

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzenie kombinezonów

Dziś nauczymy się tworzyć kombinezony dla gry na przykładzie nano-kombinezonu. Będziemy go dodawać do Narodnoj Solianki

Do stworzenia kombinezonu potrzebujemy:

1. ikonki kombinezonu, do pokazywania w inwentarzu

2. wizual kombinezonu ( dzieli się na dwa: model kombinezonu, leżącego na ziemi i model gracza ubranego w kombinezon)

3. dodać sam kombinezon do gry

4. dodać opis naszego kombinezonu

5. samej tekstury naszego kombinezonu

6. wyznaczyć procent uderzeń, które docierają do obiektu przy trafieniu

  Pokaż ukrytą zawartość

1. TWORZENIE IKONKI:

Plik gamedata\textures\ui\ui_icon_equipment.dds zawiera ikonki przedmiotów, pokazywane w inwentarzu.

Do stworzenia ikonki przyda się nam Adobe Photoshop i plugin do pracy z obrazami .dds.

Otwieramy nasz plik. Ikonki rozłożone są w siatce 50х50 pikseli. Żeby włączyć pokazywanie siatki, idź do menu:

Edycja -> Preferencje -> Linie, siatki i odcięcia

i ustaw wartości:

Linia siatki co: 50

Jednostki: piksele

Podziałka: 1

Następnie wybierz punkt:

Widok -> Pokaż -> Siatka

Teraz siatka jest właściwie przygotowana i jest widoczna. Wybieramy miejsce dla ikonki.

Ikonka będzie miała rozmiar 2х6, to znaczy 100х300 pikseli. To jest standardowy rozmiar ikonki dla pancerza.

Teraz rysujemy samą ikonkę: można rysować od zera swoją, albo znaleźć w internecie fotografię złożonego kombinezonu (albo w pełnej wielkości), lub wziąć już istniejącą ikonkę, na przykład egzoszkieletu, i zmienić ja według swoich upodobań.

Jeśli bierzemy ikonkę z internetu, to:

Znajdujemy wysokiej jakości fotografie kombinezonu na jednorodnym tle, otwieramy w Photoshop-ie, wydzielamy przy pomocy drugiego rodzaju narzędzia "Lasso"( Ctrl+C). Otwieramy plik z ikonkami, naciskamy Ctrl+V, potem Ctrl+T, trzymając Shift ("Zachowanie proporcji") i przeciągamy za skraj wydzielenia, zmniejszając obraz do koniecznego rozmiaru.

Następnie stosujemy transformację, przerzucamy obraz na właściwe miejsce i naciskamy Shift+Ctrl+E ("Scalić warstwy").

Teraz zmienimy ikonce kanał-alfa:

Wydzielamy ikonkę broni, i przechodzimy w oknie z warstwami na zakładkę:

Kanały -> Alpha

Po czym zalewamy wydzielenie białym. Stworzyliśmy ikonce kanał-alfa.

Teraz trzeba zapisać plik w prawidłowym formacie.

Wybieramy:

Plik -> Zapisz

I wstawiamy w pojawiającym się oknie następujące ustawienia:

Screen:

Dołączona grafika

Sprawdzamy czy ustawione są nastepujące parametry

Save Format: DXT5 (Interpolated Alpha)

MIP maps: No MIP maps

Teraz trzeba dołączyć ją do naszego kombinezonu. Ale to trochę później.

2. MODELE:

Nie będziemy robili nowych modeli, po prostu posłużymy się skopiowanymi modelami kombinezonów.

Ponieważ dodajemy nano-kombinezon, dlatego modele weźmiemy:

gamedata\meshes\equipments\stalker_nano_suit.ogf --- To model kombinezonu leżącego na ziemi.

gamedata\meshes\actors\nano\stalker_nano.ogf --- To model gracza, ubranego w kombinezon.

P.S. dla innych kombinezonów bierzemy odpowiadający model, i dajemy mu swoja nazwę.

3. TERAZ ŻEBY DODAĆ NASZ KOMBINEZON DO GRY, TRZEBA DOPISAĆ GO W PLIKU outfit.ltx :

Otwieramy plik outfit.ltx znajdujący się w ścieżce: gamedata\config\misc\

I dopisujemy w tym pliku:

;---------------------------------------------------------------------------------------------

; Kombinezon nanoochronny

;---------------------------------------------------------------------------------------------

P.S.Post Sciriptum --- można usunąć(to opis parametrów)

4. OPIS NASZEGO KOMBINEZONU:

Otwieramy plik string_table_outfit.xml w ścieżce: gamedata\config\text\pol

I na koniec, ALE KONIECZNIE PRZED !!! tagiem zamykającym

dopisujemy nastepujące:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że piszę posta w tym miejscu, ale gdzie indziej nie zostanie zauważony przez osoby, które chcą dodać swój kombinezondo Solianki.

Pod ŻADNYM pozorem NIE WOLNO wam użyć w pliku "outfit.ltx" (w trakcie pisania kodu nowego pancerza) jakichkolwiek dużych liter.

Tam wszystko piszemy z małych - zrobicie inaczej - będzie błąd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.