Skocz do zawartości

Problem z Pliczko


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku gry dostałem questa od Sidorowicza żeby zabić stalkera w Barze, po zabiciu jego zaatakowało mnie kilku pobliskich stalkerów w tym niestety sierżant Pliczko którego zabiłem, teraz mam problem bo właśnie wróciłem z x16 i nie mogę dostać się do Woronina bo nie ma mnie kto do niego wpuścić. Normalnie wystarczy porozmawiać z Pliczko i można by wejść tyle że jego nie ma, a jak przekroczę linie strażników to zaczynają we mnie strzelać. Ma ktoś pomysł jak przywrócić sierżanta do życia lub co zrobić żeby strażnicy mnie przepuścili?? słyszałem że trzeba pogrzebać w plikach i coś pozmieniać, ale ja się na tym kompletnie nie znam. Może kwestie dialogowe pliczka przypisać komuś żyjącemu?? tylko jak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ markowiecki93 i inni zainteresowani

Ponieważ powstał pewien problem z wejściem do bazy Powinności bez wywoływania ich wrogości wzgledem GG, postanowiłem podać Wam sposób jak można sobie z tym poradzić dopisując do skryptu jedna funkcję, która nam pozwoli wejść bez walki i dalej realizować zadania.

Zrób sobie zawsze kopie plików, w których będziesz grzebać !

Otwieramy notatnikiem plik: "task_manager.script" znajdujący się w folderze: gamedatascripts.

W nim szukamy sekwencji kodu:


function action_task_reward(actor, npc, p1, p2)
  get_random_task():task_reward(npc, actor, p1, p2)
end

i dopisujemy jedną linijkę kodu, zmieniając go, by wygladał tak:


function action_task_reward(actor, npc, p1, p2)
  get_random_task():task_reward(npc, actor, p1, p2)
  db.actor:give_info_portion("bar_dolg_base_pass")
end

W ten sposób po wykonaniu dowolnego kwestu cyklicznego, od dowolnego NPCa (np.: Sidor, Barman, Sacharow, Woronin, Łukasz i inne) uzyskamy możliwiość bezproblemowego wejścia do bazy Powinności w przypadku zgonu pilnującego wejścia Pliczki.

Identycznie możemy postąpić jeżeli grając w Soliankę, lub DMXa dopadnie nas błąd: "Jaki sen, jest strasznie!" nie pozwalający nam spać przez bardzo długi czas po wystapieniu "Czasu Strachu". W tym przypadku postępujemy tak samo jak opisano powyżej, tylko dopisujemy inną linijkę kodu:


function action_task_reward(actor, npc, p1, p2)
  get_random_task():task_reward(npc, actor, p1, p2)
  db.actor:give_info_portion("horror_fail")
end

Następnie po załadowaniu sejwa idziemy do dowolnej postaci NPC, która daje tzw kwesty cykliczne (Sidor, Barman, Woronin, Łukasz, Sacharow, Zachar) i wykonujemy dowolny kwest cykliczny, który ona zleca.

W momencie wykonania kwestu (jak klikniecie na frazę "Wykonałem to zadanie" w dialogu) Wasza postać zostajnie uwolniona od błędu spowodowanego ostatnim "Czasem Strachu" i niemożnością spania w jego następstwie - i może ponownie zasnąć (zarówno w stałych miejscach do spania, jak i w śpiworze).

Oczywiście w ten sposób można zaliczyć cały szereg innych kwestów, trzeba tylko znać stosowne "infoporcje" je zaliczające....

Ale to już zupełnie inna historia :D

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ markowiecki93

Jeżeli grasz w czystą wersję SHOC to musisz zrobić kilka rzeczy:

1. zrobić folder gamedata w głównym folderze gry.

2. w w/w folderze zrobić folder scripts.

3. do folderu scripts wrzucić poprawiony przez Ciebie plik "task_manager.script"

4. w pliku: "fsgame.ltx" zmienić linijkę:

$game_data$ = false| false| $fs_root$| gamedata

na:

$game_data$ = true| true| $fs_root$| gamedata

I gotowe. Powinno zadziałać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wczytałem starego save'a kiedy miałem iść po odbiór nagrody od barmana, podchodzę do niego i mówię mu : "Przyszedłem w sprawie zlecenia" a on na to "Dobra robota zasłużyłeś na nagrodę". Nie dostaje nagrody a misja nadal wyświetla się w PDA (misja cykliczna zabij stalkera). Po wejściu na teren bazy strzały, a gdy biorę misję cykliczną od kapitana Kicenko żeby zlikwidować legowisko psów i likwiduje wszystkie psy (sprawdzałem dokładnie, że wszystkie) nie wyświetla mi się że misja jest zaliczona i muszę pójść po odbiór nagrody, Kicenko milczy.

Edytowane przez Junx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie rozpakowałeś zły plik gamedata.db. Piszesz wyżej, że rozpakowałeś plik gamedata.dba. Więc musiałbyś grać na patchu 1.003 co wydaje mi się niemożliwe. W zależności od wersji gry na jakiej grasz, to powinien być plik gamedata dbb lub dbc. Każdy kolejny patch wprowadzał zmiany poprzez kolejny plik gamedata.db. Wyciągając plik task_menager.script z gamedata.dba spowodowałeś że w ostatecznej wersji gry masz jeden plik ze starej wersji gry a pozostałe z nowszej, no i to wszystko się żre teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę tutaj swoją uwagę...Zabij Stalkera nie jest misją cykliczną. Misje cykliczne to takie co powtarzają się w jednakowym schemacie...przynieś artefakt, przynieś części ciała mutantow.

idziemy do dowolnej postaci NPC, która daje tzw kwesty cykliczne (Sidor, Barman, Woronin, Łukasz, Sacharow, Zachar)

..jakoś nie widać tutaj kolesia o ksywce Kicenko. Jeżeli masz na pieńku z Powinnością to idź do neutralnego handlarza Barman , Łukasz i tam kombinuj, ale nie z zabijaniem ludzi tylko coś przynieś.

//

..słyszałem że takie rzeczy da się zrobić tylko nie wiem czy wtedy nie będę musiał zaczynać od nowa, a save'a niestety nie mam

Tak jak pisze Kobal poniżej to nie jest warte tych zmian jeżeli grasz w czystą podstawkę, co innego gra z dużym modem gdzie trzeba wracać godziny gry do tyłu. Gra na opcję zapisu i tam regularnie zapisuje się postępy w grze po to by w każdej chwili była możliwość wycofania fabuły. Najdziwniejsze jest to że nie masz poprzednich zapisów z Wysypiska i Agropromu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie grasz na jakiejś antycznej wersji gry. Moim zdaniem po prostu to olej. Mieszanie w skryptach to proszenie się o kłopoty. Wywal wszystko to co zmieniałeś i olej Woronina. Idź na Magazyny Wojskowe, zakumpluj się z Wolnością. Od nich tez dostaniesz fajne zadania poboczne a w finale będzie zadanie zabicia Woronina, więc w końcu i tak się z nim spotkasz. :D Po prostu skórka niewarta wyprawki. Kilka dni kombinowania z powodu dwóch czy trzech zadań pobocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.