Agrael Posted November 1, 2021 Report Share Posted November 1, 2021 Platforma: Gothic I Autor: Othello Data premiery: 26.12.2022 r. (Najnowsza wersja) OPIS: Spoiler Othello Mod to modyfikacja do gry Gothic 1, która rozszerza tereny Kolonii Karnej oraz zmienia balans gry, przy czym zachowuje w 100% oryginalną fabułę. Zmiany ogólne: Spoiler Wizualne: Spoiler -Zmieniona szata graficzna w postaci tekstur w wyższej rozdzielczości. -Dodane animacje z drugiej części gry. -Pusta część koloni została wypełniona przedmiotami, przeciwnikami oraz nowymi obiektami. -Mapę powiększono o nowe lokalizacje. -Część terenów została przebudowana. -Obóz bractwa został kompletnie przebudowany. -Ogólnie nowe modele przedmiotów, obiektów. -Więcej różnych przedmiotów do znalezienia. Balans: Spoiler -5 punktów nauki co poziom. -Koszt umiejętności został dostosowany i zmieniony w większości do 5 punktów nauki. -Umiejętności wymagają teraz atrybutów. -Początkowa pula życia zwiększona z 40 pkt do 100. -WSZYSTKIE skrzynie w grze posiadają zmienione przedmioty. -Premia Maksymalnych punktów życia co poziom zmniejszona z 12 do 5 punktów. -Nauka kosztuje teraz magiczną rude u nauczycieli. -Nowe umiejętności jak: kowalstwo, łuczarstwo, alchemia. -Przebudowa umiejętności: trofea na trzy poziomy. -Możliwość przygotowania potraw oraz smażenia z opcją (wszystko). -Maksymalny próg nauki atrybutów podniesiony z 100 do 200. -Umiejętności walki (jednorącz, dwurącz, łuk, kusza) posiadają teraz dodatkowy 3 poziom. -Zniesiono wymagania nauki walki: nauka kuszy nie wymaga umiejętności łuku -Zniesiono wymagania nauki walki: nauka dwuręcznej nie wymaga umiejętności jednoręcznej. -Wartość trafienia krytycznego zwiększono z 2x do 3x. -Przebudowane całkowicie bronie (ich obrażenia oraz wymagania) -Szanse na trafienie krytyczne można teraz zwiększyć nawet do 100% z różnych źródeł. -Nauka kręgów posiada teraz mniejsze ograniczenia co do rozdziałów. -Dodano nowy atrybut Inteligencja, która większa obrażenia czarów o 1 za każdy punkt. -Runy są tylko dostępne przy tworzeniu, nie można kupić gotowych. -Zmieniono statystyki szat dodano nowe szaty. -Wybór gildii ma znaczenie jakimi runami będziemy mogli się posługiwać. -Dodano kostury go gry. -Dodano broń na zręczność jednoręczne. -Odskok do tyłu podczas walki jest interpretowany jako unik (Gothic 2 mechanika). -Możliwość ulepszania biżuterii. -Przeciwnicy mają zmienione statystyki. -NPC mogą od teraz trafiać krytycznie. -20% ceny sprzedaży przedmiotów u kupców. -Handlarze są nieśmiertelni. -Sen przywraca zdrowie tylko w swoim łóżku. -Żywność i mikstury przywracają punkty życia i many w %. -Czary zadają większe obrażenia. -Zmienione statystyki pancerzy. -NPC posiadają kiepskie bronie tak jak w Gothic 2. Inne: Spoiler -Poprawione stare dialogi. -Możliwość wydobywania surowców. -Więcej ksiąg dotyczących trofeów. -Możliwość modlitwy do Innosa. -Dodanie nowych zadań opartych na starych dialogach. -Zwiększona agresja u drapieżników. -Przebudowany system respawnów przeciwników Naprawione błędy: Spoiler -Brak podwójnego doświadczenia za pobicie i dobicie na odległość przeciwnika. -Brak mnożenia mięsa przy patelni. -Brak mnożenia stali przy pobiciu NPC. -Bonusy nie są wliczane do nauki (np Biżuteria, mikstury stałe). -Premia do % broni nie zostaje po obaleniu. -Pierwszy rzucony czar po wczytaniu gry posiada teraz prawidłowe obrażenia. -Poprawa wielu, wielu, WIELU błędów w podstawowych skryptach gry. Dlaczego Union? Union to narzędzie, które w znacznym stopniu rozszerza silnik Gothic'a oraz jest najnowszym jak do tej pory Systempackiem, który oferuje bardzo wiele poprawek, jak i znacząco ułatwia prace modderom, a także programistom w dodawaniu nowej zawartości do Gothic'a, tym samym jest to obecnie obowiązkowa rzecz, jeśli gracz chce mieć jak największą przyjemność z rozgrywki. Warto zaznaczyć, że kolejne patch'e do Othello Moda będą wymagały Union'a SCREENY: Spoiler VIDEO: Spoiler Omówienie moda: INSTALACJA: Spoiler Kolejność instalacji: Instalujemy czystego Gothic 1 (jeżeli korzystamy z wersji Steam, to upewniamy się, że mamy ustawioną wersję oryginalną bez dodatkowych Systempack'ów. Pobieramy z dysku najnowszą wersję Othello Mod oraz wrzucamy do folderu Gothic i podmieniamy pliki. Modyfikację odpalamy za pomocą GothicStarter.exe. Należy pamiętać by modyfikację instalować na czystym G1 (tj. bez SystemPack'ów/Union, Playerkit, Fixów). LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: GoogleDrive - [KLIK] DX 11 od SaiyanKing'a: Github - [KLIK] Najlepszy oraz najwydajniejszy DX11 do G1/2. Bardzo dobrze współgra z Union'em (lepsza wydajność). Źródło: 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted November 1, 2021 Report Share Posted November 1, 2021 A nie wiesz, czy może facet nie szuka kogoś do załogi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted November 1, 2021 Author Report Share Posted November 1, 2021 @Darrien Nie mam pojęcia Możesz go zapytać na dsc Kajmy, bo zauważyłem, że często tam przesiaduje i dzieli się wszelkimi nowościami z postępu prac nad modem. Swoją drogą, znasz się na modowaniu Gothica ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted November 2, 2021 Report Share Posted November 2, 2021 19 godzin temu, Agrael napisał: @Darrien Nie mam pojęcia Możesz go zapytać na dsc Kajmy, bo zauważyłem, że często tam przesiaduje i dzieli się wszelkimi nowościami z postępu prac nad modem. Swoją drogą, znasz się na modowaniu Gothica ? Nieee, ale kiedyś miałem pomagać przy scenariuszu do Dziejów Khorinis, nawet mam kopię ich plików, a przynajmniej tak mi się wydaje.... W sensie kopię szablonu do questa.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted November 3, 2021 Author Report Share Posted November 3, 2021 @Darrien To nieźle Swoją drogą, ciekaw jestem, kiedy w końcu Dzieje Khornisi się pojawią. Postawiłem Othello, ale wzbogaciłem go o różne dodatki: DX11 Nowy ekwipunek (Jest kompatybilny z Odyseją] Item Locator Dzięki Item Locator przedmioty od razu lądują w naszym ekwipunku. Spoiler Instalacja: Spoiler 1. Gothic, Patch 1.08k, Player Kit, System Pack, Othello Mod 2. DX11 - KLIK 3. Biblioteka do poprawnego działania Unionów: (VCR_Hybrid_x64 / VCR_Hybrid_x86) 4. Union oraz pluginy - KLIK 5. Ekwipunek - KLIK (umieszczamy w folderze Plugins) 6. Ninja - KLIK 7. Item Locator - KLIK (umieszczamy w folderze Data) Praktycznie wszystkie dodatki/ pluginy są na serwerze Dsc Kajmy. Link oczywiście we wstawce moda. 1 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted November 3, 2021 Report Share Posted November 3, 2021 @Agrael Prawda jest taka, że Dzieje Khorinis dały ostrą plamę lub jak kto woli podążyli ścieżką CD-PROJEKT RED i narobili szumu wokół moda, jakby był co najmniej grą z najwyższej półki (czy tak będzie ocenimy później). W tej chwili ich ostatni materiał na YouTube wywołał u mnie negatywną reakcję na cały ten projekt.... Wiem, że to darmowa modyfikacja, ale na miłość wszystkiego co dobre wielu fanów wpłaca im dobrowolne datki, gdzie napisano, że zysk pójdzie m.in na aktorów, którzy z różnych przyczyn wolą pomóc za pieniądz. Do tej pory jakoś nie podzielili się rozliczeniem, gdzie G.F. Darwin co jakiś czas publikuje na co idą środki od fanów z Patronite.... Zatrudnienie aktorów głosowych, zwłaszcza takich legend jak śp. Andrzej Gawroński, czy Henryk Łapczyński przy modzie, który jeszcze nie jest na ukończeniu jest dla mnie słabym posunięciem, fakt nagrali im filmy dokumentalne, ale wymienieni przeze mnie aktorzy niestety nie dożyli premiery modyfikacji i jeżeli ekipa będzie zmieniała coś przy fabule (bo bodajże ostatnie posty były o modyfikacji mapy), to ich wkład może pójść na marne lub dostaniemy dwóch aktorów do jednego NPC (tak jak w Nocy Kruka). No i co najbardziej mnie rozbawiło przy ich ostatnich tłumaczeniach.... Wymiganie się Covidem... A raczej nie wiarą w to, że Covid dokona olbrzymiego spustoszenia.... Normalnie (gdybym nie czytał artykułów na Boopie, to bym nie miał porównania) jak Wersow i jej niewiedza o wykorzystaniu cudzej pracy na swój użytek.... Ta jest.... O pandemii w każdym możliwym medium jest głośno, od socialek typu Instagram, Facebook, Twitter po TV i radio oraz różne strony internetowe. Czy to mi się wydaje śmieszne, że ludzie, którzy pracują na codzień + tworzą po godzinach moda oraz spędzają czas z bliskimi, zasłaniają się niewiedzą o pandemii oraz tekstem "Musieliśmy zająć się naszymi rodzinami!" (tak, pada tam podobne zdanie). Czyli przed pandemią rodzinami się nie zajmowali, tylko tłukli modzika do 20 letniej gry? xD Wierzyć mi się wtedy nie chciało i nadal nie chce... No dobra... wylałem trochę żółci, ale prawda jest taka, że narobili wielu ludkom "smaka" na moda i jeśli do końca tego roku się nie wyrobią, to potem chuj bombki strzelił, bo mogą na DK już nie czekać, albo oczekiwania będą w chuj wysokie..... PS: Odnosząc się do wczorajszego twojego postu na temat mojego talentu do robienia modów do Gothica.... Gdybym umiał robić tego typu mody od strony technicznej już dawno spod moich skrzydeł wyszłoby połączenie tych wszystkich modyfikacji, które rozszerzają nieco Gothica, ale przy tym nie robią fikołków w lore jak mieli to twórcy Mrocznych Tajemnic w zwyczaju lub Ruscy przy Returnie. Chociaż i tak dodałbym coś od siebie, co może sprawiłoby, że gra byłaby dłuższa niż zwykle. Np. wątek badania ruin klasztoru zmiennokształtnych jako mag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted November 3, 2021 Author Report Share Posted November 3, 2021 @Darrien Praktycznie w całości się z Tobą zgadzam, bo mijają dni, miesiące, lata i dostajemy niewiele informacji z rozwoju moda. Fakt, jest to bardzo ambitny projekt, ale dziwę się, że nie stworzyli ekskluzywnych materiałów dla wpłacających pieniążki fanów. A zwalanie wszystkiego na covid.. Cóż - najwidoczniej jest im to na rękę. Ich najnowszy filmik ukazał się w styczniu, a mamy już listopad. To takie trochę lecenie sobie w kulki, ale nie czuję się w żaden sposób ''poszkodowany", bo nie mam w zwyczaju płacić za coś, czego jeszcze nie ma Na jakimś forum Gothica ktoś wspomniał, że w ekipie doszło do rozłamu (być może dlatego prace tak się ciągną), ale nie zagłębiałem się w szczegóły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted November 3, 2021 Report Share Posted November 3, 2021 39 minut temu, Agrael napisał: @Darrien Praktycznie w całości się z Tobą zgadzam, bo mijają dni, miesiące, lata i dostajemy niewiele informacji z rozwoju moda. Fakt, jest to bardzo ambitny projekt, ale dziwę się, że nie stworzyli ekskluzywnych materiałów dla wpłacających pieniążki fanów. A zwalanie wszystkiego na covid.. Cóż - najwidoczniej jest im to na rękę. Ich najnowszy filmik ukazał się w styczniu, a mamy już listopad. To takie trochę lecenie sobie w kulki, ale nie czuję się w żaden sposób ''poszkodowany", bo nie mam w zwyczaju płacić za coś, czego jeszcze nie ma Na jakimś forum Gothica ktoś wspomniał, że w ekipie doszło do rozłamu (być może dlatego prace tak się ciągną), ale nie zagłębiałem się w szczegóły. Wzięli kasę z góry (nie, do Sapka nic nie mam) i tyle w temacie. Co do rozłamu.... on bodajże wydarzył się na przełomie 2018-2020 (dokładnego roku nie pamiętam!) i skutkiem wewnętrznych nieporozumień członkowie poróżnili się i w ten sposób narodził się projekt o nazwie "Kroniki Myrtany", który postawił na młodszych aktorów i ochotników, a o nich też ani widu ani słychu..... Także teges.... Jak postawię wraz z kolegą serwer RPG + Role Play w Minecraftcie w uniwersum Gothica, to dam Ci znać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted November 3, 2021 Report Share Posted November 3, 2021 Nie no chyba wreszcie te mody wyjdą, Kroniki Myrtany dostały nawet swoją stronę "na steamie" pod koniec 2020 https://store.steampowered.com/app/1467450/Kroniki_Myrtany_Archolos/ i na gogu https://www.gog.com/game/the_chronicles_of_myrtana_archolos Wygląda, że ten mod chyba jednak wyprzedzi Dzieje Khorinis jeśli chodzi o premierę, do końca 2021 jeszcze trochę czasu zostało Ps. A niektórzy twórcy modów np do Stalkera pisali, że dzięki covid mają więcej czasu i wreszcie prace szybciej ruszyły do przodu. Także jednym przeszkadza, a innym pomaga 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted November 7, 2021 Report Share Posted November 7, 2021 @tom3kbJak widać twórcy modyfikacji z zagranicy są bardziej ogarnięci niż nasi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted November 23, 2021 Author Report Share Posted November 23, 2021 Othello to jeden z najpiękniejszych modów do G1.. Kolonia Karna w nowym wydaniu. Autor dodał mnóstwo nowych miejsc, które warto, a nawet trzeba eksplorować. Poziom trudności względem podstawki jest naprawdę wysoki - na początku trzeba uważać nawet na krwiopijca. Gram już jakieś 10h, a mam przy sobie jedynie marne 40 bryłek rudy. Dodam, że okradłem cały zewnętrzny pierścień w SO, a nawet chaty Szkodników. Spoiler Jeżeli ktoś lubi Gothica, a chciałby zrobić sobie przerwę od modów do stalkera, to naprawdę polecam tego moda. 2 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted November 23, 2021 Report Share Posted November 23, 2021 Niech twórca go skończy, bo w tej chwili jest trochę jakby addonem. W każdym razie ładnie się rozwija i kto wie, może spełni się moje ciche marzenie odnośnie nieinwazyjnych modów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted December 1, 2021 Author Report Share Posted December 1, 2021 Znalazłem pewną ciekawostkę. W jaki sposób dostać się do tej wieży ? Jeżeli jesteście w IV rozdziale, to proponuję użyć zwoju Orkowa Teleportacja. Tylko w IV rozdziale! A co się tam znajduje ? Spoiler @Darrien, @smox Jednak Othello skrywa pewne tajemnice 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darrien Posted December 1, 2021 Report Share Posted December 1, 2021 @AgraelA to nie jest przypadkiem ta wieża, co ją w Teaserze się odwiedza, żeby zapalić płomienie? ;) Swoją drogą jednooki troll wygląda dziwnie. Ekhm! Cyklop jest dziwny. ;P Niech tam twórca moda rozwija, chętnie zagram w finalną wersję, a jakby to połączył z innymi modami lekko rozszerzającymi podstawkę, to już w ogóle byłoby "bajlando". :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted December 2, 2021 Author Report Share Posted December 2, 2021 @Darrien W sumie, to nie wiem, ale dostrzegam pewne podobieństwa z Gothic Playable Teaser: Spoiler Może kiedyś doda jakieś nowe zadania. Znalazłem tylko 1 quest na początku gry, a drugi został nawet mocno zmieniony (zabójstwo Neka). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junx Posted January 14, 2022 Report Share Posted January 14, 2022 Właśnie zacząłem grać w ów moda. Ktoś może powiedzieć czy ów mod jest stabilny? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted January 14, 2022 Author Report Share Posted January 14, 2022 @Junx Jako tako. W sumie, to nie narzekałem na wyloty, aczkolwiek sporadycznie się zdarzały. Z ciekawostek dodam, że Othello cały czas pracuje nad swoim modem. Kilka nowych screenów: Spoiler @smox A Ty miałeś jakieś problemy techniczne ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted January 15, 2022 Report Share Posted January 15, 2022 8 godzin temu, Agrael napisał: @smox A Ty miałeś jakieś problemy techniczne ? Moda przeszedłem całego, więc większych problemów technicznych nie miałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted April 20, 2022 Author Report Share Posted April 20, 2022 Dziewiątego kwietnia pojawiła się kolejna aktualizacja i wprowadza zmiany nauki władania bronią, wymagań nauki kręgów magii, kosztów kupna i sprzedaży oraz wiele więcej... Zmiany ogólne: Spoiler Zwiększono wymagane statystyki do nauki władania bronią z 30/60/90 na 36/72/108. Zwiększono wymagania many dla 4 pierwszych kręgów magii z 10/28/55/91 na 15/36/66/105. Zwiększono koszt czaru użycia "Sen". Zwiększono maksymalne wartości ochrony przeciwników. Zwiększono maksymalną ilość punktów inteligencji możliwych do zdobycia. Zwiększono również bazowe obrażenia czar. Zmniejszono ilość zręczności otrzymywanej z Pierścienia Alepha i Szponów topielca spod tamy, na rzecz bonusu do władania łukiem. Zmniejszono ilość odnawianych statystyk przez mikstury zdrowia i many z 50 na 35%. Zmniejszono ilość zdrowia i many odnawianego przez jedzenie i zioła. Zmniejszono ilość otrzymywanych trofeów z I stopnia myślistwa. Zmniejszono ceny kupna ksiąg myślistwa. Zmniejszono ceny sprzedaży skór i futer. Zmniejszono wartości i ilość ksiąg władania bronią. Zmniejszono ilość HP otrzymywanego z pancerzy. Zmniejszono skalowanie obrażeń broni białej z siłą. Zmniejszono skalowanie łuków i kuszy. Zmniejszono zasięg broni jednoręcznych. Zmniejszono zdrowie niektórych potworów. Zmodyfikowano statystyki niektórych stworów. Usunięto ujemne odporności u początkowych przeciwników. Zmieniono poziomy wielu przeciwników. Zmieniono bonus do szansy na uderzenie krytyczne przy nauce poziomów władania bronią z 10/10/10 na 5/10/15. Zamieniono wizualnie pojedyncze kły/pazury na "garści" Źródło: [KLIK] 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partyzant1986 Posted August 10, 2022 Report Share Posted August 10, 2022 pomoze mi ktoś przy instalacji bo jak wchodzę w menu statystyk to mi sie napisy nakładają troszkę mnie to drazni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted December 22, 2022 Author Report Share Posted December 22, 2022 Jeszcze w tym roku (podobno 26 grudnia) pojawi się duża aktualizacja do Othello. Zmiany możemy zobaczyć na filmiku Kajmy, który został opublikowany wczoraj: Spoiler Bractwo Śniącego wygląda naprawdę ładnie 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted December 22, 2022 Report Share Posted December 22, 2022 57 minut temu, Agrael napisał(a): Jeszcze w tym roku (podobno 26 grudnia) pojawi się duża aktualizacja do Othello. Dzięki za informację. Zagram jak tylko się pojawi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted December 27, 2022 Report Share Posted December 27, 2022 Jest ten mod już do pobrania? Szukałem, ale nie znalazłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted December 27, 2022 Report Share Posted December 27, 2022 @smox a tam na Discordzie byłeś tego Kajmy, może tam? Niby mod miał wyjść 26 grudnia to może jeszcze nie wydali? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted December 27, 2022 Report Share Posted December 27, 2022 18 minut temu, tom3kb napisał(a): @smox a tam na Discordzie byłeś tego Kajmy, może tam? Byłem na tym Discordzie, ale nic konkretnego nie widzę, chociaż piszą, że gdzieś tam jest do pobrania. Nie ogarniam tego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.