Skocz do zawartości

Kolejność modowania w gamedata


Jared95

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktoś gdzie w modzie do Stalkera - Misery, mam zmienić w plikach, żeby nie ginąć po jednym strzale? Wiem że damages.ltx lub actor.ltx ale nie wiem czy:

- w podstawowym gamedata (z folderu Zewu Prypeci);

- gamedata z misery 2.1.1;

- gamedata z misery z klasą, np. recon w podfolderze bodajże class_diversity.

 

Pytanie więc sprowadza się do tego, która z "gamedat" ładuje się jako ostania, żebym mógł dokonując zmian w jednej, widzieć w grze zmiany w ogóle :) Widzę, że weapons.ltx działa z gamedatą z folderu misery, ale w przypadku edytowania tamże actor.ltx czy damages.ltx nie widzę zmian.

Będę wdzięczny za pomoc, bo na razie mnie rozbraja poziom trudności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie grzebanie w plikach obrażeń. Jest to o wiele bardziej skomplikowane niż ci się wydaje. Same wartości w modach Misero-podobnych są mocno spartolone. Nie brakuje też błędów w liczeniu obrażeń przez silnik gry więc nawet poprawienie wartości w configach nie wystarczy.

Jeżeli chcesz sobie pograć w Zew Prypeci to sprawdź sobie Real Fightera, w którym system obrażeń jest nieporównywalnie lepiej dopracowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2021 o 14:02, Marcus_Polonus napisał:

Odpuść sobie grzebanie w plikach obrażeń. Jest to o wiele bardziej skomplikowane niż ci się wydaje. Same wartości w modach Misero-podobnych są mocno spartolone. Nie brakuje też błędów w liczeniu obrażeń przez silnik gry więc nawet poprawienie wartości w configach nie wystarczy.

Jeżeli chcesz sobie pograć w Zew Prypeci to sprawdź sobie Real Fightera, w którym system obrażeń jest nieporównywalnie lepiej dopracowany.

Dziękuję za odpowiedź, jednak jestem zdeterminowany, by się z tym spróbować. Wydaję mi się wręcz niewiarygodne, że pomimo moich zmian rezultat jest ten sam. Chciałbym chociaż pogrzebać w protektach pancerzy, by wyzwanie było choć jako-tako racjonalne. Umiem zmienić zadawane obrażenia; zależy mi tylko na tym, by moja postać wytrzymywała chociaż ze 3 strzały od przeciwników. Zew Prypeci skończyłem bodajże na weteranie (lub stalkerze?) i chcę wyzwania tylko odrobinę większego. Misery - pomijając ten aspekt - bardzo mi się podoba, choć i w cenach muszę dokonać zmian, bo 16000 rubli za racje żywnościowe wydaje mi się przesadą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobisz tego. Fachowców znających się obrażeniach jest tak naprawdę tylko kilku na całe community stalkera (w tym, nie chwaląc się, JA).

Pancerze i odporność to system naczyń połączonych. Delikatna zmiana jednej wartości z reguły nic nie daje i tego nie poprawisz w Mizerii w jeden wieczór (może... rok?).

Jeżeli NAPRAWDĘ chcesz coś kombinować to w folderach samego moda dla każdej postaci zmniejsz mnożniki obrażeń actora. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić to zmień poziom trudności na najłatwiejszy, a potem wywal całego moda do kosza.

Edytowane przez Marcus_Polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2021 o 14:14, vidkunsen napisał:

Jared95 - odpuść sobie gmeranie w plikach, zgraj z trainerem, dobierz sobie jakiś.

Z miłą chęcią, ale pod misery 2.1.1 jest ciężko znaleźć, a ja aż tak nie znam cheat engine, żeby samemu tworzyć trainery.

 

W dniu 13.01.2021 o 14:15, Marcus_Polonus napisał:

Nie zrobisz tego. Fachowców znających się obrażeniach jest tak naprawdę tylko kilku na całe community stalkera (w tym, nie chwaląc się, JA).

Pancerze i odporność to system naczyń połączonych. Delikatna zmiana jednej wartości z reguły nic nie daje i tego nie poprawisz w Mizerii w jeden wieczór (może... rok?).

Jeżeli NAPRAWDĘ chcesz coś kombinować to w folderach samego moda dla każdej postaci zmniejsz mnożniki obrażeń actora. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić to zmień poziom trudności na najłatwiejszy, a potem wywal całego moda do kosza.

I tu jest problem - Misery ma poziomy trudności przy instalacji: rookie, normal i dark mode. Sęk w tym, że nijak ma się to do standardowych: nowicjusz, stalker itd., bo wartości w actor.ltx i damage.ltx są te same dla nich wszystkich. No i dochodzi kwestia wyboru klasy, które mają osobne pliki actor.ltx (assault, recon, sniper). Nie wiem, które edytować, bo mam do wyboru:

a). C:\Program Files (x86)\GSC World Publishing\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\configs\creatures\actor.ltx

b). C:\Program Files (x86)\GSC World Publishing\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\class_diversity\recon\gamedata\configs\creatures\actor.ltx

c). C:\Program Files (x86)\GSC World Publishing\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\MISERY_v2.2\data\gamedata\configs\creatures\actor.ltx

d.) C:\Program Files (x86)\GSC World Publishing\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\MISERY_v2.2\data\gamedata\class_diversity\recon\gamedata\configs\creatures\actor.ltx

 

Ponadto rookie nie działa u mnie - czytałem changelog i nie ma żadnych zmian w stosunku do normalnego misery. Gdyby działało to dawno bym to odpalił i nie zawracał Wam głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2021 o 14:29, Marcus_Polonus napisał:

Pisałem - Mizeria ma strasznie spartolone pliki więcej zachodu z tym niż pożytku.

Pliki dobre wskazałeś i właśnie musisz w actorze zmienić odporność na obrażenia.

Dziękuję, Marcus_Polonius - oficjalnie więc daję spokój, bo przez ostatnie dni robiłem wszystkie możliwe akrobację z nimi. Musi być więc jakiś plik ponad pliki mający wpływ na odporności. Pobawię się z cheat engine; może ktoś wymyślił sposób na zmniejszenie dmg i go sobie pożyczę :) W każdym razie dzięki i wszystkiego dobrego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze na odchodne powiem szczerze, że jestem zaskoczony. Modowałem już Warquest czy Divine n Conquer i nigdy jeszcze nie spotkałem się z taką nieprzejrzystością jak w Misery. Szkoda że nie ma tu żadnego z twórców, by rzucił nieco światła na tę sprawę. Mod świetny, ale niektóre jego założenia są koszmarne. Jak to miał być jakiś "soulslike" z wymagającym, ale satysfakcjonującym gameplayem, to poszło to w złą stronę.

W dniu 13.01.2021 o 14:38, Marcus_Polonus napisał:

Nie ma czegoś takiego jak plik ponad pliki - po prostu pewnie zmieniłeś złą daną albo zmieniłeś za słabo i w efekcie nie widać różnicy.

Zmieniałem wszystkie dostępne actor.ltx i damage.ltx - być może w jakimś pliku jest jeszcze inna zmienna odpowiadająca za dmg. Zastanawiam się, czy nie chodzi o zmienną z celnością, ale widzę że ustawiona jest na max 0.50, więc powinno być dobrze. Bronie mają racjonalny hit_power, więc nie mam pomysłu w czym problem jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2021 o 14:46, Marcus_Polonus napisał:

Podaj co żeś wpisał. Jeżeli dotykałeś damage.ltx to jest szansa, żeś wyłączyć działanie kamizelek kuloodpornych. XD
Ten plik nie odpowiada za obrażenia wbrew nazwie.

W damages.ltx są te rodzaje pancerzy itd. Wszystkie albo zmniejszyłem albo zwiększyłem i potem sprawdzałem w grze np. "bip01_pelvis  = 1.0 0.4" na "bip01_pelvis  = 1.0 -0.4" lub na "bip01_pelvis  = 1.0 1.4". Sprawdzałem różne kombinacje - najczęściej ze zbroją exo, bo mam item spawner i mogłem ją sobie szybko "wyczarować" :P Najczęściej więc grzebałem w [actor_body_damage_exo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i masz odpowiedź! Wiesz co żeś zmienił? Absolutnie NIC!

 

Wejdź sobie do actor.ltx i znajdź sekcję [actor_damage]. Powinieneś mieć tam całą listę kości modelu postaci, np.:
 

default                                  = 1.0, -1, 1.0

bip01_pelvis                             = 1.0, 10, 1.0
bip01_spine                              = 1.0, 10, 1.0
bip01_spine1                             = 1.0, 0, 1.0
bip01_spine2                             = 1.0, 0, 1.0
bip01_neck                               = 1.0, 0, 1.0
bip01_head                               = 1.0, 0, 1.0
eyelid_1                                 = 1.0, 0, 1.0
eye_left                                 = 1.0, 0, 1.0
eye_right                                = 1.0, 0, 1.0
jaw_1                                    = 1.0, 0, 1.0

bip01_l_clavicle                         = 1.0, 4, 1.0
bip01_l_upperarm                         = 1.0, 4, 1.0
bip01_l_forearm                          = 1.0, 4, 1.0
bip01_l_hand                             = 1.0, 4, 3.0
bip01_l_finger0                          = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger01                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger02                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger1                          = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger11                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger12                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger2                          = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger21                         = 0.0, 4, 0.0
bip01_l_finger22                         = 0.0, 4, 0.0

bip01_r_clavicle                         = 1.0, 2, 1.0
bip01_r_upperarm                         = 1.0, 2, 1.0
bip01_r_forearm                          = 1.0, 2, 1.0
bip01_r_hand                             = 1.0, 2, 1.0
bip01_r_finger0                          = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger01                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger02                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger1                          = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger11                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger12                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger2                          = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger21                         = 0.0, 2, 0.0
bip01_r_finger22                         = 0.0, 2, 0.0

bip01_l_thigh                            = 1.0, 8, 1.0
bip01_l_calf                             = 1.0, 8, 1.0
bip01_l_foot                             = 1.0, 8, 1.0
bip01_l_toe0                             = 1.0, 8, 1.0
bip01_r_thigh                            = 1.0, 6, 1.0
bip01_r_calf                             = 1.0, 6, 1.0
bip01_r_foot                             = 1.0, 6, 1.0
bip01_r_toe0                             = 1.0, 6, 1.0

Zmieniasz tylko PIERWSZĄ z wartości w każdej kolejnej kości, resztę zostaw. Te co masz w Mizerii podziel sobie przez 3 lub 4 i taką wpisz, np. 1.0 zmień na 0.33

Edytowane przez Marcus_Polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.