OGSR Mod

ogsrcovered.thumb.jpg.77d8e199f55b3febf49b09e58dc8f70e.jpg

Tytuł oryginalny:  Old Good Stalker Remastered
Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna) 
Data premiery: 20.08.2019 r.
Autor: KRodin
Autor spolszczenia:  - adaptacja spolszczenia OGSE do moda (oraz zmiany dostosowujące do działania z OGSR).
Wykorzystano oryginalne spolszczenie OGSE 0.6.9.3 Final 2.0 autorstwa , , , ,  &
Śr. długość rozgrywki: ok. 30 godzin

OPIS:

Spoiler

Modyfikacja została oparta na . Główną zmianą jest przeniesienie gry na 64-bitowy silnik z obsługą renderów z Zewu Prypeci.
Zwiększono poziom trudności, dzięki czemu rozgrywka stała się znacznie bardziej wymagająca. Pojawił się także nowy pakiet broni oraz dopracowano niektóre zadania.

Spis pomniejszych zmian: 

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że artefakty zapadały się pod ziemię.
  • Rozwiązano problem z zawieszaniem się questowych NPC.
  • Dodano możliwość pozostawienia własnych znaczków na mapie, które aktywuje się podwójnym kliknięciem na mapie w PDA.
  • Podczas biegu oraz wchodzenia po schodach głód GG nasila się.
  • Zoptymalizowano moduł dynamicznego HUD-a.
  • Zwiększono odporność BTR-ów.

GALERIA:

Spoiler

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest formie Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane. 

Instalacja: 

  1. Rozpakować pobrane archiwum z modem. W folderze należy znaleźć plik OGSE_Configurator.exe. Prawym przyciskiem myszy wywołać menu i utworzyć na pulpicie skrót dla włączenia konfiguratora.
  2. Uruchomić konfigurator, skonfigurować ustawienia i nacisnąć klawisz Uruchomić (x64) - “Запустить (х64)”.
  3. Na pulpicie pojawi się okno gry. W razie potrzeby klawiszami alt+tab można aktywować kursor w oknie gry. Naciśnijcie przycisk Ustawienia - “настройки”.
  4. Należy ustawić rozdzielczość swojego ekranu.
  5. Nacisnąć przycisk Zastosuj - “Применить”.
  6. Należy dostosować sterowanie, dźwięk, a następnie wyjść z gry, aby ustawienia zostały zapisane. 

Ważne!

  • Jeżeli gracie w najnowszą wersję, tj. z Fixem Finalnym, to nie naciskajcie w menu klawiszy F1-F4 (są to pozostałości po wbudowanym spawnerze, który został usunięty, ich naciśnięcie powoduje wylot do pulpitu).

Zmiana języka: 

  • Zmiana języka w konfiguratorze spowoduje odpalenie moda w tejże wersji językowej. Należy ustawić opcje, zaaplikować je, a następnie zmienić język w konfiguratorze z powrotem na rosyjski i dopiero włączyć grę.

Instalacja spolszczenia:

  • Instrukcja instalacji spolszczenia jest dość obszerna, ponieważ mamy możliwość gry z:
    -  rosyjskim dubbingiem i polskimi napisami,
    angielskim dubbingiem i polskimi napisami,
    polskim dubbingiem i polskimi napisami.
  • Instrukcja, jak i objaśnienie poszczególnych opcji konfiguratora są zawarte w paczce ze spolszczeniem. Wstawianie ich tutaj zabrałoby zdecydowanie za dużo miejsca. W razie problemów z instalacją spolszczenia piszcie w temacie moda   
  • Aby spolszczenie działało w 100% poprawnie, wymagana jest NOWA GRA.
  • Jeżeli ktoś jest aktualnie w trakcie przechodzenia moda, to sugerujemy dokończenie go na posiadanym dotychczas spolszczeniu (v1.2 lub v1.3) - oczywiście można wrzucić finalne spolszczenie na stare, ale wtedy będą widoczne jedynie zmiany w dialogach, opisach misji itd., które na osi czasu moda/fabularnie są dopiero przed Wami. 

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Dodatkowe oprogramowanie - zainstaluj, jeśli nie masz na komputerze tych wersji (paczka jest potrzebna w razie problemów z uruchomieniem moda i komunikatach z błędami z bibliotekami .dll dotyczącymi VC++, OpenAL i DirectX).

  • GoogleDrive - [KLIK]

Finalny Fix: 

Finalna wersja spolszczenia:

  • Nasz Serwer - [KLIK]
  • Link zapasowy (MEGA) - [KLIK]

Autor/rzy spolszczenia moda NIE WYRAŻA/JĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

Spolszczenie finalne zawiera wszystkie zmiany, które wnosiły poprzednie wersje. W finałowej wersji zostały dodane przetłumaczone notatki oraz przerobione dialogi z Rusznikarzem, a także poprawione inne pomniejsze błędy znalezione przez .

Wielkie podziękowania należą się wszystkim osobom, które pomogły znaleźć błędy, braki i drobne rzeczy, które wymagały poprawy.

Szczególne podziękowania dla  za poprawki w skryptach oraz  za pomoc, jeśli chodzi o “warstwę graficzną” moda i pomoc w wychwyceniu innych pomniejszych drobnostek.

Źródła:  8706673813840-2160-Deluxenl.png.d526855a2851226c6eca81cb23e6e66e.png.5955675a31fb788071031bbeaed28218.png  ejFj9IA.jpg.d6d0765d667aca089b4b7fdce7363045.jpg  logo.png.f2e926be0f4279d73eea24661a04576d.png.a1ab2a239bd61378f0cae5750c763486.png

 

Początek gry:

 

Także z : http://synthira.ru/load/s_t_a_l_k_e_r/ten_chernobylja_mody/ogsr_mod/19-1-0-6109

Pobrane, odpalone, zagrane:

4 polubienia

Mechanik z Odessy - miasto czy organizacja?  :

2 polubienia

Świeży fix:  Yadi.sk
Spis zmian:

Spoiler

Tutorial na przeciążenie pojawia się przy pierwszym przeciążeniu, a nie przy nowej grze. Aczkolwiek wylotu z powodu niego przy początkowym wideo nie powinno być.
Poprawiony wylot przy włączeniu silnika na niektórych kartach graficznych:
[21.08.19 12:16:35.031] !!Unhandled exception stack trace:
! Module: [D:\Games\OGSRmod\bin_x64\xrEngine.exe], AddrPC.Offset: [000000013F77720C], Fun: [CNvReader::MakeGPUCount()] + [52 byte(s)], File–>Line: [f:\ogsr-engine\ogsr_engine\xr_3da\nvgputransferee.cpp–>57]
Tryb pełnego okna włączony domyślnie przy pierwszym włączeniu gry.
Znowu włączony tryb pełnego przechwytywania klawiatury/myszy przez grę. Został wyłączony. Jeśli włączony - w grze blokowane są multimedialne klawisze na klawiaturze. Właściwie to przez to się wyłączyło go. Ale jak się okazało na konfiguracjach z wieloma monitorami, kiedy jest on wyłączony - mysz w pełni nie znika i jest widoczna na innych monitorach. W przyszłości zrobi się konfigurację konsolowej komendy.
Poprawiony model Stalina od ed_rez.

 

W/w fiks: https://drive.google.com/file/d/1buCFHUa3o1DpH0aPsU3m_4qpvsCLO3cZ/edit

1 polubienie

W skrócie - mod jest kompatybilny z OGSE 0.6.9.3 tak na 30 %, reszta jest nowa, inna jak dla mnie lepsza. 

1 polubienie

Fiks w/w: https://drive.google.com/file/d/126T-mkx-mWkQvTbThTM3X7iO48FbWR4O/view

Opis zmian:

Spoiler

Туториал на перегруз выдаётся при первом перегрузе, а не при НИ. Соотв. вылета из-за него при начальном ролике быть не должно.
Исправлен вылет при запуске движка на некоторых видеокартах:
[21.08.19 12:16:35.031] !!Unhandled exception stack trace:
! Module: [D:\Games\OGSRmod\bin_x64\xrEngine.exe], AddrPC.Offset: [000000013F77720C], Fun: [CNvReader::MakeGPUCount()] + [52 byte(s)], File–>Line: [f:\ogsr-engine\ogsr_engine\xr_3da\nvgputransferee.cpp–>57]
Полноэкранный режим включен по умолчанию при первом запуске игры.
Снова включен режим полного захвата клавиатуры/мыши игрой. Был выключен. Когда включен - при игре блокируются мультимедийные клавиши на клавиатуре. Собственно поэтому и отключался. Но как оказалось на многомониторных конфигурациях когда он выключен - мышь полностью не пропадает и видна на других мониторах. В будущем сделаю настройку консольной командой.
Исправленная модель Сталина от ed_rez
------------24.08.2019------------:
Поправлен диалог с информатором
Косметическое изменение в меню настроек графики - настройка под ограничителем фпс не перекрывает выпадающий список.
Сделано принудительное отключение r3_minmax_sm, чтобы фпс не дропался при долгой игре.
Поправлен вылет при манипуляциях с противогазами и костюмами в инвентаре.
Фикс диалога с Кульгавым (были перепутаны фразы)
Добавил в диалог с бандитом в ТД описание, где искать тайник с уникальной СВД
Исправленный файл иконок от ed_rez.
Осветлённая текстура миникарты.
------------27.08.2019------------:
Бюреры и прочие мутанты больше не должны раскидывать квестовые предметы. Документы в X-18, например.
Попытка исправить глюки со скрываемыми костями на оружиях после загрузки сейва со стволом в руках.
DOF не применяется, когда активен 3D-прицел.
Поправлен вылет при нажатии на Контакты в ПДА.
Поправлен баг в квесте Кульгавого.
Попытка убрать фризы/вылеты при ошибке “[CScriptPropertyEvaluatorWrapper::evaluate] Fatal Error in object …”.
Поправлены скроллы в окнах обыска и торговли. Теперь скроллбар должен появляться только когда в окне действительно много предметов. А то ранее скроллбар отображался постоянно, мог уезжать вниз и некоторым казалось, что предметы в окнах пропали/не отображаются.
Расширил регулировку плотности травы консольной командой r__detail_density до [1, 0.6]. В настройках графики в меню сделал лимит до 0.1, чтоб не выкручивали на самый максимум, ведь трава адово сажает фпс. 0.1 за глаза достаточно, даже слишком.
Текстуры камней от ed_rez.
Пличко, Пуле, Черепу и многим другим прописаны правильные секции оружия. (ранее им были прописаны кривые секции, фикс сработает с НИ).
Фикс, чтоб Чухан спавнился в любом случае.
Поправлен диалог с Захарычем о Болтуне.
Поправлены полосы на стенах во время дождя при включенном намокании.
Поправлена текстура патронов у Тоз-34 охотника.
Поправлен прицел ПСО у СВД.
Поправлен вылет при манипуляциях с ремкомплектом.
Поправлена метка в задании “Принести украденные у бармена документы Борову”
Поправлен диалог о Громобое (который теперь сделан на базе СКС), так же теперь к нему выдаются подходящие патроны.
 

 

1 polubienie

Strefa nie tylko zabiera ale też wie jak zadbać o tych którzy są w jej rękach i zachowali człowieczeństwo:

4 polubienia

Klondajk artefaktów w Mieście 32:

Klucz, lokalizacja, wygląd sfery do której wystarczy wejść z kluczem który jest w Podziemnej Kolei:

p.s.  zalecany twardy zapis przed wejściem w sferę gdyż artefakty jakie są w tzw. Klondajku są losowe i za każdym razem inne - wybrać zestaw jaki wam najbardziej odpowiada:

Spoiler

 

1 polubienie

Koniec i alternatywa: albo wolna gra albo nuklearna zima:

2 polubienia

Bagna:

Spoiler

 

 

1 polubienie

Do prawidłowego uruchomienia tego moda, trzeba dograć na komputer jakiś ALoalinst.exe.

Co to jest i jak może wpłynąć na jego pracę przy innych modach i ogólne działanie?

 

Chodzi o Open AL, to jest jakiś programik/sterownik/interfejs czy coś odnośnie dźwięków w grach. Pewnie już masz zainstalowanego był np w Lost Alpha i pewnie w wielu innych rzeczach co instalowałeś na kompie.

 

@edit  O tu jakiś opisy mądre co to

https://openal.softonic.pl/

https://pclab.pl/art17707-10.html

1 polubienie

  Dzięki. Jeśli to jest dla koneserów muzyki, to i tak mnie to nie jest potrzebne. Moje bębenki w uszach dostały popalić dźwiękami wybuchów mniejszych i większych, liczonych na setki. Potwierdziły to badania audio i żaden ulepszacz nie pomoże. A jak może ruszę z modem, to doinstalować zawsze można.

Spawner: Spawner для OGSR and OGSE 0.6.9.3. Final v 1.7 (1.7 Mb)

http://synthira.ru/load/s_t_a_l_k_e_r/ten_chernobylja_mody/spawner_dlja_ogsr_and_ogse_0_6_9_3_final_v_1_7/19-1-0-6941

https://modsbase.com/ef4luxonia9i/spawner_for_ogsr_and_ogse_0.6.9.3_2.12_by_pahan7722_v1.7.rar.html

Spoiler

Spawner для STALKER OGSR and OGSE 0.6.9.3 Final за авторством Pahan7722.

Версия 1.7

Установка:
Копировать файлы из архива в папку с игрой.
Резервное сохранение заменяемых файлов игры обязательно!

ВАЖНО!

Не забудьте прочитать “Помощь” во всех менюшках, где такая кнопка есть , иначе существует вероятность поломки сохранений/вылета игры/иных проблем! Вы предупреждены!

Использование:

Во время игры в главном меню жмем следующие клавиши:
F1 Дополнительное спавн меню
F2 Основное спавн меню с предметами, и еще целой кучей функций!

Есть в меню на F2, но так же есть и на кнопках:
NUMPAD0 - Починить все снаряжение, находящееся в слотах.
NUMPAD5 - Вкл. Бесконечное здоровье, броня, патроны, выносливость.
NUMPAD6 - Откл. Бесконечное здоровье, броня, патроны, выносливость.

T - Телепорт на 5 метров вперёд
V - Получить Ниву
C - Получить Уаз
B - Получить Багги
U - Телепортироваться ко входу пещеры “Хозяина” в Мертвом Городе

(Помогает быстро найти пещеру, и также быстро слинять из нее )

Работоспособность проверялась на патче 2.12 + fix3(OGSE 0.6.9.3).И на версии OGSR v. 1.0.6 (с фиксом от 11.10.2019)

Основан на спавнере за авторством naxac.

Отдельное спасибо AGxx за идеи и помощь в разработке версии 1.6!

Приятной игры!

Изменения в 1.7:
-Добавил кнопку “Показать/Скрыть HUD”.
-Исправил баг, из-за которого происходил вылет при взятии квеста у Захарыча на самогонный аппарат.
-В спавн монстров добавил электро-химеру. В спавн НПС - сталкера-ветерана.
-Исправил баг, из-за которого происходил вылет при использовании детектора “Поиск”
-Сделал небольшую пересортировку в спавн-листах.
-Добавил в спавн-листы недостающие предметы:
-Целая куча оружия,
-Канистра с бензином(чтобы заправлять авто),
-Гитара Сидоровича.

-Мог забыть какие-нибудь предметы, пишите о них.
-Сделал бета версию сборника с анекдотами и саундтреками. Основная версия пока что в разработке.
-Советую читать “Помощь/Справку”, некоторые функции могут работать не так, как кажется.
-Отдельное спасибо тем, кто писал о багах и недоработках!

P.S. Планирую обновление 1.8 - есть ещё несколько идей.
Для тех у кого старые версии спавнера - установка с заменой всех файлов.

 

1 polubienie

Zakończono wsparcie dla tego moda, ostatniego patcha wypuszczono wczoraj, dodałem do tematu.

Choć w modzie mogą występować jeszcze różne mniejsze lub większe błędy da się go ukończyć i więcej patchy już ma nie powstać.

1 polubienie

O kurcze, że się będę mógł w Stalkerze przełączać z celownika optycznego na muszkę i szczerbinkę to nie myślałem.

Pograłem trochę, największy problem, że wersja angielska jest bardzo dziurawa, jeszcze brak opisów broni czy przedmiotów to mały pikuś ale brak dialogów tylko:

dialog_healer_1

dialog_healer_2

itp dyskwalifikuje tą wersję moda.

Także jak już coś to grać po rosyjsku albo w pierwotną wersję OGSE 2.0 Final po polsku.

1 polubienie

38 minut temu, kamil190 napisał:

co zmienia np. ten детальный рельеф

Szczegółowe wypukłości. Opcja powoduje uwypuklenie drobnych detali i chropowatości na obiektach.

38 minut temu, kamil190 napisał:

тональное отображение HDR

Mapowanie tonalne HDR. Umożliwia regulację kontrastu i szerokiego spektrum kolorów oraz jasności. Zbyt duża wartość spowoduje odrealnienie obrazu i charakterystyczne “świecenie tekstur”.

3 polubienia

Da się w to zagrać na statycznym ?