Jump to content

Kolejność modowania w gamedata


Jared95

Recommended Posts

Wie ktoś gdzie w modzie do Stalkera - Misery, mam zmienić w plikach, żeby nie ginąć po jednym strzale? Wiem że damages.ltx lub actor.ltx ale nie wiem czy:

- w podstawowym gamedata (z folderu Zewu Prypeci);

- gamedata z misery 2.1.1;

- gamedata z misery z klasą, np. recon w podfolderze bodajże class_diversity.

 

Pytanie więc sprowadza się do tego, która z "gamedat" ładuje się jako ostania, żebym mógł dokonując zmian w jednej, widzieć w grze zmiany w ogóle :) Widzę, że weapons.ltx działa z gamedatą z folderu misery, ale w przypadku edytowania tamże actor.ltx czy damages.ltx nie widzę zmian.

Będę wdzięczny za pomoc, bo na razie mnie rozbraja poziom trudności.

Link to comment
Share on other sites

Odpuść sobie grzebanie w plikach obrażeń. Jest to o wiele bardziej skomplikowane niż ci się wydaje. Same wartości w modach Misero-podobnych są mocno spartolone. Nie brakuje też błędów w liczeniu obrażeń przez silnik gry więc nawet poprawienie wartości w configach nie wystarczy.

Jeżeli chcesz sobie pograć w Zew Prypeci to sprawdź sobie Real Fightera, w którym system obrażeń jest nieporównywalnie lepiej dopracowany.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.01.2021 o 14:02, Marcus_Polonus napisał:

Odpuść sobie grzebanie w plikach obrażeń. Jest to o wiele bardziej skomplikowane niż ci się wydaje. Same wartości w modach Misero-podobnych są mocno spartolone. Nie brakuje też błędów w liczeniu obrażeń przez silnik gry więc nawet poprawienie wartości w configach nie wystarczy.

Jeżeli chcesz sobie pograć w Zew Prypeci to sprawdź sobie Real Fightera, w którym system obrażeń jest nieporównywalnie lepiej dopracowany.

Dziękuję za odpowiedź, jednak jestem zdeterminowany, by się z tym spróbować. Wydaję mi się wręcz niewiarygodne, że pomimo moich zmian rezultat jest ten sam. Chciałbym chociaż pogrzebać w protektach pancerzy, by wyzwanie było choć jako-tako racjonalne. Umiem zmienić zadawane obrażenia; zależy mi tylko na tym, by moja postać wytrzymywała chociaż ze 3 strzały od przeciwników. Zew Prypeci skończyłem bodajże na weteranie (lub stalkerze?) i chcę wyzwania tylko odrobinę większego. Misery - pomijając ten aspekt - bardzo mi się podoba, choć i w cenach muszę dokonać zmian, bo 16000 rubli za racje żywnościowe wydaje mi się przesadą :)

Link to comment
Share on other sites

Nie zrobisz tego. Fachowców znających się obrażeniach jest tak naprawdę tylko kilku na całe community stalkera (w tym, nie chwaląc się, JA).

Pancerze i odporność to system naczyń połączonych. Delikatna zmiana jednej wartości z reguły nic nie daje i tego nie poprawisz w Mizerii w jeden wieczór (może... rok?).

Jeżeli NAPRAWDĘ chcesz coś kombinować to w folderach samego moda dla każdej postaci zmniejsz mnożniki obrażeń actora. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić to zmień poziom trudności na najłatwiejszy, a potem wywal całego moda do kosza.

Edited by Marcus_Polonus
Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.01.2021 o 14:14, vidkunsen napisał:

Jared95 - odpuść sobie gmeranie w plikach, zgraj z trainerem, dobierz sobie jakiś.

Z miłą chęcią, ale pod misery 2.1.1 jest ciężko znaleźć, a ja aż tak nie znam cheat engine, żeby samemu tworzyć trainery.

 

W dniu 13.01.2021 o 14:15, Marcus_Polonus napisał:

Nie zrobisz tego. Fachowców znających się obrażeniach jest tak naprawdę tylko kilku na całe community stalkera (w tym, nie chwaląc się, JA).

Pancerze i odporność to system naczyń połączonych. Delikatna zmiana jednej wartości z reguły nic nie daje i tego nie poprawisz w Mizerii w jeden wieczór (może... rok?).

Jeżeli NAPRAWDĘ chcesz coś kombinować to w folderach samego moda dla każdej postaci zmniejsz mnożniki obrażeń actora. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić to zmień poziom trudności na najłatwiejszy, a potem wywal całego moda do kosza.

I tu jest problem - Misery ma poziomy trudności przy instalacji: rookie, normal i dark mode. Sęk w tym, że nijak ma się to do standardowych: nowicjusz, stalker itd., bo wartości w actor.ltx i damage.ltx są te same dla nich wszystkich. No i dochodzi kwestia wyboru klasy, które mają osobne pliki actor.ltx (assault, recon, sniper). Nie wiem, które edytować, bo mam do wyboru:

a). C:\Program Files (x86)\GSC World Publishing\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\configs\creatures\actor.ltx

b). C:\Program Files (x86)\GSC World Publishing\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\class_diversity\recon\gamedata\configs\creatures\actor.ltx

c). C:\Program Files (x86)\GSC World Publishing\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\MISERY_v2.2\data\gamedata\configs\creatures\actor.ltx

d.) C:\Program Files (x86)\GSC World Publishing\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\MISERY_v2.2\data\gamedata\class_diversity\recon\gamedata\configs\creatures\actor.ltx

 

Ponadto rookie nie działa u mnie - czytałem changelog i nie ma żadnych zmian w stosunku do normalnego misery. Gdyby działało to dawno bym to odpalił i nie zawracał Wam głowy :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.01.2021 o 14:29, Marcus_Polonus napisał:

Pisałem - Mizeria ma strasznie spartolone pliki więcej zachodu z tym niż pożytku.

Pliki dobre wskazałeś i właśnie musisz w actorze zmienić odporność na obrażenia.

Dziękuję, Marcus_Polonius - oficjalnie więc daję spokój, bo przez ostatnie dni robiłem wszystkie możliwe akrobację z nimi. Musi być więc jakiś plik ponad pliki mający wpływ na odporności. Pobawię się z cheat engine; może ktoś wymyślił sposób na zmniejszenie dmg i go sobie pożyczę :) W każdym razie dzięki i wszystkiego dobrego!

Link to comment
Share on other sites

A i jeszcze na odchodne powiem szczerze, że jestem zaskoczony. Modowałem już Warquest czy Divine n Conquer i nigdy jeszcze nie spotkałem się z taką nieprzejrzystością jak w Misery. Szkoda że nie ma tu żadnego z twórców, by rzucił nieco światła na tę sprawę. Mod świetny, ale niektóre jego założenia są koszmarne. Jak to miał być jakiś "soulslike" z wymagającym, ale satysfakcjonującym gameplayem, to poszło to w złą stronę.

W dniu 13.01.2021 o 14:38, Marcus_Polonus napisał:

Nie ma czegoś takiego jak plik ponad pliki - po prostu pewnie zmieniłeś złą daną albo zmieniłeś za słabo i w efekcie nie widać różnicy.

Zmieniałem wszystkie dostępne actor.ltx i damage.ltx - być może w jakimś pliku jest jeszcze inna zmienna odpowiadająca za dmg. Zastanawiam się, czy nie chodzi o zmienną z celnością, ale widzę że ustawiona jest na max 0.50, więc powinno być dobrze. Bronie mają racjonalny hit_power, więc nie mam pomysłu w czym problem jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.01.2021 o 14:46, Marcus_Polonus napisał:

Podaj co żeś wpisał. Jeżeli dotykałeś damage.ltx to jest szansa, żeś wyłączyć działanie kamizelek kuloodpornych. XD
Ten plik nie odpowiada za obrażenia wbrew nazwie.

W damages.ltx są te rodzaje pancerzy itd. Wszystkie albo zmniejszyłem albo zwiększyłem i potem sprawdzałem w grze np. "bip01_pelvis  = 1.0 0.4" na "bip01_pelvis  = 1.0 -0.4" lub na "bip01_pelvis  = 1.0 1.4". Sprawdzałem różne kombinacje - najczęściej ze zbroją exo, bo mam item spawner i mogłem ją sobie szybko "wyczarować" :P Najczęściej więc grzebałem w [actor_body_damage_exo]

Link to comment
Share on other sites

No i masz odpowiedź! Wiesz co żeś zmienił? Absolutnie NIC!

 

Wejdź sobie do actor.ltx i znajdź sekcję [actor_damage]. Powinieneś mieć tam całą listę kości modelu postaci, np.:
 

default                                  = 1.0, -1, 1.0

bip01_pelvis                             = 1.0, 10, 1.0
bip01_spine                              = 1.0, 10, 1.0
bip01_spine1                             = 1.0, 0, 1.0
bip01_spine2                             = 1.0, 0, 1.0
bip01_neck                               = 1.0, 0, 1.0
bip01_head                               = 1.0, 0, 1.0
eyelid_1                                 = 1.0, 0, 1.0
eye_left                                 = 1.0, 0, 1.0
eye_right                                = 1.0, 0, 1.0
jaw_1                                    = 1.0, 0, 1.0

bip01_l_clavicle                         = 1.0, 4, 1.0
bip01_l_upperarm                         = 1.0, 4, 1.0
bip01_l_forearm                          = 1.0, 4, 1.0
bip01_l_hand                             = 1.0, 4, 3.0
bip01_l_finger0                          = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger01                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger02                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger1                          = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger11                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger12                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger2                          = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger21                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger22                         = 0.0, 4, 0.0

bip01_r_clavicle                         = 1.0, 2, 1.0
bip01_r_upperarm                         = 1.0, 2, 1.0
bip01_r_forearm                          = 1.0, 2, 1.0
bip01_r_hand                             = 1.0, 2, 1.0
bip01_r_finger0                          = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger01                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger02                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger1                          = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger11                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger12                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger2                          = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger21                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger22                         = 0.0, 2, 0.0

bip01_l_thigh                            = 1.0, 8, 1.0
bip01_l_calf                             = 1.0, 8, 1.0
bip01_l_foot                             = 1.0, 8, 1.0
bip01_l_toe0                             = 1.0, 8, 1.0
bip01_r_thigh                            = 1.0, 6, 1.0
bip01_r_calf                             = 1.0, 6, 1.0
bip01_r_foot                             = 1.0, 6, 1.0
bip01_r_toe0                             = 1.0, 6, 1.0

Zmieniasz tylko PIERWSZĄ z wartości w każdej kolejnej kości, resztę zostaw. Te co masz w Mizerii podziel sobie przez 3 lub 4 i taką wpisz, np. 1.0 zmień na 0.33

Edited by Marcus_Polonus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.