Jump to content
portals

CZĘSTE BŁĘDY SOLJANKI I ICH ROZWIĄZANIA

Recommended Posts

Description : (bytes_need<=mSize) && vl_Count

(bytes_need<=mSize) && vl_Count]

Tłumaczenie trurl3:

...Podobny wypad może się zdarzyć na nowych lokacjach - Niezbadane Tereny i Bagna - podczas gry na pełnej dynamice oświetlenia. Leczy się przejściem na statyczne, lub zmniejszeniem odległości oświetlenia i widzenia w opcjach gry, prawie do skrajnego lewego położenia (minimum) i wtedy możemy grać na dynamice, albo na dwie minuty przed każdą zmianą godziny (chodzi o czas gry) przechodzimy przechodzimy na statykę a po zmianie czasu - wracamy do dynamiki. Albo zapis/wczytanie bezpośrednio przy pełnej godzinie (tutaj już nie wiem dokładnie jak - radzę eksperymentować)...

Gra wywala zaraz po przejściu na inny poziom:

Wypad przy przejściu]Poczekaj na poziomie który graniczy z tym na którym masz problem do emisji.Gdy emisja się zacznie poczekaj pół minuty i przejdź do poziomu z problemem.

Poczekaj na nim do końca emisji i szybko się wróć na poprzedni.Poczekaj na nim 5 minut i spróbuj wejść do poziomu na którym były problemy.

Jeśli podczas emisji na felernym poziomie gra się wywali to spróbuj wczytać sava który tworzy się automatycznie przy przejściu.Gdy i to nic nie da to wczytaj sava na poprzednim poziomie i gdy zacznie się emisja poczekaj trochę dłużej i dopiero wykonuj wyżej opisane kroki.

Pistolet Gaussa rozwiązanie...

Rozwiązanie by...Raven

Jak dodać handlarzowi Pistolet Gaussa]

Jak go naprawić?? Znalazłem tą broń jest zniszczona w 56% zestawy nic nie dają, a chłopaki naprawiacze chcą 2 egzemplarz w zamian będą naprawiać no,a skąd mam wytrzasnąć drugi pistolecik Gausssa???

Tu chyba innej rady nie ma jak przypisać pistolet do sprzedaży np. barmanowi.

Nie jestem pewna który z tych dwóch gaussów odpowiada akurat za pistolet, byś musiał przypisać chyba oba, dla pewności:

wpn_gauss

wpn_gungauss

Daje przykład na przypisanie towaru Sidorowi, wszystkie pliki znajdują się w gamedata/config/misc:

Trzeba zmienić dwa pliki: sidr_supl.ltx i sidr_trade.ltx

Każdy handlarz ma w pliku jedną lub więcej sekcji, określających zakres kupca przed lub po wystąpieniu zdarzenia w grze. Nazwy zdarzeń w nawiasach kwadratowych []

Sidor:

[supplies_start]-początek gry

[supplies after fabric]- po odzyskaniu fleszki od Żwawego

Nazwa obiektu (wpn_gungauss) =liczba1, liczba2

Plik sidr_supl.ltx

liczba1 - liczba pozycji

liczba2 - prawdopodobieństwo ich wystąpienia (od 0 do 1, wielokrotność 0,1, gdzie 0=nigdy, a 1=zawsze)

np. wpn_gungauss =1, 1

Plik sidr_trade.ltx

liczba1 - stosunek ceny minimalnej

liczba2 - stosunek ceny maksymalnej

np. wpn_gungauss = 0.002, 0.002 (bardzo tani pistolet) lub = 1, 3 (w takiej sobie cenie)

Mam nadzieję, że to trochę pomogło, jak masz jakieś wątpliwości to pisz, mogę też przesłać ci od razu zmieniony plik

Zmienione pliczki barmana w razie gdyby po spawnerze Petrenko nie chciał gaussa (mnie się tak zdarzyło więc wole dopisać od razu do plików handlarza). barman_trade.ltx i barman_supl.ltx wklejamy do gamedata/config/misc/shop_barman.

Pistolet Gaussa rozwiązanie... YOUREK

Jak zdobyć Pistolet Gaussa

Otóż jest rozwiązanie - drugi pistolet Gaussa znajduje się w jednej ze skrzynek w Ognistej Pieczarze na Niezbadanych Terenach

Wiem, że nie jest to łatwe rozwiązanie, ale jest uczciwe i bez kombinowania.

Pistolet Gaussa rozwiązanie... Korn06

PIstolet Gaussa można kupić u Bagiennego Doktora w Prypeci

Usuwanie z gry przedmiotów, postaci powodujących problemy...TRURL3

Jak usunąć przedmiot z gry

Porada opisuje sposób usuwania przedmiotów z błędnymi teksturami, powodującej problemy broni i postaci jak np...zombi, które powodują problemy

Przykładowy log błędu......

[error]Description : Invalid vertex for object

[error]Arguments : af_rusty_thorn21505

Błąd u każdego jest indywidualny i może wyglądać inaczej . Zapisujemy to sobie na kartce.

Następnie w katalogu z zainstalowanym Stalkerem znajdujemy plik... gamedata/scripts/bind_stalker.script. Na wszelki wypadek robimy kopię bezpieczeństwa pliku.

Otwieramy plik notatnikiem, znajdujemy linię... function actor_binder:update(delta)

Zaraz za nią wstawiamy taki kod:

local se_obj = alife():object("af_rusty_thorn21505")

if se_obj then

alife():release(se_obj, true)

end

W miejsce tekstu ("xxxx") wpisujemy swój zapisany kod z logu..może to być broń, postać itd.

W ten sposób usunęliśmy z gry przedmiot, który powodował problem. Zapisujemy plik, wczytujemy sejw z przed wejścia na lokację.

Znów próbujemy przejść problematyczne miejsce. Jeżeli przeszliśmy - znaczy wszystko O.K. Jeżeli nie, znowu otwieramy plik logu i znajdujemy nowy argument wypadu/zwisu. Pojawi się kolejny przedmiot, powodujący problemy.

Ten przedmiot będzie bardzo podobny, np. taki: af_rusty_thorn21503 (odróżnia się od poprzedniego cyframi, jak widać).

Znowu otwieramy plik bind_stalker.script i dodajemy do wcześniej wklejonego wiersza...kolejną linijkę z nowym przedmiotem

local se_obj = alife():object("af_rusty_thorn21505")

local se_obj2 = alife():object("af_rusty_thorn21503")

if se_obj then

alife():release(se_obj, true)

end

if se_obj2 then

alife():release(se_obj2, true)

end

Znowu wczytujemy sejw sprzed wejścia na lokację i próbujemy.

Jeśli wypady/zwisy występują nadal, analogicznie po kolei dodajemy linijki do pliku bind_stalker.script, ale zamiast se_obj2 już piszemy.. se_obj3,.. se_obj4... i t.d.

Może być konieczne powtórzenie tej operacji wiele razy - były wypadki, kiedy gra wypadała z powodu 16 różnych przedmiotów.

Aby poprawka działała,należy po każdym wypadzie/zwisie (przy każdej poprawce):

1. Wyjść z gry

2. Poprawić plik

3. Wczytać sejw do wejścia na lokacje, na której zdarza się wypad i ponownie wejść na lokacje.

Dodawanie przedmiotów do sprzedaży...RAVEN

Jest to miarę proste jeśli wiesz jakie pliki ruszać, a których nie. Postaram się wytłumaczyć wam modyfikowanie plików handlarzy na przykładzie Sidora.

Wszystkie pliki handlarzy znajdują się w folderze: gamedataconfigmiscshop_nick handlarza, w przypadku Sidora jest to folder... gamedata config misc shop_sidr

Żeby dopisać dany przedmiot do sprzedaży musimy edytować dwa pliki w folderze Sidora:

sidr_supl.ltx - w którym wpisujemy ilość (ile będziemy mogli kupić tego przedmiotu) i prawdopodobieństwo wystąpienia tego przedmiotu

sidr_trade.ltx - w którym znajduje się cena za którą handlarz sprzeda nam przedmiot

Każdy plik .ltx jest podzielony na sekcje, które wyznaczają zakres sprzedaży danego handlarza. Sekcje znajdują się w nawiasach kwadratowych []

Sidorowicz ma dwie sekcje:

[... _start]- zakres (co Sidor sprzedaje) na początku gry

[... _after_fabric] - zakres po uratowaniu Żwawego

Przedmioty dodajemy po sekcji, która wyznacza nasze miejsce w grze np. [... _after_brain] oznacza etap gry po wyłączeniu emitera psionicznego w x-16

Żeby dodać przedmiot do sprzedaży robimy to po sekcji

[... _start]

zostawiamy wolną linijkę

............. <- TU dodajemy przedmiot kwestowy!

Niestety to jeszcze nie wszystko:

W pliku sidr_supl.ltx mamy 2 liczby przy przedmiotach:

liczba 1 -ilość przedmiotów

liczba 2 -prawdopodobieństwo występowania (od 0 do 1, gdzie 0 to nigdy, a 1 zawsze)

W pliku sidr_trade.ltx mamy prawie to samo:

liczba 1 -cena minimalna

liczba 2 -cena maxymalna

Kłania się tu niestety matematyka, ale istnieje proste ułatwienie, przekopjujcie tą gotową cenę: 0.002, 0.002 (cena minimalna) i gotowe, jak ktoś się uprze to wkombinuje żeby cena była zgodna z oryginalną ceną przedmiotu - wystarczy popatrzeć na pozostałe przedmioty i ich ceny w pliku sidr_trade.

Jeśli chcecie przypisać np. artefakt musicie najpierw sprawdzić w sidr_trade.ltx, czy już tego przedmiotu tam nie ma. Jeśli jest usuwamy linijkę NO TRADE:

Kod:

af_medusa ;NO TRADE

i wpisujemy moją gotową cenę:

af_medusa = 0.002, 0.002

Teraz pozostaje dopisać linijkę z artefaktem do... sidr_supl.ltx.

Prawidłowy kod wygląda tak:

-----------------------------------------------------------------------------------------

sidr_trade.ltx

Kod:...[supplies_after_fabric]

disk_pantera = 0.002, 0.002

;Ŕđňĺôŕęňű

af_medusa = 0.002, 0.002

---------------------------------------------------------------------------------------

sidr_supl.ltx

Kod:..[supplies_after_fabric]

disk_pantera = 1, 1

;Ŕđňĺôŕęňű

af_medusa = 2, 1

-----------------------------------------------------------------------------------------

Artefakty dodajemy pod ;Ŕđňĺôŕęňű w sidr_supl. Przekopjowujemy nasz artefakt z tytułem z sidr_trade, zmieniamy tak aby wyglądał jak powyższy przykład, zapisujemy nasze wypociny, włączamy grę i voila Sidorowicz sprzedaje teraz dysk Pantery i artefakt meduza!

Jeśli Sidor nie chce sprzedać dysku Pantery (lub jakiegoś innego przedmiotu kwestowego) musimy przeszukać pliki ltx: items.ltx, quest_items.ltx, unique_items.ltx, arhara_items.ltx, doc_view.ltx w gamedataconfigmisc, znaleźć nasz przedmiot, dysk Pantery znajduje się w arhara_items.ltx, i zmienić linijkę:

Kod:

[disk_pantera]:identity_immunities

...............blablabla..........

quest_item = true

na

quest_item = false

Zapisujemy, zamykamy i cieszymy się grą...

Błąd w Martwym Mieście...Korn06

FATAL ERROR[error]Expression : xml_doc.NavigateToNode(path,index)[error]Function : CUIXmlInit::InitStatic[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGameuiUIXmlInit.cpp[error]Line : 172[error]Description : XML node not found[error]Arguments : hud_direct_name
Błąd następuje po założeniu na slot pistoletu ... kompasu

ROZWIĄZANIE.:

1. odszukać plik....gamedataconfiguiui_custom_msgs...otworzyć

2. dalej odszukać wpis... #include "uiui_custom_msgs_doc_viewer.xml"

3. dopisać poniżej nową linię...#include "uiui_custom_msgs_stco.xml"

4. zapisać zmiany

poszukiwany wpis jest na samym dole ...gdy tak zrobiłem, nie ma już tego błędu i pikania,

Błąd broni FN2000 KAT, oraz snajperki Czarnomora...Korn06

...Jeżeli po zakupie broni FN2000 kat u Akima, lub w unikalnej snajperce od Czarnomora występuje błąd należy podmienić plik ..xr.dll..w foderze /bin gry.

Plik dostępny TUTAJ...

Błąd...of chernobylgamedatascriptsprotected_items.script:423: attempt to index local 'obj' (a nil value) ...YUREK

FATAL ERROR[error]Expression : fatal error[error]Function : CScriptEngine::lua_error[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp[error]Line : 73[error]Description : <no expression>[error]Arguments : LUA error: ...of chernobylgamedatascriptsprotected_items.script:423: attempt to index local 'obj' (a nil value)
Rozwiązanie.:

Zaleca się podmianę pliku "protected items.script" na ten z linka poniżej:

http://hotfile.com/d..._items.rar.html wpis jest 0 MB ponieważ pliczek ma 13 kB

Błąd...Can't open section 'walker1@esc_podmoga_[bandit'...by Oloo

Expression : fatal errorFunction : CInifile::r_sectionFile : E:stalkerpatch_1_0004xrCoreXr_ini.cppLine : 342Description :Arguments : Can't open section 'walker1@esc_podmoga_[bandit'
Rozwiązanie :

wchodzimy w katalog, gdzie mamy zainstalowaną Solę, dalej: gamedata config misc i otwieramy np. w notatniku plik gulag_escape.ltx

Szukamy tam sobie sekcji: esc_pod5mo5ga_bandit i tuż pod tym, mamy linijki:

[logic@esc_podmoga_bandit_walker1]

active = walker1@esc_podmoga_[bandit'

Usuwamy wyłącznie zaznaczony na czerwono nawias!

zostaje nam:

active = walker1@esc_podmoga_bandit'

Błąd...[error]Arguments : target_dot_26... by kobal

FATAL ERROR[error]Expression : xml_doc.NavigateToNode(path,index)[error]Function : CUIXmlInit::InitStatic[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGameuiUIXmlInit.cpp[error]Line : 172[error]Description : XML node not found[error]Arguments : target_dot_26
Wylot pojawia się w miejscach dużych skupisk NPC po zainstalowaniu niezaadoptowanych do ostatniej wersji NS dodatków gdzie ingeruje się w pliki HUD, to znaczy - adaptacje dla szerokiego formatu, inne hudy itd... Podchodźcie ostrożnie do tego typu poprawek.

Naprawa:

Otwieramy - gamedataconfiguiui_custom_msgs.xml a także, jeśli jest - ui_custom_msgs_16.xml (dla szerokiego formatu)

Tam, prawie na samym początku znajdują się wiersze odpowiadające za ilość i rozmiar kropek na Bioradarze. Znajdujemy ostatnią 25-tą:

<target_dot_25 x="-10" y="-10" width="3" height="3" stretch="1" />

kopiujemy ją, i od razu pod nią dodajemy jeszcze 20-25 takich samych wierszy, zmieniając im tylko numery porządkowe - 26, 27, 28,..... żeby wyglądało to tak:

<target_dot_25 x="-10" y="-10" width="3" height="3" stretch="1" />

<target_dot_26 x="-10" y="-10" width="3" height="3" stretch="1" />

<target_dot_27 x="-10" y="-10" width="3" height="3" stretch="1" />

<target_dot_28 x="-10" y="-10" width="3" height="3" stretch="1" />

itd. aż do wymaganej ilości...

Dlaczego dodajemy 20-25 wierszy a nie na przykład sto, jak w oryginale? Można dobić do setki jeżeli ktoś ma ochotę, zwyczajnie nie spotka się nigdy takiej ilości NPC na raz...

Podobny efekt można uzyskać w prostszy sposób, nie dodając wierszy w ui_custom_msgs.xml

Otworzyć plik - gamedatascriptsbiodetector.script

i tam w wierszu:

local max_count = 100

zmienić wpis na = 25

Wtedy bioradar nie będzie nam pokazywał więcej niż 25 kropek, ale przy większej ilości NPC będzie po prostu przekłamywał i jego używanie mija się z celem.

Specified story object is already in the Story registry! ..by Korn06

Specified story object is already in the Story registry! w przypadku odłożenia rozmowy z Barmanem o X-16 (zadania na Х-16 po Х-18) (dla НС 19.04.2010 и 14.08.2010)

Pobierz: ...http://www.sendspace.pl/file/75a619de7232d21273c4d29

Okoliczności prowadzące do wylotu:

1) oddanie Barmanowi zadania na dokumenty z laboratorium X- 18

2) odmowa od zadania na dokumenty z laboratorium X- 16

...

n) późniejsze przyjęcie zadania na dokumenty z laboratorium X- 16

n+ 1) wylot przy przejściu z Baru na każdą inną lokację

FATAL ERROR[error]Expression : no_assert[error]Function : CALifeStoryRegistry::add[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamealife_story_registry.cpp[error]Line : 30[error]Description : Specified story object is already in the Story registry!stack trace:
Zrobiona do p.1 poprawka powinna usunąć wylot.

Lista będzie aktualizowana...

Wiele rozwiązań problemów modów pod linkiem...http://www.stalkerte...ch-rozwiazania/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd: shadow of chernobylgamedatascriptsamk_mod.script:2xxx:

Sposób uniknięcia wypadu na pulpit związany z następującym błędem:

[gdzie: 2xxx - numer linijki w skrypcie, może być różny]

FATAL ERROR[error]Expression : fatal error[error]Function : CScriptEngine::lua_error[error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp[error]Line : 73[error]Description : <no expression>[error]Arguments : LUA error: ... shadow of chernobylgamedatascriptsamk_mod.script:2xxx: attempt to index local 'respawner' (a function value) 
Jak również frazą 'respawner' odnoszącą się do amk_mod.script:

W/w błędy skutkują zawieszeniem się gry.

Jednym z rozwiązań jest pobranie pliku http://rghost.net/2351828 by Kobal.

Jednakże plik ten jest nie do końca dostosowany do Solijanki - istotne różnice można znaleźć za pomocą WinMerge.

 

W celu eliminacji błędu należy w pliku se_respawn.script [lokalizacja: gamedatascripts] znaleźć sekcję amk.on_REspawn(obj,self) i nad nią dopisać [linijka w zależności od pliku od 319 do 323]:

get_console():execute("load ~ Spawn now ["..tostring(self:name()).."] -> ["..obj:name().."]") 
Cały wpis odnoszący się do w/w frazy ma przedstawiać postać finalną [zwracamy uwagę by nie dublować wpisów]:
get_console():execute("load ~ Spawn now ["..tostring(self:name()).."] -> ["..obj:name().."]")        amk.on_REspawn(obj,self)    local tt = self.sectSpawnProps[spawn_section]
Jest to sposób ogólny umożliwiający dostosowanie rozwiązania pod swój plik gry. Pamiętać należy, iż pobierając nakładkę - warto sprawdzić jakie wprowadza różnice, ponieważ często fix [nie do końca kompatybilny z uwagi na rozwijające się modyfikacje czy przedawnione upload'y] jest powodem braku stabilności. Dzięki w/w wpisowi - log informuje nas o błędzie, zamiast powodować zawieszenie gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.