Jump to content

Первые дни Зоны (Pierwsze dni Zony)


Recommended Posts

5a9c6274118a6197d0ea31aa5dd3e151.jpg

Tytuł oryginalny: Первые Дни Зоны
Platforma: Cień Czarnobyla
Autor: Andriej "DREYYY" Sobolew (Андрей Соболев)
Planowana data premiery: ?

Cel - stworzenie modyfikacji, w której wszyscy NPC oraz stworzenia będą wiedli własne, swobodne życie. Przemierzali lokacje, poszukiwali artefaktów itd., nie będąc jednocześnie przywiązanym do skryptów, czy fabuły. Mówiąc najprościej - odtworzyć "to samo A-life", ale z nową historią.


Cechy moda: 

Spoiler
  • Wprowadzono system „dzień-noc” u stalkerów. Za dnia przemierzają Strefę, a nocą szukają miejsca do snu. Wiedzą jak zbierać artefakty i łupy, a wszystko, co znajdą przechowywane jest w ich ekwipunku. - Zrealizowano
  • Wprowadzono system offline-Alife, czyli mutanty i stalkerzy mogą walczyć ze sobą lub zbierać łup pozostając poza zasięgiem wzroku gracza. - Zrealizowano
  • Dodano 14 nowych lokacji: Kordon (build 1935), Wysypisko (build 1935), Bagna (build 1935), Fabryka Rostok (build 1865), Zakład, Zalane laboratorium, Martwe Miasto, Magazyny Wojskowe (build 1865), Martwy las, Tajna droga, Sarkofag, Czarnobylska Elektrownia Jądrowa (build 1935), Generatory, Laboratorium wojskowe. - zrealizowano
  • Nowa grafika, broń, paczka z uzbrojeniem. - Zrealizowano
  • Nowe anomalie. - Zrealizowano
  • Całkowicie nowy spawn przedmiotów, skrzynek, schowków, stalkerów itd. Każde rozpoczęcie nowej gry, to nowy świat. - Zrealizowano
  • Nowa fabuła. - W trakcie rozwoju
  • Możliwość wyboru 4 frakcji - Stalkerzy, Bandyci, Wojskowi, Naukowcy. - Zrealizowano
  • Wprowadzono system poszukiwania dokumentów. - Zrealizowano.
  • Wprowadzono system craftingu broni. - Zrealizowano.
  • Wprowadzono system wymiany przedmiotów, mini-gry, zamówienia na artefakty i dokumenty. - W trakcie rozwoju

4c06f8f9d9806f6aecedc1c78cc1cde0.jpg  dcd13168baf451f5d83169397d83da57.jpg  e4a480e09017d76fc7f3758b760a3218.jpg

263f43a9f2746375b0a3ebf99b1c4472.jpg  38018842b3922f86cae6f3cddde59517.jpg  0cf41674e8486839ce45f540b5db0b27.jpg

ee33d7b5c391de297dda520698252380.jpg  6bd98eba9953e138b623331ae46f0596.jpg

Video: 

Spoiler

Nowa broń, przedmioty:

 

Gameplay:

 

Informacje autorstwa @Pancerniak:

Spoiler

O tym, że nieduża fabularna modyfikacja «Pierwsze dni Zony. Stworzenie we mgle» otrzyma pełną kontynuację było pewne już dawno. I jeśli działania poprzedniego moda rozgrywały się na jednej lokacji, to w nowym projekcie fabuła dotknie ponad dziesięć map. Autor moda postanowił zapisać i pomnożyć w grze buildowski styl dlatego też wszystkie terytoria są prototypami lokacji ze starych buildów Stalkera. W przeddzień pojawił się duży demonstracyjny materiał z przedstawieniem procesu w grze na lokacji Kordon. Pomimo standardowego podróżowania po okolicach została pokazana zasada działania licznika Geigera, który teraz będzie niezbędny dla wykrycia ognisk promieniowania. Ponadto anomalie w modzie są niewidoczne i niebezpieczne, a więc gracz będzie również potrzebował detektora anomalii.

Jednak główną cechą moda stanie się ulepszony system symulacji życia. Stalkerzy od teraz swobodnie badają terytoria, a wieczorem wracają do obozu lub zatrzymują się w innym, odpowiednim miejscu. Gra może poprowadzić stalkera z Kordonu do Baru, co zapewnia dynamikę wydarzeń i generuje wiele ciekawych sytuacji. Zwłaszcza gdy w rezultacie pracy symulacji spotkają się wrogie frakcje. To samo tyczy się i mutantów, które teraz także żyją swoim własnym życiem i nie są przywiązane do pewnych punktów siedliskowych. Warto zwrócić uwagę na to, że symulacja działa nie tylko na tej lokacji, gdzie znajduje się gracz.

Fabuła modyfikacji będzie zbudowana na poszukiwaniu informacji. Główny bohater ma nienarzucający się cel - dotrzeć na północ Zony. Przemieszczając się z lokacji, do lokacji napotka różne przeszkody takie jak Mózgozwęglacz, członkowie ugrupowania Monolit i inne niebezpieczeństwa. Z pomocą znalezionych dokumentów i sprzętu gracz będzie mógł kontynuować podróż. Jednocześnie system symulacji życia w trakcie fabuły będzie działał całkowicie niezależnie od gracza. Zdarzają się przypadki, kiedy konkretne zadania protagonisty może wypełnić jakiś NPC. Tutaj od razu przypomina się wstępna koncepcja S.T.A.L.K.E.R.-a z poszukiwaniem siedmiu części informacji, w której jakiś losowy Stalker mógł stać się konkurencją dla gracza. Jak to wszystko będzie funkcjonować, dowiemy się po wydaniu produkcji. 

Źródło: appro.jpg

  • Dodatnia 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

10 minut gameplay'a: 

Celem demonstracji był ulepszony system symulacji życia: stalkerzy wędrują teraz swobodnie w miejscu, zbierają artefakty i walczą z mutantami, a gracz może wpaść w kłopoty w zupełnie przypadkowych miejscach. Nagranie zostało sfilmowane w okolicach buildowskiego Wysypiska. Autor moda mówi, że nie przywraca koncepcji „samego Stalkera”, ale raczej wykorzystuje odpowiednie zasoby ze starych wersji gry, aby osiągnąć cele projektu.

 

  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Pojawiły się dwa nowe wideo z rozgrywki z nowej części modyfikacji «Pierwsze dni Strefy».

Jak informuje autor, w modzie będzie dostępne przejście gry 4 różnymi frakcjami: Stalkerzy, Bandyci, Wojskowi i Naukowcy. Każda z nich będzie miała swoje poboczne zadania i główną fabułę. Imię głównego bohatera będzie generowane losowo.
Wyłączono handel i usunięto handlarzy z gry. W grze pojawił się barter, zamówienia na artefakty, lootbox'y i tworzenie broni.

Obecnie połączono razem 10 lokacji. Zrobiono losową generację wszystkich żywych stworzeń w Strefie, schowków, anomalii i dynamicznych obiektów i skrzynek.

Z każdym nowym startem - wszystko będzie generowane od nowa, w losowej kombinacji. Oczywiście planowany jest rozbudowany system symulacji życia.

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Moda przeniesiono na silnik OGSR co wpłynęło na różne rzeczy, np:

- obsługa DX11,

- nowa paczka broni w stylu z Zewu Prypeci, z nowymi animacjami,

- zmiana modeli rąk przy zmianie kombinezonów,

- nowa pogoda,

- w przyszłości prawdopodobnie zmieniony hud,

- po śmierci przeciwnika całe jego wyposażenie wypada z postaci (tom3kb: widać to na poniższych filmikach, nie wiem czy dobry pomysł, przy trupie wala się kupka śmieci, a my celujemy co chcemy zabrać. Już chyba wygodniejsze jest standardowe okienko. No i ciekawe jak z wydajnością jak tyle śmieci co chwile będzie walać się na lokacji.

 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Wideo:

Animacje:

Spoiler

 

 

Próba zrobienia AK z buildu 1154:

Spoiler

 

 

Test geometri lev01 (brak drzew i krzaków, jakość draft, inspiracja buildem 1154):

Spoiler

 

 

Druga wersja lokacji. Zmian wiele. Jakość draft:

Spoiler

 

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Agrael changed the title to Pierwsze dni Zony
  • Meta changed the title to Первые дни Зоны (Pierwsze dni Zony)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity