The Emperor Opublikowano 3 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Swego czasu na forum widziałem różne prośby związane z zapytaniem o zmodyfikowanie questowego NPC, który będzie bardzo wytrzymały albo nieśmiertelny. Taką sztandarową pozycją jest Krugłow oraz postacie, które należy chronić w ramach questu, pozwolę sobie na poradnik, który rozwiąże powyższe problemy graczy. - let's go! Tutorial w oparciu o model dostępny pod linkiem dla Shoc: http://narod.ru/disk/21335204000/metro2033_models_for_SoC.7z Teoria. Lista potrzebnych plików: - za chwilę wyjaśnię, dlaczego te pliki. model NPC'a - najczęściej jest to katalog: gamedatameshesactors plik gilet_mask_damage_low.ltx [gamedataconfigmodelscapture] plik immunities.ltx [gamedataconfigcreatures] plik damages.ltx [gamedataconfigcreatures] Co robimy? czyli jak szukamy potrzebnych plików: otwieramy plik .ogf - w moim przykładzie jest to stalker_neytral_balon_1.ogf - najlepiej użyć Notepad++ szukamy frazy #include lub damage, wynik wyszukiwania kieruje nas do sekcji: #include "modelscapturegilet_mask_damage_low.ltx w sekcji tej mamy odnośnik do pliku gilet_mask_damage_low.ltx, który otwieramy przechodząc do sekcji (w oryginalnym Shoc 1.0004 jest to wiersz od 38 do 42) immunities section gdzie poniżej jest potrzebny do lokalizacji plików wpis: [immunities]immunities_sect = low_resistance [bone_protection]bones_protection_sect = gilet_mask_damage gdzie: [low_resistance] znajdziemy w immunities.ltx /[gilet_mask_damage] - znajdziemy w pliku damages.ltx [ścieżka: gamedataconfigcreatures] Tak wygląda wzajemne powiązanie plików, zwracam na to uwagę, ponieważ różne kombinezony mają różne sekcje. ________________________________ Praktyczna część modyfikacji Inny model - specjalnie by zapamiętać zasadę (z tego samego linku)! Nie polecam modyfikować istniejących sekcji, ponieważ zaburzy to równowagę frakcji jak również określonych NPC, czyniąc ich niezniszczalnymi, dlatego radzę stworzyć własną sekcję dla unikalnych NPC'ów. Uwagi dot. tekstu ujętego w code Spoiler Gdyby doszło do sytuacji, iż kod potrzebny do skopiowania zostanie rozwarstwiony - przykład, np. podczas przenoszenia, edycji posta lub instalacji dodatków do edycji tekstu, wówczas należy kopiować fragmenty bez podanych w przykładzie odstępów w wierszach lub pobrać kod zawarty w załączniku: kod do pobrania.7z w modelu, który otwieram Notepad'em ++ szukam frazy damage, wyszukiwanie kieruje mnie do sekcji: #include "modelscapturekombez_helmet_damage_low.ltx zmieniam low na lox, zapisuję zmiany w modelu: #include "modelscapturekombez_helmet_damage_lox.ltx Uwaga: Musimy zachować tę samą ilość znaków tworzących wpis, dlatego zmieniam tylko jedną literę, nic nie dodając/odejmując - inaczej cała praca pójdzie na marne (uszkodzimy model). w katalogu gamedataconfigmodelscapture - tworzę plik kombez_helmet_damage_lox.ltx na bazie pliku pierwotnego. w sekcji immunities_sect oraz bones_protection_sect tworzę nowe wpisy: [immunities]immunities_sect = chojrak_resistance [bone_protection]bones_protection_sect = chojrak_helmet_damage chojrak - nowo utworzona sekcja, którą zdefiniujemy dla większej wytrzymałości NPC. w pliku immunities.ltx [gamedataconfigcreatures] tworzymy sekcję, którą powyżej dodaliśmy czyli chojrak_resistance (u mnie od 56 wiersza): [chojrak_resistance]burn_immunity = 0.0strike_immunity = 0.0shock_immunity = 0.0wound_immunity = 0.0radiation_immunity = 0.0telepatic_immunity = 0.0chemical_burn_immunity = 0.0explosion_immunity = 0.05fire_wound_immunity = 0.01 Zasada jest taka (dla powyższego pliku), im wartości bliższe 0, tym nasz NPC będzie mocniejszy! teraz otwieramy plik damages.ltx [gamedataconfigcreatures] i dodajemy w nim sekcję chojrak_helmet_damage (ja dodałem wpis pomiędzy sekcjami [exo_helmet_damage] a [modium_damage]: [chojrak_helmet_damage]:body_chojrak_damage,head_chojrak_damagehit_fraction = 0.04 w tym samym pliku co powyżej (damages.ltx) definiujemy body_chojrak_damage, czyli dodajemy wpisy (u mnie linijka od 150 do 171): [body_chojrak_damage]bip01_pelvis = 1.0, 0.6bip01_spine = 1.0, 0.6bip01_spine1 = 1.0, 0.6bip01_spine2 = 1.0, 0.6 bip01_l_clavicle = 1.0, 0.6bip01_l_upperarm = 1.0, 0.6bip01_l_forearm = 1.0, 0.6bip01_l_hand = 1.0, 0.6 bip01_r_clavicle = 1.0, 0.6bip01_r_upperarm = 1.0, 0.6bip01_r_forearm = 1.0, 0.6bip01_r_hand = 1.0, 0.6 bip01_l_thigh = 1.0, 0.6bip01_l_calf = 1.0, 0.6bip01_l_foot = 1.0, 0.6bip01_r_thigh = 1.0, 0.6bip01_r_calf = 1.0, 0.6bip01_r_foot = 1.0, 0.6 oraz dodajemy również head_chojrak_damage [head_chojrak_damage]bip01_neck = 1.0, 0.3bip01_head = 1.0, 0.3eyelid_1 = 1.0, 0.3eye_left = 1.0, 0.3eye_right = 1.0, 0.3jaw_1 = 1.0, 0.3 Zasada odwrotna : wartości bliskie jedności czynią NPC'a twardzielem. Screen przedstawiający powyższe sekcje dla modelu, czyli jakie części ciała są chronione przez określony parametr: Wnioski: chcąc stworzyć nieśmiertelnego NPC, dla immunities.ltx zadajemy wartości 0, natomiast dla pliku damages.ltx wartością max. jest 1. Jeżeli skopiujemy wartości powyższe, nasz NPC będzie bardzo twardy - u mnie zginął po ok. 300 szt. amunicji 9×39 mm SP-5 (headshot), oczywiście zachęcam do eksperymentowania z wartościami. Jedyne co w tej sytuacji zabije NPC to anomalie typu: Karuzela, Wir. Uzupełnienie: Niektóre z modeli, przykładem jest stalker_bandit_1.ogf (Shoc) zawierają sekcję odporności już w samym modelu, wówczas szukamy frazy immunities - dojdziemy do wpisu: [immunities]immunities_sect = bandit_resist Tutaj robimy podobnie jak powyżej, definiując nowy immunities_sect - pamiętając by ilość znaków pozostała ta sama, przykładowo stworzę sekcję zmieniając resist na resiss: [immunities]immunities_sect = bandit_resiss i w/w dodaję do pliku immunities.ltx [gamedataconfigcreatures] - z odpowiednimi parametrami j/w. Prawa autorskie na podstawie regulaminu, pkt.1.6. - The Emperor, wyłączność: StalkerTeam. _____________________________ Autor: The Emperor dla StalkerTeam 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudkudak Opublikowano 3 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Wow! Świetny poradnik, nie raz się przyda, zwłaszcza w Soli. Należy się szczałeczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmicic0 Opublikowano 17 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 Cześć. Wiem rzadko zaglądam na forum tak bywa. Chodzi mi o plik immunitites.txt z własnego doświadczenia wiem że ów plik trzeba przerabiać/konfigurować w każdym modzie jaki zainstalujemy mam gotowe pliki do do czystych gir bez modyfikacji na podstawie tych plików modyfikuję sobie pliki w modach. Teraz pytanie z mojej strony. Czy to co napisałeś daje pełną nieśmiertelność naszego gg w wielu kodach do gier jest tzw cheats god.(Tryb boga pełna nieśmiertelność)? Postać w tej grze musi jeść pić i wypoczywać promieniowanie również osłabia naszego gg . Tych sekcji nie uwzględniłeś w swoim opisie to też wpływa na utratę zdrowia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 17 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 @kmicic0 Autor porady Ci nie odpowie, bo nie uczestniczy w forum od 7. lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmicic0 Opublikowano 17 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 To trudno. Dzięki za info.!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.