Skocz do zawartości

Lost Alpha Developer's Cut Extended (1.4008) + Dead Zone


Szczepan9205

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.11.2023 o 21:24, LisKot napisał(a):

Kiedyś grałem w którąś Lost Alphę i ta w porównaniu do niej wydaje mi się trochę „wybrakowana”, ale w sumie są w większości raczej zmiany na plus.
Choć miałem kilka dziur w fabule, o których głównie wiem właśnie z mojego wcześniejszego kontaktu z modem Lost Alpha (choć niewiele już pamiętam).
Np. była wspomniana wizyta Grzechowca w Barze, która u mnie się nie wydarzyła. Ją też wycieli czy tylko u mnie jej nie było? A może to jakaś pozostałość po starym spolszczeniu?

Ten członek nazywa się "Szpieg Grzechu" (ang sin spy) i był do wersji 1.4005

Spotykało się go 1 raz na wysypisku, 2 raz w Barze i jeszcze kilka razy w różnych lokalizacjach. (Przez to że pojawił się w Barze i coś zrobił, wywował tym samym wojne z Powinnością)

Do wersji 1.3003 autorzy wprowadzili wątek "illuminatów". Po wyłączeniu generatorów i wyjściu z ostatniego labu, trafiamy na mape generatorów, ale w wydaniu wiosennym: dużo zieleni, kiwatów, słoneczko, ptaszki, miła muzyka itp. 

Nasza misja to iść do ducha, ale również pojawia się misja "odnaleźć zaginiony sygnał". Na tej mapie jest wejście do piwnicy, a na dole stalowe drzwi, po wejściu do nich trafiamy do pomieszczenia o nazwie "oso". 

Tam jest ten szpieg grzechu i przedstawiciel/przywódca illuminati. Rozmawiamy z nim, on nam o wszystkim opowiada itp. Zależnie od tego jakimi stalkerami byliśmy, oraz jakie dialogi wybierzemy w tym "oso" to tak potoczą się nasze końcowe losy. 

Od wersji 1.4005 wątek ilumminatów został wycięty, pozostał tylko szpieg grzechu i cut scenki z nim, a w 1.4007 i 1.4008 szpieg grzechu także został wycięty.

 

Pobrałem 1.3003, bo ta LA jest trochę inna, inne arty, eq, jest mniej pobocznych zadań, a przeciwnicy mają lepszą broń, która możemy przejąć, ale są dwa duże minusy tej wersji: brak szybkiej podróży, co znaczy że czasami będziemy iść KILKANAŚCIE realnych minut, aby zrealizować jakieś zadanie, no i brak drzewka rozwoju, a co za tym idzie brak zwiększenia wagi, czyli szybko będziemy się męczyć. 

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawki do dialogów z zadań Powinności (w tym dla pokojowego rozegrania sporu z Grzechem).
gamedata.zip
Zalecałbym też dokładniejsze sprawdzenie string_table_tasks_darkscape.xml
@Szczepan9205 Zerknąłbyś może?
Coś tam chyba jest pomieszane.
Chciałem dodać brakującą nazwę zadania, ale tam jest już większy bałagan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LisKot Dobrze, że znalazłeś babole, dorzuci się to najwyżej jako poprawkę do spolszczenia ale najlepiej jak kilka osób przejdzie i znajdzie może więcej baboli :) Ogółem wszystko to co ja znalazłem to połatałem bo sporo rzeczy brakowało, sporo było wyciągnięte chyba prosto z Google Translatora i brzmiało naprawdę źle - ogólnie spolszczenie do 1.4008 było trochę na kolanie zrobione według mnie z tym, że ja właśnie wątku Grzechu i Powinności nie robiłem bo w momencie jak poprawiałem to robiłem to z myślą, że raczej zrobię to dla siebie i nie będę wydawał tych poprawek no, ale im więcej rzeczy znajdowałem tym bardziej zacząłem wychodzić z założenia, że jednak chyba się przyda to wydać.

A masz ogółem jakiś zrzut tej brakującej nazwy zadania? Bo porównałem sobie właśnie string_table_tasks_darkscape ruski i angielski z naszym i są takie same z wyjątkiem tego, że nasz ma kilka dodatkowych linijek do zadań na złożenie raportu Praporowi i zdobycie Złotej Rybki dla Welesa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LisKotHmm rzucę okiem - ja porównywałem sobie ruski plik od darkscape z naszym, angielskiego nie porównywałem, ale w takim razie rzucę okiem to się złoży może coś porządnego w końcu:D
Trochę chaosu widzę się wkradło to spolszczenie - tak jakby autor wziął spolszczenie 1.4007, dorzucił to na czego brak się natknął jak grał i tyle no i wychodzi też na to, że angielska translacja jest tą główną z którą powinno się porównywać, a to dziwne bo LA jest przecież rosyjskiej produkcji 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LisKotYep :D Hmm to zadanie na kombinezon jak rozumiem odblokowuje się jeśli dołączymy do Powinności? No bo ja miałem zadanie na MP5, pistolet/rewolwer Dzika i czarny kombinezon naukowców, a potem Żwawy przestał mi już jakiekolwiek dawać. Heh Raven to oczywiście Kruk, a z Długiem i Obowiązkiem to wiadomo o co chodzi :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, LisKot napisał(a):

@Szczepan9205 Szczerze nie wiem, ale "będziesz musiał wypełnić kogoś z Długu" oznacza pewnie, że trzeba zrobić porządek/sprzątnąć kogoś z Powinności. Więc chyba nie.
Jeszcze nawet w niej nie byłem wtedy.

Prawdopodobnie jest źle przetłumaczone, chyba że w wersji 1.4008 pozmieniali zadabia od Żwawego. 

 

W wersji 1.4007 wszystkie zadania od Żwawego polegały na przynoszeniu przedmiotów, a o zabijaniu kogoś nic nie było.

Czasami za przyniesienie jakiegoś przedmiotu Żwawy mówił że nie ma jeszcze wypłaty bo ktoś mu zalega z długiem i aby nam wyplacił kase, to musieliśmy pchnąć fabułe do przodu, może chodzi o to właśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sin memberTaa, tak jak pisałem - ktoś chyba tłumaczył to co doszło w 1.4008 google translatorem na zasadzie wklejenia tekstu, do translatora, skopiowania tego co translator wypluje, wklejenia i tyle. Problemem z tymi zadaniami jest to, że one zostały dodane w 1.4008 i na przykład w rosyjskich plikach nie ma tych zadań, a w angielskich są, ale i angielska translacja jest trochę koślawa. W 1.4007 z kolei ich nie było bo właśnie pobrałem spolszczenie 1.4007, żeby się upewnić.

A co do samego dialogu to akurat nie chodzi, że trzeba kogoś zabijać - jak sobie na szybko przetłumaczyłem ten tekst to po obróbce powinien wyglądać na przykład tak:

"Powinność" zawsze ceni życie swoich ludzi, dlatego ich kombinezony są dostosowane do tego, czego im potrzeba, więc jeśli trafisz gdzieś na zmodyfikowany kombinezon Powinności to wiedz, że ogólnie rzecz biorąc, możesz z góry uważać go za najlepsze, co w Zonie może znaleźć zwykły stalker. Nie oznacza to oczywiście, że będziesz musiał sprzątnąć kogoś z "Powinności" by zdobyć takie cacko, ponieważ taki kombinezon możesz również zdjąć ze zwłok - chociaż tego też bym nie polecał... Może uda ci się znaleźć jakiś w czyimś schowku? Nikt by się nie dowiedział... jeśli wziąłbyś jeden dla siebie. Proponował bym ci szukać na północnych terytoriach, w miejscach takich jak Magazyny Wojskowe lub Stara Droga. To jak, bierzesz to zadanie?

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Mayer99 napisał(a):

A udało Ci się jakoś utłuc tego kontrolera na Starej Drodze? W tej dużej fermie przed posterunkiem Monolitu…?

Tam było ich dwóch!
Jak sobie poradziłem? Szybkość, arty, leki.
Wcześniej źle napisałem. Przełożyłem wioskę na później. Czyli teraz.
Najważniejsze w walce z kontrolerami jest to, że z kamery(f3) nie buja się ekran. Więc można biec w linii prostej do nich.

9 godzin temu, Szczepan9205 napisał(a):

nie wiem czemu mnie Żwawy nie dał tego zadania

To było zadanie, że tak to nazwę bardziej poboczne. Czyli te, co można wykonywać w trakcie tych poważniejszych dostaw.
Wziąłem wtedy jakieś inne i też na tę chwilę nie mogę się go podjąć. Tak jak z zadaniami na niszczenie legowisk czasami nie można wziąć dwóch na raz.

Edytowane przez LisKot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mayer99Tu to i mnie jeszcze wszystko chodziło jak należy, chodzi o to, że przejście jest zawalone i trzeba się dostać innym - no i można go szukać samemu, albo iść do Przewodnika do Cerkwi i on nam zaznaczy wejście na mapie - wtedy dopiero po przekroczeniu progu wejścia do labu gra się wysypuje i trzeba kasować ten plik, który wymieniłem.

  • Ważne 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mayer99 Bo ktoś wcześniej miał wylot w tym samym miejscu tylko na zwykłej 1.4008 i znalazł rozwiązanie, którym było właśnie usunięcie tego mini-moda (ten post jest w temacie zwykłego 1.4008) - winny był właśnie pliczek z tego archiwum - skrypt xr_effects, ale za co dokładnie opowiada to pojęcia nie mam - aż tak bardzo się na modyfikacji skryptów nie znam i zazwyczaj jak w nich grzebię to po to, żeby jakiś tekst tylko przetłumaczyć.

W każdym razie wylot bez wywalenia tego następuje w momencie gdzie gra chce zrobić autozapis - jak pliczek jest w mods no to w momencie próby autozapisu gra się wysypuje, jak go usuniemy to jest wszystko normalnie - mam wrażenie, że ten kto zrobił ten modzik dał ciała bo spolszczenie tego pliku nie modyfikuje, a jak wywali się ten mod no to gra czyta wszystko z oryginalnego skryptu.  

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.