Jump to content
Sierioża

Тёмное Братство – Проклятые Зоной / Mroczne Bractwo - Przeklęta Strefa

Recommended Posts

header.jpeg

Tytuł oryginalny: Тёмное Братство – Проклятые Зоной
Tytuł polski: Mroczne Bractwo - Przeklęta Strefa

Deweloperzy: Artem „-GAS-” Gromych 
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Premiera: 15 sierpnia 2017

Fabuła: Akcja gry toczy się w roku 2013, a główny bohater jest... mutantem, a dokładniej - obiektem doświadczeń Świadomości Z. Od czasu zniszczenia instalacji laboratoryjnych ukrywał się pod ziemią, w szybach Mrocznego Parowu, w towarzystwie podobnych sobie. Historia rozpoczyna się podczas jego pierwszej wyprawy na powierzchnię, kiedy to staje się świadkiem niesamowitych wydarzeń...

Podczas gry spotkać mamy mnóstwo nowych postaci, ale także starych znajomych z innych modów oraz oryginalnej trylogii. Autor opisuje swoje dzieło także dwoma kluczowymi słowami, mającymi przypisywać go do konkretnego gatunku i dać nam ogląd na to, z jakim nastawieniem warto zasiąść przed ekranem - są to "dramat" oraz "mistyka".

 

Screeny:

Spoiler

1.jpeg2.jpeg3.jpeg4.jpeg5.jpeg6.jpeg7.jpeg8.jpeg9.jpeg10.jpeg

 

Film:

Spoiler

 

 

Dodatkowe informacje:

Spoiler

- przy tworzeniu moda autor inspirował się dokonaniami Zaurusa, dlatego w modzie jest mnóstwo odniesień do jego pracy;

- to drugi projekt tego autora; podobno wziął sobie do serca rady oraz uwagi i tym razem postarał się bardziej...;

- w modzie znajduje się nowy system reputacji opracowany przed autora;

- postacie i ich charaktery zainspirowane są istniejącymi ludźmi - dzięki temu podobno są naprawdę autentyczni;

- gra zajmuje 25-30 godzin;

- zaimplementowany system wyborów moralnych i kilka zakończeń - tylko tacy NAPRAWDĘ dobrzy i uczciwi będą mieli okazję zobaczyć to NAPRAWDĘ dobre

- poprzednim modem autora o którym mowa jest Historia Snajpera - 

 

 

Linki do pobrania:

Spoiler

Yandex: https://yadi.sk/d/yd9uTPgA3LzzSw

Torrent: https://yadi.sk/d/f-cwijWj3M35tW

Fix 1 (poprawa błędów GRC): https://yadi.sk/d/T6ONBRKP3M3AJC

Fix 2 (poprawka na okno dialogowe): https://yadi.sk/d/jZAufhXu3M4HuF

Fix 3 (poprawka handelu i dodany śpiwór): https://yadi.sk/d/hvmBNJAP3MB7CG

Fix 4 (na rozmowę z Witalijem o Ognistej kuli):https://yadi.sk/d/a2nXxtoR3M7Q2b

 

Repack od Serega_Lus (torrent): http://rgho.st/8yFpQ9gLy (zawiera 2 pierwsze fixy, kolejne fixy należy zainstalować z powyższych linków)

Inne hostingi: pisać, jeśli potrzeba

Instrukcja instalacji:

Spoiler

- Cień Czarnobyla 1.0004

- Rozpakowujemy archiwum

- Wrzucamy gamedatę do głównego katalogu

- Gramy!

 

Temat na ap-pro.ru: http://ap-pro.ru/forum/59-90261-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W temacie moda się kotłuje, ludzie grają, fixy powstają. Staram się być w miarę na bieżąco. Jak temat moda na ap-pro przycichnie i kilka osób przejdzie go bez większych problemów, pomyślę nad uploadem paczki w jednym linku.

Chyba, że będziemy mieć moda w nosie, wtedy zostanie tak jak jest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpaliłem tego moda z ciekawości, akcja zaczyna się na kordonie i jak zwykle cieniutko u nas :). Na podstawkę pl nie ma co instalować bo mod się nie uruchamia, najlepiej pobrać repacka i wszystko się ładnie zainstaluje ( chociaż proces instalacji na czuja :rolleyes: bo napisy w robaczkach ), na stronie moda wskazówka żeby rozpocząć grę tylko na pełnym dynamicznym oświetleniu. Mod odpalony na słabym kompie i trzeba było zjechać z wodotryskami do niskich z poprawkami w ustawieniach zaawansowanych a i tak wygląda dobrze.

Początek rozgrywki i zawartość plecaka.

ss_mkk7_08-23-17_13-21-54_(l01_escape).thumb.jpg.ad415ebf901761c10133b137f8a8b73c.jpg

ss_mkk7_08-23-17_13-22-59_(l01_escape).thumb.jpg.52a2fac3d102d0913350b1e762dd8b64.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro ktoś zaczął, to:

- nie wstawiłem wszystkich fixów, bo czekam na jakiś jeden, finalny; jeśli coś nie działa, to zapewne kwestia dogrania właściwego ze strony moda na ap-pro;

- jest poprawka na odpalenie gry na statycznym oświetleniu, ale też jej nie wstawiam, bo ma tendencję do wysypywania gry, pewnie autor to poprawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autor twierdzi że na statyku trochę pobiegał po kordonie i było Ok, poczekamy zobaczymy. Pewnie trochę pogram i zobaczę co to za cudo, jak trochę się rozeznam w modzie to coś napiszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kordon wygląda po staremu ale w jesiennej oprawie graficznej ( to nas czeka niedługo ;)), ale są panienki.

ss_mkk7_08-24-17_12-55-02_(l01_escape).thumb.jpg.92bfef4a79fc1664e0664d94d0f670ca.jpg

Zadań puki co niewiele a już przy pierwszym od Sidora w którym mamy uwolnić handlarza z posterunku obstawionego tym razem przez NATO jest dość ciężko, mimo posiadanego kałaszka w starciu z żołdakami w berylach i dobra bronią czarno to widzę.

ss_mkk7_08-25-17_09-35-27_(l01_escape).thumb.jpg.ed1e2a335205df165b5cd7c0c8872e89.jpg

Jakieś błędy w tym co widać a co zbieramy. Na podłodze leży beryl a w opisie i później w plecaku zwykła kurtka.

ss_mkk7_08-25-17_09-37-30_(l01_escape).thumb.jpg.280a44779253c331e4b8a8e800625a4a.jpg

Pogram dalej to zobaczę, ogólnie dobrze się zapowiada chociaż bez takich nowinek jak w Złotej Kuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś chyba nie za bardzo ten mod. Ocena 2,6/5 na Ap-pro jest bardzo niska. Szkoda, nieźle się zapowiadał. 

Przykładowo - Solianka 2016 - 4.0/5, a Złota Kula - 4.1/5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie dotarłem do Baru, puki co zadań niewiele. Kilka na kordonie z jednorazowym przejściem na Bagna ( dużo po nich nie pobiegałem ). Broń warto zbierać dla siebie i ewentualnie chomikować ( na kordonie zakaz handlu nią, dopiero w barze można to sprzedać ). U Barmana jest już konkretny wybór wszelkiego dobra, dużo broni i nawet egzo ale bez możliwości biegania ( nie wiem jeszcze czy będą możliwe modyfikacje). Co do zadań to trzeba czytać dokładnie i znać miejsca bo nie ma podpowiedzi na mapie ( schowki po nieboszczykach są zaznaczane ale dziwnie przeważnie puste ), stopień trudności dość spory jak na początek, a handel w miarę dobrze zbalansowany. 

Pokręcę się po Barze i zobaczę co dalej.

Dobrą snajperkę dostaniemy już na Kordonie, przy wykonywaniu zadania na osłonę.

ss_mati_08-28-17_14-29-08_(l01_escape).thumb.jpg.2e8fce247a8f6555bdd2d1777311c5aa.jpg.

Sidor wylazł z bunkra w teren, trzeba go ratować z opresji.

ss_mati_08-28-17_14-16-25_(l01_escape).thumb.jpg.f5454049dafdcfb3fc9b89b51ce8d0a6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smox główną wadą moda jest to, że autor nie ma zbyt wiele doświadczenia i to niestety widać. Niemniej jak dla mnie warto go w wolnej chwili, nawet jako ciekawostkę ograć i samemu wyrobić sobie opinię. Kto wie, może za jakiś czas autor podciągnie sobie "skilla" i jego następny twór będzie genialny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, brak doświadczenia autora widać. Ciągnę fabułę dalej ( zadań pobocznych niewiele lub brak wcale ). W modzie przewija się większość postaci z Zewu Prypeci ( jedno z zadań to zebranie grupy Diektiarowa na spotkaniu ). Zdarzają się wyloty przy przejściach z lokacji na lokację, po odwiedzeniu Magazynów Wojskowych i zaliczeniu zadania wracamy na Agroprom ( tutaj standardowa pomoc przy obronie siedziby stalkerów bez konkretnego zaliczenia, a pomęczyć się trzeba bo żołdaków NATO tam sporo i są mocno odporni na ołów :)) do podziemi w poszukiwaniu grupy Striełoka który obiecuje pomoc za przysługę na Bagnach. Jest przejście z Agro na Bagna to będzie w miarę blisko a co dalej zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.08.2017 o 17:07, Sierioża napisał:

- nie wstawiłem wszystkich fixów, bo czekam na jakiś jeden, finalny; jeśli coś nie działa, to zapewne kwestia dogrania właściwego ze strony moda na ap-pro;

Żebym sam siebie musiał cytować...:shootself:

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Sierioża napisał:

Żebym sam siebie musiał cytować...:shootself:

Ale wiesz, że na fix finalny możesz się nie doczekać ;) równie dobrze te fixy mogą być ostatnie.

Pojawił się nowy fix to go dodałem, chyba po to zrobiłeś temat tego moda żeby nie latać po rosyjskich forach tylko mieć wszystko na miejscu, miałem czas, znalazłem i dodałem. Więc nie wiem po co to :shootself: Masz problem, że dodałem linki  :062:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie mam problemu. Temat jest krótki, raptem kilka postów, praktycznie nikt w moda nie gra. Kto się skusi, ten z uwagi na wersję językową i tak będzie zmuszony wejść na ap-pro i dociągnąć, jeśli potrzebuje czegoś, czego nie znajdzie na tym forum. Tym bardziej, że kilka postów wyżej ma o tym wzmiankę. Staram się traktować ludzi jak myślące istoty, którym nie zawsze trzeba podtykać wszystko pod nos.

Po drugie - dublujesz linki w swoim poście, dodajesz też do pierwszego. Robi się bajzel. Pojawią się kolejne fiksy, to też będziemy tak dziubać po jednym? A na końcu ktoś wpadnie na genialny pomysł: hej, może nie ma sensu wstawiać po sto linków; ściągnę te kilka megabajtów, spakuję i wrzucę jako fix finalny, zawierający poprzednie. Do tego nie potrzeba twórcy moda, tylko chwili refleksji i paru kliknięć.

I tak, wiem, że jestem nadgorliwy i wiem, że nikt się ze mną nie zgadza, dlatego z mojej strony EOT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dopiszcie jeszcze czy wgranie tych fixów wymaga nowej gry, jak na razie brak opcji snu więc kupno śpiworu to przydatna rzecz.

Mod jest dość skopany i są spore problemy na niektórych lokacjach z zapisami, na ATP to już w ogóle dramat bo quick save"y i stałe zapisy to wylot,  nawet auto save też wylot, trzeba przejść z marszu od Magazynów do Czerwonego Lasu. Na Bagnach pojawiły się dwa dodatkowe zadania poboczne, jedno to wyprawa do Czerwonego Lasu i to od jeźdźca apokalipsy :020: a na miejscu pojawia się drugi, po drodze brak dodatkowych zadań zostaje zbieranie artów jak są i potyczki z mutkami i pojawiającymi się NATO-wcami.

ss_mati_09-20-17_09-12-38_(marsh).thumb.jpg.f6253688ac32165be645a59712ed4d06.jpgss_mati_09-19-17_14-51-08_(red_forest).thumb.jpg.8f0e1259e1bf1e8c899d3b8f40b8310b.jpg

W głównym wątku fabuły nastąpiła nieoczekiwana zmiana ( są dwie opcje do wyboru ), o szczegółach nie piszę. Próbuję brnąć dalej z rozgrywką ale czasami to straszna nerwówa przez te zapisy.

 

Edited by mkk7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mkk7

Co do tego czy potrzeba nowej gry po wrzuceniu fixów to nie znalazłem jeszcze. I przy 70 stronach tematu nie chce mi się za bardzo szukać ;) Nie wiem, jeśli wrzucisz fixy to może zerknij do handlarza czy można jakiś śpiwór kupić albo zacznij nową grę na chwilę i zobacz czy z nim się nie startuje, bo jak znam rosyjskie mody to tam żadnego readme ani changeloga co i jak w patchach nie ma i nie będzie.

Co do fabuły to napisał, że rozwlókł ją po lokacjach wiec trzeba się nalatać za questami pewnie, a i tak się okaże, że za wiele ich nie ma.

Ps. ostatni post w temacie moda, gość się chwali, że przeszedł bez żadnego wylotu, i że ciekawy scenariusz. ;) Ilu graczy tyle wrażeń i stabilności działania.

A grasz na pełnym dynamicznym oświetleniu bo niby tego wymaga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na pełnym dynamicznym, był niby fix do statyki ale w fazie testów, może to winna słabszego kompa na którym gram w tego moda ale było by to dziwne bo na innych lokacjach wszystko działa stabilnie. Spróbuje wrzucić te fixy z kopią bezpieczeństwa i sprawdzę, od nowa już nie chciało by mi się zaczynać rozgrywki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy z nową grą to mi chodziło żeby tylko uruchomić jakby  się okazało, że sprzedawcy nie mają śpiwora. Żeby zerknąć na chwilę czy z nim nie zaczynamy albo czy jakiś pierwszy handlarz go nie ma do kupienia. Tak tylko do sprawdzenia jakby co. 

Jak słaby komp to też może go to pełne dynamiczne dobijać i co jakiś czas wylot. Ale to byś musiał mieć naprawdę chyba starocia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix dodany i nie wymaga gry od nowa, śpiwór pojawił się u handlarza ( brak opcji spania na łóżkach ).

ss_mati_09-20-17_12-27-51_(l01_escape).thumb.jpg.2b4d5ab536ed27ed95902e06bf937c4f.jpg

Na razie znowu zmiana akcji ( nie wracam na bagna ze znalezionym artem dla jeźdźca apokalipsy ) więc nie mam gdzie kupić śpiwora i z Czerwonego Lasu zasuwam do Szpitala. W modzie brak możliwości modernizacji broni i pancerzy jedynie naprawa. Schowki zaznaczane po przeszukaniu zwłok przeważnie puste, niektóre znane z podstawki pełne ( przejście do Limańska z Czerwonego Lasu w schowku Gaus ) a obok w wejściu do podziemi AS WaŁ z amunicją w BTR. Broni i amunicji pod dostatkiem.

ss_mati_09-20-17_13-52-39_(red_forest).thumb.jpg.e27d8850310eb28a37b40f7f9637b77f.jpg

Limańsk wymarły, po przejściu do Zapomnianej Wioski ( Obrzeże, Przedzonie ) też pusto oprócz kilku artów do zebrania i paru rzeczy szwenda się jedna postać bez konkretnego dialogu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabuła w modzie robi się coraz ciekawsza ( sporo zwrotów akcji ). Po dotarciu do Szpitala spotkanie z jeżdźcą  apokalipsy śmierć, krótka walka i GG zalicza teoretyczny zgon po czym ląduje na stalkerskim sądzie ostatecznym :), krótka debata sędziów i stwierdzenie że odsyłają nas z powrotem bo jeszcze dużo dobrego możemy zrobić.

ss_mati_09-21-17_12-34-44_(hospital).thumb.jpg.4b47ce95facb82da7645380a1d45515a.jpg

Spotkanie grupy Diektiariowa zorganizowane, jest muzyka są kozaki, kobiet brak :020:  ( jedno z zadań pobocznych ), dostajemy propozycję wyruszenia z nimi w głąb zony, odmawiamy gdyż mamy swoje cele do zrealizowania.

ss_mati_09-22-17_11-34-56_(l07_military).thumb.jpg.859060ee1a29800f01457fb900f22f9c.jpg

W trakcie rozgrywki dowiadujemy się że za wszystkim co złe stoi ugrupowanie Grzech ( zaskoczenie bo zawsze to był Monolit, ale Monolit w końcu oprzytomniał po użyciu artefaktu przywracającego pamięć :020:, jest neutralny i chętny do pomocy ). O ten art mamy poprosić przywódcy Monolitu i przynieść profesorowi na Jantarze w celu usprawnienia jego pamięci i pchnięcia fabuły dalej (w sumie zdobywamy dwa, jeden oddajemy drugi możemy zatrzymać a jest bardzo przydatny, jak zwykle trochę biegania z Jantaru na Radar i z powrotem ).

ss_mati_09-28-17_14-39-33_(l08_yantar).thumb.jpg.00cbd13650ce3c5528bc1d1bb185b0ac.jpg

W celu naświetlenia sytuacji o ugrupowaniu Grzech musimy udać się do labu X18 w Dolinie Mroku ( tu też trochę biegania tam i z powrotem ). Klucz miał mieć klient przy wejściu i jak zwykle nic za darmo, musimy sprowokować konflikt między Powinnością a Wolnością ale ze wskazaniem na wygraną Wolności :020: ( zadanie wydaje się skomplikowane ale w rzeczywistości dość łatwe i po części toczy się samoistnie ). Jak się jednak później okazuje klucza i tak nie otrzymujemy bo właściciel go zgubił, pozostaje powrót do Baru i tu po odpoczynku ( doba ) natykamy się z tyłu za Barem na dziwną postać która twierdzi że go posiada, po rozmowie i wyjaśnieniu w jakim celu jest nam potrzebny dostajemy go. 

Zanim udamy się do podziemi mamy zorganizować obronę wejścia do labu przed przewidywanym pojawieniem się grupy Grzech, w tym celu musimy spotkać się przywódcami Wolności, Powinności, Monolitu i Wojskowych w odpowiedniej kolejności ( znowu bieganie po lokacjach :) ), powstaje unia ugrupowań SGZ im. Striełka pod dowództwem majora Kierenskiego i obsadza Budynek i wejście do labu ( są tam też bandyci, ogólnie neutralni i nie biorący udziału w całej operacji ).

ss_mati_10-03-17_13-26-17_(l04_darkvalley).thumb.jpg.83299f28b2bc3381897fa6a65a58e518.jpg

Ogólnie teraz współpracujemy z ugrupowaniem Wschód które ma bazę na ATP, jest tam technik który jako jedyny stworzy nam unikalny pancerz ( potrzebujemy w tym celu dwóch konkretnych ), oraz przekonstruuje abakana, w modzie brak możliwości modyfikacji broni i pancerzy jedynie naprawa ( np. egzo kupione u Barmna nie posiada opcji biegania ).

ss_mati_10-04-17_14-03-05_(atp_for_test22).thumb.jpg.5c0497c207f0050b94d4ad0e517e5720.jpg

W labie tracimy świadomość i mamy wizje z przeszłości, po przebudzeniu tracimy wszystkie rzeczy, z rozmowy z pilnującym nas członkiem Grzechu wynika że mamy czekać na pojawienie się Biesa ( dużo wcześniej mamy z nim do czynienia jak z polecenia snajpera mamy go wywabić na otwarta przestrzeń i okazuje się że jest on telepatą związanym z Grzechem ).

ss_mati_10-03-17_13-42-11_(l04u_labx18).thumb.jpg.bdee8aaca7c8c472fe8eadc31329a36f.jpg

W wydostaniu z labu pomaga nam Fotograf ( chyba znowu ukłon w stronę tego moda :) ), otrzymujemy od niego pistolet i przenosi nas na górny poziom gdzie czekają na nas NATO-wcy ( trochę oszukałem i zostawiłem sobie wcześniej lepszy sprzęt w schowku, bo walka z nimi w sweterku i krzyżowym ogniu mija się z celem :D).

ss_mati_10-03-17_13-45-36_(l04u_labx18).thumb.jpg.fcee322695b736a4ede617e9708eaae8.jpg

Po wydostaniu na powierzchnię okazuje się że nasza ochrona została wybita przez Grzech, likwidujemy atakujących ( mają przerobione LR 300 na amunicje do Gausa ). Teraz udajemy się z powrotem na ATP poinformować o rezultatach naszej misji.

Naprodukowałem się chyba trochę chaotycznie :D, zobaczymy co dalej a mod zrobił się dość ciekawy i nawet kiedyś mógłby zostać przetłumaczony ( męczą tylko wyloty przy przejściach z lokacji na lokację i przy próbach zapisu w niektórych miejscach ), żeby cokolwiek zrobić na ATP muszę przejść na oświetlenie statyczne.

C.D nastąpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity