Jump to content

Othello Mod


Agrael
 Share

Recommended Posts

gothic_othello.jpg

Platforma: Gothic I 
Autor: Othello
Data premiery: 26.12.2022 r. (Najnowsza wersja)


OPIS:

Spoiler

Othello Mod to modyfikacja do gry Gothic 1, która rozszerza tereny Kolonii Karnej oraz zmienia balans gry, przy czym zachowuje w 100% oryginalną fabułę.


Zmiany ogólne:

Spoiler

Wizualne:

Spoiler

-Zmieniona szata graficzna w postaci tekstur w wyższej rozdzielczości.
-Dodane animacje z drugiej części gry.
-Pusta część koloni została wypełniona przedmiotami, przeciwnikami oraz nowymi obiektami.
-Mapę powiększono o nowe lokalizacje.
-Część terenów została przebudowana.
-Obóz bractwa został kompletnie przebudowany.
-Ogólnie nowe modele przedmiotów, obiektów.
-Więcej różnych przedmiotów do znalezienia.

Balans:

Spoiler

-5 punktów nauki co poziom.
-Koszt umiejętności został dostosowany i zmieniony w większości do 5 punktów nauki.
-Umiejętności wymagają teraz atrybutów.
-Początkowa pula życia zwiększona z 40 pkt do 100.
-WSZYSTKIE skrzynie w grze posiadają zmienione przedmioty.
-Premia Maksymalnych punktów życia co poziom zmniejszona z 12 do 5 punktów.
-Nauka kosztuje teraz magiczną rude u nauczycieli.
-Nowe umiejętności jak: kowalstwo, łuczarstwo, alchemia.
-Przebudowa umiejętności: trofea na trzy poziomy.
-Możliwość przygotowania potraw oraz smażenia z opcją (wszystko).
-Maksymalny próg nauki atrybutów podniesiony z 100 do 200.
-Umiejętności walki (jednorącz, dwurącz, łuk, kusza) posiadają teraz dodatkowy 3 poziom.
-Zniesiono wymagania nauki walki: nauka kuszy nie wymaga umiejętności łuku
-Zniesiono wymagania nauki walki: nauka dwuręcznej nie wymaga umiejętności jednoręcznej.
-Wartość trafienia krytycznego zwiększono z 2x do 3x.
-Przebudowane całkowicie bronie (ich obrażenia oraz wymagania)
-Szanse na trafienie krytyczne można teraz zwiększyć nawet do 100% z różnych źródeł.
-Nauka kręgów posiada teraz mniejsze ograniczenia co do rozdziałów.
-Dodano nowy atrybut Inteligencja, która większa obrażenia czarów o 1 za każdy punkt.
-Runy są tylko dostępne przy tworzeniu, nie można kupić gotowych.
-Zmieniono statystyki szat dodano nowe szaty.
-Wybór gildii ma znaczenie jakimi runami będziemy mogli się posługiwać.
-Dodano kostury go gry.
-Dodano broń na zręczność jednoręczne.
-Odskok do tyłu podczas walki jest interpretowany jako unik (Gothic 2 mechanika).
-Możliwość ulepszania biżuterii.
-Przeciwnicy mają zmienione statystyki.
-NPC mogą od teraz trafiać krytycznie.
-20% ceny sprzedaży przedmiotów u kupców.
-Handlarze są nieśmiertelni.
-Sen przywraca zdrowie tylko w swoim łóżku.
-Żywność i mikstury przywracają punkty życia i many w %.
-Czary zadają większe obrażenia.
-Zmienione statystyki pancerzy.
-NPC posiadają kiepskie bronie tak jak w Gothic 2.

Inne:

Spoiler

-Poprawione stare dialogi.
-Możliwość wydobywania surowców.
-Więcej ksiąg dotyczących trofeów.
-Możliwość modlitwy do Innosa.
-Dodanie nowych zadań opartych na starych dialogach.
-Zwiększona agresja u drapieżników.
-Przebudowany system respawnów przeciwników

Naprawione błędy:

Spoiler

-Brak podwójnego doświadczenia za pobicie i dobicie na odległość przeciwnika.
-Brak mnożenia mięsa przy patelni.
-Brak mnożenia stali przy pobiciu NPC.
-Bonusy nie są wliczane do nauki (np Biżuteria, mikstury stałe).
-Premia do % broni nie zostaje po obaleniu.
-Pierwszy rzucony czar po wczytaniu gry posiada teraz prawidłowe obrażenia.
-Poprawa wielu, wielu, WIELU błędów w podstawowych skryptach gry.

 

Dlaczego Union? 

  • Union to narzędzie, które w znacznym stopniu rozszerza silnik Gothic'a oraz jest najnowszym jak do tej pory Systempackiem, który oferuje bardzo wiele poprawek, jak i znacząco ułatwia prace modderom, a także programistom w dodawaniu nowej zawartości do Gothic'a, tym samym jest to obecnie obowiązkowa rzecz, jeśli gracz chce mieć jak największą przyjemność z rozgrywki. Warto zaznaczyć, że kolejne patch'e do Othello Moda będą wymagały Union'a

 

SCREENY:

Spoiler

hoh.png

othello1.1v2.png  Othello1.1.png

nono.png  ulalap.png

VIDEO:

Spoiler

Omówienie moda: 

 

INSTALACJA:

Spoiler

Kolejność instalacji: 

  1. Instalujemy czystego Gothic 1 (jeżeli korzystamy z wersji Steam, to upewniamy się, że mamy ustawioną wersję oryginalną bez dodatkowych Systempack'ów. 
  2. Pobieramy z dysku najnowszą wersję Othello Mod oraz wrzucamy do folderu Gothic i podmieniamy pliki. 
  3. Modyfikację odpalamy za pomocą GothicStarter.exe.

Należy pamiętać by modyfikację instalować na czystym G1 (tj. bez SystemPack'ów/Union, Playerkit, Fixów). 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • GoogleDrive - [KLIK]

DX 11 od SaiyanKing'a:

  • Github - [KLIK
    Najlepszy oraz najwydajniejszy DX11 do G1/2. Bardzo dobrze współgra z Union'em (lepsza wydajność).


Źródło: SiNIXZB.jpg

  • Dodatnia 4
  • Za szczególną pomoc 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Agrael napisał:

@Darrien
Nie mam pojęcia :063: Możesz go zapytać na dsc Kajmy, bo zauważyłem, że często tam przesiaduje i dzieli się wszelkimi nowościami z postępu prac nad modem. 
Swoją drogą, znasz się na modowaniu Gothica ? :) 

Nieee, ale kiedyś miałem pomagać przy scenariuszu do Dziejów Khorinis, nawet mam kopię ich plików, a przynajmniej tak mi się wydaje.... W sensie kopię szablonu do questa....

 

Link to comment
Share on other sites

@Darrien To nieźle ;) Swoją drogą, ciekaw jestem, kiedy w końcu Dzieje Khornisi się pojawią. 

Postawiłem Othello, ale wzbogaciłem go o różne dodatki:

  • DX11 
  • Nowy ekwipunek (Jest kompatybilny z Odyseją
  • Item Locator 

Dzięki Item Locator przedmioty od razu lądują w naszym ekwipunku. 

Spoiler

5Vs5U7Q.png

WwKaN3G.png

Instalacja:

Spoiler

1. Gothic, Patch 1.08k, Player Kit, System Pack, Othello Mod
2. DX11 - KLIK
3. Biblioteka do poprawnego działania Unionów: (VCR_Hybrid_x64 / VCR_Hybrid_x86
4. Union oraz pluginy - KLIK
5. Ekwipunek - KLIK 
(umieszczamy w folderze Plugins)
6. Ninja - KLIK
7. Item Locator - KLIK (umieszczamy w folderze Data)

Praktycznie wszystkie dodatki/ pluginy są na serwerze Dsc Kajmy. Link oczywiście we wstawce moda. 

 

  • Cool 1
  • Dodatnia 4
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

@Agrael Prawda jest taka, że Dzieje Khorinis dały ostrą plamę lub jak kto woli podążyli ścieżką CD-PROJEKT RED i narobili szumu wokół moda, jakby był co najmniej grą z najwyższej półki (czy tak będzie ocenimy później). W tej chwili ich ostatni materiał na YouTube wywołał u mnie negatywną reakcję na cały ten projekt....

Wiem, że to darmowa modyfikacja, ale na miłość wszystkiego co dobre wielu fanów wpłaca im dobrowolne datki, gdzie napisano, że zysk pójdzie m.in na aktorów, którzy z różnych przyczyn wolą pomóc za pieniądz. Do tej pory jakoś nie podzielili się rozliczeniem, gdzie G.F. Darwin co jakiś czas publikuje na co idą środki od fanów z Patronite....

Zatrudnienie aktorów głosowych, zwłaszcza takich legend jak śp. Andrzej Gawroński, czy Henryk Łapczyński przy modzie, który jeszcze nie jest na ukończeniu jest dla mnie słabym posunięciem, fakt nagrali im filmy dokumentalne, ale wymienieni przeze mnie aktorzy niestety nie dożyli premiery modyfikacji i jeżeli ekipa będzie zmieniała coś przy fabule (bo bodajże ostatnie posty były o modyfikacji mapy), to ich wkład może pójść na marne lub dostaniemy dwóch aktorów do jednego NPC (tak jak w Nocy Kruka).

No i co najbardziej mnie rozbawiło przy ich ostatnich tłumaczeniach.... Wymiganie się Covidem...  A raczej nie wiarą w to, że Covid dokona olbrzymiego spustoszenia.... Normalnie (gdybym nie czytał artykułów na Boopie, to bym nie miał porównania) jak Wersow i jej niewiedza o wykorzystaniu cudzej pracy na swój użytek.... Ta jest.... O pandemii w każdym możliwym medium jest głośno, od socialek typu Instagram, Facebook, Twitter po TV i radio oraz różne strony internetowe. Czy to mi się wydaje śmieszne, że ludzie, którzy pracują na codzień + tworzą po godzinach moda oraz spędzają czas z bliskimi, zasłaniają się niewiedzą o pandemii oraz tekstem "Musieliśmy zająć się naszymi rodzinami!" (tak, pada tam podobne zdanie). Czyli przed pandemią rodzinami się nie zajmowali, tylko tłukli modzika do 20 letniej gry? xD Wierzyć mi się wtedy nie chciało i nadal nie chce...

No dobra... wylałem trochę żółci, ale prawda jest taka, że narobili wielu ludkom "smaka" na moda i jeśli do końca tego roku się nie wyrobią, to potem chuj bombki strzelił, bo mogą na  DK już nie czekać, albo oczekiwania będą w chuj wysokie.....

PS: Odnosząc się do wczorajszego twojego postu na temat mojego talentu do robienia modów do Gothica.... Gdybym umiał robić tego typu mody od strony technicznej już dawno spod moich skrzydeł wyszłoby połączenie tych wszystkich modyfikacji, które rozszerzają nieco Gothica, ale przy tym nie robią fikołków w lore jak mieli to twórcy Mrocznych Tajemnic w zwyczaju lub Ruscy przy Returnie. :P Chociaż i tak dodałbym coś od siebie, co może sprawiłoby, że gra byłaby dłuższa niż zwykle. ;) Np. wątek badania ruin klasztoru zmiennokształtnych jako mag.

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

@Darrien
Praktycznie w całości się z Tobą zgadzam, bo mijają dni, miesiące, lata i dostajemy niewiele informacji z rozwoju moda. Fakt, jest to bardzo ambitny projekt, ale dziwę się, że nie stworzyli ekskluzywnych materiałów dla wpłacających pieniążki fanów. A zwalanie wszystkiego na covid.. Cóż - najwidoczniej jest im to na rękę. Ich najnowszy filmik ukazał się w styczniu, a mamy już listopad. To takie trochę lecenie sobie w kulki, ale nie czuję się w żaden sposób ''poszkodowany", bo nie mam w zwyczaju płacić za coś, czego jeszcze nie ma ;) 

Na jakimś forum Gothica ktoś wspomniał, że w ekipie doszło do rozłamu (być może dlatego prace tak się ciągną), ale nie zagłębiałem się w szczegóły. 

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Agrael napisał:

@Darrien
Praktycznie w całości się z Tobą zgadzam, bo mijają dni, miesiące, lata i dostajemy niewiele informacji z rozwoju moda. Fakt, jest to bardzo ambitny projekt, ale dziwę się, że nie stworzyli ekskluzywnych materiałów dla wpłacających pieniążki fanów. A zwalanie wszystkiego na covid.. Cóż - najwidoczniej jest im to na rękę. Ich najnowszy filmik ukazał się w styczniu, a mamy już listopad. To takie trochę lecenie sobie w kulki, ale nie czuję się w żaden sposób ''poszkodowany", bo nie mam w zwyczaju płacić za coś, czego jeszcze nie ma ;) 

Na jakimś forum Gothica ktoś wspomniał, że w ekipie doszło do rozłamu (być może dlatego prace tak się ciągną), ale nie zagłębiałem się w szczegóły. 

Wzięli kasę z góry (nie, do Sapka nic nie mam) i tyle w temacie. ;) Co do rozłamu.... on bodajże wydarzył się na przełomie 2018-2020 (dokładnego roku nie pamiętam!) i skutkiem wewnętrznych nieporozumień członkowie poróżnili się i w ten sposób narodził się projekt o nazwie "Kroniki Myrtany", który postawił na młodszych aktorów i ochotników, a o nich też ani widu ani słychu..... Także teges.... Jak postawię wraz z kolegą serwer RPG + Role Play w Minecraftcie w uniwersum Gothica, to dam Ci znać. :D 

Link to comment
Share on other sites

Nie no chyba wreszcie te mody wyjdą, Kroniki Myrtany dostały nawet swoją stronę "na steamie" pod koniec 2020

https://store.steampowered.com/app/1467450/Kroniki_Myrtany_Archolos/

i na gogu

https://www.gog.com/game/the_chronicles_of_myrtana_archolos

Wygląda, że ten mod chyba jednak wyprzedzi Dzieje Khorinis jeśli chodzi o premierę, do końca 2021 jeszcze trochę czasu zostało :D

 

Ps. A niektórzy twórcy modów np do Stalkera pisali, że dzięki covid mają więcej czasu i wreszcie prace szybciej ruszyły do przodu.

Także jednym przeszkadza, a innym pomaga :D

  • Cool 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Othello to jeden z najpiękniejszych modów do G1..
E3Rc0hd.png
Kolonia Karna w nowym wydaniu. Autor dodał mnóstwo nowych miejsc, które warto, a nawet trzeba eksplorować. Poziom trudności względem podstawki jest naprawdę wysoki - na początku trzeba uważać nawet na krwiopijca. 

Gram już jakieś 10h, a mam przy sobie jedynie marne 40 bryłek rudy. Dodam, że okradłem cały zewnętrzny pierścień w SO, a nawet chaty Szkodników. 

Spoiler

55Enqtj.png

Jeżeli ktoś lubi Gothica, a chciałby zrobić sobie przerwę od modów do stalkera, to naprawdę polecam tego moda. 

  • Cool 2
  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

@AgraelA to nie jest przypadkiem ta wieża, co ją w Teaserze się odwiedza, żeby zapalić płomienie? ;) Swoją drogą jednooki troll wygląda dziwnie. Ekhm! Cyklop jest dziwny. ;P Niech tam twórca moda rozwija, chętnie zagram w finalną wersję, a jakby to połączył z innymi modami lekko rozszerzającymi podstawkę, to już w ogóle byłoby "bajlando". :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Dziewiątego kwietnia pojawiła się kolejna aktualizacja i wprowadza zmiany nauki władania bronią, wymagań nauki kręgów magii, kosztów kupna i sprzedaży oraz wiele więcej...

Zmiany ogólne: 

Spoiler
  • Zwiększono wymagane statystyki do nauki władania bronią z 30/60/90 na 36/72/108.
  • Zwiększono wymagania many dla 4 pierwszych kręgów magii z 10/28/55/91 na 15/36/66/105.
  • Zwiększono koszt czaru użycia "Sen".
  • Zwiększono maksymalne wartości ochrony przeciwników.
  • Zwiększono maksymalną ilość punktów inteligencji możliwych do zdobycia.
  • Zwiększono również bazowe obrażenia czar.
  • Zmniejszono ilość zręczności otrzymywanej z Pierścienia Alepha i Szponów topielca spod tamy, na rzecz bonusu do władania łukiem.
  • Zmniejszono ilość odnawianych statystyk przez mikstury zdrowia i many z 50 na 35%.
  • Zmniejszono ilość zdrowia i many odnawianego przez jedzenie i zioła.
  • Zmniejszono ilość otrzymywanych trofeów z I stopnia myślistwa.
  • Zmniejszono ceny kupna ksiąg myślistwa.
  • Zmniejszono ceny sprzedaży skór i futer.
  • Zmniejszono wartości i ilość ksiąg władania bronią.
  • Zmniejszono ilość HP otrzymywanego z pancerzy.
  • Zmniejszono skalowanie obrażeń broni białej z siłą.
  • Zmniejszono skalowanie łuków i kuszy.
  • Zmniejszono zasięg broni jednoręcznych.
  • Zmniejszono zdrowie niektórych potworów.
  • Zmodyfikowano statystyki niektórych stworów.
  • Usunięto ujemne odporności u początkowych przeciwników.
  • Zmieniono poziomy wielu przeciwników.
  • Zmieniono bonus do szansy na uderzenie krytyczne przy nauce poziomów władania bronią z 10/10/10 na 5/10/15.
  • Zamieniono wizualnie pojedyncze kły/pazury na "garści"

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity