Skocz do zawartości

Radar - trzęsący się ekran.


smox

Rekomendowane odpowiedzi

The Emperor - problemy z Radarem, to nie problem smoxa, ale mój.  On tylko sprawdzał, jak to wygląda u niego i wstawił temat. On gra już na spolszczeniu i idzie mu lepiej.

Ale ja jestem niepokornym graczem i czasami robię coś, czego autor moda nie przewidział ( tu na Radarze obszedłem NPC bez walki tym zalesionym terenem). Stąd  przy powrocie mogę mieć ich w nadmiarze. I może temu tekstury mnie nie bronią. Ale to byłoby niefajnie, nie przewidzieć takiego rozwiązania.

 

Dokonałem zamiany plików na ten co poprawiłeś, mod się uruchomił, obraz trochę mniej żółty, ale dalej "rozdwojenie jaźni".

 

Wyszedł problem wylotów. Po zrobieniu kilku kroków miałem wylot z obrazem informacyjnym jak na screenie. Kilka prób i to samo. Nawet kiedy nie ruszałem się z miejsca, po kilku sekundach wylot. Plik loga jest pusty. Ani literki. No i zawsze ten ekran końca gry, a nie taki jak po zabiciu. Czyli coś modowi się nie podoba. Masz rację, poukrywali trudności.

 

Oto screeny dla zobrazowania.

 

http://www.sendspace.pl/file/pic/e244ecfc5e251f3437a4205/1

 http://www.sendspace.pl/file/pic/3bd99a3a602721d8dd98b9c/1

 http://www.sendspace.pl/file/pic/f3d4c688388b8067c293d19/1
 

A na grzebanie w plikach odpowiedzialnych za tekstury i takie zjawiska jak psi, jestem za cienki. Drobne zmiany jak udźwig, skok, minimapa tak.

 

 No i mam prośbę, abyś podawał też katalogi z obrabianym plikiem. Ty chyba w ciemno wiesz gdzie są wsadzone, ja muszę robić przegląd wszystkich.

 

A jeśli byś chciał, to dla ułatwienia sprawdzania ulepszeń, jak uruchomisz moda, dam Ci sava  sprzed wejścia na Radar  po rosyjsku, patch 2 . Nie będziesz musiał czekać na podrzutki. A patch 3 jest dla rzeczy już zrobionej  - odtrutka - to nie powinno przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

Zrobimy jak mówisz, żeby nie wprowadzać zamieszania - wstaw do pobrania save'y sprzed radaru oraz kilka z samego radaru oraz cały folder ze skryptami (scripts) - będę miał tą samą wersję co Ty. Jeśli uda mi się poprawić - wstawię plik do downloadu.

 

Edit: mam już gamedata + patch 1 + patch 2.

Powiedz, czy problem z trzęsieniem występuje na terenie całego radaru? czy tylko przy antenach?

Edytowane przez The Emperor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The Emperor - dzięki za to co już zrobiłeś i za chęci na jeszcze.

Ale umówiłem się ze smoxem, że kończę grę po rosyjsku i nakładam betę polonizacji, bo u niego z nią nie ma problemów.  Zamiast testować równolegle rus, będę testował polonizację. Może i lepiej, więcej korzyści dla forumowiczów.

 

A to rozdwojenie obrazu nie jest bugiem, tylko celowym działaniem autora moda. Odwrócił tylko kolejność w stosunku do podstawki. Tam walczyliśmy z psi efektem idąc do anten,  który ustawał  po wyłączeniu Mózgozwęglacza, a tu zaczyna się to, gdy jesteśmy przy antenach,  w tunelu lub jego okolicy. Czyli od połowy zadania na Radarze, aż do wyjścia z niego, ale też nie do Prypeci a na MW. Po znalezieniu dokumentów, włącza się Mózgozwęglacz ( domyślnie - włączony przez Monolit ) i zaczynamy mieć ten podwójny obraz, latają te zjawy mutantów, słychać głos Spełniacza Życzeń i cała pozostała gama zniekształceń kolorystyczno-dźwiękowych. Widziałeś na screenach, jest ten zielony głowomózg z prawej na dole. Z czasem żółknie. Do czerwonego nie doszedłem, bo mod nie puścił dalej w czasie.

A z Monolitem, to jak przypuszczam, mam pieriepałki, bo ich nie wytłukłem idąc w tą stronę i teraz na to nie ma czasu ani możliwości. A jest ich za dużo, aby uciec z Radaru bez padnięcia co kawałek. No i pomagające im mutanty i zombi.

Jeśli nadal chcesz savy w grę po rosyjsku, to napisz. Ale dzisiaj Ci nie poślę, bo od rana mam problem ze sendspace. Google mi serwer blokują i ostrzegają o wysyłanych szkodliwych plikach. I przy próbie wysłania i przy próbie ściągania. Były groźby pod adresem naszego forum, więc może są wcielane w życie.

Spróbowałbym jeszcze na pliczku. Na tych co wymagają rejestracji, mnie nie ma.

Sądzę jednak, że lepiej już zajmować się spolonizowanym modem, znając i mając usunięte wady i przegięcia wersji rus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier, @smox

zmieniłem kilka wpisów w dwóch plikach skryptu. Smox podesłał mi save'y z M-wojskowych i Radaru: zapisu r3.sav nie mogłem wczytać - miałem wylot bez loga - ale zanim jeszcze pozamieniałem pliki, natomiast r2.sav, r4.sav oraz pozostałe - działały bezproblemowo i udało się zminimalizować efekt, tzn. jest wpływ zwęglacza, ale nie ma drgań - dodatkowo ostatni zapis - zrobiony w radioaktywnej przyczepie pod antenami - przed zmianą plików posiadał problem (założenie autora) opisany w temacie - po zmianie skryptu - nie wystąpił, ale odlicza się czas do śmiertelnego zejścia.

Ten screen zrobiłem testując na ostatnim zapisie smox'a (r4.sav). - zanim zginąłem, zdołałem obejść okolicę anten - jak widać, nie ma drgań...

 

Dołączona grafika

 

@kondotier - co się tyczy Fatal Error, być może masz nieco inną wersję od Smox'a na tyle, iż podmiana plików skutkuje wylotem na pulpit. Nie wiem czy plik będzie kompatybilny z twoją wersją, ale przesyłam zarówno zapis (zrobiony przez Smox'a) wraz z plikami, które należy umieścić w gamedata/scripts - w postaci załączników.

Myślę, że u Smox'a powinno działać.

skrypt+zapis.rar

Jeśli będziecie cokolwiek podmieniać, pamiętajcie zrobić kopię plików.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox

Sprawdziłeś ten skrypt? Pytam, bo nie chciałbym pretensji graczy - ani tym bardziej, aby na osoby, które pracowały nad spolszczeniem spadł "grad oskarżeń" U mnie skrypt działał, ale chciałbym mieć pewność, że u Ciebie również. Oczywiście sposób Ścigacza jest mniej kontrowersyjny - ponieważ ingerencja w skrypty często prowadzić może do zawieszania się gry, dlatego z myślą o płynności przyszłej rozgrywki - piszę tego posta.

P.S - Dziękuję za dobre spolszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rus moda przeszedłem już na polonizację. Ale i na niej, z Radaru nie byłem w stanie "wybiec", bo na tym posterunku przy teleporcie do MW, jakbym wyczerpywał czas do zgonu od psiemisji, choć dopiero tam głowomózg robił się żółty.

Dzięki Ci The Emperor za wysiłek. Czy te nowe uaktualnienia można robić mając polonizację? Z ciekawości sprawdził bym, czy to by mi umożliwiło wyjście z Radaru. Choć przy biegu, podwójne widzenie mało mi przeszkadzało.

Piszesz o zginięciu od psiemisji, jeszcze pod antenami. Jest sposób na wydłużenie czasu, zanim zabije? Biegłem bez walki i zabijania mutantów, od tego barakowozu, aż do posterunku przy teleporcie i czasu nie wystarczyło.

A że czas własny moda płynie niezależnie czy gramy, czy zginęliśmy i powtarzamy ( strata czasu ), za każdym następnym wgraniem, miejsce zginięcia miałem bliższe. Jeśli po drodze miałem sava, nie działał, wgranie i czerwony ekran koniec gry.  W końcu trzeba by było zawsze zaczynać od miejsca znalezienia dokumentów, aby czas wyzerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kondotier

w pliku den_dialog.script, przy funkcji:

rad_babax()

(wiersz nr. 3315) - znajdziesz (Ctrl+F) wpisując wartość 9000000 - jedyną jaka występuje w tym pliku.

zmieniłem wartość z :

den.timer(300, "rad_babax_kill")

na:

den.timer(9000000, "rad_babax_kill")

Czyli zmieniłem czas, spróbuj wpisać tu jeszcze wyższą wartość dla lepszego efektu.

W drugim pliku - tj. den_timer.script, w funkcji:

rad_babax_start()

znajdują się te same wpisy den.timer, w wierszach: 345, 359, 373, 389. (nie każdy edytor tekstu pokazuje numery linijek - warto użyć Notepad'a ++). Tutaj również możesz zwiększyć czas, szukaj wpisując 900000 - manipulując tymi wartościami - kupujesz sobie trochę czasu. Nie sprawdzałem jaka wartość może być maksymalna.

@Smox - cieszę się, że udało się zlikwidować efekt, ale było przy tym sporo testowania, że o nerwach nie wspomnę.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Ale najpierw chcę go skończyć, bo za bardzo dał mi popalić, aby go jeszcze doprawił sobie nie tak na koniec. Sprawdzę to przed wywaleniem. Może przyda się innym.

Korzystam z Notepada, to po liniach dojdę.

 

DODANO:

 

The Emperor -  dokonałem zmian w obu podanych przez Ciebie plikach. Wszystkie wartości na 900000, choć w teimer był to ogromny skok.

Mod uruchomił się prawidłowo, nie miałem wyświetlonego tego głowomózgu, obraz mi nie drgał i nie był tak strasznie zażółcony, nareszcie mogłem celować optyką. Ale dobiegłem tylko do tej barykady z przejściem po blachach falistych. Trzask w słuchawkach i czerwony ekran "Koniec gry". Zrzuciłem moda na listwę wejście do loga, był pusty.

Wyjście z gry. Wejście do loga i był z taką końcówką.

* MEMORY USAGE: 243296 KDestroySingleton::RefCounter: 0DestroySingleton::RefCounter: 0DestroySingleton::RefCounter: 0Input:  1Config-file [d:gry modowaneprawosaveuser.ltx] saved successfullyDestroying Direct3D...* RM_Dump: textures  : 0* RM_Dump: rtargets  : 0* RM_Dump: rtargetsc : 0* RM_Dump: vs        : 0* RM_Dump: ps        : 0* RM_Dump: dcl       : 0* RM_Dump: states    : 0* RM_Dump: tex_list  : 0* RM_Dump: matrices  : 0* RM_Dump: lst_constants: 0* RM_Dump: v_passes  : 0* RM_Dump: v_elements: 0* RM_Dump: v_shaders : 0refCount:pBaseZB 1refCount:pBaseRT 1DeviceREF: 1

Może Tobie coś mówi, bo wg mnie to nie log wylotu.

 

Zginąłem o wiele bliżej, niż bez tych usprawnień. Czyli moje ginięcie ma jakąś inną przyczynę.

Na PW  dam Ci save trochę dalej niż start z r4 ( polonizacja ), może znajdziesz przyczynę. Mnie już nie potrzebna, ale następni grający mogą mieć podobnie.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.