Skocz do zawartości

Meltdown i cała reszta, czyli czarna dziura.


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Meltdown i cała reszta, czyli czarna dziura. 

 

Po obejrzeniu poniższego materiału zdziwiłem się, bo jestem tylko szarym zjadaczem chleba i nic nadzwyczajnego nie mam na dyskach, a i tak mogę zapłacić za nieuczciwość firm. Każdy korzysta z upload w chmurach. Każdy ma jakieś dane, mniej lub bardziej istotne. Każdy myśli, że Defender czy / i antywirus za kilkadziesiąt złotych (kilka stów) ochroni nas - nic bardziej mylnego. Nawet nasze telefony- jak wynika z dostępnych informacji, nie są wolne od tej "niespodzianki". Zapraszam do obejrzenia i poczytania później w internecie - nie jestem programistą / informatykiem, więc ten materiał uważam za dość przystępny nawet laikom:

Spoiler

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak człowiek spisek w własnej osobie czyli ator. Może trochę wyjaśnienia:

  1. 63% to są dane z d...y i tylko clickbaitowy tytuł tego debila, są rzeczywiste testy: https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=KPTI-Retpoline-Combined-Ubuntu tutaj na trochę bardziej typowe zastosowania: https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=pre-pcid-kptiretpoline&num=3
  2. Problem dotyczy głównie operacji I/O czyli jak coś nie ma NVMe za 4$k to niech nie spodziewa się mega spadku bo go nie uświadczy. Problem dotyczy głównie serwerów gdzie operacji I/O jest masa.
  3. Intel nie zachował się najlepiej i wydaje mi się że ukrywanie niektórych informacji nie miało sensu. Natomiast sam fakt ukrycie błędów żeby poprawić Windowsa i Linux to jest normalna sprawa i chyba najlepsze rozwiązanie. Oczywiście powinno być to zrobione najszybciej jak to jest możliwe poprawione a informacje ujawniona. Otwarte źródła Linuxa i tak utrudniają robienie czegoś takiego i tym razem to wyszło.