Starika.. Posted May 26, 2022 Report Share Posted May 26, 2022 (edited) Jak sam tytuł wskazuję chciałbym wam pokazać jaki setup broni i wyposażenia w Źródle najlepiej używać tak aby rozgrywka przebiegała ciut łatwiej. 1 - Detektor Svarog - Zasięg wykrywania artefaktów sięga aż do 300 metrów wraz z wykrywaniem wszystkich istniejących artefaktów. Znaleźć go można w Porcie Rzecznym we Wschodniej Prypeci na wieży w drewnianej skrzynce. Jest to dość podchwytliwe albowiem te skrzynki w podstawkach nie są skrytkami. 2 - Elitarny Egzoszkielet Świadomości Z - Po ulepszeniu u Wernera (jedyny technik, który ulepsza ten pancerz) jesteśmy kuloodporni w 75% a inne statystyki zapewniają świetną ochronę przed praktycznie wszystkim. Po zetknięciu z mutantem emituje fale elektromagnetyczne, które ranią mutanta, ale tym samym niszczą nam kombinezon także radzę używać roztropnie aby nie pozostać ze zrujnowanym pancerzem w środku gry musząc lecieć na Topiele ogarniać nowy z ulepszeniami. Można znaleźć w skrzynkach na lokacji Martwa Pętla (dostajemy się tam z X16 albo z Martwego Kordonu) bądź dostać od Fejka za uratowanie go na Zatonie w oczyszczalni, ewentualnie dostać za zadanie z serii zadania dla najemnika. 3 - Niwelator - Świetny celny karabin do którego dostęp mamy od samego początku gry. Amunicja leży wszędzie w skrzynkach oraz dostajemy ją często gęsto za ukończenie zadań dla najemnika także o to nie trzeba się martwić. Alternatywnie możemy znaleźć inne np w piwnicze na Martwej Pętli z zamontowanym celownikiem optycznym. Sam karabin z celownikiem dostaniemy też jako wynagrodzenie za zadania poboczne, tak samo jak i celownik do tej broni. 4 - Strzelba Rozpruwacz - Strzelba wchodząca w slot pistoletowy z wysokim rozrzutem jednego strzału na boki. Dostajemy za zadanie dla najemnika. 5 - Karabin Gaussa - Tej pukawki nikomu przedstawiać nie trzeba, można podnieść po wyeliminowanym bojowniku Monolitu albo dostać za zadanie poboczne wraz z amunicją. 6 - Grawigun - Armsel Protecta strzelająca ładunkami grawitacyjnymi. Większość mutantów kładzie jednym strzałem a amunicji dostajemy na pęczki za questy. Można znaleźć w Tunelu wchodząc przez teleport w stacji kolejowej tam gdzie w Zewie Prypeci były burery. Ewentualnie przyjąć za zadanie poboczne. Można również podnieść go po zabitym bandycie na ATP na Martwym Kordonie, mnie jednak się to nie udało za drugim razem, a za pierwszym już tak. 7 - Strzelba Wiepr - Klasyczna strzelba automatyczna obecna w każdym Rebornie, Absolutny must-have bo jest idealna pod każdym względem. Dostajemy za zadanie dla najemnika albo za misję od Dziadka Zapadło, którą bierzemy podnosząc PDA z sejfu pod mostem wiodącym do parkingu pojazdów (bazy Renegatów z Czystego Nieba). Zabijamy NPCa na Magazynach Wojskowych i wracamy do tego samego sejfu odebrać łup. 8 - RPG-7 - Rakietnica to kolejna wymagana pozycja aby eliminować mutanty szybko z dystansu. Najlepsza broń do zabijania nibyolbrzymów jeśli nie mamy ze sobą Błyskawic. Można zarekwirować po zmarłym Monolitowcu na Magazynach Wojskowych. Amunicję kupujemy u handlarzy artefaktów w podziemiach Agropromu. EDIT 10 - Grawi-karabin maszynowy - Jak Suseł oraz kondotier słusznie zauważyli poniżej Grawi-karabin również jest bardzo przydatny w walce przez swoją siłę rażenia. Znaleźć go można w podziemiach Agrokatu. Po wejściu na Jantar i wróceniu tą samą drogą lądujemy na Agropromie z rzeczywistości Cienia Czarnobyla. Ładujemy się do skrytki Striełoka i wchodzimy w teleport. Po teleporcie cofamy się do tuneli a nie wchodzimy do Metra. Cofamy się dlatego, albowiem poszukujemy trupa duplikata Szramy, bo takie dostaliśmy zadanie. Schodzimy do tunelu gdzie w CzN mieliśmy spalacze i snorki i szukamy tam ciała. Będzie ono leżeć albo na korytarzu albo w zakamarku z rozerwaną ścianą gdzie w CzN było przejście Agroprom->Podziemia Agropromu. W ciele znajdować się będzie wspomniany karabin. Wniosek jest jeden, róbcie zadania dla najemnika jeśli chcecie gruby łup. Owe misje i tak musicie wykonać w całości jeśli chcecie ukończyć grę. Spoiler Edited May 27, 2022 by Starika.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted May 27, 2022 Report Share Posted May 27, 2022 Uzupełnię informację o Niwelatorze. Do pierwszego otrzymanego Niwelatora, najprościej celownik zabrać ze schowka w Martwym Barze. Zaraz po wejściu z Promzony idziemy na więżę, gdzie w podstawce urzędują snajperzy i z niej po podporach elektrycznych przeskakujemy na sąsiedni budynek. Gdzieś w połowie pawlacza ( galeryjki ) jest plecak. Na Topielach, koło domku Doktora włazimy na te pazury i na nich jest plecak z Niwelatorem. Oprócz schowka w gołębniku. Wg mnie, od tego elitarnego egzoszkieletu monolitu, bardziej przydatny jest zwyczajny egzoszkielet Monolitu. Bo te wyładowania elektryczne z elitarnego, potrafią czasami skutecznie uniemożliwić likwidację mutantów, oślepiając gracza. A elitarny udoskonalony na maksa tak zwiększa swoją wagę, że zjada większość swojego udźwigu. a gdy w podziemiach gdzie nie działa, musimy go zdjąć, to bardzo trudno artefaktami zlikwidować jego wagę. Nie zawsze mamy przy sobie te arty cudeńka, na setki kilogramów udźwigu. Detektory niewiele ważą, więc należy nosić takie o różnych zasięgach. I zmieniając je w ręce, ustalać jak daleko jest do artefaktu, aby nie gnać przez całą lokację. W modzie są km-y z innej pętli. Oszczędzajmy je, jak i amunicję do nich, na zadania na lokacji Rzeźnia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted May 27, 2022 Report Share Posted May 27, 2022 Zamiast RPG można też po prostu trzymać Kałacha przerobionego który strzela amunicją od snajperek i do niego granatnik. A tak poza tym - bardzo fajny zestawik, bez żadnego kombinowania, niepotrzebnych abakanów czy zwykłych kałachów, same unikalne bronie. Ale, uważam że brakuję jeszcze tego Spoiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starika.. Posted May 27, 2022 Author Report Share Posted May 27, 2022 @Süseł Z Grawi-karabinem masz rację, zaraz dodam do listy. Co do kałacha na amunicję LKM to trochę przerost formy nad treścią bo i mało jest granatów vog w Źródle a i sam kałach jest bardzo niecelny a wiem, bo używałem przez całego Doppelgangera od początku do końca i zawsze średnio się z niego strzelało. Niwelator z celownikiem sprawdza się o niebo lepiej a RPG + max 10 rakietnic o wiele lepiej wypada w porównaniu z granatnikiem podlufowym. Jak kto chce, mój setup to tylko przykładowe zestawienie. Za komplement jednak dziękuję ^^ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suseł Posted May 28, 2022 Report Share Posted May 28, 2022 Zapomniałem dopisać czemu zamiast RPG można dać kałacha. Tak racja jest niecelny i o tym dobrze wiem (Nie rozumiem czemu nawet), ale można na niego granatnik założyć z granatami (Co daje mniejszy rozmiar bo sam RPG z głowicami sporo waży). U mnie w miarę git to się sprawowało kiedy zbierałem różne itemy a miejsca mi brakowało. Tych granatów sporo miałem nazbieranych a wręcz za dużo. Tak czy siak kto co woli Zalecane jest i tak mieć przynajmniej w ekwipunku jakiś granatnik, rpg itp. bo mutanty w źródle są niesamowicie wytrzymale. Edit: A tak przy okazji skąd ty tą strzelbe rozpruwacz masz? To samo też pytanie, ale o Wiepra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starika.. Posted May 28, 2022 Author Report Share Posted May 28, 2022 (edited) @Süseł Rozpruwacza dostajesz za misję dla najemnika, tą poboczną na jakiś bio materiał. Wiepra tak samo za misję dla najemnika można dostać, ale wcześniej na samym początku śmigasz na Bagna na Parking Pojazdów (baza Renegatów CzN) tam jest taki duży most w okolicy a pod nim sejf w którym leży PDA Dziadka Zapadło w którym daje Ci misje na zabicie Łysego Czarna na Magazynach. Eliminujesz go i wracasz na Bagna do tego samego sejfu i masz tam Wiepra, egzoszkielet Monolitu i jakieś pukawki III Rzeszy. Edited May 28, 2022 by Starika.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.