Skocz do zawartości

Mod wprowadzający system nauki i "zdobywania doświadczenia"?


Nathaniel77

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętam, że kiedyś, gdy mody do SoC'a jeszcze raczkowały a szczytem moderskiego kunsztu był zespawnowany samochód, lub dialog pozwalający nam kłasć się tuż pod nogami jakiegoś stalkera, ktoś pamiętam, obiecywałał takie cudo - punkty xp/nauki, nauczycieli podnoszących nasze umiejętności (celność, wytrzymałośc,itp), posługiwanie się zdolnościami psionicznymi itp. Trochę czasu minęło, ale w większych, obecnie wydawanych modach, tego typu nowinek, ni widu, ni słychu, a ja, choć w ogólnym modów temacie, jestem, to nie aż tak bardzo. Toteż was przyszedłem się zapytać. Słyszeliście może? Tym bardziej, że mam całkiem ładny pomysł, by taki system wykorzystać.

Edytowane przez Nathaniel77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej w takim układzie napisz do jednego z Moderatorów ST i jemu przedstaw swój pomysł,a on go oceni. Co do opisu zachcianek jakie masz wobec modów do Stalkera to proponuję na początek przejście kilku z nich (Soljanka,DMX,LWR__) i ocenę nowinek i umiejętności jakie trzeba mieć by chcieć jeszcze czegoś trudniejszego. Zapewniam Cię że gdy przejdziesz Soljankę lub DMX-a Twoje umiejętności będą na bardzo wysokim poziomie :biggrin: Miłej gry .

Edytowane przez pacjent1972
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkty xp/nauki, nauczycieli podnoszących nasze umiejętności (celność, wytrzymałość,itp), posługiwanie się zdolnościami psionicznymi itp.

Widziałem w wielu grach i pierwsze skojarzenie to Falluot3, Borderland...ale w modach takich opcji jeszcze raczej nie było. W modach jest to rozwiązane zupełnie inaczej i bardziej realnie...

umiejętności AI przeciwników zależą od skryptów i poziomu gry

wytrzymałość od parametrów skafandra i artów na pasie

celność od posiadanej broni i jej parametrów

odporność PSI również od skafandra i artów

doświadczenie zdobywa się w terenie za kolejne etapy gry i zabitych wrogów, czy mutanty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie zrozumieliście mnie. Ja pamiętam jak się tym wszystkim jaraliśmy i nawet, takie niedoskonałe jeszcze, pierwsze modyfikacje, były sporymi wydarzeniami. Co do mocy psonicznych, ktoś obiecywał, że to gg będzie miał takie możliwości, mod miał być, ale chyba jednak nikt tych skryptów nie napisał. A o przyjrzenie się takim najbardziej mi chodziło.

doświadczenie zdobywa się w terenie za kolejne etapy gry i zabitych wrogów, czy mutanty

Ano właśnie. A można to rozwiązać jeszcze lepiej.

I zastanawiam się, czy mam pomysł powiedzieć. :geek:

Ok, spoko, jesli ktoś będzie chiał go zrealizować, oddaję mu w posiadanie. Otóż - A co, gdyby to Zona "uczyła" naszego bohatera a doświadczenie zdobywałby nasz gieroj, chroniąc ją i pomagając utrzymać jej "swoisty" status quo. Np. mutacje wszelkiej maści, biegało toto, przeszkadzało, marnowało się na to amunicję, a w Czystym Niebie i CoP było jeszcze gorzej, bo w SoC przynajmniej można było taki ogon czy oko sprzedać, lub oddać w zadaniu. Duży błąd. We wszystkich częściach, nasz gg miał status wyjątkowy, a jego los w niezwykły sposób związany był z Zoną. Mógłby więc pojawić się w Zonie bohater, którego los całkowicie zależy od Zony, ktoś do kogo Zona zwróciła się sama, nieomal bezpośrednio. Miałby on wykonać dla niej pewne, konretne ( i epcikie, a jakże) zadania. Jej Obrońca. I w związku z tym, zamiast tzw. punktów doświadczenia (no bo przyznać trzeba, że rzucanie koścmi wielościennymi do Stalkera nie pasuje) Zona "nagradzałaby" jakoś swojego protektora nowymi możliwościami. Im więcej potworów, złodziei okradających Zonę, itp. przeciwników jej naturalnego stanu zabijałby taki bohater, tym Zona dawałby mu więcej, a on stawałby się lepszy i silniejszy (i nie tylko nas, innym stalkerom "dawałaby" także). Mogłyby dojść zdolności psioniczne, lepsze umiejętności strzeleckie, większa wytrzymałość, więcej hp, większa odporność na radiację, przeróżne obrażenia, i wiele, wiele innych ficzerków, które czyniłby grę wartą grania a przeciwników wartych zabijania. (a moderska fantazja i umiejętności nie zna tutaj granic, i gdy widzę Soljankę i inne mody, a które przechodziłem (khm) i patrzę na ich pomysły, jestem pełen podziwu. I wiem, że tacy twórcy potrafią jeszcze więcej)

Od wieków, gry cRPG wykorzystywały ten sposób, tylko, że zamiast sztucznego - xpienia, byłoby coś bardziej naturalnego. Właśnie ta - obrona. I nagradzanie za pozbywanie się tych przeróżnych - "abominacji" i "zagrożeń".

Czyli nowe umiejętności, które bohater dostanie od Zony, lub jej popleczników. W CS kimś w rodzaju takiego poplecznika był np. Leśnik.

Ot, pomysł.

No to jak? Jest możliwośc zrobienia czegos takiego? Bo przyszedł mi do głowy jeszcze lepszy pomysł. :teehee: Tak się tutaj tylko pytam, bo z tego co widze, są ltutaj ludzie, którzy mają spore pojęcie także o modowaniu.

Edytowane przez Nathaniel77
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.