Jump to content

[Tutorial] Gdzie i jak odczytujemy log błędu.


 Share

Recommended Posts

Jeszcze jeden mały tutek - tym razem jak odczytać loga i wiedzieć co on oznacza.

Zmodyfikowałeś grę - odpalasz - wyskakuje BugTrap i ZONK! - co dalej?


Ano wchodzimy sobie na dysk c: - otwieramy katalog (dla różnych systemów są różne katalogi)

dla systemu windows XP - C:Documents and SettingsAll UsersMoje dokumentySTALKER-SHOClogs
dla systemów Windows Vista/7 - C:UsersPublicDocumentsSTALKER-SHOClogs

od razu zaznaczam, że lokalizacja logów dla Czystego Nieba (Clear Sky) to:

dla systemu windows XP - C:Documents and SettingsAll UsersMoje dokumentySTALKER-STCSlogs
dla systemów Windows Vista/7 - C:UsersPublicDocumentsSTALKER-STCSlogs

dla Zew Prypeci (Call of Pripyat) to:

dla systemu windows XP - C:Documents and SettingsAll UsersMoje dokumentySTALKER-Zew Prypecilogs
dla systemów Windows Vista/7 - C:UsersPublicDocumentsSTALKER-Zew Prypecilogs

i znajdujemy plik xray_nazwaużytkownika.log - plik ten otwieramy notatnikiem (notepad), następnie przesuwamy na sam dółkoniec pliku i znajdujemy sekcję: FATAL ERROR
Na przykladzie :
 

FATAL ERROR[error]Expression : false[error]Function : ParseFile[error]File : E:stalkersourcestrunkxrXMLParserxrXMLParser.cpp[error]Line : 48[error]Description : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[textengstring_table_fc.xml]

Taką sekcję (a nie całą zawartość loga) wklejamy w CODE w temacie moda jeżeli chcemy zadać pytanie na temat błędu i sposobu jego naprawienia
To by było tyle na temat lokalizacji logów i ich wklejania, oraz gdzie je wklejać.

Teraz jak tego loga odczytać

Twórcy gry dali nam bardzo fajne narzędzie sprawdzające poprawność plików gry. I to narzędzie najczęściej od razu powie nam jaki plik (lub jego brak jak w pokazanym przykładzie) powoduje błąd.

Otóż linia błędu:[error]Description : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[textengstring_table_fc.xml mówi nam, że silnik gry nie znalazł...
(Can't find include file:) pliku string_table_fc.xml który (gra nam to podpowiada) powinien się znajdować w ...texteng

Jeżeli zdarzy nam się błąd...

FATAL ERROR[error]Expression : fatal error[error]Function : out_of_memory_handler[error]File : E:priquelsourcesenginexrCorexrDebugNew.cpp[error]Line : 323[error]Description : <no expression>[error]Arguments : Out of memory. Memory request: 4096 K

Patrzymy na ostatnią linię która mówi nam... [error]Arguments : Out of memory. Memory request: 4096 K ... czyli za mało pamięci - należy zastosować trick z komendą -noprefetch dodaną do skrótu, ewentualnie zwiększyć objętość Virtual Memory (plik wymiany) do 4096(4095 dla systemów 32 bitowych) na sztywno, czyli taki sam rozmiar początkowy i końcowy - zazwyczaj po zastosowaniu problem znika

W przypadku błędu...

FATAL ERROR[error]Expression : fatal error[error]Function : CInifile::r_section[error]File : E:stalkersourcestrunkxrCoreXr_ini.cpp[error]Line : 342[error]Description : <no expression>[error]Arguments : Can't open section 'wpn_ak47_sk5'

Gra informuje, że jakaś postać (NPC) ma w ekwipunku wyposażenie, którego silnik gry nie znajduje w plikach konfiguracyjnych Can't open section 'wpn_ak47_sk5 (nie mogę otworzyć sekcji)

Czytanie logów i ich zrozumienie nie jest trudne - trzeba tylko otworzyć loga i sprawdzić co pisze na końcu - do zrozumienia go wystarczą podstawy j. angielskiego i podstawowa znajomość systemu plików (w każdym programie są pliki i katalogi)

 

  • Dodatnia 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mnie pisze coś takiego :

FATAL ERROR
[error]Exp[b][/b]ression : fatal error
[error]Function	 : CStringTable::Load
[error]File		 : E:stalkersourcestrunkxr_3daxrGamestring_table.cpp
[error]Line		 : 53
[error]Description : <no exp[b][/b]ression>
[error]Arguments	 : string table xml file not found ui_st_pda.xml, for language rus

...co mam zrobić z tym aby działało ?

Link to comment
Share on other sites

Uzupełnić brakujący plik z polskiej podstawki.

Brak tego pliku: ui_st_pda.xml..lub błąd instalacji dla polskiej podstawki.

Instalując rosyjski nie tłumaczony mod na polskiej podstawce należy dokonać zmian w pliku text...oraz... localizatoin.ltx (jeżeli mod taki zawiera)

Zawsze należy postępować zgodnie z instrukcją instalacji w temacie moda.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity